س 29 اسفند 1402 ساعت 06:23

سکوت حق پاوه پرس نیست / در پاوه کار رسانه ای بازی با مرگ است

سکوت حق پاوه پرس نیست / در پاوه کار رسانه ای بازی با مرگ است

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : مدتی است دست به قلم نبرده ام به دلایل فراوانی نای نوشتن نمانده است . اصلا انگیزه ای وجود ندارد اصلا چرا باید نوشت؟برای چه باید نوشت و اصلا چرا باید رسانه ای وجود داشت. چرا باید خبر تهیه کرد ، مقاله نوشت ، مفاهیم را انتقال داد به […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : مدتی است دست به قلم نبرده ام به دلایل فراوانی نای نوشتن نمانده است . اصلا انگیزه ای وجود ندارد اصلا چرا باید نوشت؟برای چه باید نوشت و اصلا چرا باید رسانه ای وجود داشت. چرا باید خبر تهیه کرد ، مقاله نوشت ، مفاهیم را انتقال داد به مردم آگهی داد . مردم را از محیط پیرامون خود مطلع ساخت . سوالات بسیاری وجود دارد که همگی در اینجا مجال پرسیدن نیست . اصلا چرا باید در پاوه سلام پاوه ، پاوه پرس و دنگی نوریاو آوای باینگان و هزارماسوله و… باید باشند. نقش این رسانه ها چیست ؟ آیا لزومی برای بودن آنها وجود دارد ؟ چه کسانی از بودن آنها خوشحال اند و چه کسانی غمگین و ناراحت و هزاران سوال دیگر …

تلخ است بی چشم داشت برای روشن نگه داشتن آگاهی و مبارزه با زشتی ها و…کار کرد. و همه احساس کنند این رسانه ها با درآمدهای آنچنانی کار می کنند غافل از این که درآمدی ندارند که هیچ، به نوعی بازی با مرگ میکنند. آری بازی با مرگ ، از تهدید های تلفنی و خط و نشان کشیدن برای اصحاب رسانه تا شکایت و احضار شدن به دادگستری ، از مدیران کم ظرفیت و انتقاد ناپذیر تا تهدید به شکایت و… از فرسوده شدن پشت سیستم کامپیوتر تا کم سو شدن بینایی چشمان اصحاب رسانه ناشی از تایپ خبر، باور کنید کسی بجز اصحاب رسانه درک نمی کنند که من چه می گویم و چه کار سخت و طاقت فرسایی است .

چه گزارشها و مطالبی نوشته شد و کسی تشکر نکرد و چه مدیران و کسانی که برای یک نقد سازنده دست به هرکاری زدند تا اصحاب رسانه نباشند. باور کنید خیلی ساده می نویسم باید درک کرد شخصی که هزار بار از وی در این رسانه ها مورد تمجید قرار گرفته است بخاطر یک نقد یا یک تلنگر برای حذف این رسانه های چه کارهایی را که نکرده است .

مجموعه اصحاب رسانه شهرستان پاوه با تمامی کاستی های موجود و کم لطفی ها و نامهربانی ها عاشق دیارشان هستند ، عاشق خدمت هستند و عاشقانه برای سرزمین و مردمان این دیار کهن و زیبا بی چشم داشت کار کرده اند تا جایی که این رسانه ها جزئی از زندگی مردم شده اند. اما نامهربانی های زیادی در قبال آنها صورت می گیرد و آنها فقط این ناملایمتی ها را در خود می خورند و حتی حاضر نیستند فریاد برآوردند.

اگر مروری به یک دهه اخیر فعالیت رسانه ای در شهرستان پاوه داشته باشیم متوجه می شویم بسیاری از فعالان عرصه خبر و رسانه که خواهان استقلال کاری در فعالیت رسانه ای و انتقال صدای مردم بوده اند حذف شده یا گوشه نشین شده اند. تعدادی از این عزیزان با جبرهای ناشی از عدم انتقاد پذیری حذف شده اند و تعدادی دیگر با فشارهای مالی و معنوی ناشی از کار رسانه ای از پای در آمدند و از رسانه دوری کردند.

برای نمونه از کومه کال شروع می کنیم وب سایتی که شاید تاریخی را در پاوه رقم زد و آیندگان هم در این باره خواهند گفت . کومه کال و مجموعه مطبوعش با تمامی نویسندگان و مخاطبانش براحتی سکوت را پیشه خود کرد و خود را سانسور و از جمع مردم با فرهنگ دیارمان کوچ کرد و کسی از رفتن آنها غمگین نشد و کسی فریادی نزد و این تنها خالدی زادی بود که گوشه نشین شد و کومه کال را با تمامی عشقی که نثار مردمانش کرد رها کرد.

سلام پاوه با عشق به خدمت از وبلاگی نوپا شروع کرد و سپس پاوه پرس با زحمات مردی با موی سفید به همراه فرزند برومندش پای به عرصه گذاشت . هرچند محور  اصلی کار حاج فاروق یوسفی که عضو شورای شهر پاوه در دور چهارم شده بود بر مبنای فعالیت این نهاد آغاز شد اما در ادامه همراه با دیگر رسانه های شهرستان یک پایگاه خبری تحلیلی برای پوشش اخبار و دلنوشته و مقالات و … و در یک کلام صدای رسای مردم شد.

رسانه ای که با تمام نکات مثبت و منفی و با تمام کمبود ها ، فشارها و مشقت ها در دل مردم جای گرفت و به نوعی جزئی از زندگی مردم پاوه و حتی اورامانات شد.

پاوه پرس و مدیر پرتلاش آن مدتی است سکوت کرده است . رسانه ای که همیشه فریاد مردم بوده است برای خودش نمی تواند فریاد بزند. پاوه پرس ساکت و گوشه گرفته است . رنجهای بسیاری را کشیده است ، خسته است و بی نای و رمق شده است . خستگی اش برای مردم است و نام پاوه ، با مدیرش نامهربانانه برخورد کردند بخاطر جریانها نه بخاطر تخلف و نه به خاطر اشتباه رسانه ای ،با کاک فاروق بخاطر قرار نداشتن در یک جریان برخورد شد . رد صلاحیتش کردند گلویش را فشردند و خواستن صدای پرس را خفه کنند در کوران انتخابات نیز زمین گیرش کردند و صدای رسای مردم بی صدا و لال شد.

با این وجود با نهایت ادب به مردم خبر داد که پاوه پرس سکوت می کند. چند روزی است سکوت کرده است . خانه نشین شده است . واکنشهای مردمی به این موضوع را پیگیری کردم . واکنشهایی که در بسیاری مواقع همانند همیشه لحظه ای و بی تفاوت گونه است . حتی با کامنتی مهربانانه با صدای رسای مردم هم کلام نشدیم و از وی تقدیر نکردیم .

پاوه پرس با تمام اشکالات و کمبودها و نقدهای وارده عاشقانه خادم مردم بوده است . بدون چشم داشت برای سربلندی این دیار کار کرده است نزدیک به چهار سال است به همراه دیگر رسانه های شهرستان پیام رسانی شفاف و صادق برای مردم بوده است اما اینک دیگر توانی برای کار ندارد. خیلی اذیت شده است . رنج بسیار دیده است و من مخاطب نیز بی تفاوت به این موضوع که چراغی دیگر از روشنایی دیارمان به راحتی دارد خاموش می شود و کسی نیست بفهمد که حاج فاروق یوسفی و فرزندش و اصحاب رسانه پاوه چه کشیده اند و چه می کشند. و اصلا درد آنها چیست ؟ و چه زیبا قیصر امین پور گفت :

دردهای من نگفتنی
دردهای من نهفتنی است

دردهای من
گرچه مثل دردهای مردم زمانه نیست
درد مردم زمانه است
مردمی که چین پوستینشان
مردمی که رنگ روی آستینشان
مردمی که نام‌هایشان
جلد کهنه‌ی شناسنامه‌هایشان
درد می‌کند

من ولی تمام استخوان بودنم
لحظه‌های ساده‌ی سرودنم
درد می‌کند…

دفتر مرا
دست درد می‌زند ورق
شعر تازه‌ی مرا
درد گفته است
درد هم شنفته است
پس در این میانه من
از چه حرف می‌زنم؟

درد، حرف نیست
درد، نام دیگر من است
من چگونه خویش را صدا کنم؟

واقعا باید گفت من چگونه درد اصحاب رسانه را صدا کنم ؟

چه شبهایی که تا صبح اصحاب رسانه این دیار بدون هیچ مزد و منتی برای توسعه و پیشرفت این دیار و انتقال صدای مردم بیدار ماندند و از پاوه نوشتند ، از مردم نوشتند ، از کمبود ها گفتند ، از افتخارات نوشتند ، از موفقیت نخبگان نوشتند، فریاد مردم را به گوش مسئولان رساندند و خود همچون شمعی آرام ،آرام و بی صدا سوختن و آب شدند و کسی ذوب شدن آنها را ندید و یا شاید نخواستند ببینند .

آری اصحاب رسانه شهرستان پاوه چندین سال است  بی صدا می سوزند و کسی حتی ضجه های آنها را نمی بینند.باید گفت چه رنجهایی برای اعتلای نام پاوه و مردمان این دیار کشیدند و خود با خوشحالی مردم خوشحال بودند و با غم مردم غمگین.

“در درد ها دوست را خبر نکردن خود یک عشق ورزیدن است. تقیه ی درد, زیباترین نمایش ایمان است. به محبت خلوصی می بخشد که سخت شیرین است. رنج تلخ است, اما هنگامی که تنها می کشیم, تا دوست را به یاری نخوانیم, برای او کاری می کنیم و این خود دل را شکیبا می کند, طعم توفیقی می چشاند”.(دکتر شریعتی)

حتی در سالروز این رسانه های از ارسال یک کامنت تشکر و قدر دانی دریغ کردیم و همیشه خواهان تمامی خواسته های خود از این رسانه ها بدون کوچکترین حمایت بودیم. 

نگارا مردگان از جان چه دانند
کلاغان قدر تابستان چه دانند
بر بیگانگان تا چند باشی
بیا جان قدر تو ایشان چه دانند

بپوشان قد خوبت را زایشان
که کوران سرو در بستان چه دانند
خرامان جانب میدان خویش آ
مباش آنجا، خران میدان چه دانند

بزن چوگان خود را بر در ما
که خامان لطف آن چوگان چه دانند
بهل ویرانه بر جغدان منکر
که جغدان شهر آبادان چه دانند

چه دانند ملک دل را تن پرستان
گدایان طبع سلطانان چه دانند
یکی مشتی از این بی دست و بی پا
حدیث رستم دستان چه دانند
مولانا

و چه زیبا سرود مولانا که جغدان شهر آبادان چه دانند و این شهر آبادان با مردم و رسانه هایی از بطن مردم آبادان است و نگذاریم در این بازی با مرگ سردمداران آگاهی بخشی و روشنایی قربانی شوند.

سکوت حق پاوه پرس نیست نباید در قبال سکوت این رسانه ما بی تفاوت باشیم . متولیان فرهنگ دیارمان چرا بی تفاوتند؟ رئیس اداره ارشاد اسلامی پاوه تا کی می خواهد در خواب باشد؟ همانگونه که برای رفتن سلام پاوه بسیاری از متولیان فرهنگی پاوه سکوت کردند و حاضر نشدند حامی یکی از مهمترین اتفاقات فرهنگی این دیار یعنی حذف یکی دیگر از رسانه های شهرستان باشند این بار حداقل بدانند که مردم در قبال حذف پاوه پرس و هر رسانه ای دیگر سکوت نمی کنند .

مسئولان تدبیر و امید باید برای حمایت از رسانه ها شهرستان عملا وارد کار شوند و نگذارند چراغ ها روشنی بخش و پنجره های این دیار بسته شوند و بدانند همانطور که به قول استاد قلم دوست و همراه همیشگی علم و ادب حبیب الله مستوفیمردم  همیشه هوادار پنجره ها هستند ، آری دوستان و همراهانی که از پنجره همواره باز سلام پاوه درد ها و خوشی ها، اخبار و حواشی پاوه را لمس می کنید و با نقدها و پیشنهادهای خویش پیوند ناگسستنی خویش را با زادگاه و ماوای خویش تحکیم می بخشید. این بار سلام پاوه از مردم و مسئولان درخواست دارد که نگذارید پاوه پرس خاموش شود چون در حقیقت سکوت حق پاوه پرس نیست.

فرهاد صالحی مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه 

41 پاسخ برای “سکوت حق پاوه پرس نیست / در پاوه کار رسانه ای بازی با مرگ است

  • فرهنگی در تاریخ خرداد 8, 1396 گفت:

    سلام کاک فرهاد موضع شما باایشان متفاوته کاش ورود پیدا نمی کردی

  • سامی در تاریخ خرداد 7, 1396 گفت:

    جناب رهگذر چون کثیرالانتشارین دلیل بر پربار بودن محتویاتتون نمیشه و اینو از این کامنتی که نوشتین میشه فهمید .

  • هیوا در تاریخ خرداد 7, 1396 گفت:

    سلام.
    ممنونم از زحمات خوب و قابل تقدیر جناب صالحی و دوستانشون که از جان مایه گذاشتند.
    پیامهای همتون رو بنده خوندم.خیلی ها بنفع خودتون گفتید و خیلیها تقریبا واقعیت.اگر این زفتار بخاطر رای اوردن بوده !پس چه ربطی به این سایت داره؟
    بنده خودم منتقدم در زمینه شغلیم.و خوب میدانم نقدهایی که فرمودید چقدر با واقعیت نزدیک بوده.همان کسی را که نام بردید چند روز پیش خواندم در رسانه که مردم جوانرود برایش اعتراض کردند بخاطر زمینی که برای دهکده گردشگری خریده.!!!!!!
    دلمان به این اقا خوش بود که فهمیدیم بله
    بهتر است به دور از تعصب و واقع بینانه نظر بدیم و ارزش و شان کار کسانی رو که بی چشمداشت اطلاع رسانی میکنند رو زیر سوال نبریم.مگر نه اینکه پاوه شناخته شده نبود ولی با زحمات این رسانه ها پاوه در مسیر گردشگری اومد و معرفی شد..
    خیلی ها وید مثبتی نسبت به ما کردها نداشتند اما الان دیدگاهشون تغییر کرده و پاوه و اطراف دارند به اون حد درامد گردشگری میرسند.اینها همینجوری اتفاق نیفتاده.هر حرکت مثبتی رو رسانه ای کردند و این جای تقدیر داره.تقدیر پیشکشتون .،حداقل ناسپاسی نکنیم.قرار نیست اگر کسی ازینکه واقعیتی راجع بهش گفته شده بیاد یقه رسانه رو بگیره.خب طلا که پاکه چه منتش به خاکه
    والا ادم روحش ازرده میشه.

  • همکار در تاریخ خرداد 7, 1396 گفت:

    آقای جو گیر(رهگذر) شما که خبرنگار یک روزنامه هستید میتوانید زحمت بکشید بفرمایید ۱۲اصولی را که یک خبرنگار برای تهیه یک خبر باید رعایت کند کدام ها هستند تا ما هم یاد بگیریم برای خودمان سرگرمی درست نکنیم

  • سوما در تاریخ خرداد 7, 1396 گفت:

    جناب رهگذر که به گفته خودت خبرنگار یک روزنامه کثیرالانتشار هستید امکان داره اسم آن روزنامه را مرقوم بفرمایی تا ازدیدن اسم شما افتخار کنیم درضمن کسانی که در سایتهای پاوه بدون هیچ چشم داشتی فعالیت میکنند از شما بهتر الفبای خبرنگاری را مهارت دارند تا برسد به تکنیکهای حرفه ای آن بیاییم بیشتر از زحمت کشان وخبرنگاران سایتهای خبری پاوه وعوامل آنها بیشتر قدردانی کنیم

  • ماهان در تاریخ خرداد 6, 1396 گفت:

    جناب حصیب حسنی چرا الفاظ را در منویات فکری نامشخصت بکار میگیری نیازی به این همه آسمان ریسمان بافتن نیست به صورت واضح نظرتان را بیان کنید

  • شاپور در تاریخ خرداد 6, 1396 گفت:

    با تشکر از دوست عزیز اقای صالحی جالبه اونهایی که نظر منفی داده اند جرات نداشتند اسم خودشان را بنویسند پاوه پرس یا صدای رسای مردم از مسولین نا کار امد نقد می کرد از بی عدالتیها سخن به میان می اورد بدون هیچ چشم داشتی مطالبه گری می کرد درایام انتخابات چندین بار به دادگستری احضار شد پس از نامهربانیهایی که در حق این بزرگوار در زمان رد صلاحیت ایشان انجام شد توسط عده ایی که چشم بصیرت نداشتند انگه بی ایمانی داده شد پس از انکه ثابت نشدبر چسب هوادار احزاب به وی دادندونهایتاپس از کش و قوصهای فراوان در پایتخت بر بی گناهی ایشان صحه گذاشتند نقشه طوری مهندسی شد که صدای رسای پاوه برای همیشه خاموش شدمضافااقای یوسفی رای روشنفکری وبصیرت اورده ایشان در تمامم عمرش بر اساس عدالت و امانتداری ومصالح ملی را بر مصالح شخصی ترجیح داده واقعا جای تاسف وبی انصافی می باشدمثله بعضیها قضاوت کردچارلی چاپلین می گفت تمام طنزهایی که در فیلم ها بازی می کردم می خواستم مردم را اگاه کنم اما انها فقط می خندیدند وخیلی چیزهای دیگر……….داوری رابه ایندگان خواهیم سپرد که چه کسانی دلسوز این شهر بوده اند وااسفا برای کسانی که برای منافع شخصی قلم بدست بگیرند

  • حصیب حسنی در تاریخ خرداد 5, 1396 گفت:

    با سلام خدمت دوستان و اصحاب رسانه
    ضرب المثلی هست که می گوید: هیچ گربه ای به خاطر رضای خداوند موش را شکار نمی کند.
    در تبیین سوالات کاک فرهاد صالحی و سکوت معنا دار سایت روشن گر پاوه پرس بدون گرایش به هیچ حزب و گروهی به موضوعی مهم در روان شناسی ارشاره می کنم به نام گزینش خویشاوندی و نوع دوستی به این صورت که ما ابتدا برای خود دست به فداکاری می زنیم و بعد اعضای خانواده و اقربا زیرا هر چه تعداد ژن های که ما با خویشاوندان نسبی به صورت مشترک داریم بیشتر باشد به همان نسبت خویشان خویش را بیشتر دوست داریم و برعکس و بر این مبنا بیشترین قرابت بین اولاد و پدر و مادر وجود دارد زیرا فرزندانمان نصفی از ژن های مشترک را از پدر و نصفی دیگر را از مادر می گیرندو هر چه این رابطه دورتر باشد به همان نسبت عمل نوع دوستانه و جامعه پسند را با ضریب کمتری انجام می دهیم. پس ما چرا باید به کمک کسانی بشتابیم که با ما رابطه غیر خود خواهانه (نوع دوستی )دارند؟ در تبیین این موضوع از دیدگاه روان شناسان تکامل گرا باید عرض کنم که ما با این کار می خواهیم هم خود سود ببریم و هم طرف مقابل(اشاره به ضرب المثل ابتدای متن) اما الزاما این این کار از روی هوشیاری و اگاهانه انجام نمی گیرد. هر چند این موضوع تنها می تواند یک علت از هزارن علت رفتار دیگر باشد و بدانیم برای رسیدن به مقصد یا نباید ابدا تصمیم به رفتن داشت یا باید از میان هزاران خوار خواسته و ناخواسته عبور کرد. پس همان به که نیم من خود را با سه من دیگران عوض نکنیم. امیدوارم مفهوم کلیدی متن را گرفته باشید.

    • ناشناس در تاریخ خرداد 6, 1396 گفت:

      سلام
      نگاه شما به یک رسانه از دریچه دیدگاه روانشناسی فردی نگاه درستی نبود.
      دغدغه شما با دغدغه جناب صالحی متفاوت است. ایشان جمع را دیده اند و شما فرد را.
      در این شکار موش جناب گربه خیلی ها نفع برده اند. موشهای بسیاری رفع مزاحمت نموده اند و بسیاری طرز دفع مزاحمت موشهایی که درحوزه زندگی مزاحمت آفرینی کرده و صدمه می رسانند را یاد گرفته اند.اصولا هدف یک رسانه چنین است.
      البته دیدیم این موش آزاری ایشان نهایتا به نفعش تمام نشد.
      شاید تعداد موشها زیادند…..

  • پاوه ای در تاریخ خرداد 5, 1396 گفت:

    درجواب اقای شاکی بایدگفت مردم پاوه بااصالت بوده وهستندوخواهندماندحتی اگرتمام سایت های خبری هم قهرکنند وهیچ خبری ندهنداین مردم پاوه هستن که باید بافضای مجازی که اسمش روی خودش هست قهرکنندوبه دنیای واقعی وبه خانواده برگردند بیست نفررای نیاوردند وزندگی خودراادامه میدهند واسباب زحمت کسی نشده اند وشیفته قدرت هم نییستند مشک ان است که خودببوید نه انکه عطاربگویید همین مردم پاوه روزی بارای خود اسباب بزرگی عده ای رافراهم کردند واعتماد کردند وحالانیز به طرف اعتمادنکرده ورای ندادن لطفا این بحث راتمام کنید زیادبحث کش ندین انشااله چهارسال دیگه اگردوباره همین مردم خواستن کسانی که ناراحتند رایخواهنداورد خدمت کردن فقط درشورای شهرخلاصه نمیشود

  • آکو مرادی در تاریخ خرداد 5, 1396 گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید
    قبل از همه چیز جناب رهگذر عزیز شما که انقد در کار خبرنگاری وارد هستید اسم شریفتون رو هم بگید که ما نیز باهاتون آشنا شیم دوما اگر انقد خبرنگاری براتون سهل است چرا یک سایت را در پاوه راه اندازی نمیکنید یا حداقل به سایت های پاوه خدمت کنید .
    اکثر مردم می گویند این سایت ها چقد درآمدی دارند که شب و روز در حال ارسال خبرهای شهرستان هستن اما غافل از همه چیز که برای اندکی پول چه موضوع هایی برای آقای صالحی در ارشاد افتاد، از همه چیز بگذریم واقعا از آقای یوسفی تعجب است که چرا برای چنین موضوعی کار یک سایت بزرگ رو تعطیل کند آقای یوسفی سابقه و عشق به کارتون رو در به دست خدا بگذارید و قضاوت را نیز دست خودش ، همه این کسانی که بی لطفی و کامنت های الکی در مورد اصحاب رسانه میزنن اگر یک روز هر پایگاه خبری ،خبری را در سایت نگذارند شاکی و نقد می کنند .
    تاسف و هزاران تاسف از طرز فکر برخی از مردم دیارم .
    در آخر نیز باید گفت :
    خدایا چنان کن سرانجام کار
    که تو خشنود باشی و ما رستگار

  • حبیب رضایی در تاریخ خرداد 5, 1396 گفت:

    سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز مرده ان است که نامش به نکویی نبرند
    باعرض سلام و ادب وخدا قوت خدمت اقای صالحی
    براستی حق شنیدم انچه که کتابت کردید، دست مریزاد، بحق که پایگاه های خبری پاوه پرس و سلام پاوه نه تنها بر زبانها بلکه بر دلها هم نقش بسته اند ، روزی که ندانم در پاوه و دیارم چه خبر است و چی میگذرد، نباید من اهل پاوه و اورامان بوده باشم ، براستی در این ده سال گذشته نام پاوه بر بلندای بام ایران خودنمایی میکند هر جا که نام پاوه اورده می شود اعتماد و ایمان و علم و..به ان اضافه میشود.این مهم ادامه نمی یابد مگر با حضور و قلم اساتید رسانه ای ، امید است که این پایگاه و سنگرها ی بی اجرو پاداش دنیوی همچنان با حضورتان خالی نشود .

  • حسامی در تاریخ خرداد 5, 1396 گفت:

    در جواب آقای سعید عزیز . همین نقدی که شما به آقای یوسفی کردین به خود آقای نادری وارده. چه شد چرا اون موقع نقد نمیکردین . یعنی سه شهرستان پاوه جوانرود روانسر تمامی رییسان ادارات ناکار آمد بودن که همه رو عوض کردن.شورای شهر جوانرودپاوه روانسر همه دروغ میگفتن . فقط آقای نادری راست میگفت. یا نقد نکنید یا آگاهانه نقد کنید بردار عزیز. از زحمات شما آقای صالحی عزیز تشکر میکنم که به حمایت از برادر رسانه ای خود برخاستید

  • کاکه حاجی در تاریخ خرداد 5, 1396 گفت:

    جو گیر نشید….سلام پاوه هم برای همیشه رفت…ولی برگشت….پاوه پرس هم بر میگرده…همش فیلمه…..منتظرم

  • شهروند در تاریخ خرداد 5, 1396 گفت:

    شخصیت آقای یوسفی فرهنگی است و در تلاش ایشان برای پیشرفت جامعه چه از نظر فرهنگی اجتماعی شکی نیست ولی این را هم باید بدانیم خیلی وقت ها مردم از کنار پدیده ها به آسانی می گذرند و توجهی به آن ندارد نه حالا بلکه این میراثی است که از گذشته به ما رسیده است ولی ارزش کار مخصوصا کار فرهنگی همراه خودش است قیمت گزاری نمی شود اگر ارزشمند باشد زمانی ارزشش آشکار می شود چه مردم دورانش با ارزش به آن نگاه کنند چه به آن توجهی نکنند برای مثال فردوسی در دوران خود چقدر رنج کشید تا شاهنامه را نوشت با اینکه جز طبقه دهقانان بود ولی به گدایی افتاد وز مانی پاداش برای او فرستادند که مردم طوس مشغول دفن جنازه اش بودند پاوه پرس سلام پاوه و سایر رسانه ها زبان گویای اتفاقات و حوادث تلخ وشیرین هستند و همه دارای ارزش ولی نباید مدیران محترم این سایت ها زیاد از مخاطبین خود انتظار داشته باشند آنقدر مردم مشکلاتشان زیاد است که فرصت حل مشکلات دیگران را ندارند زندگی پیامبران ر آنگاه کنید چه مشکلاتی داشته اند ولی خسنگی ناپذیر بوده اند و در نتیجه در ماموریت خود موفق شده اند دست کشیدن از فعالیت فرهنگی در پاوه پرس درست نیست زیرا نه مخاطبین در رد و تایید صلاحیت دخالتی داشته اند و نه مخاطبین دوست داشته اند که آقای یوسفی رای نیاورد رای مردم بر اساس ایل و قوم گرای است یا بر سر زبان افتادن و پیروی کور کورانه سیاهی لشکر و انتخاب بر اساس آگاهی نیست شاید درصد کمی و عدم ادامه فعالیت پاوه پرس در این برهه از زمان شاید به خاطر قهر باشد از عدم رای آقای یوسفی که درست نیست به نظر من پاوه پرس بهتر است به فعالیت خود ادامه دهد و قضاوت را به تاریخ بسپارد و نظر اورا به کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من جلب می کنم امروز دوره ای است که کسی نباید از هیچ کس انتظار داشته باشد امروز پاوه پرس فردا یکی دیگر ….

  • یوسف حرمتی در تاریخ خرداد 5, 1396 گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت تمامی اصحاب رسانه شهرستان پاوه. بنده به عنوان یک شهروند پاوه ای تمامی رسانه های این شهرستان را سرمایه های خفته شهرستان دانسته و قدردان و دست بوس همگی این عزیزان می باشم و ارزوی توفیق و سربلندی برایشان دارم و تعطیل شدن پاوه پرس را لطمه ای فرهنگی به شهرستان میدانم.

  • سعید در تاریخ خرداد 5, 1396 گفت:

    سلام اقای صالحی زحمات اقای یوسفی را در سایت نادیده نمیگیرم واز او هم سپاسگزارم
    اما سایت پاوه پرس دارای اشکالات زیادی بود مثلا اقای یوسفی همیشه دست به تخریب کار دیگران و نقد های بیجا و نادرست میکرد
    از جمله کارهای اقای شهاب نادری را نادیده میگرفت بر علیه نماینده بودن هیچ دلیل روشنی جبهه میگرفت
    نماینده را به مناظره ی حضوری فرا میخواند ایشان باید به عنوان شورای شهر مردم و نماینده را با هم متحد میکرد نه این که باعث تفرقه و تعصب کور کورانه میشدعضو شورا باید فقط باعث رفع مشکل باشد نه این که باعث اشوب و غوغا در شهر شود

  • لایه نگر در تاریخ خرداد 5, 1396 گفت:

    رسانه جمعی بسان شمعی است دربرابرباد.بسان نوری است درتاریکی.وبسان رسالتی آسمانی است درعصرجهالت ونادانی.اصحاب رسانه واقعی هرگزنبایدازبی مهری هاونادانی هاوبرخوردهای زشت و..هراسی داشته باشندبایدبه راه خودادامه دهند.مگررسولان وحی وناجیان آسمانی ازناملایمات وآسیبهاوآزارهای دیگران واهمه ای داشتند؟به راه پر خطیرخودادامه ندادند؟

  • پاوه در تاریخ خرداد 5, 1396 گفت:

    جناب شاکی لطفا وقتی در مورد ملت شریف پاوه واورامانات صحبت میکنید جانب ادب واحترام را رعایت کنید. در ضمن ملت پاوه و اورامانات خود نماد اصالت و فرهنگ هستند ما اصالتی را که آقای یوسفی با ………….. نه میخواهیم.

  • مصباح محمدنیا در تاریخ خرداد 5, 1396 گفت:

    سخت است نوشتن در نیمه‌شب برای مردمی که زحمت نوشتن را چند سطر را به خود نمیدهند اما انتظار دارند کاملا بر اساس چهارچوب فکری و روانی آن‌ها نوشت!

    سخت است نوشتن برای مردمی که‌ اوج موضع‌گیریشان کامت‌نوشتن با هویت مخفی است، اما انتظار دارند که صریح ترین جهت گیری از سوی رسانه ها اتخاذ شوند!

    سخت است نوشتن از‌ توسعه فرهنگی برای مردمی که هنوز اولین و مهمترین ابزار سنجش‌شان برای پیشرفت و توسعه شهری در حد آسفالت خیابان های شهر باقی مانده‌است!

  • کاروان در تاریخ خرداد 5, 1396 گفت:

    با سلام و خسته نباشید خدمت آ آقای صالحی
    پاوه پرس با برنامه نیامده بود و بدون برنامه رفت و باز بدون برنامه برمی گردد . منظورمن از این بدون بر نامه ای این است که ایشان بازتاب شورای شهر را در سایت منتقل می کرند وهمه ی انرژی ایشان در این راه صرف می شد .آقایان می خواهند نام ونشانی داشته باشند که با موفقیت به پایان رساندند .

  • پاوه در تاریخ خرداد 5, 1396 گفت:

    با سلام خدمت مدیریت محترم سایت
    به نظر بنده رای پایین آقای یوسفی در انتخابات ناشی از عملکرد بسیار ضعیف ایشان در این چهار سال میباشد. واما رسانه زمانی میتواند مفید باشد که در جهت روشن سازی واقعی و انتقادهای سازنده باشد نه درج خبرهای غیر واقعی و تخریب دیگران بنا بر نظر شخصی.
    سخن آخر اینکه مردمان شریف و بزرگوار پاوه انسانهایی با تفکر والا و پر مهر و محبت و وفادار هستند پس لطفا رای نیاوردن آقای یوسفی را فقط به عملکرد بسیار ضعیف ایشان ربط دهید نه به بی محبتی یا بی فکری این ملت شریف و بزرگوار.

  • فرخ فتح الهی در تاریخ خرداد 5, 1396 گفت:

    واقعااین یک درداست بانه وره یک سایت(دهنگی بانه وره) داشت که الان به خاطر عدم حمایت ها تعطیل است

  • شاکی در تاریخ خرداد 5, 1396 گفت:

    سلام عرض ادب احترام .پاوه پرس به خاطر قهر یا رای نیاورون شورا تعطیل نشد بلکه این موضوع قبل از انتخابات بود ابن جواب عزیزی که فرمودن اقای بوسفی از رای نیاوردن ناراحت می باشد ایشان شیفته مقام و منصب نیستن بخشدارنوسود و مسول اموزش و ….پس تازه به دوران رسیده هم نیستن .ایشان بااین سن سال برای توهایی که فقط به اندازه انگشتان دست هستی نباید کنار بکشند .واقعت متاسفم برای پاوه مرکز اورامانات با ابن طرز فکر .سایتها شناسنامه ملتی باهویت هستن حال کخ می بینید مردم شناسنامه و اصلالت نمی خواهند همه گی سکوت پیشه کنید که ابن حق افراد منجمد و فکر می باشد

  • شیوا در تاریخ خرداد 5, 1396 گفت:

    اقای یوسفی حق دارد که ناراحت شود چون ارای ایشان در پاوه بسیار کم بود
    به نظر من در زندگی همه چیز به شانس است مثلا اقایان ………و ……….اگر شانس نباشد چه در شورا انجام داده اند که با ارای بسیار بالا انتخاب میشوند چرا راه را برای کسانی دیگر باز نمی کنند از اینها فعالتر و باسوادتر هم بود که مردم رای ندادند و قول میدهم با انتخاب مجدد بعضی ها مشکلات هم چنان سر جای خود میماند انسان طمع کار در زندگی فقط به فکر خودش است
    حالا همه امدند در این جا تجزیه و تحلیل میکنند
    دست از طایفه گری بردارید تشکر فراوان اقای صالحی

    • حسام در تاریخ خرداد 7, 1396 گفت:

      شانس؟!!
      منو شما و امثال ماها این افراد رو انتخاب کردیم چه ربطی به شانس داره. آقایی که چند هزار رای آورده رو شما نمیتونید زیر سوال ببرید. چند رای بر اساس تعصب داده شده؟ چند هزار رای تعداد کمی نیس که شما به همین راحتی شخصیت بعضی ار کاندیداها رو زیر سوال ببرید. اگر چیزی در چنته داشتید خب میتونستید شما هم خودتونو کاندید کنید. لطفا به کسی توهین نکنید.

  • فرهنگی در تاریخ خرداد 5, 1396 گفت:

    قبل از هرچیز اوج هنری نوشته آقای صالحی قابل تحسین است، بیان این واقعیت ناشی از زجرهای مشترکی است که اصحاب رسانه در گذر زمان در این دیار متحمل می شوند
    همراهی آقای صالحی واجازه ندادن به افول یک پایگاه خبری را باید ارج نهاد ، قطعا مساعی سایت های شهرستان را باید مورد توجه قرار داد تا سختی کار برای اصحاب رسانه هموار گردد

  • شهروند در تاریخ خرداد 5, 1396 گفت:

    احسن هزار آفرین آنچه لازم بود ..شما بزرگوار بیان کردید انشاالله سلام پاوه نیز به جرگه اهالی سکوت هرگز نپیوندد
    ده س وه ش

  • بهاره خالدی نیا در تاریخ خرداد 5, 1396 گفت:

    دست مریزاد،بسیار زیبا نوشتید ، واقعا سکوت تا کە ی……

  • ناشناس در تاریخ خرداد 5, 1396 گفت:

    نظر…با درود وسلام خدمت سردبیر محترم سلام پاوه از اینکه گوشه ای از زحمات و تلاشهای شبانه روزیتان را به مردم رساندید سپاسگزارم به حق جای تشکر و قدردانی دارد که ما را از کم و کیف دنیای بیرونمان باخبر میکنید این تلاشتان را ارج مینهیم و ارزوی بهترینها رابرایتان داریم امیدواریم کماکان روزنه ی امید باشید برای دیارمان پاوه

  • پاوه ای در تاریخ خرداد 5, 1396 گفت:

    با تشکر از اقای صالحی متن جذابی بوداما به نظر من اقای یوسفی اشتباه کرد چون شورا و رای شورا ارزش ان را ندارد که یک سایت تعطیل شوداگراقای یوسفی کارنامه ی درخشانی در شورا داشت قطعا این بار هم برنده میشد اخه مگر این شوراها در طول این چهار سال چه کرده انداینها فقط به نفع و منفعت خود برنده میشوند و هیچ نفعی به حال مردم بیچاره ندارند

  • عادل رمضانی در تاریخ خرداد 5, 1396 گفت:

    با سلام خدمت جناب صالحی
    به این نتیجه رسیدن که دیگر نباید گفت, نوشت و یا کاری کرد, سرنوشت تلخ بسیاری از فعالین و فرهیختگان شهرستان پاوه است.
    پاوه گورستان انسان های نخبه و فعال مدنی است. آنهم نه به لحاظ فضای سیاسی و یا…..
    بلکه به لحاظ منفعل بودن قشر مردم نسبت به تمامی پدیده های اجتماعی, از جمله رسانه است.
    گویا هنوز این مطلب پذیرفته نشده است که سلام پاوه و پاوه پرس از اداره آب و فاضلاب, ویا از سبد کالا مفیدتر و سودمندتر است .
    حساب ما, حساب برو دنبال نان باش که خربزه آب است.میباشد.
    خبر کنار کشیدن پاوه پرس, وسکوت آقای یوسفی, بعد از این همه خدمت, به قول شما جای هزاران سوال دارد!!!
    امیدوارم مسولین و مردم عزیز به دلجویی از این بزرگوار پرداخته و راه را برای فعالیت دوباره هموار کنند, چرا که اگر اینگونه نشود, همین نیز سرنوشت سایر رسانه های شهرمان میشود.

  • محمد در تاریخ خرداد 5, 1396 گفت:

    با سلام
    حرفهاتون کاملا درست و بجاست
    من یکی به نوبه ی خودم خجالت میکشم که انقدر مردمان ناسپاس و قدر نشناس و بی تفاوتی هستیم …!
    واقعا خدمتی که شما و همه ی دوستان رسانه ایتان انجام میدهید ستودنیست .
    کار بسیار پر مشقتی است که نیازمند صبر و حوصله ی بسیار است .
    امیدوارم همه ی مردم و بالاخص شورای جدید شهر قدر زحمات پاوه پرس را هم بدانند و به نوشتن تشویقش کنند که این کار حداقل سپاسگذاریست در حق ایشان .

  • قلاخوان در تاریخ خرداد 5, 1396 گفت:

    سلام ازدل نوشته جناب آقای صالحی درحق مدیرسایت پاوه پرس جناب حاج فاروق یوسفی تشکرمی شود دین اسلا م کناروگوش گیری راقبول ندارمسلمان باید صبورباشد صبرهمه چیزرا درست این توصیه قرآن کریم است خداوندسبحان باصبران است انشاالله

  • جمال سبحانی در تاریخ خرداد 5, 1396 گفت:

    سلام
    رسانه صدای رسای مردم است و چشم و گوش و زبان آنها . رسانه چراغی است فرا راه مردم تا نگذارد خفاشان در تاریکی نقشه های شوم و و نامبارک بکشند و در خفا به اهداف پلید خود برسند. رسانه فریاد می زند که ای مردم بدانید در زیر پوست این شهر چه می گذرد. رسانه فریادی را که مردم می خواهد با صدای رسای خود به مسئولین برساند می رساند. اما مردم ..
    آیا کسی تا بحال وجود و اهمیت هوا را در حالت عادی حس کرده است؟ یا ارزش آب را حس کرده است؟ مسلم است خیر چون ما با آنها عادت کرده ایم . اما وقتی تشنه می شویم و در فضایی بسته قرار می گیریم آن وقت است که یادمان می افتد که بلی آب چه نعمت بزرگی است. یا هوا چقدر بودنش حیاتی است. ما مردم اکثراً بودن و اهمیت رسانه را درک نمی کنیم چون مثل آب و هوا به ما خدمت می کنند اما وقتی خاموش می شوند چون به ارزش آنها پی نبرده ایم و ضرورت آنها را هم حس نکرده ایم ، باز هم آنها را درک نمی کنیم. نبود آنها را حس نمی کنیم.
    از این وضعیت بسیار نگرانم و از اینکه می بینم صداهای مردم کم کم خاموش می شوند و بیشتر از آن از بی تفاوتی همین مردم بسیار نگران هستم . اما اصحاب رسانه نباید منتظر توجه مردم بمانند درست است این توجه بهترین انگیزه و محرک است اما رسالت رسانه فرای دیده شدن است . باید این صدا آنقدر رسا باشد و این فریاد آنقدر بلند تا مردم آن را بشنوند و حس کنند . باید تلاش تان را بدون نیاز به توجه و دیده شدن ادامه دهید بالاخره روزی می رسد که این تلاش دیده خواهد شد. خستگی خدمتگذاری را با جان و دل بخرید و به جهاد رسانه ای خود ادامه دهید چون این خدمت را اگر مردم نبیند خدای مردم خواهد دید و او قرار داده است که عبادت جز خدمت به خلق نیست.
    از تلاش شما اصحاب رسانه بسیار سپاسگذارم و از اینکه می بینم گاه گاهی دلسرد و دلرنجور می شوید رنج می برم . امیدوارم این تلاش و این خدمات شما ذخیره ای گردد برای آخرت .
    از اینکه از سکوت یک همکار و گاهی یک رقیب اینگونه دلنگرانید نشان از سلامت نفس شماست و این حس همکاری و نوع دوستی قابل تقدیر است. اگر شما پشت هم باشید و در کنار هم می توانید پایدار باشید. امیدوارم پاوه پرس که خدمت شایانی به این شهر نموده باز هم فریاد بزند و این دفعه رساتر و بلندتر و شفافتر . برای شما اصحاب رسانه از خداوند منان آرزوی سربلندی و توفیق در خدمت رسانی به جامعه را دارم . موفق و موید حق باشید.

  • ناشناس در تاریخ خرداد 5, 1396 گفت:

    سلام . مطالب شما در مورد رسانه , اصحاب رسانه و وظایف مردم در برابر رسانه ها کاملا درست است .
    اما پاوه پرس
    پاوه پرس تعطیل نشده بلکه قهر کرده قهری که آشکار است و هرگز مردم پاوه این بی مبالاتی آقای یوسفی را فراموش نخواهند کرد .
    آقای یوسفی عمدا بخاطر اینکه رای نیاورده تعطیلش کرده . خواهشا موضوع عوض نکنید و شما هم به دغدغه مسئولان و مردم ربطش ندهید که کاری بس اشتباه است ..
    واقعا من برای این موضوع بسیار خوشحالم چون کار هنری عشق می خواهد که متاسفانه بعضی ها معامله کردند .

  • مهمان در تاریخ خرداد 5, 1396 گفت:

    پاوه پرس بود هست خواهد بود پاوه پرس خاموش نمیشود.انگار از دردهای من گفتید سخت است تحمل بار مشکلات در بی تفاوتی وسکوت محض مردم!سخت است برای آنها بکوشی بی هیچ منتی اما جواب آنها سکوت باشد.یادم هست سلام پاوه خواست برود نمک نشناسی نباشد اما تعداد معدودی از مردم وبزرگان شهر نگذاشتند شمع سلام پاوه خاموش بشود نه اکثریت مردم ونه حتی خوانندگانی که خبرها به مذاقشان خوش می آید از رئیس اداره ارش..بگذریم لیاقتش را ندارد رئیسی که در باد تک برنامه اش خوابیده ومسئولانی استانی هم نالایق تر که نمیتوانند باجابه جا کردنش روحی تازه در پیکره این اداره بی روح فرسوده بدمند، عجب انتظار زیادی!!!!!!
    کلام آخرم اصحاب رسانه درکتان میکنم باشما زندگی میکنم میدانم سخت است اما بمانید حداقل بخاطر کسانی که پای شما ایستادند.

  • طوفان در تاریخ خرداد 5, 1396 گفت:

    عرض ادب و احترام پیشگاه جناب صالحی و همکاران محترم ایشان

    به راستی که واقعیتها را بیان کردید و با قلم رسای خود حرف دل خیلی از مردم را بازگو نمودید.این را بپذیریم که تشکر مردم از اصحاب رسانه برای متولیان درج خبر میتواند لبخندی از انعکاس صدای خودشان باشد.اینکه شما و همکارانتان توانسته باشید وقایع جامعه را بر اساس اصل رسالت ژورنالیستی در قالب خبر منعکس کرده باشید دربین مردم و دل همه ی آنها مطمئنا رضایت خود را گرفته ایید.
    امیدواریم جناب آقای یوسفی در تصمیم بر سکوت رسانه ای خود بازنگری کرده و همچون گذشته بدون توقع برای این مهم در امر خدمتگزاری به مردمان شهرمان بکوشند،چراکه به قول آقای صالحی اصحاب رسانه در این نقطه از سرزمینمان بدون چشمداشت به مادیات از جان و دل و یا بهتر است بگویم از آبروی حود مایه میگذارند که جا دارد در اینجا از تمامی کسانی که به هرنوع دغدغه ی دیارمان را دارند سپاسگزاری کنیم.

  • همراه رسانه در تاریخ خرداد 5, 1396 گفت:

    راى پایین حاج فاروق پاسخ خوبى به فعالیت رسانه اى ایشان نبود و متاسفانه هنوز قدر رسانه را نمیدانیم.
    اما آسیب شناسى افت راى حاج فاروق را باید انجام داد، با جمعى از تحصیلکردگان شهر گپى زدیم، همگى اتفاق نظر داشتند که اتکاء آقاى یوسفى به ………………… موجب دلخوردگى هواداران هم طیف تحصیلکرده و هم طیف مذهبى شده که منجر به افت شدید آراء ایشان شد.
    کاش حداقل همکاران فرهنگى و همشهریان خودتان را براى دینداریتان…………………… است.
    امیدوارم با رسانه اى مستقل در ترمیم موقعیت از دست رفته تلاشى مثمر ثمر داشته باشید.
    از نزدیکان و دلسوزان و همراهان پاوه پرس و حاج فاروق

  • شهروند در تاریخ خرداد 5, 1396 گفت:

    متن بسیار زیبا و پرمفهومی بود.انشالله همگی موفق باشید البته کسانی که سانسور میکنن شامل نمیشه.

  • رهگذر در تاریخ خرداد 5, 1396 گفت:

    در پاوه کار رسانه ایی سرگرمی هستش نه باز با مرگ. معلومه زیاد از خبرنگاری سردر نمیاورید چون من خودم برای یه روزنامه کثیرالانتشار کار می کنم اینو دارم میگم. زیاد جو نگیردت