ج 07 اردیبهشت 1403 ساعت 23:59

گزارش دومین نشست اعضای شورای مشورتی شهاب نادری با مدیران دستگاه های اجرایی در پاوه

گزارش دومین نشست اعضای شورای مشورتی شهاب نادری با مدیران دستگاه های اجرایی در پاوه

به گزارش سلام پاوه : اعضای دفتر شورای مشورتی نماینده پاوه و اورامانات طی نشستی در محل ساختمان کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان پاوه با مسئولین این ارگان دیدار و گفتگو کردند. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در این نشست آقایان لقمان انفرادی ریاست و آقای مرتضی حسام الدینی معاونت کمیته امداد امام خمینی(ره)شهرستان […]

به گزارش سلام پاوه : اعضای دفتر شورای مشورتی نماینده پاوه و اورامانات طی نشستی در محل ساختمان کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان پاوه با مسئولین این ارگان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در این نشست آقایان لقمان انفرادی ریاست و آقای مرتضی حسام الدینی معاونت کمیته امداد امام خمینی(ره)شهرستان پاوه، ابراهیم یوسفی رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) باینگان، و آقایان وهبی احمدی، آزاد حسینی و امیر حاتمی اعضای شورای مشورتی حضور داشتند.شورای مشورتی

در ابتدای این نشست لقمان انفرادی با ارائه گزارش عملکرد و بیان مسائل و مشکلات این نهاد حمایتی گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره)به مستضعفین و نیازمندان که وارثان حقیقی انقلاب هستند، بیشترین خدمات را ارائه می کند. این نهاد از بزرگترین سازمان های حمایتی کشور است که فعالیت ها و جامعه هدفی گسترده دارد.

وی در رابطه با خدمات گسترده این نهاد به جامعه هدف افزود: شاید اغراق نباشد اگر بگوییم تجمیع وظایف بسیاری از ادارات خدماتی و فرهنگی در کمیته امداد وجود دارد.

انفرادی در رابطه با عملکرد سال ۹۴ و هشت ماهه اول سال ۹۵ آماری کلی ارائه کرد و ادامه داد: اگر شرح وظایف و عملکرد کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان را بطور کامل تشریح کنم شاید ساعت ها طول کشد و به آماری کلی بسنده می کنم که تعداد خانوارهای تحت پوشش این نهاد ۲۷۶۰ خانوار می باشند که این نهاد با ارائه خدماتی مانند مستمری ماهیانه، ارائه وام اشتغال؛ دادن تسهیلات کم بهره، دادن جهیزیه، پرداخت شهریه دانش آموزان و دانشجویان نیازمند، پرداخت حق بیمه کارگر به کارفرما و … سعی در ارائه بهترین خدمات را به محروم ترین اقشار شهرستان دارد.

وی در رابطه با ایجاد اشتغال و حمایت از ایجاد اشتغال جامعه هدف، توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: اگر کارفرما بخواهد یکی از افراد جامعه هدف کمیته امداد را به کار گیرد، این ارگان بصورت رایگان یکسال حق بیمه مددجو را متقبل می شود و در سال دوم نیز ۵۰ درصد هزینه بیمه اش را پرداخت می کند و این اقدام بسیار موثر است.در واقع ۱۸ ماه حق بیمه کارگر را به کارفرما بصورت صد در صد پرداخت می کنیم. در سال گذشته مبلغ ۶ میلیارد تومان وام پرداخت کرده و ۲۶۰ فقره شغل ایجاد کرده ایم.

مدیرکمیته امداد امام خمینی (ره) پاوه در خصوص عملکرد سال گذشته و هشت ماهه ابتدایی امسال نیز افزود:تعداد کل خانوارهای تحت پوشش ۲۷۶۰ خانوار می باشند. ۱۵۳ مورد بیمه نهایی امسال برای جامعه هدف داشته ایم.که ماهیانه بیمه یشان پرداخت می شود.۱۱۵ مورد جهیزیه امسال تا کنون ۲۱۳ میلیون تومان پرداخت کرده ایم. بصورت موردی ۲۱۰ خانوار به مبلغ ۴۸ میلیون تومان کمک کرده ایم. طرح های ایتام و محسنین ۱۳۹ نفر یتیم و ۲۸۲ نفر خانوار در محسنین داریم. همچنین در استان و سایر استان ها نیز حامی مالی داریم که مجموعا ۳۳۶ میلیون تومان کمک کرده اند.در مجموع ۱۴۹۷ نفر حامی مالی داریم.

لقمان انفرادی در ادامه گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره)نیز واحد آموزشی و فرهنگی خاص خود را دارد. بطور مثال در بخش بهداشت و درمان نیز ورود کرده ایم و بخش هایی مانند دندانپزشکی و قضیه دیالیز و … را در جامعه هدف اجرا کرده ایم. همچنین در خصوص مستمری نیز مبلغ ۱۶۵ میلیون تومانی که حمایت دائمی ماست به مردم شهرستان تعلق می گیرد. در کنار این فعالیت های فرهنگی و آموزشی، سلامت و … فعالیت های دیگری از جمله تهیه جهیزیه، اجاره مسکن، تخفیفات و بخشودگیها، یا معافیت یکبار بخشودگی هزینه های آب و برق و گاز نیز از دیگر برنامه های ماست.

در ادامه این نشست؛ امیر حاتمی اهداف شورا را از تشکیل این جلسات بصورت خلاصه توضیح داد و گفت: هدف از این نشست ها بررسی مسائل و مشکلات موجود در ادارات و آشنایی بیشتر با روال کار ارگان های سطح شهرستان است که ان شاءالله با هدف کمک و ارائه خدمت رسانی و توسعه هرچه بیشتر منطقه صورت می گیرد.

وی در این خصوص ادامه داد: در این نشست ها کم و کیف جلسات و مشکلات را به آقای نادری بازتاب خواهیم داد. انتظار داریم این نهاد حمایتی و البته سایر ادارات نیز در این راستا با شورای مشورتی همکاری کرده و با کمک همدیگر در راستای کشف و حل مسائل و مشکلات شهرستان گام برداریم.

سپس وهبی احمدی از دیگر اعضای شورای مشورتی شهرستان پاوه به اهداف کمیته امداد امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: هدف اصلی و والای کمیته امداد امام که زمان تاسیس آن به سالهای اولیه انقلاب اسلامی برمی گردد، قطعا حفظ کرامت انسانی است و به عنوان یکی از بزرگترین و مقدس ترین نهادهای حمایتی از عزت نفس انسانی حمایت می کند. در سالهای اخیر این نهاد به نقاط اورامانات خدمات رسانی کرده است. هدف امروز ما از این نشست آشنایی بیشتر با خدمات و فعالیت های این نهاد است. اینکه برنامه های خدمات رسانی این ارگان چیست، چگونه اعتبارات را جذب و در میان جامعه هدف توزیع می کند؛ چگونه می توانیم به جامعه هدف و محرومینی که به دفتر شورا مراجعه می کنند با کمک همدیگر و تعامل بیشتر خدمت رسانی کنیم.

احمدی در ادامه به جذب اعتبارات خوب توسط این نهاد در شهرستان اشاره کرد و گفت: مبلغ در حدود ۶ میلیارد تومان جذب اعتبارات برای ارائه خدمت بیشتر به جامعه هدف شهرستان مبلغ کمی نیست و درایت و تلاش شما و همکاران را نشان می دهد. اگر واقعا این مبالغ نیازسنجی شود؛ احراز گردد که در چه جاهایی و توسط چه کسانی هزینه شوند، امری بزرگ و مبارک است.

مهندس احمدی در رابطه با مشارکت های مردمی در این نهاد گفت: در سنوات گذشته مشارکت های خوبی توسط مردم صورت گرفته و ان شاءالله این رویه ادامه خواهد داشت. شاخه های کمک های این نهاد بسیار زیاد است. بنابراین با توجه به جامعه آماری و زحمات فراوان این ارگان، متاسفانه آنگونه که باید و شاید از این نهاد حمایتی در رسانه ها بحثی به میان نیامده است. باید این زحمات واقعا برجسته شوند. باید به این ارگان به دلیل زدودن آثار محرومیت در منطقه احسنت گفت حداقل کاری که کمیته می تواند انجام دهد ایجاد اشتغال های پایدار با کمک سایر نهادهاست.

وی در خصوص نامه های مردمی رسیده به دفتر شورای مشورتی شهرستان پاوه گفت: بیشتر نامه هایی که به دفتر ارسال می شوند و یا افرادی که مراجعه می کنند؛ مشکلاتشان در خصوص دریافت وام، مشکلات مالی و اشتغال است. لذا در اولین جلسه با آقای رستگار بیابانی مسئول صندوق کارآفرینی امید نشستی داشتیم و در نشست دوم تصمیم بر این شد که با شما این جلسه را برگزار کنیم.

احمدی در رابطه با فلسفه وجود شورای مشورتی در شهرستان پاوه گفت: نماینده محترم پاوه و اورامانات در شورای اسلامی شورای مشورتی را در شهرستان های اورامانات بنیان نهاده اند که شاید در تاریخ و ادوار گذشته نمایندگان منطقه و یا شاید کشور اینچنین شورایی در محل حوزه وجود نداشته است.

وی فردی جوان و توانمند هستند و هدفشان از شور و تشکیل شورای مشورتی سهیم شدن با عقل سایر افراد است.

احمدی در چندین کمیسیون اصلی و فراکسیون عضو هستند و شاید مقدور نباشد هر هفته در منطقه و در ادارات حضور مستمر داشته باشند.لذا شورای مشورتی به عنوان پل ارتباطی فی مابین مسئولین، مردم و نماینده ایفای وظیفه می کنند.

آزاد حسینی در ادامه جلسه از زحمات کارکنان این نهاد تشکر کرد و گفت: از خداوند متعال خواستارم همانگونه که همانگونه که کارکنان این نهاد حمایتی دل خانواده های نیازمند را شاد میکنند،خداوند نیز شادی را به زندگی آنان هدیه کند. ان شاءالله نتیجه این جلسه نیز مبارک است.

وی افزود: چه خوب است که پست ها و مسئولیتها با شخصیت و نیت درونی انسانها سنخیت داشته باشد، خدارو شکر جناب انفرادی و آقای یوسفی از شخصیتهای هستند که درد مردم نیازمند را میدانند و حمایت های خود را از این قشر دریغ نخواهند کرد.

حسینی در خصوص مشکلات مردم و محرومیت منطقه گفت: مردم منطقه ما محروم هستند و انتظار داریم مشکلات را بررسی کنیم و راهکارهای مناسبی را ارائه دهیم و به سمع و نظر جناب نادری نیز برسانیم. یکی از اهداف مهم نهاد حمایتی رساندن کمک به دست خانواده های نیازمند می باشد، لازم است تا آنجایی که امکان دارد از بازدیدهای میدانی و تحقیقات و بررسی های لازم درخصوص شناسایی افراد نیازمند جهت تشکیل پرونده مستمری بگیر انجام شود؛ زیرا که در واقع هستند افرادی که به این مبالغ و مستمری ها نیازمند هستند.

در پایان این نشست اعضای شورای مشورتی سوالات و مسائل مختلفی را با آقایان انفرادی و یوسفی و حسام الدینی مطرح کردند و راهکارها و مسائل در یک نشست دو ساعته بررسی و ارائه شد. یکی از این راهکارها حمایت دفتر شورای مشورتی و خیرین از صندوق وابسته به کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بود که به تازگی در مرکز استان افتتاح شده است و امید می رود که به تدریج شعبات آن در شهرستان ها نیز گشایش یابد.

درخواست هایی که آقای انفرادی از شورای مشورتی داشتند که به آقای نادری منتقل شود در وهله اول؛افزایش اعتبارات مختص مناطق محروم سپس تخصیص بسته های حمایتی به کمیته امداد پاوه بود.

تهیه گزارش و خبر: کوثر فخری

14 پاسخ برای “گزارش دومین نشست اعضای شورای مشورتی شهاب نادری با مدیران دستگاه های اجرایی در پاوه

  • همشهری در تاریخ دی 8, 1395 گفت:

    با تشکر از شورای مشورتی پاوه و بخصوص اقای امیر حاتمی و ارزوی موفقیت برای نماینده ی دلسوز مان اقای شهاب نادری

  • پاوه در تاریخ دی 7, 1395 گفت:

    واقعا برای مسولین پاوه تاسف باید خورد که شورا را به دفترشان راه میدهند

  • پاوه ای اصل در تاریخ دی 6, 1395 گفت:

    سلام و درود بر نماینده پاوه و اورامانات
    نماینده بی نظیر و بی همتا.
    سلام و درود بر شورای مشورتی به ویژه امیر امیران، امیر خان .
    سلام ویژه محضر تلاشگران کمیته جناب یوسفی و جناب حسام الدینی

  • امین ماهی در تاریخ دی 6, 1395 گفت:

    افرین اقای امی حاتمی واقعا برات متاسفم

  • ناشناس در تاریخ دی 6, 1395 گفت:

    عجب شورای مشورتیی که نماینده جواب تلفنشانو نمیده

  • ناشناس در تاریخ دی 6, 1395 گفت:

    متاسفم برای شورای مشورتی که به ظاهر شورا ی مشورتی هستند اقای نادری در تمام سخنرانیهایشان اظهار نمودند اعتقادی به مشاور نداشته حال شما دوستان سرکارید یه کم از دوستان جوانرودی یاد بگیرید که همه نماینده راترک کردند

  • احمدی در تاریخ دی 6, 1395 گفت:

    به نظر من باید این اقدامات توسط فرماندار تعطیل بشه چون هیچ معنی و جایگاهی در هیچ سند اداری برای این دیدارها موجود نیست و مدیران نباید اینها رو تحویل بگیرند

  • هۆرام در تاریخ دی 6, 1395 گفت:

    بیە ئا بەدبەختیە = ببین این همە بدبختی را

    ترابخدا این تیترو پخش کنید:

    دراورامانات نمایندەٗ نمایندە تعیین کرد!!!!!!!

  • نرگس در تاریخ دی 6, 1395 گفت:

    شورای مشورتی خوب است دوستان کمی زود قضاوت میکنید باز اقای نادری از نماینده های دور ه ی قبلی فعالتر هستند

  • شهروند در تاریخ دی 5, 1395 گفت:

    عجب اینها بی کارند آیا واقعا شما هیچ کاری ندارید
    من به نوبه خودم سر تعظیم برای شما فرود میارم و به جناب فرماندار محترم در کمال ادب عرض میکنم دیگه نیازی به شما نیست خیال شما راحت باشه فعلا تا این آقایان متخصص هستند شما بروید مرخصی

  • ناشناس در تاریخ دی 5, 1395 گفت:

    شورای مشورتی خوب است ولی فقط برای خودشان این هم فعالیت نماینده محترم که باید در دوره های بعدی سایرین هم اینکار را ادامه دهند

  • ناشناس در تاریخ دی 5, 1395 گفت:

    خوا برا وشا آفرین جنابی نماینده خخخخخخخ

  • ناشناس در تاریخ دی 5, 1395 گفت:

    باسلام
    خداوبخیرکنه شهرپاوه رو باواین شوار.

  • ناشناس در تاریخ دی 5, 1395 گفت:

    باسلام ایا واقعا شهاب نادری اصلا ارزشی برای شورا قایل است وتا حالا با انان مشورت کردند عوام فریبی دوباره راه اندازی شد