ج 07 اردیبهشت 1403 ساعت 12:23

توسعه تجارت کوله بری در دستور کار مدیریت ارشد استان

توسعه تجارت کوله بری در دستور کار مدیریت ارشد استان

به گزارش سلام پاوه : استاندار کرمانشاه گفت: با استفاده از ظرفیت حداکثری تعداد کالاهای مشمول قانون تجارت کوله بری شاهد توسعه این تجارت و بهبود وضعیت معیشتی مرزنشینان خواهیم بود. به گزارش سلام پاوه و به نقل از واحد خبر روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه؛ اسدالله رازانی در نشست کمیسیون برنامه […]

به گزارش سلام پاوه : استاندار کرمانشاه گفت: با استفاده از ظرفیت حداکثری تعداد کالاهای مشمول قانون تجارت کوله بری شاهد توسعه این تجارت و بهبود وضعیت معیشتی مرزنشینان خواهیم بود.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از واحد خبر روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه؛ اسدالله رازانی در نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز هدف مدیریت ارشد استان از برگزاری چنین نشست هایی را تسهیل مبادلات مرزی دانست و در ادامه اظهار داشت: در ابتدای امسال با مساعدت وزیر محترم کشور شاهد توسعه فعالیت های کوله بری بودیم. با این مساعدت ها خوشبختانه فعالیت کوله بری از رونق خوبی برخوردار شد.

استاندار کرمانشاه افزود: از محل این فعالیت کوله بری حدود شش و نیم میلیارد تومان درآمد حاصل شد که این مبلغ به حساب ۴۲ هزار خانوار مرزنشین استان به تناسب فعالیت های صورت گرفته در هر شهرستان واریز شد.

این مقام عالی استان افزود: براساس آمار ارایه شده در مجموع از محل حساب درآمدهای کوله بری به طور متوسط به حساب هر خانوار مرزنشین ۱۵۰ هزار تومان واریز شده است.

وی ادامه داد: به دلیل برخی محدویت های مقطعی در روند فعالیت های کوله بری، میزان این مبادلات کاهش یافت ولی با تصمیمات اتحاذ شده تعداد کالاهای مشمول قانون تجارت کوله بری افزایش خواهند یافت و در آینده نزدیک شاهد گسترش فعالیت های کوله بری و سایر کالاها در این زمینه خواهیم بود.

 رازانی عنوان کرد: با توسعه تجارت کوله بری شاهد رونق بیشتر اقتصادی در شهرستان های مرزی و همچنین بهبود وضعیت مرزنشینان عزیز خواهیم بود.

12 پاسخ برای “توسعه تجارت کوله بری در دستور کار مدیریت ارشد استان

  • عبدی پور در تاریخ دی 21, 1395 گفت:

    درود برآقای رستمی تبار درود برشما که آه درون ملت زخم دیده این دیار را با شهامت بیان می گویی. افسوس و صد افسوس که چه برسرمان می آورند. آیا لیاقت جوانان ما اینست.؟؟ چه با منت فراوانی آن هم اگرشد!!اگر مصوب شود واگر… برای جوانانمان ایجاد شغل میکنند!!مگر مردم دیار ما چه گناهی مرتکب شده که مرزنشین شده. بازهم بخاطر اینه جلوی زن و بچه اش شرمنده نشود حاضراست وزنی را ده برابر توانش با کولش حمل کند آنهم در مسیر سنگلاخی کهپابش سر نخوردو به دره نیفتد یا به ضرب گلوله جانش را ندهد….خدایا دلم میگیرد خدایا دلم میگیرد ازین همه تضاد. از این همه تناقض. خدایا مگر اممت یکسان نیستن پس چراااااا؟؟؟؟؟

  • ناشناس در تاریخ دی 20, 1395 گفت:

    کولبری برای انسان نیومده…

  • شهروند در تاریخ دی 20, 1395 گفت:

    مردمان شهرستان پاوه بدبختند با ۱۵۰ هزار کوله بری شاکرند اما دائمی نیست اگر دائمی بود کمکی بود برای شهروندان .

  • شهروند در تاریخ دی 20, 1395 گفت:

    شش ماه است یک ریال به حسابمان واریز نشده است آقای استاندار کی واریز خواهد شد این کوله بری و آن سهام عدالت

  • کولبر در تاریخ دی 20, 1395 گفت:

    ما که با کوله بری که ان هم میدونیم برای انسان نیومده راضی هستیم که اینم روزی هست ۱۰روز تعطیل ما کار الاغ روقبول کردیم.و خودمون و رو جلوی گلوله میدیم اگه بزارن که اونم نیست و حالا بحث رونق هم پیش اوردن …ندیدیم

  • پاوه در تاریخ دی 19, 1395 گفت:

    کی به حساب خانوارها واریز میشود

  • تهران در تاریخ دی 19, 1395 گفت:

    جالبه واقعا…استان های کویری یزد و کرمان و حتی کشورهایی از قبیل امارات بخش ابل توجهی از اقتصاد شون رو روی همین کویر و شن و ماسه های اون بنا کردن ولی جالبه که غرب کشور و باالاخص پاوه با این همه جاذبه و منابع توریستی و سابقه تاریخی و سپر بودن در هشت سال جنگ تحمیلی،هنوز باید واسه کولبر بودن و حمالی کردن افتخار کنیم؟واقعا چی میشه به این مسئولین گفت!؟دستشون درد نکنه که مردم رو با لیاقت تر از کول بر بودن ندیدن و با کلی افتخار هم میگن حقمون..

  • همشهری در تاریخ دی 19, 1395 گفت:

    چنانچه هرخانواده ای ازهرطریق شرافتمندانه (نان بازو و رنج جبین) معیشت خودرابگذراند وسبب ایجادمشکلات اخلاقی و…. نشود کاری عالی است و انتظارهم همین است .
    انشاالله توسعه تجارت کوله بریدراین شرایطمعیشتی گره ای ازمشکلات مردم بازکند. همیشه حسن ظن داشته و نیمه پرلیوان را ببینیم.

  • ماکوان در تاریخ دی 19, 1395 گفت:

    آفرین برشما آقای رستمی تبار

  • ... در تاریخ دی 19, 1395 گفت:

    درسته دراوایل سال شاهد رونق این کاربودیم
    ولی آیا قراره رونق دوباره یافتن آن با مرگ جوانان ما همراه باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • محمود رستمی تبار در تاریخ دی 19, 1395 گفت:

    دلخوش به فانوسم نکن، اینجا مگر خورشید نیست!
    چرا کوله بری؟؟؟
    در عهد ارتباطات و صنعت و تکنولوژی مگر ستون فقرات مردم ما چه گناهی کرده اند که ساعت ها برای ترمیم رنج ناشی از کوله بری در صف پزشکان متخصص جراحی مغز و اعصاب در پشت درب های پر ازدحام منتظر بمانند.
    کوله بری که هیچ بیمه درمانی برایش دفترچه صادر نمی کند.
    مبلغ فوق تقسیم بر دریافت کنندگان یعنی فقط ۱۵۵ هزارتومان و یعنی فقط هزینه یکبار MRI و این شاهکار نیست! و این توسعه تجارت نیست . تجارت در عصر ما لغتی بسیار عظیمی است که بر گرده هیچ کوله بری جای نخواهد گرفت. تجارت را باید با ریل و راه آهن و کشتی های عظیم معنی نمود. باید با بزرگراه و فرودگاهای وسیع تعریف نمود. این همان آب باریکه است که مداوم نیست! و شاید هم حلال نیست.
    سالهاست این مردم به این روش آگاهند چون مرز نشین بوده اند و مرز نشینی تجارب تلخ و شیرینی رقم می زند گرچه بیشتر تجارب تلخ هستند چون سنگربان و مرزدار هستند .
    جناب استاندار لطفا به فکر یک زندگی در شان مردم دیارم باش!!
    مگر مردم این دیار مخ و مغز و مهارت ندارند که آموزش دهی و بپرورانی تا زاینده و سازنده باشند.
    در هیچ کارگاهی بدون لیفتراک و جرثقیل و بالابر هیچ کس بار جابجا نمی کند چون بهداشت حرفه ای (حداقل در قانون) اجازه نمی دهد. HSE !! اجازه نمی دهد….
    درمان هر مهره کمر چند میلیون هزینه دارد؟
    از کارافتادگی زودهنگام کوله بران چقدر خسارت آفرین است؟
    خطراتی که آنها را تهدید می کند و آنها را زودتر از هر کس دیگر از دایره زندگی خارج می کند چیست؟
    هر بیمارستانی در سطح استان شاید روزانه و گاهی طی چند روز همین مبلغ ذکر شده را از قبال همین بیماریهای ناخواسته کاسب باشد.

    بنظر خودتان واقعا این تجارت است در حالیکه یک وارد کننده خودرو با یک تلفن و چند زدوبند در یک مورد چند برابر مبلغ فوق به جیب می زند!

  • شهروند در تاریخ دی 19, 1395 گفت:

    انشاالله