ش 29 اردیبهشت 1403 ساعت 20:51

جشنواره “انارانه” در ۷ روستای پاوه برگزار می‌شود

جشنواره “انارانه” در ۷ روستای پاوه برگزار می‌شود

به گزارش سلام پاوه : رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برگزاری «جشنواره انارانه» در هفت روستای این شهرستان و شهر باینگان خبر داد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه با بیان اینکه این جشنواره ۶ تا ۱۳ آبان برگزار می‌شود، هدف از برگزاری جشنواره انارانه را معرفی بیشتر […]

به گزارش سلام پاوه : رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برگزاری «جشنواره انارانه» در هفت روستای این شهرستان و شهر باینگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه با بیان اینکه این جشنواره ۶ تا ۱۳ آبان برگزار می‌شود، هدف از برگزاری جشنواره انارانه را معرفی بیشتر انار پاوه به عنوان یک جاذبه گردشگری اعلام کرد.

هادی شریفی گفت: اولین روز جشنواره (۶ آبان) در روستای “ساتیاری”، دومین روز (۷ آبان) در روستای “هجیج”، سومین روز (۸ آبان) در روستای “نسمه”، چهارمین روز (۹ آبان) در روستای “خانقاه”، پنجمین روز (۱۰ آبان) در روستای “شرکان”، ششمین روز (۱۱ آبان) در شهر “باینگان”، هفتمین روز (۱۲ آبان) در روستای “دودان” و هشتمین روز (۱۳ آبان) در روستای “داریان” برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در کنار برگزاری جشنواره، برنامه‌های دیگری از جمله اجرای بازی‌های محلی و بومی نیز خواهیم داشت، اظهار داشت: با برگزاری این جشنواره علاوه بر معرفی انار منطقه اورامانات به عنوان یک جاذبه گردشگری، جاذبه‌های دیگر گردشگری این منطقه نیز به گردشگران معرفی می‌شود.

لازم به ذکر است انار منطقه اورامانات از مرغوبیت خوبی برخوردار است وانار روستای “دودان” از توابع شهرستان پاوه انار دانه سیاه است که بسیار منحصر به فرد بوده و کاربرد پزشکی دارد.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

4 پاسخ برای “جشنواره “انارانه” در ۷ روستای پاوه برگزار می‌شود

  • نوسود هژار در تاریخ آبان 5, 1396 گفت:

    ای داد وبیداد از اطلاع رسانی توسط مسول گردشگری شد آخر شهروندان شهر خود باشی بی خبر از تولید انار شاید نسمه اول شهر است

  • فرهنگی در تاریخ آبان 5, 1396 گفت:

    عجب اطلاع رسانی نسمه خانقاه سایتاری چشنواره انار کسی درهورامان باشد بی خبر از شهز خود این

  • ناشناس در تاریخ آبان 4, 1396 گفت:

    محصول انار در شهرباینگان وروستای نسمه وجود ندارد دلیل برگزار شدن جشنواره دراین دو مرکز که فاقد میوه انارهستند چیست؟

  • ناشناس در تاریخ آبان 4, 1396 گفت:

    نمیدانم فلسفه برگزاری این جشنواره در روستاهایی مثل ساتیاری،خانقاه وبخصوص نسمه چیست!؟تاحالا کسی اسم انار این روستاهاراشنیده!؟