ج 07 اردیبهشت 1403 ساعت 08:30

گزارش سومین نشست اعضای شورای مشورتی شهاب نادری با مدیران دستگاه های اجرایی پاوه

گزارش سومین نشست اعضای شورای مشورتی شهاب نادری با مدیران دستگاه های اجرایی پاوه

به گزارش سلام پاوه: سومین نشست اعضای شورای مشورتی شهاب نادری نماینده پاوه و اورامانات با فاضل سلیمی؛ رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان پاوه در محل این دفتر برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در ابتدای این نشست وهبی احمدی از اعضای شورای مشورتی، آشنایی بیشتر با وضعیت آمارهای این […]

به گزارش سلام پاوه: سومین نشست اعضای شورای مشورتی شهاب نادری نماینده پاوه و اورامانات با فاضل سلیمی؛ رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان پاوه در محل این دفتر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در ابتدای این نشست وهبی احمدی از اعضای شورای مشورتی، آشنایی بیشتر با وضعیت آمارهای این ارگان را حائز اهمیت دانست و گفت: به عنوان ارگانی که متولی معضلات اشتغال هستید و زحمات زیادی را در این زمینه متحمل می شوید؛ این نشست را با شما برگزار کردیم.

وی سوالاتی را در زمینه تعاونی ها و موسسات مطرح کرد و گفت: آمار بیکاران شهرستان؛وضعیت موسسات کاریابی و حیطه کار آنها در روند کار و همیاری های آتی موثر خواهد بود. همچنین در صورت امکان بهتر است در زمینه مسائل ایمنی کارگران و موضوع مقررات ملی ساختمان نشستی با حضور ارگان های مرتبط داشته باشیم.

وهبی احمدی از رییس اداره تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی خواست که در خصوص مسائل ایمنی کارگران ساختمانی و جلوگیری از تضییع حقوق آنها پیگیری های لازم با واحد اورژانس بیمارستان قدس پاوه و سایر درمانگاه ها به عمل آید.

امیر حاتمی در ادامه نشست هدف آقای نادری را پیشرفت بیشتر منطقه دانست و گفت: با توجه به حضور فعال نماینده اورامانات در مجلس شورای اسلامی؛ عهده دار امور و مسائل ادارات در شهرستان شده ایم.

وی تعامل صحیح با ارباب رجوع را از وظایف همه ارگان ها برشمرد و گفت: باید برخورد صحیح و منضبط با مراجعین به ادارات در دستور کار هر نهادی در شهرستان باشد.

حاتمی در خصوص آمادگی با ارگان های شهرستان گفت:آماده پذیرش راهکارهاو پیشنهادات همه شما عزیزان هستیم. هر راهکار و درخواست و پیشنهادی از طرف شما ارائه شود ما پذیرا هستیم و ان شاءالله منعکس خواهیم نمود.

وی به عدم وجود سندیکای کارگری در شهرستان اشاره کرد و فعالیت انجمن های مردم نهاد را در این خصوص ضروری دانست.

سپس سابق حسینی از دیگر اعضای شورای مشورتی به معضل بیکاری اشاره کرد و گفت: مشکل عمده شهرستان بیکاری است و یکی از مدیرانی که مستقیم در این خصوص موثر خواهند بود جناب سلیمی است که اتفاقا دبیر کارگروه اشتغال شهرستان نیز هستند.کسی که واقعا می تواند طرح های شهرستان را ارائه و تجزیه و تحلیل کند، وی خواهد بود. می توانیم نظرات و اموراتتان را منتقل دهیم که با حمایت آقای نادری از ایده های بنیادی و مهم حمایت شود.

وی در خصوص عملکرد و اهداف تعاونیها افزود: معتقد به تعاونی ها هستم، اگرچه می دانم متاسفانه کارهای گروهی در منطقه کمتر جواب می دهند، اما شاید با ارئه کلاس های آموزشی بهتر بتوان تعاونی ها را در شهرستان نهادینه کرد. انتظارات داریم که فقط راهکارها را پیشنهاد ندهید، بلکه اگر گیر و گرفت و مشکلی نیز در پیشبرد اموراتتان دارید نیز منعکس کنید. کارآفرینی منجر به ایجاد شغل های پایدار از اهداف مهم ماست. نیاز به بروزرسانی تعاونی ها است.

سیدآزاد حسینی از دیگر اعضای شورای مشورتی هدف از برگزاری این نشست ها را در مرحله اول تشکر از مدیران محترم و پرسنل دستگاهای اجرایی به پاس زحماتشان در راستای خدمتگذاری به شهروندان تلقی کرد و گفت: مهمترین  مشکل مردم ما بیکاری است و سرفصل مباحث ما در این جلسه  رفع بیکاری ، و پرداخت وام برای ایجاد  اشتغال جوانان باید باشد.  وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه کار  سد داریان و شرکت های که در منطقه مشغول بکار هستند در حال اتمام است و آمار زیادی از جوانان بیکار به آمار بیکاران داخل شهر اضافه خواهد شد باید به فکر ایجاد اشتغال بود لذا درحد امکان از ایجاد موانع جلو گیری و در چارچوب مقررات حداکثر راهنمایی و  همکاری را با متقاضان وام  انجام دهند.

وی همچنین از آقای سلیمی درخواست نمود  درخصوص  وضعیت کارگران در شرکت ها از لحاظ بیمه و حقوق و مسائل ایمنی بیشتر نظارت داشته باشند تا خدایی نکرده حقی از کارگران زحمت کش ضایع نگردد.

فاضل سلیمی در ادامه جلسه به حلقه مفقوده روابط با نمایندگان اشاره کرد و گفت: جای بسی خوشحالی است که حلقه مفقوده بین نماینده و مدیران دستگاه های اجرایی که در زمان گذشته وجود داشت، اکنون پر شده است. انتظارات و توقعات دو سویه فی مابین نماینده و مدیر دستگاه اجرایی با این جلسات مرتفع خواهد شد ان شاءالله و به سوی تعامل بیشتر با هدف خدمتگزاری و در جهت انجام و تسهیل در امور اجرایی گام بر خواهیم داشت.

وی به سوالات و مسائل مطرح شده در نشست اشاره کرد و گفت: که کل مواردی که یادداشت کرده بودم که در نشست ارائه دهم توسط دوستان حاضر در جلسه مطرح شد و  سوالاتی که در ابتدای این نشست مطرح شدند، همگی تخصصی و حرفه ای بودند و تماما مواردی بودند که بنده پیشتر یادداشت کرده بودم.

سلیمی در خصوص معرفی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: وزارت کار ۱۱ زیرمجموعه دارد، از آموزش فنی حرفه ای گرفته تا بهزیستی و صندوق کارآفرینی امید و اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی و … در رده استانی و شهرستانی ادارات بصورت مستقل اداره می شوند و شورای هاهنگی به ریاست مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی درمرکز استان برگزار می گردد .

وی افزود : اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی ، اداره ای تخصصی با واحدهایی مشخص است که هر یک از واحد ها براساس قوانین کار وآیین نامه های تخصصی فعالیت می نماید .بخشهای مختلف این اداره شامل بازرسی کار ، روابط کار ، بیمه بیکاری ،تشکلات کارگری ، اشتغال ، امور اجتماعی و امور تعاونی ها می باشد . واحد بازرسی کار به منظور صیانت از نیروی کار بطور مستمر نسبت به بازدید واحد های کارگاهی و صنفی اقدام می نماید بطوریکه در ۹ ماهه سال جاری۸۰۷ بازرسی در شهرستان پاوه و ۳۹۰ بازرسی در شهرستان روانسر توسط بازرسان کاراین اداره  انجام پذیرفته است.

سلیمی در خصوص حوادث ناشی از کار گفت: نزدیک به ۵۰ درصد حوادث ناشی ازکار مربوط به  فعالیت های ساختمانی است. این کارگاهها دارای ریسک بالا و در نتیجه کارگاههای پرخطر هستند که کنترل خطرات آن نیاز به هماهنگی و همکاری قسمتهای مختلف مربوط به عمران در شهرستان ،مالکان ساختمان ، پیمانکاران و کارگران است .

وی ادامه داد و گفت :در سال گذشته در مرکز استان کارگروه ایمنی ساختمان با همکاری عمران استانداری ،اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی ، سازمان  نظام مهندسی وشهرداری  جلسات و نشست های مشترکی در همین خصوص داشته اندکه نیاز است در شهرستان نیز این کارگروه فعال گردد.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی پاوه گفت : از جمله اهداف کارگروه می توان به کاهش حوادث ناشی از کار در این بخش با کمک آموزش به مالکان ، پیمانکاران و کارگران ساختمانی اشاره کرد که این آموزشها می تواند توسط انجمن صنفی مشاوران  ایمنی انجام پذیرد . این انجمن نزدیک به سه سال است در استان تشکیل گردیده است . از دیگر واحد های فعال در این اداره واحد روابط کار می باشد که نسبت به حل وفصل دعاوی کارگری و کارفرمایی در قالب یک شعبه هیات تشخیص جهت پرونده های مربوط به شهرستان و یک شعبه حل اختلاف مربوط به پرونده های تجدید نظر خواهی شده در شهرستانهای اورامانات در محل این اداره  فعالیت می نمایند که در همین راستا هیات تشخیص در سال جاری ۵۸ دادخواست و هیات حل اختلاف نیز نسبت به بررسی ۲۶ پرونده اقدام وبه صدور رای مباردرت نوده اند.

سلیمی در خصوص تشکلات کارگری در شهرستان نیز بیان داشت در حال حاضر ۵ تشکل شامل ۳ نماینده کارگران ، ۱ انجمن صنفی کارفرمایی و یک کانون بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرستان فعال می باشند که این اداره نسبت به تشکیل آنها اقدام و نظارت بر انتخابات آنها وصدور اعتبار نامه را به انجام رسانده است.

وی در زمینه امور اجتماعی نیز به  به فعالیت هایی این ارگان اشاره کرد و گفت: در سال جاری ۲ مورد کلاس آموزش پیشگیری از اعتیاد برای صنف آرایشگران مردانه و زنانه  برگزار گردیده است که در آینده نزدیک آموزش مبارزه با مواد مخدر را در شهر پاوه و سایر شهرها و روستاهای شهرستان با محوریت صنوف مختلف و همچنین اعضای تعاونی ها برگزار خواهیم کرد این آموزشها  ابتدا آموزش روش های زندگی و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد خواهد بود که در این زمینه نیاز به همکاری ادراه مرتبط خواهد بود .

فاضل سلیمی با اشاره به اینکه بیکاری یکی از مشکلات اصلی در کشور است به رابطه وضعیت اقتصادی و بیکاری پرداخت و توسعه در همه زمینه ها را زمینه ساز اشتغال پایدار دانست .

وی در خصوص اشتغال پایدار در شهرستان گفت:شاید خیلی ها پتانسیل ایجاد اشتغال شهرستان پاوه را مرز می دانند که بنده با این نظر موافق نیستم  به این دلیل که کسب درآمد موقت با ایجاد اشتغال پایدار متفاوت است. آیا واقعا مرز پایدار است و قابل اعتماد از لحاظ ایجاد اشتغال ؟

سلیمی یکی دیگر از پتانسیل های اشتغال در منطقه را کشاورزی ( باغداری) بیان نمود که با توجه به اینکه بیشتر باغات شهرستان باغداری سنتی است  لذا نیاز به اصلاح باغات وجود دارد که این زمینه هم با توجه به  قطعه بندی باغات به متراژهای کوچک بدون هماهنگی و همکاری باغداران بصورت جمعی این اصلاحات امکانپذیر نیست. یکی از راههای اصلی ما در بحث ایجاد اشتغال که باید بصورت ویژه به آن بپردازیم کارآفرینی و حمایت از کارآفرینان است . کمیته ی اشتغال نیز بسیار فعال و پرانرژی درحال فعالیت است و طرحهای اشتغال زایی و موانع آنها در این جلسات بررسی و تصمیم هایی در جهت رفع موانع آنها  اتخاذ می گردد .

وی با اشاره به اهمیت مقوله گردشگری در ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان گفت : اگر شهرستان های همجوار ما راه های توسعه وکسب درآمد را یافته اند،  ما نیز باید مسیر درست را بیابیم. یکی از این مسیر های بسیار مهم گردشگری است. که در این زمینه از ۱۵ تعاونی تشکیل شده در سال جاری ۱۳ تعاونی توسط جوانان تحصیل کرده وبیکار شهرستان در زمینه گردشگری و صنایع دستی بوده است. این اداره با همکاری اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری درصدد نزدیک نمودن وایجاد زنجیر های فعالیت این تعاونی ها در زمینه گردشگری است  ، کارگروه  اشتغال شهرستان با حضور فرماندار ، بخشداران ، روسای دستگاههای اجرایی ، دهیاران و کارآفرینان و هر جلسه با حضور یک کلاس از دانش آموزان دبیرستانهای سطح شهر در واقع کلاس های توسعه برای شهرستان است.  در این کارگروه طرحهای کارآفرینان مورد بررسی قرار میگیرد و درصورت موافقت اعضا مصوب می گردد.

سلیمی در پاسخ به سوال آقایان احمدی وحاتمی در مورد طرحهای بزرگ اشتغال زا در شهرستان با انتقاد از غیبت سرمایه داران و افرادی با توان مالی بالا در اقتصاد شهرستان خواستار حضور آنان و سرمایه گذاری در طرحهای بزرگ و اشتغال زای شهرستان شد .

وی در خصوص تعاونی های فعال در شهرستان گفت: درحال حاضر ۲۵۰ تعاونی در شهرستان ثبت گردیده که از این تعداد ۱۰۷ تعاونی فعال در سطح شهرستان مشغول به فعالیت می باشند . فلسفه تعاون انجام کارمشترک و گروهی توسط چند نفر با شرایط یکسان است. در واقع میتوان گفت  اداره تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی نسبت تشکیل تعاونی اقدام و در خصوص مجامع عمومی آنها نظارت می کند و در امور اجرایی تعاونی ها با توجه به اینکه این شرکتهای تعاونی مطابق قانون بخش تعاون  شخصیتهای حقوقی مستقلی هستند دخالتی ندارد .

در پایان این نشست سه موضوع مهم به امضا حاضرین در جلسه رسید که نیازمند پیگیری تا حصول نتیجه می باشد:

۱- پیگیری نمایندگی و تاسیس شعبه واحد پارک علم و فن آوری شهرستان پاوه

۲- تشکیل کمیته ایمنی و  H.S.E ساختمان با دعوت از ارگان های مرتبط

۳- پیگیری و تسهیل در کار تشکیل شرکت خدماتی به منظور ساماندهی وضعیت کارگران و پیمانکاران ساختمان

گزارش : کوثر فخری

19 پاسخ برای “گزارش سومین نشست اعضای شورای مشورتی شهاب نادری با مدیران دستگاه های اجرایی پاوه

  • حل معضل بیکاری توسط اعضا شورای شهر در تاریخ فروردین 6, 1396 گفت:

    […] گزارش سومین نشست اعضای شورای مشورتی شهاب نادری با … […]

  • احسان در تاریخ دی 15, 1395 گفت:

    شورای مشورتی !!!!!واقعا تاسف آوره من متاسفم برای مدیران اداراتی که در این جلسه های غیر رسمی که اصلا رسمیتی ندارن شرکت میکنن . برای نماینده و آخر و عاقبت او هم خوشبین نیستم .اگر انتخاب افراد توسط نماینده باشه لطفا معیار و ملاک انتخابش را برای مردم شفاف سازی فرماید بهتر است . حداق پایگاهی که داشتن به این زودی درحال از دست رفتن است اطرافیان نماینده قبلی دوسالی طول کشید تا با مانورها و ندانم کاریها و دخالتهای بی جااز ادارات و حرفهای غیر کارشناسی و جمع آوری اطلاعات غلط برای نماینده توانستن پایگاه اورا متزلزل و تا پایان دوره به کلی از بین ببرند.این کارها چیه . این برنامه ها از کجا سرچشمه گرفته. از آقای فرماندار دلسوز و امام جمعه محترم انتظار میرود این قضایا را بررسی و مدیرت کنن. مگر شهرستان فرماندار بخشدار ندارد.تا دوسه نفر از قدرت نماینده استفاده کنن و خود را مدیران ادارات و کارمندان و مردم تحمیل کنند واقعا شرم آوره . اقای نماینده از شما خواهش دارم مقداری به خود بیایید این رویه ایی که پیش گرفته ای درست نیست . نتایج مطلوبی ندارد . از ما گفتن برای شهرستانم و مدیران ادارات متاسفم .

  • شهروند در تاریخ دی 14, 1395 گفت:

    چرا نماینده محترم لااقل سالی یکبار نمیاد در جمع عمومی مردم صحبت کنه به حرفهاشون گوش بده، آیا همان مردمی نیستن که ازشون رای گرفته، نه جلسه دیدار در خانه…. بادوستانش

  • پاوه ای در تاریخ دی 13, 1395 گفت:

    جای تاسف دارد که مردم به جای این که از شورای مشورتی ونماینده تشکر کنندنظرات نادرست میدهند و این اصلا درست نیستامیدوارم که با این نظرات نماینده مان از پاوه دلسرد نشودو پیگیر مشکلات شهرمان باشد

  • خانم پاوه ا ی در تاریخ دی 13, 1395 گفت:

    با تشکر از اعضای شورای مشورتی پاوه این نظرات منفی مردم پاوه از روی چیست یا نمی خواهند مشکلات شهر پاوه رفع شود یا با جناب نماینده غرض شخصی دارند لطفا دوستان در رفع مشکلات شهرمان همکاری کنید ما بهترین نماینده را داریم مگر نمایندگان ما در گذشته چه کردهاند با تشکر از فرزند اورامانات که پیگیر مشکلات شهرمان است مدیر سایت خواهشا نظرات منفی را اراییه ندهید

  • محمد شریف در تاریخ دی 13, 1395 گفت:

    با گولی بی تو له کانی

  • همشهری در تاریخ دی 13, 1395 گفت:

    سلام شما اعضای محترم شورای مشورتی جناب آقای نادری به ادارتی می روید که هیچ گونه قدرت اجرایی ندارند چرا به فکر ترافیک پاونیستی ؟؟ چراپیگیر آب مردم نیستی ؟؟ چرا پیگیر درمانگاه تامین اجتماعی پاوه ازطرق جناب آقای نادری نیستی ؟؟ چراپیگیر خسارت ورده سدداریان به جاده پاوه خیابانهای پاوه از طریق مسولین سد نیستی وهزاران چرای دیگر؟؟ باتشکر ازمدیریت سایت لطفا تایید فرماید

  • هاوولاتی در تاریخ دی 13, 1395 گفت:

    این شورای مشورتی اصلا هیچ کدومشون هیچ سر رشته ای از هیچ کاری ندارن واقعا مسخرست و حتی تاسف داره برای پاوه و نماینده

  • ناشناس در تاریخ دی 13, 1395 گفت:

    جناب صالحی سلام شما که خبر دارید چه روزایی میشه یا این اقایان شورای مشورتی ملاقات کرد ساعت چند لطفا جواب بدین

  • کاروان در تاریخ دی 12, 1395 گفت:

    واقعا گرانی . گـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرانی در پاوه بیداد می کند .

  • بیدار در تاریخ دی 12, 1395 گفت:

    شورای مشورتی یعنی نمایندگان نماینده به نظر می رسد بیشتر کار این شورا بازخواست باشد تا مشاوره و مشورت در ضمن اگر خود نماینده هم به صورت صوری یک بار در این نشست ها شرکت کنند شاید مثمر ثمر باشند ، در ضمن همه مسؤولین از ترس عزل و نصب ها در این شورا شرکت خواهند کرد و خود من دیدم این افراد وقتی وارد ادارات و بانک ها می شوند چنان ژستی به خود میگیرند که گویا نماینده هستند. خدایا مقام مسؤولین را دیگر بین نمایندگان آنها تقسیم نکن.

  • قادر. .. در تاریخ دی 12, 1395 گفت:

    باعث تاسف است این نظرات و همچنین باعث تاسف است برای مدیر سایت که این نظرات مغرضانه تایید میکنند لطفا میشه بگین مشکل چیه عده ای امدن و میخان فقط مشکلی از مردم و درخواست های که ب دفتر میدن رو خل کنند جناب صالحی بس کنید خواهشا بذارید کارکنند و چند ماه فرصت بدید اگر نتیجه نداد بعد نقد کنید

  • پاوه ای در تاریخ دی 12, 1395 گفت:

    با تشکر از اعضا شورای مشورتی و رییس اداره کارو تعاون
    امیدوارم اون سه بند اخر از نتیجه تا حصول کار پیگیری نماید اجرتون باخدا

  • حقیقت در تاریخ دی 12, 1395 گفت:

    وش مو عجله مکره

  • ممد در تاریخ دی 12, 1395 گفت:

    شورای مشورتی !!!!شهردار !!!!شورای شهر !!!!شورای مشورتی پیشکشتون . لطف کنین برای این حجم عظیم ترافیک داخل شهر و مخصوصا ورودی خروجیهای شهر که با ترافیک کلان شهرها برابری میکنه یه فکری بکنید ماشاالله فکورم که فک و فراوان داریم .

  • اراس در تاریخ دی 12, 1395 گفت:

    فقط برای مدیران ادارات متاسفم که با شورایی که هیچگونه وجهه قانونی ندارد میشینن و مورد بازخواست قرار میگیرن یکم به خودتون بیاید این پست و مقامهاارزش ندارن اینجوری خودتونو کوچک میکنین واقعا نتاسفم به کجا داریم میریم خدا رحم کنه

  • شهروند در تاریخ دی 12, 1395 گفت:

    شورای مشورتی اگر عرضه دارد و واقعا حلال مشکلات است مشکل کفپوش سالن آموزش و پرورش پاوه که راه رفتن دیگه روی آن سخت شده را با این همه دانش آموز حل کنید وگرنه برید خانه بشینید و این بساط خوددراوردی را تمام کنید

  • محمد در تاریخ دی 12, 1395 گفت:

    جناب سلیمی اگر بهزیستی زیر مجموعه شما است آیا میشه بفرمایید برای اشتغال معلولان پاوه تا الان چکار کردید یک دوره آموزشی یا یک کارگاه تولیدی برای اشتغال آن عزیزان در نظر گرفتید

  • علی در تاریخ دی 12, 1395 گفت:

    لطفا به جای این همه شورای مشورتی الکی وتو خالی به وضعیت آشفته باز ار بی صاحب پاوه برسین که مردم به تنگ آمدن گرانی بیداد میکند وشما اندر خم کوچه مانده اید