ج 07 اردیبهشت 1403 ساعت 08:54

آتش سوزی مناطق مرزی پاوه و جوانرود مهار شد

آتش سوزی مناطق مرزی پاوه و جوانرود مهار شد

به گزارش سلام پاوه:فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از اطفای کامل آتش‌سوزی مناطق مرزی پاوه و جوانرود خبر داد. به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایسنا فردین الفتی با اشاره به اطفای کامل آتش در مناطق مرزی پاوه و جوانرود و منطقه حفاظت شده”بوزین و مره‌خیل”اظهار کرد:این آتش سوزی ساعت حدود […]

به گزارش سلام پاوه:فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از اطفای کامل آتش‌سوزی مناطق مرزی پاوه و جوانرود خبر داد.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایسنا فردین الفتی با اشاره به اطفای کامل آتش در مناطق مرزی پاوه و جوانرود و منطقه حفاظت شده”بوزین و مره‌خیل”اظهار کرد:این آتش سوزی ساعت حدود دو و ۳۰ دقیقه بامداد امروز(یازدهم مرداد)به طور کامل خاموش شد.

وی ادامه داد:این آتش‌سوزی که بیش از سه روز ادامه داشت، چند مرتبه اطفا شد، اما به دلیل شرایط منطقه دوباره شعله‌ور شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه دلیل این آتش‌سوزی را به احتمال ۹۰ درصد عوامل انسانی عنوان کرد و افزود: هنوز وسعت دقیق مناطقی که دچار حریق شدند، برآورد نشده است.

الفتی یادآوری کرد:این آتش‌سوزی ابتدا در مناطق مرزی پاوه رخ داد و سپس به سمت مناطق مرزی جوانرود گسترش پیدا کرد.

وی عمده پوشش گیاهی منطقه‌ای که دچار آتش‌سوزی شده را علفی و جنگلی دانست و خاطرنشان کرد: اکثر جنگل‌های این منطقه جنگل بلوط بودند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه قطعا تلفاتی از گونه‌های جانوری داریم، گفت: عمده این گونه ها خزندگان و یا پرندگانی هستند که روی تخم خوابیدند.و گونه‌های پستانداران به دلیل توانایی گریزی که دارند در چنین شرایطی کمتر دچار آسیب می‌شوند.

وی از همکاری خوب نیروهای محیط زست، منابع طبیعی و فعالان محیط زیست در اطفای این آتش سوزی هم قدردانی کرد.

به گفته این مسئول، در سال جاری حدود ۱۰ تا ۱۲ مورد آتش‌سوزی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان رخ داده که آتش‌سوزی اخیر بوزین و مره‌خیل وسعت زیادی داشته است،که اکثر این آتش‌سوزی‌ها در منطقه حفاظت شده بیستون بوده است.

2 پاسخ برای “آتش سوزی مناطق مرزی پاوه و جوانرود مهار شد

  • متین پیرصنعان در تاریخ مرداد 11, 1396 گفت:

    از همه ی عزیزانی که با تلاش وزحمات چند روزه که برای مهار اتش رفتند صمیمانه سپاس گذاری می کنم

  • ناشناس در تاریخ مرداد 11, 1396 گفت:

    از همه ی عزیزانی که با زحمات چند روزه تلاش خود رابرای مهار آتش سوزی کردند صمیمانه سپاس گزاریم