س 29 اسفند 1402 ساعت 14:58

رجز خوانی ترامپ در بحران آفرینی بین‌المللی/جلال محمودی

رجز خوانی ترامپ در بحران آفرینی بین‌المللی/جلال محمودی

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:پیروزی اقای ترامپ در آمریکا این دیدگاه را که هر امکانی در سیاست قابل وقوع است برای بسیاری از تحلیگران و مردم عادی روشن نمود. سیاست خارجی رئالیستی تهاجمی هنری کسینجر در گفته ها و ادبیات پرزدنت ترامپ نوید از پرواز کبوتران آشتی بر فراز کاخ سفید ندارد بلکه بیان از […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:پیروزی اقای ترامپ در آمریکا این دیدگاه را که هر امکانی در سیاست قابل وقوع است برای بسیاری از تحلیگران و مردم عادی روشن نمود. سیاست خارجی رئالیستی تهاجمی هنری کسینجر در گفته ها و ادبیات پرزدنت ترامپ نوید از پرواز کبوتران آشتی بر فراز کاخ سفید ندارد بلکه بیان از بازهای شکاری و خوی خشن آنان می باشد.

کره شمالی مجهز به تسلیحات غیر متعارف هسته‌ای و رجزخوانی های اقای کیم جونگ اون رهبر آن کشور عملا شبجزیره کره و شرق آسیا را به بمب ساعتی بدل نموده که هر آن با انفجار خود فاجعه هلاکت دها میلیونی مردمان آنجا را رقم خواهد زد که خواب راحت را از شرق آسیا ربوده است،اقای ترامپ پا در جنگ احتمالی با ضریب وقوع بالا نهاده است که پیروزی نهایی آن اهریمن دود و باروت خواهند بود.

دولتمرد کاخ سفید به کره شمالی و چالش آن راضی نبوده بلکه ماجراجویی و رجزخوانی او پایانی ندارد،این مرد تاجر پیشه از خردورزی در امور سیاسی بسیار بدور است و گشودن جبهه جدید در منطقه غرب آسیا و خاورمیانه ملتهب را با ریشخند زدن و پشت کردن به متحدین خود در اجماع بستن قرارداد برجام عملا آمریکا را شریکی غیر قابل اطمینان قرار داده است.

دنیا با قرارداد برجام امنتر شده است و همه طرفها به واقع از آن منتفع هستند اما جریان لابی صیونیست قدرتمند در آمریکا عملا بیکار ننشسته و با شیوه‌ها و تر فندهای خاص خود سعی در برهم زدن این توافق دارد که موضع گیری های اقای ترامپ نوید از امید نبوده و چالش جدی در منطقه ایجاد خواهد نمود.فشارهای وارده آمریکا در قضیه هسته‌ای و تهدید به خروج از آن عواقب سخت برای دو کشور،منطقه و حتی جهان در پی خواهد داشت،بدین صورت که طرفین فاز اقدامات تنبیهی را به جای دیالوگ انتخاب نموده و تاثیر آن بر تحولات منطقه چون بحران سوریه،یمن،فلسطین،عراق،کردستان و مساله داعش و مبارزه با آن چالش انگیز خواهد‌بود.

قرار دادن احتمالی سپاه پاسداران در لیست ترور سیاه آمریکا عواقب سخت به همراه داشته که تاثیر آن در بعد داخلی همراهی مردم و حاکمیت و در بعد خارجی به وجود آمدن بحران سیاسی در تعامل با بازیگران منطقه ای و بین‌المللی است.

آنچه در کوتاه مدت و در چند ماه اخیر قابل درک می باشد فشار روانی اقای ترامپ بر ایران و تهدید به خروج و عدم تایید پایبندی ایران به برجام است تا دست کنگره را در فشار بر ایران باز گذاشته که از رهگذر آن آمریکا خواسته های خود در منطقه و کم نمودن نقش ایران به پیش برد.اگر بحران کره شمالی ادامه یابد قطعا از درجه فشار و تهدید اقای ترامپ بر ایران کاسته خواهد شد که به نظر نمی رسد در کوتاه مدت کره شمالی از قدرت اتمی خود دست بردارد و آمریکا،کره‌جنوبی و ژاپن هم هیچگاه حاضر به پذیرش قدرت اتمی آن کشور نیستند و این یعنی جنگ محتمل با ضریب احتمالی بالا که عواقب وحشتناک آن از پیش معلوم است.

آنچه ایران برای عبور از بحران ایجاد شده سردمداران کاخ سفید لازم است انجام دهد تعامل با قدرتهای اروپایی،چین و روسیه می باشد که حقانیت ایران را در این مدت تایید نموده اند.در بعد داخلی هم کمک به دولت اقای روحانی و اتحاد و همبستگی ایرانیان می تواند در مقابل جاهطلبی اقای ترامپ تاثیر گذار باشد.

3 پاسخ برای “رجز خوانی ترامپ در بحران آفرینی بین‌المللی/جلال محمودی

  • دانشجو در تاریخ مهر 23, 1396 گفت:

    سلام کاک جلال ممنون این ترامپ عدهای رامثل سگ وگاو تو باغهای منطقه ول کرده که شده اند باعث ویرانی منطقه الان هم مدعی است و…..

  • کژال میرآبادی در تاریخ مهر 22, 1396 گفت:

    با سلام

    کسانی که تاریخ را مطالعه کرده اند به خوبی بر این مسئله واقفند که روسیه هیچگاه شریک خوب و قابل اعتمادی برای ایران نبوده ، چه در دوره ی قاجار و قراردادهای ننگینی که باعث جدایی بخش بزرگی از سرزمینهای شمالی از ایران شد
    و چه در دوره ی جنگ تحمیلی و حمایتهای بی دریغ و پشت پرده ی روسیه از رژیم عراق

    و چه در دوره ی کنونی که هیچ یک از قطعنامه هایی که بر علیه ایران در شورای امنیت تصویب می شد ، توسط روسیه وتو شده باشد

    پس با وجود این همه شواهد بهتر آن است که ایران به دنبال رسیدن به منافع خود از کانال روسیه نباشد.

  • شهروند در تاریخ مهر 22, 1396 گفت:

    خیلى خوب ممنون/