س 18 اردیبهشت 1403 ساعت 16:05

مسئولین محترم لطفا تا دیر نشده اقدام کنید/ حیدر غلامی

مسئولین محترم لطفا تا دیر نشده اقدام کنید/ حیدر غلامی

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : در یکی از روزهای پایانی سال گذشته ( ۱۳۹۲ ) متوجه شدم که در ضلع شمالی ” ته په کوله ” و در دل تاکستانهای دیمی، سه جاده کشیده شده اند. آیا کشیدن این جاده ها و تخریب این تاکستان های دیمی با مجوز بوده یا نه؟ آیا هرکس […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : در یکی از روزهای پایانی سال گذشته ( ۱۳۹۲ ) متوجه شدم که در ضلع شمالی ” ته په کوله ” و در دل تاکستانهای دیمی، سه جاده کشیده شده اند. آیا کشیدن این جاده ها و تخریب این تاکستان های دیمی با مجوز بوده یا نه؟ آیا هرکس در هر مکانی که خواست می تواند اقدام به ساخت و ساز کند یا نه؟ آیا بلند مرتبه سازی بدون توجه به تراکم جمعیتی، و در غالب موارد بدون پیش بینی پارکینگ و … جایز است؟ آیا از بین بردن بافت پلکانی شهر و حذف یکی از جاذبه های مهم گردشگری این شهر رواست؟ و ده ها سوال دیگر … را در ذهنم مرور کردم؛ سوال هایی در ارتباط با برخی از حیدر غلامیواقعیت های موجود درپاوه.

 به هر حال به نظر می رسد که هدف اصلی کشیدن این جاده ها ( سه جاده ی مذکور )، ساختمان سازی می باشد؛ که خاکبرداریها و آغاز به کار ساخت و ساز سریع در اطراف آنها، می تواند دلیلی باشد بر صدق این  مدعا. در صورت ادامه ی ساخت و ساز، عرض این جاده ها به هیچ وجه جوابگوی تراکم جمعیتی نخواهد بود. فاصله ی بین این جاده ها به اندازه ای زیاد است که بین آنها چندین ساختمان قرار می گیرند؛ که هیچکدام ماشین رو نبوده و علاوه بر نبود پارکینگ ، ساکنینشان جهت رفت و آمد روزانه، مجبورند ده ها پله را بپیمایند؛ و مشکلات فراوان دیگری را نیز به دنبال خواهد داشت، که مجال ذکر آنها نیست.

در این رابطه ذکر پیشنهادهای  ذیل به مسئولین را ضروری می دانم:

۱ـ تا فرصت از دست نرفته و کار از کار نگذشته است، به صورت ضابطه مند و جدی، از هرگونه ساخت و ساز غیرقانونی جلوگیری کنید۱.

۲ـ اگر به هر دلیل یا علتی، قادر به اجرای پیشنهاد بند اول نیستید؛ و ساخت و ساز آغاز می شود ـ که آغاز هم شده است ـ ؛ قبل از فوت وقت، این منطقه یا شهرک را براساس نقشه و با رعایت موازین شهرسازی ( تراکم جمعیتی، خیابان، کوچه، فضای آموزشی و تفریحی و مذهبی و …، پیش بینی شبکه ی آبرسانی و جمع آوری و دفع فاضلاب و ..) بسازید. تا از این پس در پاوه نیز  شاهد ساخت و ساز با رعایت اصول شهرسازی باشیم.

در پایان بازهم تکرار می کنم که: مسئولین محترم لطفا تا دیر نشده و کار از کار نگذشته است،اقدام کنید.

ا. لازم به ذکر است که متاسفانه ساخت و سازهای غیر قانونی تقریبا در  چهار طرف پاوه، وجود داشته و هنوز هم ادامه دارد.

پاوه ـ حیدر غلامی ۱۰/۲/۱۳۹۳

6 پاسخ برای “مسئولین محترم لطفا تا دیر نشده اقدام کنید/ حیدر غلامی

  • hamshahri در تاریخ اردیبهشت 22, 1393 گفت:

    بنده تا جایی که اطلاع دارم حدود9سال پیش تا کنون صاحبان باغات وزمیتهای دیم کوله ازطریق شورای شهر وشهرداری اقدام به احداث جاده رسمی وقانونی نموده اند که با جواب رد مواجه گردیده اند تا اینکه همگی با همیاری وهمکاری خود اقدام نموده وجاده ای که حق خودشان است احداث نموده اند ضمنا عرض جاده 8 متر می باشد- حال فرض بر اینکه جهت تغییر کاربری ومسکونی باشد ازمسکن مهر کوله که بهتر است وافرادی نظیر من وشما از مستاجری وبی مسکنی …………

  • فتح اله نجفی در تاریخ اردیبهشت 18, 1393 گفت:

    با سلام و تشکر از آقای حیدر غلامی ، به یقین مطالب ایشان از سر دلسوزی و عشق و علاقه به توسعه و عمران منطقه بیان شده است . اما نکات مهمی که امروزه باعث مشکلاتی برای شهر پاوه گردیه و جامعه راتحت تأثیر خود قرار داده این است که در بسیاری از امورات کارشناسی توجهی به قوانین و مقررات نمی شود . اگر چنین می شد این مشکلات در شهر پاوه بوجود نمی آمد .
    بطور نمونه در ماده 99 از قوانین و وظایف شهرداری چنین آمده :
    1- تهیه حدود حریم و تهیه نقشه جامع شهر سازی با توجه به توسعه احتمالی شهر
    2- تهیه مقرراتی برای کلیه اقدامات عمرانی از قبیل قطعه بندی و تفکیک اراضی ، خیابان کشی و ایجاد باغ و ساختمان
    و در ماده 100 چنین آمده :
    مالکین اراضی و املاک واقع در محدوده شهر یا حریم آن باید قبل از هر اقدام عمرانی یا تفکیک اراضی و شروع ساختمان از شهرداری پروانه اخذ نمایند . شهرداری می تواند از عملیات ساختمانی ، ساختمانهای بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه به وسیله مامورین خود اعم از آنکه ساختمان در زمین محصور و یا غیر محصور واقع باشد جلوگیری نماید .
    حال می بینیم شهر پاوه با این همه جمعیت توسعه پیدا نموده ولی هیچگونه زیر ساخت شهری برای آن تعریف و اجرا نشده . بطور نمونه جاده ای که در حدود یک قرن پیش به مرز ایران و عراق از داخل شهر پاوه عبور نموده آن را به اسامی چند خیابان ( شهدای 26 مرداد و امام غزالی ) و یا جاده ای که در حدود پنجاه سال پیش برای روستاهای خانقاه و گلال و دشه احداث و نیمه کاره باقی مانده ،آن را به نام خیابان صلاح الدین ایوبی نامگذاری کرده اند . محله ها و یا شهرکهای بزرگی با جمعیت کثیری در نقاط مخلف اقدام به ساخت و ساز ساختمان نموده اما نه از خیابان خبری هست و نه از پیاده رو و نه از کوچه و معابر مهندسی .. با توجه به چنین وضعیتی در پاوه و مقایسه با کوچکترین شهرهای دیگر آیا پاوه را می توان بعنوان شهر از آن نام برد ؟

  • نا امید در تاریخ اردیبهشت 17, 1393 گفت:

    خوزگه وه پار

  • آرزو علیزاده در تاریخ اردیبهشت 16, 1393 گفت:

    از شهردار عزیز و اعضای محترم شورای شهر بعنوان متولیان توسعه شهری انتظار داریم که اموال عمومی و اصول و زیربناها را فدای منافع شخصی عده ای ننمایند و با آینده نگری و تدبیر مسیر توسعه را ترسیم نمایند.
    لطفاً در الحاق اراضی به شهر تمامی نیازهای شهر را در نظر بگیرید و با طی نمودن فرایند لازم از جمله بررسی توسط مهندسین مشاور خبره، راه را بر سودجویان ببندید زیرا آنها فقط و فقط سود شخصی خود را می بینند و ویران شدن شهرمان برایشان اصلا مهم نیست.

  • ته په کوله بی صاحب در تاریخ اردیبهشت 16, 1393 گفت:

    در ابتدای تپه کوله وسط آقایی به حریم پیاده رو تجاوز و پیاده رو را بن بست و اضافه بر آن اقدام به درست کردن نرده و پله نموده این یعنی شهر بی صاحب این یعنی هرکه هر چه دلش میخواهد انجام بده کسی جوابگو نیست . سخن گفتن در سایت مجازی ساده و راحت است اما آیا آقایان شورا و شهردار و عوامل شهرداری حتی به خود اجازه نمی دهند یک تذکر ساده بدهند . به خدا گناه دارد . حق شهروندان این طوری ضایع بشه من منتظر جوابم .

  • ساکن محله سرده در تاریخ اردیبهشت 16, 1393 گفت:

    برای الحاق منطقه یا مناطقی به محدوده شهر، روال خاصی وجود دارد که بایستی طی شود.
    در این صورت است که تمامی نیازها در نظر گرفته می شود و ساخت و ساز در محله یا منطقه جدید پس از این مراحل و تایید آن صورت می گیرد.
    از شهردار محترم که طرفداران انتخابش، از جدیت و مدیریت قوی ایشان در برخورد با مسایل سخن ها گفتند انتظار می رود که با پیروی از اصول و موازین شهرسازی، در این خصوص تا دیر نشده اقدام نمایند.
    با تشکر – سرده ای