س 29 اسفند 1402 ساعت 10:55

کتاب ‘ماموستا’ نوشته ملا قادر قادری رونمایی شد

کتاب ‘ماموستا’ نوشته ملا قادر قادری رونمایی شد

به گزارش سلام پاوه : در آستانه روز ملی پاوه و گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد حماسه شکست حصر این شهر، آئین رونمایی از کتاب ‘ماموستا’ خاطرات ملا قادر قادری امام جمعه پاوه برگزار شد. به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا : این آئین با حضور جمعی از شخصیت های کشوری، مسئولان […]

به گزارش سلام پاوه : در آستانه روز ملی پاوه و گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد حماسه شکست حصر این شهر، آئین رونمایی از کتاب ‘ماموستا’ خاطرات ملا قادر قادری امام جمعه پاوه برگزار شد.کتاب ماموستا

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا : این آئین با حضور جمعی از شخصیت های کشوری، مسئولان استانی، خانواده های معظم شهدا، جمعی از رزمندگان دوران دفاع مقدس و قشرهای مختلف مردم در جوار مزار مطهر شهدای ۲۶ مرداد برگزار شد.

در این مراسم امام جمعه پاوه، مهمترین محورهای کتاب خود را در باره دفاع از اسلام، انقلاب، مردم و رهبری عنوان کرد و گفت: این کتاب تاریخ مردم پاوه است که رشادت، فداکاری، مقاومت و ایستادگی مردم این دیار را نشان می دهد.

ماموستا قادری در ادامه به بیان خاطراتی از حماسه ۲۶ مرداد سال ۵۸ پرداخت و گفت: در این حماسه خون شهدای شیعه و سنی در یک سنگر با هم در آمیخت تا پیام وحدت را به جهانیان اعلام کنند.

وی افزود: پاوه و مردمان آن همواره منادیان وحدت بوده و هستند و این مهم را در تمامی عرصه های حساس و تعیین کننده انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و بعد از آن نشان داده اند.

امام جمعه پاوه با بیان خاطراتی از حماسه ۲۶ مرداد پاوه گفت: چهار عامل در شکست حصر پاوه مهم و تأثیرگزار بودند که لطف خداوند، مقاومت و ایستادگی مردم پاوه، پیام روحبخش و نجات بخش بنیانگذار جمهوری اسلامی و حضور شهید چمران بودند.

ماموستا قادری افزود: رشادت و ایستادگی مردم پاوه در آن ایام بود که به بنده انگیزه داد تا قلم بدست بگیرم و این کتاب را بنویسم تا جهاد و فداکاری و رشادت و ایثار مردم در آن ایام سخت فراموش نشود.

امام جمعه پاوه گفت: بخشهای دیگر کتاب در باره حوادث دوران دفاع مقدس، دوران انقلاب از شکل گیری تا پیروزی و دوران طلبگی اینجانب است.

حماسه پاوه در مرداد سال ۱۳۵۸اتفاق افتاد و طی آن اشرار ضد انقلاب و نیروهای وابسته به شاه با بیش از ۱۲ هزار نفر نیروی مسلح قصد تصرف این شهر را داشتند که با مقاومت و ایستادگی و رشادت نیروهای مردمی، پاسداران بومی و اعزامی و فرماندهی شهید چمران هیچ گاه موفق به تصرف شهر نشدند و بعد از یک هفته با صدور فرمان تاریخی حضرت امام (ره) و تقدیم شهدای ۲۶ مرداد محاصره شهر شکسته شد و متجاوزان نیز پا به فرار گذاشتند.

شهرستان پاوه با بیش از ۶۱ هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

خبرنگار:محمدهادی زامیاد

2 پاسخ برای “کتاب ‘ماموستا’ نوشته ملا قادر قادری رونمایی شد

  • کتابخانه عمومی - محمدی در تاریخ مرداد 28, 1396 گفت:

    بیش از ۶۰ ساعت مصاحبه جهت تهیه و تدوین این اثر صورت پذیرفته است . جناب حاجی ماموستا بخاطر این توان و تصمیمی که جهت ثبت وقایع این منطقه بدون هیچ کم و کاستی گرفته اند ،شایسته تکریمند . امید است ایشان آیندگان را از سایر تجربیات ومعلومات خود بواسطه تألیف آثار دیگر بی بهره نگردانند.

  • صفا در تاریخ مرداد 27, 1396 گفت:

    درود بر ماموستا