ش 08 اردیبهشت 1403 ساعت 00:03

امسال سه هزار تن انار از باغات شهرستان پاوه برداشت می شود

امسال سه هزار تن انار از باغات شهرستان پاوه برداشت می شود

به گزارش سلام پاوه : مدیر جهاد کشاورزی پاوه گفت: امسال سه هزار تن انار به ارزش ریالی بیش از ۴۰ میلیارد ریال در این شهرستان تولید می شود. ادشیر صفیعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه عملکرد باغات در واحد سطح در شرایط طبیعی هفت تن در هکتار […]

به گزارش سلام پاوه : مدیر جهاد کشاورزی پاوه گفت: امسال سه هزار تن انار به ارزش ریالی بیش از ۴۰ میلیارد ریال در این شهرستان تولید می شود.

ادشیر صفیعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه عملکرد باغات در واحد سطح در شرایط طبیعی هفت تن در هکتار است، افزود: سطح زیرکشت باغات شهرستان پاوه ۶۵۵ هکتار است که از این میزان ۷۲ هکتار نهال و ۵۸۳ هکتار باغات مثمر است. 

وی انواع ارقام انار شهرستان پاوه را بومی، ملس، شیرین، ترش، نرمه دانه، مزله و کارالی عنوان کرد و گفت: همچنین ارقام تجاری که سالهای اخیر در توسعه باغات جدید کشت شده شامل ساوه، یوسف خانی و رباب نیریز بوده است.

صفیعی گفت: با توجه به سرمازدگی زمستانه و سرمای دیرس اوایل بهار بطور میانگین در کل شهرستان با ۲۵ درصد افت محصول مواجه بوده ایم.

وی افزود: برداشت انار از نیمه دوم مهر ماه برای ارقام شیرین آغاز شده و تا پایان آبان ماه برای سایر ارقام ادامه خواهد یافت.

شهرستان پاوه با سه هزار و ۹۰۴ هکتار باغات و بیش از ۶۱ هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

 

خبرنگار:محمدهادی زامیاد

2 پاسخ برای “امسال سه هزار تن انار از باغات شهرستان پاوه برداشت می شود

  • شهروند در تاریخ آبان 2, 1396 گفت:

    ببخشید فکر کسانی را بکنید که باغ انار را ندارند و نمی توانند بخرند جکار باید بکنند . کاکه و پوره

  • کاکه حمه لاو در تاریخ آبان 1, 1396 گفت:

    آخر متوجه نشدیم انار حوزه جهاد کشاورزی یا حوزه گردشگری حمایت از از با غدار یا امیتاز گرفتن اداری کاکه خوم در قدم اداره کشاورزی بود ولی زمان عو ض شد