ی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 14:30

بیشترین قربانیان جرایم اینترنتی در کرمانشاه، زنان هستند

بیشترین قربانیان جرایم اینترنتی در کرمانشاه، زنان هستند

به گزارش سلام پاوه : رئیس پلیس فتای استان با بیان اینکه در ۹ ماهه نخست سال جاری دسترسی غیرمجاز به داده ها، ۶۵۰درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است، گفت: بیشترین قربانیان فضای سایبری زنان و عمده مجرمان نیز آقایان هستند. به گزارش سلام پاوه و به نقل از پایگاه خبری پلیس، […]

به گزارش سلام پاوه : رئیس پلیس فتای استان با بیان اینکه در ۹ ماهه نخست سال جاری دسترسی غیرمجاز به داده ها، ۶۵۰درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است، گفت: بیشترین قربانیان فضای سایبری زنان و عمده مجرمان نیز آقایان هستند.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “علی کریمی” در نشست خبری که به منظور تشریح اقدامات انجام شده توسط پلیس فتا در ۹ ماهه امسال در استان کرمانشاه برگزار شد، عنوان کرد: در ۹ ماهه نخست سال جاری، ۲۴ درصد مزاحمت اینترنتی، ۲۲ درصد برداشت غیرمجاز از حساب بانکی، ۱۲ درصد تهدید و اخاذی، ۹ درصد انتشار فیلم خصوصی و ۳۳ درصد سایر جرایم در فضای سایبری رخ داده است.پلیس فتا

وی افزود: شیوه و شگرد مجرمان در ۵۳ درصد از پرونده های دریافتی، استفاده از شبکه های اجتماعی بوده و کلاهبرداری از طریق سایت ها و فروشگاه های مجازی به میزان ۱۴ درصد و سوءاستفاده از اعتماد افراد به میزان ۱۳ درصد در ردیف های بعدی قرار گرفته است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در حوزه جرایم اقتصادی ۲۷ درصد کاهش وقوع داشته ایم، تصریح کرد: متأسفانه جرایم اخلاقی همچون نشر اکاذیب، تولید و ارسال محتویات مستهجن به قصد تجارت، منتسب نمودن اعمالی بر خلاف حقیقت و مزاحمت اینترنتی ۴۳ درصد افزایش داشته است.

رشد ۱۱۳ درصدی جرایم اجتماعی در فضای مجازی

سرهنگ کریمی ادامه داد: جرایم اجتماعی نیز با ۱۱۳ درصد رشد نسبت به سال گذشته، بالاترین آمار وقوع جرم در فضای مجازی را به خود اختصاص داده است که در این میان دسترسی غیرمجاز به داده ها ۶۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی متذکر شد: افزایش میزان سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه در ۹ ماهه امسال حاکی از این واقعیت است که شگردها روز به روز در حال بروز شدن هستند و مقابله با آنها نیاز به به روز بودن و هوشمندی شهروندان را دارد.

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه در ادامه با تاکید بر اینکه افراد در شبکه‌های مجازی به راحتی می‌توانند واقعیت‌ها را کتمان و حتی وارونه جلوه دهند، گفت: همین اتفاق می‌تواند در افزایش روز به روز جرائم فضای سایبری اثرگذار باشد.

سرهنگ کریمی با تاکید بر اینکه بیشترین مجرمان فضای سایبری جوانان هستند، افزود: بیشترین قربانیان فضای سایبری زنان و عمده مجرمان نیز آقایان هستند.

وی در ادامه با اشاره به افزایش پرونده‌های تشکیل شده در حوزه جرائم مربوط به فضای سایبری در ۹ ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته، خاطرنشان کرد: خوشبختانه مردم با وظایف پلیس فتا آشنا شده اند و به محض مواجه با مشکل در فضای مجازی، به این پلیس مراجعه می کنند.

یک پاسخ برای “بیشترین قربانیان جرایم اینترنتی در کرمانشاه، زنان هستند

  • ناشناس در تاریخ دی 9, 1395 گفت:

    برنامه های اینترنتی راحذف واز انها جلوگیری کنید تا چنین اتفاقاتی نیافتد