ش 08 اردیبهشت 1403 ساعت 08:15

شبی خاطره انگیز با ده نگ و شانو در پاوه برگزار شد/گزارش تصویری

شبی خاطره انگیز با ده نگ و شانو در پاوه برگزار شد/گزارش تصویری

به گزارش سلام پاوه:انجمن های موسیقی و نمایش پاوه در برنامه ای مشترک با عنوان ده نگ و شانو و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ه مناسبت دهه مبارک فجر شبی خاطره انگیز را در پاوه رقم زدند. به گزارش خبرنگار سلام پاوه:در ابتدای این برنامه در حرکتی ارزشی و انسان دوستانه حاضرین […]

به گزارش سلام پاوه:انجمن های موسیقی و نمایش پاوه در برنامه ای مشترک با عنوان ده نگ و شانو و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ه مناسبت دهه مبارک فجر شبی خاطره انگیز را در پاوه رقم زدند.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:در ابتدای این برنامه در حرکتی ارزشی و انسان دوستانه حاضرین در سالن به احترام درگذشتگان کوله بر حادثه سردشت یک دقیقه به پا ایستادند و ادای احترام کردند.

هدایت محمودی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنان کوتاهی ایام الله دهه مبارک فجر را  تبریک گفت و یاد و خاطره شهدای پلاسکو و کولبران سردشت را گرامی داشت و در ادامه افزود:در دنیای امروز نیاز است همه ما آگاهانه و هوشیارانه در مقابل تهاجمات فرهنگی دشمن مقابله کنیم و در مقابل تخریب رسانه های بیگانه ایستادگی کنیم.

در این برنامه مشترک گروه انجمن موسیقی با نوازندگی پوریا فتاحی،زانیار موسی زاده،شعیب طاهایی و با صدای ابراهیم احمدی و پوریا محمدی اجرای زیبا و دیدنی به اجراء گذاشتند و گروه تئاتر شانو انجمن نمایش پاوه نیز با اجرای نمایشی طنز به نویسندگی و کارگردانی،هنرمند معتصم شافعی و هنرنمایی بازیگران:آوات ازنب،راشد احمدی،شاهین زبانگهر و اردشیر منوچهری شبی خاطره انگیز و به یادماندنی را برای حاضرین در سالن زقم زدند.

نمایشنامه«موشاعیره»که به زبان هورامی به روی صحنه می رود،با درون مایه طنز سعی دارد به موضوعات و مشکلات روزمره جامعه در قالب شعر و نظم بپردازد. همچنین با شخصیت پردازی کاراکترها و دیالوگ های طنز سعی دارد تا در این میان به زندگی مفرح و پر از شوخی چند نفر از فعالین فرهنگی دنیای کلاسیک و مدرن و سنتی،در قالب مشاعره و شعرهای طنز را به اجراء بگذارد.

سبک کاری هنرمند معتصم شافعی به نحوی ذهن را به دوران نوستالوژیک و دنیای شیرین و صمیمی گذشته می برد . شافعی با استفاده از ادبیات عامیانه و و شعرهای برگرفته از نهاد جامعه سنتی و استفاده از گریم و لباس بومی و محلی با هنرنمایی هنرمند آوات ازنب که شاید به جرات باید گفت یکی از منحصر به فردترین هنرمندان عرصه تئاتر در زمینه طنز می باشد و بهره گیری از هنرمندان دیگری همچون اردشیر منوچهری که بیشتر در تئاتر های قدیمی و سنتی ایفای نقش کرده است توانسته است فضایی سرا پا شادی و خنده را برای مخاطب به وجود آورد. در کنار این دو هنرمند دو چهره جوان عرصه تئاتر پاوه را نباید نادیده گرفت هنرندان راشد احمدی با کارکتری خاص و ایفای نقش زیبای هنرمند شاهین زبانگهر در نوع خود بسیار جالب توجه بود. هرچند این تئاتر طنز نیز بدون عیب و نقد نیست اما در این زمانی که خنده و شادی در جامعه امروزی ما کم رنگ شده است این سبک کار جای ارزش و قدر دانی است .

در بطن این طنز زیبا شکاف در بین جامعه ادبی شهرستان پاوه را می توان حس کرد در جایی که دو شاعر تحمل کنار هم بودن را ندارند و در صدد حذف یکدیگر با ادبیات خاص هستند و نبود رقابت و گفتمان سالم را در جامعه ادبی شهرستان به نوعی به تصویر می کشند.

طولانی بودن این تئاتر و استفاده از الفاظی نامناسب در بخشهایی از این نمایش از جمله نکات ضعف این طنز می باشد اما در پس این طنز و در نهایت وقتی چهرهای شاد مردم را مشاهده می کنیم رای به قبولی این برنامه شاد و مفرح می دهیم.

همچنین لازم است از مسئولین انجمن نمایش و موسیقی شهرستان پاوه شهریار انصاری و پیمان حسن زاده که تلاش زیادی را برای اجرای بهتر و هماهنگ این برنامه داشتند نهایت تقدیر و تشکر را نمود.

گفتنی است این برنامه در چهار شب متوالی از تاریخ ۱۲ لغایت ۱۵ بهمن ماه راس ساعت ۲۰ در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به روی صحنه می رود.علاقمندان جهت تهیه بلیط می توانند به نوشت افزار بابک رحیمی واقع در پاساژ رسولی مراجعه نموده و یا با شماره ۰۹۱۸۹۳۳۱۸۰۴تماس بگیرند.

گزارش تصویری

14 پاسخ برای “شبی خاطره انگیز با ده نگ و شانو در پاوه برگزار شد/گزارش تصویری

  • یاسر در تاریخ بهمن 16, 1395 گفت:

    با سپاس از همه عوامل این برنامه ازجمله آقای شافعی عزیز ، که برای مدتی کوتاه سبب شدند استرس و فضای منفی و غم الود بیرون را فراموش نموده و یک دل سیر بخندیم .

  • آلان.م در تاریخ بهمن 14, 1395 گفت:

    نمی دانم چندروز وچندهفته باید برای کولبرها به عزا بنشینیم و یا به نظر بعضی ها باید ماهها و یا تا آخر سال ….
    هر روز در گوشه و کنار کردستان ایران و عراق و سوریه و ترکیه دهها وصدها کرد امثال همین کولبرها به عناوین مختلفی به دست داعشیها و غیرهم وبه گونه ای هزار بار فجیعتر از حواث طبیعی کشته و یا تلف می شوند . اگر قرار باشد برای هرکدام تنها یک ساعت به سوگ بنشینیم در حقیقت زندگی را باید تعطیل کنیم و مدام در عزا و سوگواری باشیم تا بلکه به این طریق غیرت مردانه و کردانه خود را ثابت کنیم .
    به نظربنده که یکی از تماشاچیان شب اول بودم . همان یک دقیقه سکوت وبه احترام کولبرها قیام نمودن عموم حضار اوج احترام وهمدردی بود واز این بیشتر تنهاتظاهر است و بس .
    تا شقایق هست زندگی باید کرد .

  • همشری در تاریخ بهمن 14, 1395 گفت:

    میخوام بدونم آیا همه اونایی که این برنامه رو تخریب کردن،رفتن و برنامه رو دیدن یا نه کورکورانه مثلا نقد میکنن، هرشب یاد میکنن از جانباختگان پلاسکو،سردشت حتی دو جوانی که در ژالانه دچار حادثه شدند، درسته حرفای شما درست،اما اگه قرار باشه حرف شمارو ادامه بدیم تا قیامت کردستان و کورد باید عزاداری کنن!!! تمام کردستان پر شده از ظلم ابر قدرتها و تروریستا و این که طبیعت جان چند انسان رو گرفت تازگی نداره برای کردستان!! دوستان واقع بین باشید،توی گزارش نوشته یک دقیقه قیام و سکوت برای این شهدا راه انسانیت و مردانگی،و هرشب اجرا میشه، ممنون از اونایی که خوزنی میکنن و ممنون از اونایی که خودمون رو تشویق میکنن

  • هورام در تاریخ بهمن 13, 1395 گفت:

    واقعا جای بسی تامل است …
    سراسر کوردستان در تعذیه وماتم است ولی پاوه در شادی وسرور…
    متاسفم

  • خوش شانس در تاریخ بهمن 13, 1395 گفت:

    سلام ممنون از شما دوست عزیز با انتشار عکسها واقعا لطفه بزرگی در حقم نمودی چهره واقعی دروغگو رو بهم نشون دادی ممنون

  • همشهري در تاریخ بهمن 13, 1395 گفت:

    خیلی خیلی زیبا بود
    ما که لذت بردیم
    آفرین

  • ناشناس در تاریخ بهمن 13, 1395 گفت:

    کدام شب خاطره انگیز زمانی که تمام کردستان وحتی ایران به خاطر این فاجعه های انسانی در عذا و ماتم است این جنگ شادی را کجای دلمان بگذاریم زمانی که کوردستان داغدار است پاوه میخندد؟؟؟؟
    چرا باید انجمن نمایش وانجمن موسقی به جای همنوایی با مردم بر عکس ساز مخالف بزنند واقعا متاسفم آبروی پاوه را زیر سئال بردید حق پاوه نیست که در جامعه کوردی و حتی ایران با بر پایی چنین مراسمی در چنین شرایطی سرش را پایین بندازیم

  • شهروند ۱۳ در تاریخ بهمن 13, 1395 گفت:

    یک دقیقه سکوت ارزشمند به احترام حانباختگان کولبر را می ستایم.

  • شهروند در تاریخ بهمن 13, 1395 گفت:

    با سلام و تشکر بابت برنامه شادتون واقعا بعد از سال ها باز در فضای نمایش شاهد رونق هستیم که این واسه مردم منطقه ما که با کمترین امکانات و شادی و تفریحی روزهای خود را می گذرانند بهترین شرایط است ولی کاش ما هم مثل سایر مناطق کرد نشین و لب مرز و داشتن هزاران جوان کوله بر در غم از دادن آن جوانان عزیز سهم کوچکی رو بر عهده می گرفتیم و این اجرا رو حداقل هفته ای عقب می انداختیم تا ناراحتی خودمون رو مثل خوانندگان فارس زبان نشان می دادیم.

  • م.ا در تاریخ بهمن 13, 1395 گفت:

    انا لله و انا الیه راجعون
    در شرایطی که کردستان در سوگ کولبران ماتم زده می باشد. اجرای این برنامه موسیقی وطنز خیلی خیلی جای سوال داره و نقطه‌ای منفی در کارنامه گردانندگان برنامه می باشد.این در حالیست همزمان بنیامین بهادری خواننده پاپ در پیام اینستاگرامی ضمن تسلیت این واقعه برنامه کنسرت خودرا در شهر بانه به احترام کولبران کرد لغو نمود .بنظرم مردم ما بهتر است این شو مسخره را در شبهای آینده تحریم نمایند

  • نوسود در تاریخ بهمن 13, 1395 گفت:

    _بعدازاین تاریخ نمایش داده نمیشود نزدیکای بیستم

  • خەفەت بەڕ کەڕان در تاریخ بهمن 13, 1395 گفت:

    با سلام
    تا کی میخوان به جوان های پاوه ظلم کنن من یکی خبر داشتم که برای در دست گرفتن یک کار هنری توسط چند جوان که انقد سنگ جلوی پاشون گذاشتن که پشیمون شدن کار کنن یکی از قید و بندها همین بود که استفاده از کیبورد(ارگ) در اداره ارشاد ممنوع شده اما امشب دیدیم….
    قرار شده بود در این مراسم یک پارت از برنامه به مناسبت دهه‌ی مبارک فجر اختصاص داده بشه که نشد…
    خودمون از پیشرفتها جلوگیری میکنیم و بعد میگیم دستهای پشت پرده!!!!!هههه خنده داره…
    من به نیابت اون چندتا جون از مدیریت سایت میخواهم این نظر مرا به مسئولان ابلاغ نماید….
    وسلام

  • شهروند در تاریخ بهمن 13, 1395 گفت:

    سلام
    خسته نباشید
    معتقدم که تصویر برداری و انتشار تصاویر تماشاچیان در مجالس عمومی و خانوادگی تا حدودی حرفه ای به نظر نیاد و بدون کسب اجازه تصویر برداری از شهروندان حاضر جالب به نظر نمی اید.
    موفق باشید.

    • فرهاد صالحي در تاریخ بهمن 13, 1395 گفت:

      با سلام دوست گرامی ممنون از نظر شما اما اگر به تصاویر دقت کنید متوجه میشوید که تصاویر کلی و دور از جمعیت منتشر شده است و برخلاف نظر شما چهرهای شرکت کنند بجز گردانندگان برنامه در تصاویر نیستند