ش 08 اردیبهشت 1403 ساعت 10:09

دومین کارگاه تخصصی آموزشی تئاتر منطقه ای در شهرستان پاوه برگزار شد/ عکس

دومین کارگاه تخصصی آموزشی تئاتر منطقه ای در شهرستان پاوه برگزار شد/ عکس

به گزارش سلام پاوه : با همت کانون بسیج هنرمندان شهرستان پاوه دومین کارگاه تخصصی آموزشی تئاتر منطقه ای در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاوه برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در این کارگاه یک روزه که با حضور هنرجویان و هنرمندانی از شهرستان های اورامانات (پاوه ، جوانرود ، روانسر و […]

به گزارش سلام پاوه : با همت کانون بسیج هنرمندان شهرستان پاوه دومین کارگاه تخصصی آموزشی تئاتر منطقه ای در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در این کارگاه یک روزه که با حضور هنرجویان و هنرمندانی از شهرستان های اورامانات (پاوه ، جوانرود ، روانسر و ثلاث باباجانی ) به همت سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه و با همکاری کانون بسیج هنرمندان پاوه و با حضور اساتیدی از استان و هنرمندان حوزه نمایش صبح امروز در پاوه برگزار شد.سرهنگ سعید بهشتی راد

فرمانده ناحیه سپاه بسیج پاوه در این کارگاه آموزشی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان خصوصا شهدای هنرمند اظهار داشت: امروز در فضایی که در جامعه حاکم است برای ماندگاری رخدادهایی که در تاریخ هر کشوری صورت می گیرد زبانهای مختلفی برای انتقال و ثبت داده ها در عالم ارتباطات با توجه به عصر انفجار اطلاعاتی و فضای مجازی به وجود آمده است.

سرهنگ سعید بهشتی راد با تاکید برثابت ماندن اصالتها در بخش هنر و تاثیر گذاری آن گفت : زبان هنر در بحث انتقال مفاهیم بدون شک بسیار تاثیر گذار و مورد توجه می باشد.

 

وی گفت: انتقال مفاهیم و ارزشها با زبان هنر و موسیقی و تئاتر می تواند بسیار اثر بخش تر باشد و باید در این زمینه توجهات ویژه و خاصی صورت گیرد.

سرهنگ بهشتی راد با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی تئاتر در شهرستان ادامه دادو گفت : برپایی چنین کارگاهی ،و چنین نشستهایی و استقاده از ظرفیتهای تئاتر به عنوان یک زبان نرم  در انتقال داده ها و ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی نقش ویژه ای داشته باشد.

وی با اشاره به تئاتر خیابانی با موضوعات و محتواهای فرهنگی و انقلابی  و تاکید بر  زیبایی دوستی فطرت انسان و زیبایی هنر بسیار بهتر در انتقال مفاهیم موثر باشد و تاثیر گذارتر باشد.

سرهنگ بهشتی راد  زبان تئاتر را زبانی نرم و تاثیر گذار دانست و گفت :زبان تئاتر، زبان زیبا و نرم هنر است که می تواند خیلی راحت تر مفاهیم و داده ها را انتقال دهد و تاثیر بسیاری داشته باشد.

فرمانده سپاه پاوه با بیان اینکه متاسفانه در کل کشور به این زبان های نرم توجه کمتری می شود گفت : با بهره گیری از زبان نرم هنر و تئاتر می توان به معضلات و جریان های تروریستی و انحرافاتی که ما امروزه در جامعه شاهد آن هستیم مبارزه کرد.

وی با اشاره به اهمیت فرمایشان مقام معظم رهبری در زمینه های فرهنگی و هنری خاطر نشان کرد: ما تمام تلاش خود را در انتقال مفاهیم انجام داده و بسیج هنرمندان پاوه نیز در مباحث فرهنگی و هنری  با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب حضوری فعال داشته است.

 

گفتنی است سرهنگ بهشتی راد به همراه مسئول بسیج هنرمندان استان کرمانشاه و هیئت همراه از محل دفتر کانون بسیج هنرمندان پاوه که زیر نظر منصور ایوب زاده موفقیت های بسیاری را در این چند ساله کسب کرده است بازدیدکردند.

 

 

سرهنگ سعید بهشتی راد