ج 07 اردیبهشت 1403 ساعت 08:35

به پاس قدر دانی از تلاشگرانی بی ادعا و وظیفه شناس / عکس

به پاس قدر دانی از تلاشگرانی بی ادعا و وظیفه شناس / عکس

به گزارش سلام پاوه : با بارش نزولات آسمانی و سفید پوش شدن شهرستان پاوه موجی از زیبایی و شادی در بین مردم بوجود آمد. مدارس تعطیل شد و دانش آموزان مسرور تر از همه به برف بازی پرداختند . بسیاری از شهروندان با گرفتن عکس سلفی و ساختن آدم برفی از این روزهای زیبای […]

به گزارش سلام پاوه : با بارش نزولات آسمانی و سفید پوش شدن شهرستان پاوه موجی از زیبایی و شادی در بین مردم بوجود آمد. مدارس تعطیل شد و دانش آموزان مسرور تر از همه به برف بازی پرداختند . بسیاری از شهروندان با گرفتن عکس سلفی و ساختن آدم برفی از این روزهای زیبای زمستانی استقبال کردند . اما در پس شادی و سرور ناشی از برف عده ای از همشهریان ما بی ادعا و آرام و در سردترین لحظات شبانه روز تلاش کردند که شادی این زمستان سفید به تاریکی مبدل نشود.

در گوشه ای از این شهر و در بین راههای مواصلاتی ماموران دلسوز راهداری شب را در کنار سرمای جاده ها و دور از فرزندان خود به روز رساندن تا جاده های عبور و مرور برای ما باز باشد و آرامش ما خدشه دار نشود . در نقطه ای دیگر امدادگران پرتلاش هلال احمر تلاشگرانه کمک حال ما و رانندگان در راه مانده شدند.

اما در قلب شهر نیز موضوع شنیدنی تر است وقتی که تلاش کارگران و رانندگان تاکسی را می بینیم که مسئولیت پذیرانه برای برهم نخوردن شادی این برف زیبا کار می کنند در این بین پیام شهروندی که وصف تلاش این عزیزان بود خواندنی است :

این شهروند می گفت : مسافر کرمانشاه بودم و می بایست ۸صبح به کار اداری می رسیدم ساعت ۴/۳۰ بامداد از منزل بیرون زدم برف این نعمت خدادادی همه جا را پر کرده بود در مسیرم تا فلکه جنبنده ای را ندیدام از وسط جاده حرکت می کردم که بسیار راحت تر بود قبل از رسیدن به فلکه صدای بیل را شنیدم که متوجه شدم کسی (شایدکارگر شهرداری) دارد پله های جنب اداره دارایی را برف روبی می کند سپس به فلکه رسیده و متوجه اتومبیلی شدم که با برف پوشیده شده بود به دقت  که نگاه کردم تاکسی بود به رانندگی آقای جزا نوری با او هم صحبت شدم که در این ساعت از شب فعالیت و جابجایی مسافر واقعا ایثار است . یک ساعت قبل از نماز صبح در شبی که بیش از ۵۰ سانتی متر برف باریده بود فقط وظیفه شناسی و مسئولیت پذیری است.همچنین از یک منبع مطلع در شهرداری نیز جویای نام کارگری شدم که پله ها را ساعت ۵ صبح برف روبی  می کرد گفتند جمال دلیری بوده است به عنوان یک شهروند حیفم آمد که این دو نفر را به عنوان الگو ی کار و فعالیت در ساعات سخت به هم کاران و هم صنفان خود معرفی نکنم .

این متن کوتاه وصف عزیزانی است که در تاریکی شب و سفید برف و سرمای زمستان کوچه و معبر و برزن را برای ما مهیا می کنند تا پای کودکی همسن و سال فرزندانش نلغزد و دستی شکسته نشود و شادی بارش این نعمت الهی به تلخی و غم تبدیل نشود.

ای شهروند عزیز باید همگی قدر دان کسانی باشیم که تلاش می کنند بی ادعا و بی صدا آرامش بخش زندگی ما باشند پس همگی به احترام کارگران ، رانندگان وظیفه شناس تاکسی و وسایل نقلیه عمومی ، تلاشگران اداره راهداری ، فوریتهای پزشکی و امدادگران پرتلاش هلال احمر کلاه از سر برمی داریم و از آنها قدر دانی می کنیم .

خسته نباشد عزیزان خدا قوت

تصاویر تکمیلی

یک پاسخ برای “به پاس قدر دانی از تلاشگرانی بی ادعا و وظیفه شناس / عکس

  • شهروند در تاریخ بهمن 11, 1395 گفت:

    با سلام اززحمات تمامی کسانی که بی ادعا خدمتگذاری کرده ناشناس باقی میمانند تشکر کرده وکلام ساده خسته نباشیدراتقدیمشان مینمایم