د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 04:07

جایزه ملی محیط زیست به انجمن سبز چیا مریوان اهداء شد

جایزه ملی محیط زیست به انجمن سبز چیا مریوان اهداء شد

به گزارش سلام پاوه و به نقل از کرد پرس : سنندج-انجمن سبز چیا مریوان به پاس تلاش و کوشش در راستای فعالیت های زیست محیطی به ویژه اقدامات و فرهنگ سازی خودداری از شکار و فعالیت های مؤثر برای مهار آتش سوزی جنگل های زاگرس، صاحب جایزه ملی محیط زیست شد و این عنوان […]

به گزارش سلام پاوه و به نقل از کرد پرس : سنندج-انجمن سبز چیا مریوان به پاس تلاش و کوشش در راستای فعالیت های زیست محیطی به ویژه اقدامات و فرهنگ سازی خودداری از شکار و فعالیت های مؤثر برای مهار آتش سوزی جنگل های زاگرس، صاحب جایزه ملی محیط زیست شد و این عنوان توسط رئیس جمهور به این انجمن اهداء شد.

به گزارش سلام پاوه و به نقل ازخبرگزاری کردپرس دیروز 10 خرداد ماه برندگان نهمین دوره جایزه ملی محیط‌ زیست معرفی شدند و جوایز و عناوین ملی خود را از دستدکتر حسن روحانی رئیس جمهور کشور انجمن سبز چیا مریوانتحویل گرفتند.

دیروز در آستانه روز جهانی محیط زیست کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست و نهادهای مدنی با دکتر روحانی رئیس جمهور و دکتر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دیدار کردند و پس از جند سال وقفه مراسم اهدا جایزه ملی محیط زیست در محل این سازمان برگزار شد و نفرات و انجمن های برتر این عرصه در سطح کشور معرفی شدند.

مدیر کل محیط زیست استان کردستان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: دکتر حسن روحانی در جمع کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست و نهادهای مدنی، چهار جایزه اول ملی محیط زیست را به چهار نفر اول اهدا کرد.

ناصح قادری افزود: سایر جوایز نیز در 5 گروه مختلف متخصصان و مدیران، موسسات عمومی و سازمان های دولتی، موسسات خصوصی و تعاونی ها، سازمان های مردم نهاد به برگزیدگان اعطا شد.

قادری تصریح کرد: بر اساس فضایی که برای فعالیت انجمن ها و نهادهای مدنی و مردمی توسط محیط زست کردستان فراهم شده و با توجه به معرفی نهادهای مدنی فعال کردستان در این حوزه به سازمان محیط زیست کشور در حوزه سازمان های مردم نهادرتبه اول به انجمن سبز چیا مریوان تعلق گرفت و این جایزه ملی در عرصه محیط زیست توسط رئیس جمهور به نماینده اعزامی این انجمن کاوه کردستانی اهداء شد.

وی با بیان اینکه این جایزه ملی به دلیل فعالیت ارزنده این انجمن در راستای آموزش و فرهنگ سازی ترک شکار و آزاد سازی پرندگان و شکستن قفس ها که با تلاش این انجمن توسط مردم مورد استقبال قرار گرفت گفت: راه اندازی جنبش تفنگ کشان با هدف توقف شکار حیات وحش در منطقه، رها سازی پرندگان و حیوانات در اسارت، فعالیت های آموزشی و اجرایی برای مهار آتش سوزی جنگل های زاگرس، نهال کاری در مناطق جنگلی آسیب دیده از دیگر دلایل انتخاب این انجمن به عنوان انجمن برتر کشوری بوده است.

گفتنی است رتبه دوم به انجمن رفتگران طبیعت ایران به علت اجرای بیش از 700 برنامه پاکسازی در کشور و رتبه سوم، انجمن طرح سرزمین به علت ایجاد شبکه ملی حفاظت، امداد و نجات پستانداران دریایی خلیج فارس و دریای عمان تعلق گرفت.

جایزه ملی محیط زیست به افراد یا موسساتی اعطا می شود که فعالیت های محیط زیستی با تاثیر محسوس در محیط زیست انجام داده باشند.

یک پاسخ برای “جایزه ملی محیط زیست به انجمن سبز چیا مریوان اهداء شد

  • امید چنگیزی در تاریخ خرداد 12, 1393 گفت:

    آفرین بر دوستداران محیط زیست ،آنان که حامیان بی ادعای طبیعت هستند.امیدوارم که موفقیت NGO های اورامانات روز افزون باشد و شاهد ترقی فرهنگ عامه مردم در حفاظت از محیط زیست دیارمان باشیم