ج 07 اردیبهشت 1403 ساعت 03:58

برگزاری مراسم بزرگ قربانی در روز عید قربان در شهر بانه وره

برگزاری مراسم بزرگ قربانی در  روز عید قربان در شهر بانه وره

به گزارش سلام پاوه: عضو شورای شهر بانه وره از برگزاری مراسم بزرگ قربانی در روز عید سعید قربان در این شهر خبر داد. وفا فتح الهی سخنگوی شورای اسلامی شهر بانه وره در گفتگو با سلام پاوه گفت: امسال برای سومین سال متوالی اهالی شهر بانه وره اقدام به برگزاری مراسم مذهبی قربانی در […]

به گزارش سلام پاوه: عضو شورای شهر بانه وره از برگزاری مراسم بزرگ قربانی در روز عید سعید قربان در این شهر خبر داد.

وفا فتح الهی سخنگوی شورای اسلامی شهر بانه وره در گفتگو با سلام پاوه گفت: امسال برای سومین سال متوالی اهالی شهر بانه وره اقدام به برگزاری مراسم مذهبی قربانی در این شهر به صورت گروهی می کنند.وفا فتح الهی

وی افزود :همانند سالهای قبل تمامی قربانی های شهر را جمع کرده و در یک مکان آن را ذبح کرده و در میان تمام همشهریان به طور مساوی تقسیم می شود.

فتح الهی با اشاره به مقدار گوشت ذبح شده در عید قران سال گذشته گفت : پارسال عید قربان ۱۷۵راس حیوان قربانی شد که در بین ۱۲۰۰خانوار این شهر در اندازه های ۳کیلوی تقسیم شد امسال نیز با توکل بخدا مانند سال های گذشته قصد بر این است این مراسم دینی  باشکوه برگزار شود.

این عضو شورای شهر بانه وره در پایان گفت :کمیته برگزاری این مراسم آمادگی خود را برای تحویل گرفتن حیوان قربانی شهروندان و تمامی مسلمانان  در تمام نقاط شهرستان پاوه اعلام میدارد.

گفتنی است عید سعید قربان از بزرگترین اعیاد مسلمان می باشد که هر ساله مردم متدین شهرستان پاوه در نقاط مختلف پس از ادای نماز عید با قربانی کردن و برپایی جشن از این مراسم مذهبی استقبال می کنند.