چ 19 اردیبهشت 1403 ساعت 04:09

آموزش و پرورش بجای پرکردن مغزها،باید ذهن ها را باز کند

آموزش و پرورش بجای پرکردن مغزها،باید ذهن ها را باز کند

به گزارش سلام پاوه:مدیر آموزش و پرورش در جلسه ستاد شاهد شهرستان پاوه ضمن تبریک سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از زحمات چهار ماهه راهنماهای طرح پراکنده شاهد در مدارس تقدیر و تشکر کرد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه:مختار برزگر فرد با اشاره به اینکه آموزش و پروش بجای پرکردن مغزها،باید ذهن ها […]

به گزارش سلام پاوه:مدیر آموزش و پرورش در جلسه ستاد شاهد شهرستان پاوه ضمن تبریک سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از زحمات چهار ماهه راهنماهای طرح پراکنده شاهد در مدارس تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:مختار برزگر فرد با اشاره به اینکه آموزش و پروش بجای پرکردن مغزها،باید ذهن ها را باز کند، گفت:رسالت اصلی آموزش و پرورش طرح سوال و ایجاد معما است و در این راستا لازم و ضروری است دبیران و مربیان دانش آموزان را بجای توصیه به حفظ کردن و بخاطرسپردن اطلاعات و مفاهیم، آن ها را به طرح سوال، ایجاد کردن معما و بروز خلاقیت تشویق نمایند.

وی ایمان و امنیت را نتیجه زحمات شهدا عنوان کرد و افزود:ایمان و امنیت که هر دو دارای ریشه مشترکی هستند حاصل زحمات کسانی است که با جان و مال خود برای ما ایمان به شهادت، ایمان به رشادت، ایمان به مسئولیت و درنهایت ایمان به خداوند تبارک و تعالی را معنا کردند.

برزگر فرد به نعمت ارزشمند امنیت در کشور پرداخت و اظهار کرد:کشور ما در میان تمام کشورهایی که درگیر جنگ داخلی و نامنی هستند امنیت کامل دارد و این نعمت بزرگ مرهون زحمات و تلاش انسهان های بزگری بوده است که با ازخود گذشتگی این شرایط را برای ما فراهم کرده اند.

رئیس آموزش و پرورش پاوه با بیان اینکه سپاس گرامیداشت سه پاسداشت است افزود:اگر در گفتار، پندار و کردا پاسداشت داشته باشیم و همیشه این موارد را مرور کنیم می توان جامعه را به مسیری خوب هدایت کرد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پروش بجای پرکردن مغزها، باید ذهن ها را باز کند، اظهار کرد: رسالت اصلی آموزش و پرورش طرح سوال و ایجاد معما است و در این راستا لازم و ضروری است دبیران و مربیان دانش آموزان را بجای توصیه به حفظ کردن و بخاطرسپردن اطلاعات و مفاهیم، آن ها را به طرح سوال، ایجاد کردن معما و بروز خلاقیت تشویق نمایند.

مختار برزگرفرد رسالت آموزش و پرورش را ایجاد تغییرات مطلوب در نگرش ها، شناخت ها و در نهایت رفتار انسان ها عنوان کرد و در خاتمه افزود: مجموعه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان پاوه در جهت پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت همواره با دید و آغوشی باز از تمامی دیدگاه ها و پیشنهادات عزیزان استقبال می کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان پاوه نیز ضمن تبریک سالگرد شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی گفت: به اذعان اکثریت قریب به اتفاق مدیران ادارت، شاهد تغییرات و تحولات مثبتی در آموزش و پرورش می باشیم و برگزاری همایش باشکوه تعامل دونسل نمونه ای بارز از برنامه های خوبی است که در سه ماه گذشته توسط آموزش و پروش شهرستان پاوه برگزار شده است.

جهانگیر لطفی با بیان اینکه رسیدگی به وضعیت آموزشی و پرورشی فرزندان شاهد و ایثارگر یکی از وظایف اصلی ما است،افزود:خدمت به فرزندان شاهد و ایثارگر تنها از طرق تعامل طریفین و نظارت بر روند ارائه خدمات به آنها امکان پذیر است.که کوچکترین قصور در وظایف خود را جزء گناهان کبیره عنوان کرد و آن را حق الناس نامید که باید در قیامت در برابر کم کاری ها پاسخگو بود.

لطفی به تعامل مثبت با راهنماهای طرح پراکنده اشاره کرد و افزود: اگر دانش آموزان طرح پراکنده با مشکلات آموزشی و یا پرورشی مواجه شدند، ما آمادگی ارائه هرگونه خدمات را به آنها داریم و مرکز مشاوره در استان و شهرستان از جمله این موارد است.

رئیس بنیادشهید با انتقاد از اختصاص بودجه کلان بنیاد شهید در حوزه نظام آموزش عالی، گفت: بنیاد شهید در حوزه نظام آموزش عالی خصوصا مقطع کارشناسی ارشد سالانه متحمل هزینه بالایی می شود که می توان بخش کوچکی از این بودجه را به آموزش عمومی و آموزش و پروش اختصاص داد و شاهد نتایج درخشان آن در پذیرفته شدن دانش آموزان با بنیه علمی بالا در دانشگاه های روزانه بود.

لطفی با بیان اینکه در سنوات گذشته تعامل کمرنگی میان بنیادشهید و آموزش و پرورش برقرار بوده ابراز امیدواری کرد که در ادامه شاهد همراهی و همکاری بیشتری در جهت حل مشکلات دانش آموزان شاهد و ایثارگر شهرستان پاوه باشیم.

گفتنی است در این جلسه علاوه بر اعضای ثابت ستاد شاهد شهرستان پاوه، راهنماهای طرح پراکنده شاهد نیز حضور داشتند و در بخش هایی نقطه نظرات خود را درخصوص دستور جلسه بیان نمودند.

لازم به ذکر است در خاتمه از آقای غریب آهنگری پور کارشناس سابق امورشاهد و ایثارگران مدیریت آموزش و پرورش شهرستان پاوه تجلیل بعمل آمد.

16 پاسخ برای “آموزش و پرورش بجای پرکردن مغزها،باید ذهن ها را باز کند

  • کریمی در تاریخ بهمن 3, 1395 گفت:

    خداروشکرنیروهای بی خاصیت وبی سوادبنیاد رفتن منبعدقطعاگلستان خواهدشد

  • حیدری در تاریخ بهمن 3, 1395 گفت:

    کسی هیچ وقت جنایتهای گذشته بنیاد ازجمله بیحرمتی به مافرزندان شهداپارتی باز ی و…رافراموش نخواهدکرد

  • شهروند در تاریخ بهمن 3, 1395 گفت:

    اینهاهمش حسادت به توانایی آقای لطفی است بی شک مقتدرترین وباسوادترین مدیراست وکسی بود که پنجه خیلیهاراشکست

  • ناشناس در تاریخ بهمن 3, 1395 گفت:

    ازصراحت لهجه اقای لطفی که خود خانواده شهید هستند وگذشته بنیادشهیدان واموزش وپرورش را به نقد کشیده اند تقدیر میشود وانتظار میرود اقای لطفی وکاکه اقبال عنایتی بنیاد را به گلستان وبوستان تبدیل کنند امروز کجا وگذشته ی بنیاد کجا!؟!؟!

  • برادر شهید در تاریخ بهمن 1, 1395 گفت:

    تا حالا اینجور مدیرضعیف در اداره بنیاد شهید پاوه ندیدم هیچ مسئولی تو پاوه به فکر این شهر نیست شهر شهید چمران شهید همت

  • معلم در تاریخ بهمن 1, 1395 گفت:

    جناب برزگر تازمانی که پارتی وپارتی بازی وسفارشات غیرمنطقی بدون لیاقت وشایستگی درسیستم آموزش وپرورش حکمفرما شود مغزها به هیچ عنوان پرورش نخواهند یافت وباعث کج روی نظام تعلیم وترببت خواهد شد شما هم دقیقا را رفته گذشتگان را دارید تکرار میکنید ودیگرانی که نه تخصص ونه تجربه وحتی سواد وفرهنگ صحبت کردن نمیدانند دارن به جای شما درسرنوشت اداره ومعلمان تصمیم گیری میکنند که این امر نیز از ارزش شما میکاهد

  • فرزندشهید در تاریخ دی 30, 1395 گفت:

    ریس بنیاد شهید آقای لطفی یکی از ضعیف ترین مدیرهایی است که بنیاد پاوه به خود دیده است ایشان به هیچ وجه قادر به تعامل با همکاران وحتی خانواده های شهدا را ندارد متاسفانه مدیریت در این برهه بدون توجه به فاکتورهای علم .توانایی و دانش مدیریتی برگزیده شده است که بسیار جای تاسف دارد

  • احمد در تاریخ دی 30, 1395 گفت:

    آقای لطفی مثل قبلی ها پارتی بازی نمیکنه

  • جانباز در تاریخ دی 30, 1395 گفت:

    من قبل ازمدیریت آقای لطفی ده باررفتم برای یک معرفینامه بهم ندادندتاایشان آمد ودستورداد

  • فرزندشهید در تاریخ دی 30, 1395 گفت:

    به نظر اکثریت قریب به اتفاق خانواده های شهدا آقای لطفی مردی است تلاش گر صادق پاک وخوشفکر که ایشان را میتوان ناجی بنیادشهید پاوه نامید

  • فرهنگی در تاریخ دی 30, 1395 گفت:

    جناب برزگر حداقل یه آگهی عرض تسلیتی توسایت آموزش و پروش پاوه برای درگذشت پدر همکار خوبان آقای بهمن امینی که تمامی زحمات اداره را ایشان متحمل میشدن میگذاشتین

  • ولی دانش آموز در تاریخ دی 30, 1395 گفت:

    به عنوان ولی دانش آموز و کسی که با مدارس رابطه زیادی دارم باید عرض کنم که بیشترین ضربه را به دانش آموزان خود شما میزنید وقتی بین معلم ها فرق زیاد می گذارید و وقتی معلمان خوب را فراموش کرده اید و فقط به عده ای که دور وبرتان می چرخند البته آن هم برای منافع خودشان توجه می کنید باعث بدبخت شدن بچه های ما میشوید از خدا بترسید شما بچه خودتان در یکی از مدارس است و فکر می کنید تمام آموزش و پرورش آن مدرسه می باشد در حالیکه همه بچه ها حق دارند چرا باید یک مدرسه همه معلمانش تازه کار باشند به خدا روز قیامت باید جواب بدهید.فکر نکنید اگر امروز پشت میز نشسته اید و بعضی ها به خاطر طماع و بعضی ها از ترس چیزی نمی گویند دیگر کارتان درست است.شما بین معلمان و بین مدرسه ها فرق میگذارید و مردم هم درک دارند فکر نکن هیچ کس هیچی نمی فهمد

  • ناشناس در تاریخ دی 30, 1395 گفت:

    نمیدانیم چرا ?????

    اداره بنیاد شهید پاوه صدتا کارمند داره همه بیکار نشستند
    وظیفشون چیه خدا میدونه ؟؟؟؟؟

    ولی کمبود معلم بسیار زیاد
    مسؤلین لطفا پیگیری کنن

  • تعامل دوطرفه در تاریخ دی 30, 1395 گفت:

    کاش آدمها یاد می گرفتند قبل از اینکه حرفی را بر زبان جاری می کردند فکر وتعقل ،بعد بیان، جاری وساری می شد
    تدبیر وعلمی بودن مدیریت آموزش وپرورش را شکی نیست وبر همه کس آشکار ونهان است اما در این جلسه نکاتی از طرف مسئول بنیاد شهید مورد انتقاد قرار گرفته که جای بحث وتامل را دارد واینکه درگذشته تعامل بین آموزش وپرورش وبنیاد شهید کمرنگ بوده است؟
    این انتقاد را کسانی باید جوابگو باشند که در متن قرار دارند نه در حاشیه بودند والان در متن هستند
    جناب آقای لطفی : به عنوان کسی که در آموزش وپرورش بوده وهستم بیشترین تعامل بنیاد شهید وآموزش وپرورش بر میگردد به مدیریت مدیر تلاشگر جناب آقای ولی ابراهیمی مردی از جنس مردم ودر دل مردم؟
    اگر امروز شاهد جلسات منظم بنیاد شهید در ادارات آموزش وپرورش هستیم ماحصل زحمات این عزیزان بوده وهست که بدون هیچ توقع وانتظاری شخصا در تمام جلسات با وجود تمام مشکلات شخصی واداری حاضر وآماده بودند
    وهمیشه این نکته را درنظر داشته باش : برای آنکه از آن خودت باشی راست باش

  • فرزان در تاریخ دی 30, 1395 گفت:

    احسنت جالب بود

  • ناشناس در تاریخ دی 30, 1395 گفت:

    خب آقای لطفی اگه یکم خوب نگا کنید میبینید که فرزند شهید تو مقطع دبیرستانه خیلی کم شده و دولت توجهدخود رو به سوی آموزش عالی برده لطفا اول مطالعه کنید بعد نظر