ش 08 اردیبهشت 1403 ساعت 10:54

تصادف دو راکب موتور سوار در پاوه حادثه آفرید/ابراز نارضایتی مردم از عدم حضور اورژانس پاوه

تصادف دو راکب موتور سوار در پاوه حادثه آفرید/ابراز نارضایتی مردم از عدم حضور اورژانس پاوه

به گزارش سلام پاوه: سرپرست جمعیت هلال احمر پاوه گفت :حوالی  ظهر امروز  تصادف دو راکب موتور سوار در خیابان انقلاب اسلامی  پاوه پایین تر از پمپ بنزین حادثه آفرید. امید زیبایی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت : صبح امروز طی تماس تلفنی شهروندان با شماره تماس جمعیت هلال احمر (۱۱۲) وقوع […]

به گزارش سلام پاوه: سرپرست جمعیت هلال احمر پاوه گفت :حوالی  ظهر امروز  تصادف دو راکب موتور سوار در خیابان انقلاب اسلامی  پاوه پایین تر از پمپ بنزین حادثه آفرید.

امید زیبایی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت : صبح امروز طی تماس تلفنی شهروندان با شماره تماس جمعیت هلال احمر (۱۱۲) وقوع تصادف دو راکب موتور سوار در خیابان انقلاب اسلامی پاوه پایین تر از پمپ بنزین را اطلاع دادند .

وی افزود : آمبولانس این جمعیت در سه راهی باینگان جهت حوادث رانندگی مسیر اصلی پاوه به کرمانشاه و مسیر جاده باینگان مستقر بود و طبعا نمیتواند این فاصله را طی نماید و به حادثه برسد و با توجه به ترافیکی که ایجاد شده بود و درخواست مکرر شهروندان مصلحت این بود علیرغم نبود آمبولانس یک تیم از نجاتگران این جمعیت  سریعا جهت ارائه خدمات اولیه اقدام نمود و دو مصدوم حادثه  را به بیمارستان منتقل کردیم.

زیبایی گفت : با اقدامات صورت گرفته خوشبختانه دو مصدوم این حادثه در وضعیت خوبی به سر می برند.

گفتنی است پس از وقوع این حادثه که دو مصدوم را برجای گذاشت شهروندان حاضر در صحنه بشدت از عملکرد مرکز فوریتهای پاوه انتقاد کردند و از امدادگران جمعیت هلال احمر پاوه تقدیر و تشکر کردند.

چند شهروند در تماس با پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه اظهار داشتند بیش از چندین بار با مرکز فوریتهای بیمارستان قدس پاوه تماس برقرار کردیم و خواستار ارسال آمبولانس برای کمک به حادثه دیدگان شدیم اما متاسفانه پس از نزدیک به ۴۵ دقیقه خبری از اورژانس نشد.

آنها میگفتند در تماس با فوریتها مسئولان امر اعلام کردند ما آمبولانس نداریم و خود شهروندان باید مصدومان را به بیمارستان منتقل کنند .

این شهروندان ناراضی و معترض گفتند متاسفانه اورژانس پاوه حاضر به رسیدگی به این تصادف نشدند .

عده ای دیگر از شهروندان نیز اعلام کردند هربار با مرکز فوریتهای تماس می گیریم با بیان اینکه که آمبولانس ندارند از انجام وظایف خود سر باز می زنند و یا می گویند این حوادث در حیطه اختیارات ما نیست .


برپایه همین گزارش سقوط از بلندی ، تصادفات جاده ای ، حمله قلبی، سکته مغزی و قلبی ، خودکشی ،کمک به مادر باردار ، افت فشار خون ، افزایش فشار خون ، تنگی نفس و مسمومیت ها از وظایف اورژانس ۱۱۵ است و آنها موظف هستند سریعا اقدامات لازم را انجام دهند. و به نوعی باید گفت زمانی که حیات فرد به خطر بیفتد براثر بیماری یا حادثه و نیاز به ارائه خدمات پزشکی و انتقال سریع باشد از وظایف اورژانس است.

خوشبختانه امداد گران دلسوز و بی ادعای جمعیت هلال احمر پاوه بدون هیچ چشم داشتی در بسیاری از مواقع کمک حال شهروندان بودند که جای تقدیر را دارد اما باید از مسئولان امر در بیمارستان قدس و مرکز فوریتهای پزشکی سوال پرسید که آیا نبود امکانات و آمبولانس باعث شد که بیش از یک ساعت نتوانید به این مصدومان خدمات ارائه کنید یا موضوع چیز دیگری است ؟ آیا تصادفات جزء وظایف شما نیست ؟ همین چند مدت گذشته بود که اعضای مرکز فوریتهای پاوه در دیدار با اعضای شورا از داشتن امکانات صحبت به میان آوردند که لینک خبر آن هم موجود است حالا نبود آمبولانس را دلیل عدم ارائه خدمت پس از یک ساعت به مصدومان حادثه می دانند امیدواریم روابط عمومی مرکز فوریتهای پزشکی پاوه بنا به درخواست شهروندان فهیم و جهت تنویر افکار عمومی نسبت به این موضوع جوابیه ای را صادر کند و دلایل عدم ارائه خدمات به این حادثه را که در وسط شهر اتفاق افتاد توضیح دهند بدون شک معتقد هستیم که پرسنل مرکز فوریتهای پاوه و کلا شبکه بهداشت و درمان پاوه از جمله شریفترین و دلسوزترین افراد هستند اما انتظار می رود نسبت به درخواست شهروندان پاسخگو باشند شاید دلایل خاص خود را داشته باشند و اظهارات شهروندان نادرست باشد. و اگر هم کمبودی وجود دارد مطرح شود تا مسئولان شبکه بهداشت پیگر رفع آن شود.

 

 

15 پاسخ برای “تصادف دو راکب موتور سوار در پاوه حادثه آفرید/ابراز نارضایتی مردم از عدم حضور اورژانس پاوه

  • احمد در تاریخ مهر 7, 1396 گفت:

    با سلام
    خانم نوری عزیز مصدوم بنده خدا بیچاره ۴۰ دقیقه روی زمین دراز کشیده بودند ومنتظر آمبولانس فوریتها بودند که بیاد ولی خبری از آمبولانس نشد بیخودی وبی جهت ترافیک رو بهانه نکنید اگه فوریتها نتونستند به محل برسند چرا بهداری محترم اقدام نکردند وواسه رسوندن مصدوم باید با استان هماهنگی کنند ..افسوس………..

  • شهروند در تاریخ مهر 7, 1396 گفت:

    سلام.نصف شب که خانمم افت فشارداشت وآژانس نبودبا اورژانس تماس گرفتم.گفتندافت فشار به ماربطى ندارد وگوشى راقطع کردند.

  • ناشناس در تاریخ مهر 7, 1396 گفت:

    مگر اورژانس پاوه در روز چند تا ماموریت دارد که هر کس زنگ میزند میگن آمبولانس نداریم کوتاهی آشکار است

  • شهروند در تاریخ مهر 7, 1396 گفت:

    امدادگری ماننده آقای عظیمی که کارگرشهرداری است چرموردبی لطفیی شهرداری وپیمان کارشهرداری وشورا است هرحادثه واتفاقی دراین شهرستان رخ می دهد برای کمک ایشان حاضراست وبامدارک لیسانش آبیاری پارک انجام می دهد آقای شورا لذاهخاهشمنداست فکری به حال این جوان فعال اجتماعی انجام دهید

  • شهروند در تاریخ مهر 7, 1396 گفت:

    سلام…مسئولین محترم بیمارستان به جای اینکه بیان واسه کم کاری و اشتباهشون سرپوش بزارن به فکر این باشن که دیگه از این اتفاقا تکرار نشه …

  • بیطرف در تاریخ مهر 7, 1396 گفت:

    سلام خدمت همه…من خودم امروز از اول تصادف تا آخرش شاهد تمام ماجرا بودم.زنگ زدیم به فوریت گفتیم امبولانس بفرستین گفتن امبولانس حاضر نداریم خودتون بیاریدش ….یعنی تو این شهر فقط یک دستگاه آمبولانس داریم؟؟؟؟؟؟؟..

  • بازارى در تاریخ مهر 7, 1396 گفت:

    بر روى زمین ماندن آن بنده خدا و طول کشیدن این وضعیت ان هم به مدت نزدیک یک ساعت تمام انسان رو کاملا ناراحت میکنه حالا عدم حضور نیرو هاى امدادى به هر دلیلى بوده باشد

  • شاهد عینی ماجرا در تاریخ مهر 7, 1396 گفت:

    خواهشا توجـــــــیه بس است
    بنده شاهد بودم ۴۰ دقیقه تمام آن بنده خدا بر روی اسفالت دراز کشیده بود . چند نفر از همشهریان به بهداری مرجعه کردند هیچکدام از پرسنل بهداری بر روی صحنه نیامدند . آیا ما کور هستیم آمبولانس داخل بهداری که نزدیک صحنه بود را نمیبینم . جالب اینجاست یکی از پرسنل بهداری گفته بود باید با استان هماهنگ شود تا آمبولانس بهداری استفاده شود . آیا پرسنل بهداری نمیتوانند حداقل احساس مسولیتی داشته باشند ؟؟؟؟
    من که میدانم همه ی پرسنل اورژانس دارند نظر میدن و خودشون رو پوشش میدن
    وافعا متاسفم

  • شهروند در تاریخ مهر 6, 1396 گفت:

    با سلام
    مدیر عزیز سایت بهتر نبود قبل از نشر خبر با مراجعه به مرکز فوریت ها و گرفتن اطلاعات صحیح بعد خبرو نشر میدادید
    چون واقعا بی انصافیه هیچ وقت فوریتها بدون دلیل قانع کننده نصبت به بیمار تصادفی بی تفاوت نیستن
    و با توجه به فعال بودن یک آمبولانس در این مرکز و محدوده ی فعالیت وسیع بهتر بود اول مطلع میشدید که اصلا آمبولانس بوده یا نه

  • هورامان در تاریخ مهر 6, 1396 گفت:

    سلام این مطالب فقط جهت تخریب اورژانس زحمت کش شهرستان و پررنگ کردن خدمت هلال احمر بود ، یک جانبه قضاوت نکنیم اورژانس شهرستان همواره آماده خدمت به ما همشهریان بوده گاهی تاخیر بعلل غیر منتظره طبیعی است ، تشکیل ۱۱۲هلال احمر هم این وظیفه بر عهده هلال احمر گذاشته و از زحمتان انان هم سپاسگزاریم ولی تخریب واحدهای خدماتی شهر کار مناسبی نیست.

  • روناک نوری در تاریخ مهر 6, 1396 گفت:

    باسلام.
    دوست عزیز خبرنگار سلام پاوه شما به عنوان یک خبرنگار باید خودتون پیگیر اخبار باشید و از مرکز فوریت ها اطلاعات کسب کنید نه اینکه در گزارشتون قید کنید که بنابر گفته مردم فوریت های پزشکی حاضر به رسیدگی به این تصادف نشدند(این یک انتقاد جدی هست) و اینکه من مطمئن هستم کوتاهی در کار نبوده بلکه ترافیک شهری باعث همچنین اتفاقی میشه.من خودم امروز از فرمانداری تا کومکال رو نیم ساعته رفتم. لطفا نقدهاتون سازنده باشه نه مخرب.با تشکر

  • Shahr vand در تاریخ مهر 6, 1396 گفت:

    برای چندمین بار هست ک این مشکل رو طریق این رسانه ها پخش میشه ک فوریت های کم کاری میکنه ولی آیا واقعا ی بار شده پیگیر شدیم ک آیا واقعا کم کاری کردن یا شاید به قول پرسنل فوریت یک آمبولانس برای سطح این کافی نیس و همزمان اونا ماموریت داشتن؟؟؟یا بجای اینکه فقط عادت کردیم انتقاد کنیم یک بار چند نفر معتمد و شورا و ریش سفید پاوه بیان و دلسوزی بکنن برای این شهر و پیگیر یک پایگاه دیگ برای این شهر کنن؟؟؟!!!!!

  • شهروند در تاریخ مهر 6, 1396 گفت:

    یک سئوال ..ایا خبرنگار سلام پاوه این موضوع رو از طریق تماس تلفنی یاحضوری با مرکز فوریتهای پزشکی پیگیر شده است یا نه؟بهتر بود تا پیگیری و حصول اطمینان چنین چیزی رو نشر نمیکرد چون واقعا فوریت ها درخیلی از موارد فعال هستند

  • سارا م در تاریخ مهر 6, 1396 گفت:

    بنده با توجه به وضعیت بیماری پدرم مدتی است بافوریتهای پزشکی درتماس هستم بخصوص درساعات ابتدایی روز وحوالی ساعت ۵تا۷صبح خدارو شهاد میگیرم کوتاه ترین نقصی در کارشان ندیده ام وحضورشون همیشه به موقع بوده وفکر میکنم خیلی ها مثل ما گرفتارند و مرتب با۱۱۵ تماس میگیرن تاحالاشکایتی نشده وهمیشه جوابگو بودن ومورد امروز رو میتونید از ۱۱۵بپرسید وزود قضاوت نکنید

  • لقمان شریفی در تاریخ مهر 6, 1396 گفت:

    با سلام خدمت همه همشهریان عزیز این حق شهروندان است که در کمترین زمان ممکن بهشون رسیدگی بشه ولی باتوجه به اینکه شهر پاوه با این وضعیت جغرافیایی و خیابان های شلوغ فوریت های پزشکی هم چندان مقصر نیست چون فقط یک پایگاه فوریت های پزشکی در شهر وجود دارد که طبیعی است برای موارد اورژانسی(از نگاه تخصصی نه افکار عموم مردم) اعزام خواهند شد لذا تنها چاره این مشکل احداث پایگاه فوریت های پزشکی شماره دو در فلکه فرمانداری یا آتش نشانی می باشد که با توجه به نیروهای بومی زیاد و داشتن چند دستگاه آمبولانس در پاوه دور از دسترس نیست و فقط همت مسولین شهری و استانی را می طلبد انشاالله که مسولین در این زمینه اقدام کنند