ی 30 اردیبهشت 1403 ساعت 07:26

۱۴۰۰ هکتار باغ جدید در زمین های شیبدار حاشیه سد سیروان احداث می شود

۱۴۰۰ هکتار باغ جدید در زمین های شیبدار حاشیه سد سیروان احداث می شود

به گزارش سلام پاوه : رئیس جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: با تخصیص میزان آبی که از امور آب استان از سد داریان درخواست کرده ایم قرار است یک هزار و ۴۰۰ هکتار باغات جدید آبی در حاشیه سد و رودخانه سیروان احداث شود. خسرو شهبازی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا […]

به گزارش سلام پاوه : رئیس جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: با تخصیص میزان آبی که از امور آب استان از سد داریان درخواست کرده ایم قرار است یک هزار و ۴۰۰ هکتار باغات جدید آبی در حاشیه سد و رودخانه سیروان احداث شود.

خسرو شهبازی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به پتانسیل بالای پاوه، واگذاری زمین های شیبدار به متقاضیان به منظور توسعه باغات دیم و کشت گیاهان دارویی و گلخانه در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: احداث باغات دیم همچون بادام می تواند برای کشاورزان مثمرثمر باشد و در این زمینه سازمان جهاد کشاورزی به متقاضیان یارانه نهال، کمک بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت با سود ۱۲ و نیم درصد پرداخت می کند.

شهبازی،به ارگانیک بودن محصولات باغی پاوه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه باغداران این شهرستان اصلا و یا بسیار کم از کودهای شیمیایی استفاده می کنند به همین دلیل محصولات باغی این منطقه پاک، سالم و ارگانیک است و مبارزه با آفات بصورت بیولوژیک انجام می شود.

وی اظهار کرد: با احداث باغات جدید، سطح باغات پاوه به بیش از ۶ هزار هکتار خواهد رسید که تحول مهمی در راستای ایجاد اشتغال و ارتقای سطح معیشت مردم این شهرستان خواهد بود.

شهرستان پاوه با بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت و بیش از چهار هزار هکتار باغ که حدود ۷۰۰ هکتار آن دیم است در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد و مهمترین محصولات باغی آن انار و گردو است.

خبرنگار:محمدهادی زامیاد **

6 پاسخ برای “۱۴۰۰ هکتار باغ جدید در زمین های شیبدار حاشیه سد سیروان احداث می شود

  • شهروندی از پاوه در تاریخ بهمن 2, 1395 گفت:

    واقعا که بعضیا خیلی بدبختو عقده ای هستن خوب ی اسم اشتباه نوشته شده با این اشتباه که اسم سد عوض نمیشه حال که اسمش عوض نشده و انقد خودتو میکشی براش ببینم چه امتیازاتی از سد میگیری برای خودت و شهرستان پاوه

  • ناشناس در تاریخ دی 28, 1395 گفت:

    آخه اهالی رسانه چرا در نشر اخبار خیانت میکنید و دروغ تحویل جامعه میدید
    آخه سد سیروان داریم ما ؟؟؟؟
    ما در این منطقه دو سد داریان و هیروی داریم دیگه نمیدونم چرا تعصب و جهالت کور کورانه باعث شده حتی از اسم بردن مکان ها هم خوداری کنید .
    واقعا جای شرم داره من فقط همینو میگم و بس .
    لا اقل از متن خبر کاک هادی خجالت بکشید که چرا داخل متن با سرتیتر باید فرق داشته باشه

    • فرهاد صالحي در تاریخ دی 29, 1395 گفت:

      با سلام خدمت شما دوست گرامی اگر دقیق متن خبر را خوانده باشید متوجه می شوید این خبر به نقل از ایرنا است و خبرنگار آن هم کاک هادی زامیاد از زحمتکشان عرصهخبر هستند و ما هیچ دخل وتصرفی در ان نداشته ایم امیدوارم میزان توجه و دقت خودتان را بالا ببریدو بدانید چه چیزی را بیان میکنید.

      • ناشناس در تاریخ دی 29, 1395 گفت:

        سرتیتری که برای آن انتخاب کرده اید رو خونده اید ؟؟؟؟

        • فرهاد صالحي در تاریخ دی 29, 1395 گفت:

          عزیز جان مثل اینکه شما سواد ندارید برادر گرامی این تیتر را ما انتخاب نکرده ایم خبرگزاری رسمی دولت ایرنا زده و ما عینن نقل کرده ایم

  • اورامان در تاریخ دی 28, 1395 گفت:

    میخواستم بگم خوشحال کننده ترین خبری بوده که تو این چند وقت شنیدم ولی منظورشونو نفهمیدم بالاخره دیم یا آبی؟ اگه آبی باشه که خیلی خوب و مبارکه و اگه دیمه که !!!