س 29 اسفند 1402 ساعت 10:50

نشست کتابخوان در کتابخانه عمومی وحدت پاوه برگزار شد

نشست کتابخوان در کتابخانه عمومی وحدت پاوه برگزار شد

به گزارش سلام پاوه:سلسله نشستهای کتابخوان چهارشنبه ۲۹دی ۹۵ با حضور دوستداران و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی و به منظور رشد و ترویج فرهنگ مطالعه و ارج نهادن به مقام والای دانش و علم و آگاهی در کتابخانه عمومی وحدت پاوه برگزار گردید. به گزارش خبرنگار سلام پاوه:مسئول کتابخانه های عمومی پاوه در این نشست […]

به گزارش سلام پاوه:سلسله نشستهای کتابخوان چهارشنبه ۲۹دی ۹۵ با حضور دوستداران و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی و به منظور رشد و ترویج فرهنگ مطالعه و ارج نهادن به مقام والای دانش و علم و آگاهی در کتابخانه عمومی وحدت پاوه برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:مسئول کتابخانه های عمومی پاوه در این نشست تداوم بر پایی نشست های کتابخوان و افزایش استقبال عمومی از این نشست ها نوید جامعه ای پویا و رو به رشد و قرار گرفتن در مسیر توسعه را برای شهرستان پاوه قرار می دهد.

رحمت محمدی تداوم نشست ها ی کتابخوان در پاوه را امیدوار کننده  و گامی در جهت رشد و شکو فایی جامعه رو به جلو دانست و بیان نمود،از شاخصه های جامعه های توسعه یافته ارج نهادن عمومی به کتابخانه ها و مراکز تولید علمی است که اهتمام ویژه علاقمندان در پاوه به این موضوع با افزایش مشارکت در این نشست ها قابل ستایش است.

سیروس امین زاده از شرکت کنندگان در این نشست ازمشارکت امیدوار کننده و خلاق اعضاء که نشان از جامعه پذیری و حس مشارکت طلبی گروه و اجتماعی افراد می باشد که حضور نوجوانان در کنار مربیان رسمی و غیر رسمی تربیتی و آموزشی در نشستهای فرایند محور و گفتمان پرور می تواند منجر به پذیرش حس جامعه پذیری در آنها و تقویت خود باوری و اعتماد به نفس آنها باشد.

امین زاده در ادامه گفت:با برپایی نشستهای گفتگو محور علم مدار عقلانیت محور جامعه می تواند اطلاعات پراکنده و فرآوان پخش شده از مراجع رسمی و غیر رسمی علمی را به دانایی تبدیل کند و جامعه مناسب ترین بستر رشد و شکو فایی انسان می باشد که دانایی نیز یکی از اصلی ترین ویژگی انسان است.

وی ارتباط بین جوامع را به عنوان طراح پروژه انتقال دانایی و علم و دانش ارتباط مضاعفی پدید می آید که نسشت های دیالوگ محوری مانند نشست کتابخوان می تواند یکی از اشکال مهم و پایدار انتقال دانایی و اگاهی به متن جامعه باشد.

سلام خسروی از دیگر شرکت کنندگان در نشست نیز طی سخنانی خواهان مشارکت گروههای مختلف فکری جامعه در نشستها به منظور استفاده بهینه از موقعیت علمی پیش آمده گردید و تاکید کرد،هر کتابی را نباید مطالعه کرد چون تعدادی از کتاب ها با توجه به اهداف خاص نویسندگان آنها ارزش مطالعه کردن را ندارند.

احسان مرادی از اعضای این نشست نیز شرکت کنندگان را به مطالعات هدفمند و عمقی دعوت نمود و خواندن رمان را یکی از ضروریات برای آغاز مطالعات سودمند دانست و گفت:نبود رمان نویسان قدرتمند و با مهارت را در جامعه کنونی از ضعف های عمده عدم علاقمندی همگانی به مطالعه رمان دانست.

در ادامه نشست کتابهای زیر از طرف شرکت کنندگان به علاقمندان معرفی و مورد بحث و تبادل نظر اعضاء قرار گرفت.

فواد ولدبیگی:کتاب در روشنایی روز(چند داستان و حکایت از نویسندگان ملل شوروی(چنگیز آیتماتوف نویسنده معروف قرقیزی که با قلم خود معروفیت جهانی به دست آورده،دنیای وسیع و ماندگاری دارد.آثار وی رسم،آئین و قانون زندگی را نشان می‌دهد و خوانندگان خود را از طریق آثارش تعلیم می‌دهد.هر اثر چنگیز آیتماتوف که از دل برآمده،حقیقت زندگی را منعکس می‌کند و توجه مردم را جلب کرده است).

سوما ولدبیگی:کتاب«هفت عادت مردمان موثر» استفان کاوی،شهرت جهانی دارد.استفان کاوی در آمریکا به دنیا آمد.کاوی مقالات بسیاری در زمینه رهبری،کارایی فردی و سازمانی و روابط خانوادگی و اجتماعی تالیف کرده است.او سخنران زبردست و نویسنده‌ برجسته‌ای است که همواره کتاب‌هایش درصدر پرفروش ترین کتاب‌های مدیریتی قرار گرفته و به زبان‌های مختلف منتشر شده است.هفت عادت مردمان موثر،برگرفته از کتاب استفان کاوی،به قرار زیرند:۱ عامل بودن۲- شروع از پایان درذهن؛۳٫ نخست به اولین ها پرداختن؛۴ برنده – برنده اندیشیدن؛۵ اول فهمیدن و سپس فهماندن۶- هم افزایی (سینرژی)؛۷٫ اره تیزکردن (پیشرفت مستمر و فرایند های پیشرفت)

نگین پیر مغان:نام کتاب:نامه به کودکی که هرگز زاده نشد نویی
سنده:اوریانا فالاچی-کتاب نامه به کودکی که هرگز زاده نشد ، نویسنده کتاب اوریانا فالاچی به صحبت با کودکی که درون شکم دارد می پردازد و نه تنها احساسات و آرزوهای خود را به عنوان یک مادر بازگو می کند که از زبان کودک درون شکمش نیز حرف می زند و خود را به جای کودک می گذارد و احساسات و خواسته ها و یا پرسش هایی که ممکن است یک کودک بعد از به دنیا آمدنش از مادرش داشته باشد را پاسخ می گوید . در کتاب نامه به کودکی که هرگز زاده نشد اوریانا فالاچی نگاه های اطرافیان و جامعه را نیز به خاطر بچه ای که در شکم دارد به تصویر می کشد .

سمیه مرادی:پیامبر و دیوانه ویسنده:جبران خلیل جبران مترجم:نجف دریابندی–این کتاب مجـموعه ای از روایتها و داستانهای عرفانی اخلاقی ست که به مسائل و مفاهیم انسانی می پردازد و دیدگاه بسیار خوش بینانه ای به انسان و ذات او دارد،کتاب پیامبر در قالب سخنان و پندهای یک عارف با مردم یک سرزمین بیان شده و دیوانه به صورت داستانها و تمثیل های کوتاه و مجزامی باشد.

شهین شریفی:کتاب مصاحبه با تاریخ زندگی نامه اوریانا فالاچی–کتاب شامل یک سرسخن از ماریانا فالاچی و تعداد ۱۱ مصاحبه از وی است که به معرفی این افراد می پردازد:مصاحبه با هنری کیسینجر – مصاحبه با ایندیرا گاندی – مصاحبه با یاسر عرفات – مصاحبه با جرج حبش- مصاحبه با نورودوم سیهانوک-مصاحبه با ملک حسین-مصاحبه با ژنرال جیاپ-مصاحبه با ویلیام کلبی -مصاحبه با علی بوتو – مصاحبه با باندارانیکه-مصاحبه با اسقف ماکاریوس.

فرشته اسد بختی کتاب در خلوت خواب نوشته:فتانه سید جوادی–مجموعه ای از چند داستان است که هرکدام موضوع متفاوتی را دنبال می کند کتاب، در بردارنده هشت داستان از “فتانه حاج سید جوادی “است که سومین داستان آن، “در خلوت خواب “نام دارد .راوی، خاطرات سال‌های گذشته را در شب عروسی یکی از فرزندان خود مرور می‌کند و بدین ترتیب، داستان را براساس آن شکل می گیرد.

گفتنی است در پایان این جلسه شرکت کنندگان به اتفاق جلسه نشست بعدی کتابخوان را روز چهارشنبه ۹۵/۱۱/۱۳ ساعت ۱۴ با موضوع نقد و بررسی مهارت خود آگاهی فرددی و اجتماعی در محل کتابخانه عمومی وحدت پاوه انتخاب نمودند و با توجه به اهمیت یادگیری و تقویت مهارتهای مهم زندگی از جمله اهمیت مهارت خود آگاهی علاقمندان و دوستداران و کارشناسان این حوزه را به شرکت در این نشست دعوت نمودند.