س 18 اردیبهشت 1403 ساعت 21:39

لطفا نمایشنامه کد ۹۹ را از دست ندهید!/ فروزان رسولی

لطفا نمایشنامه کد ۹۹ را از دست ندهید!/ فروزان رسولی

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:تئاتر کد ۹۹ واقعا ارزش دیدن را دارد؛بخصوص اینکه از جنس درد است و می توان با آن متن و دیالوگ ها، اشک ریخت.(سکوتت پدر جان! نشان از پاسخ غلط توست!)دیالوگ هایی که مخاطب را وادار به تامل می کنند؛ شهری که در تاریخ مانده است را به چالش می کشد […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:تئاتر کد ۹۹ واقعا ارزش دیدن را دارد؛بخصوص اینکه از جنس درد است و می توان با آن متن و دیالوگ ها، اشک ریخت.(سکوتت پدر جان! نشان از پاسخ غلط توست!)دیالوگ هایی که مخاطب را وادار به تامل می کنند؛

شهری که در تاریخ مانده است را به چالش می کشد و پرسش هایی که می تواند فردایی را بسازد و غبار تاریخ برباید!رنگ های نارنجی که نشان از کارگران دارد و دردهای بی درمانشان و پرسش های ساده زندگیشان، بی پاسخ اما،….

رنگ های سبز که نشان از دالان های تنگ اتاق های بیمارستانی دارد که در آن بیمار به کام مرگ می رود!بار دیگر می توان مرگ مادر باردار را گریست و درد پدری را لمس کرد که دیگر کودکش را نمی بیند و اینهمه برای بی پرسشی است و بی مسئولیتی عده ای که آفریننده درد اند و نمک زخم؛ که سوگندشان در لابه لای کاغذ پاره ای به نام پول بر طاقچه نشسته و غبار تاریخ بر رویش خودنمایی می کند.

شهری در توهمِ بودی ژرف،اما غبار آلوده در زیر بیماری ملتهبی به نام (به من چه؟)

کاش کد ۹۹ رو همه ببینیم و بازهم ببینیم و با آن گریه کنیم که نمایشش ناگفته های مانده بر دل است، بغض در گلو مانده، اشک لغزیده بر چشم و فریاد نگفته.حتما کد ۹۹ را ببینید و از نزدیک به دست اندرکارانش دست مریزاد بگویید و البته؛دست مریزاد،عالی بود.

3 پاسخ برای “لطفا نمایشنامه کد ۹۹ را از دست ندهید!/ فروزان رسولی

  • ناشناس در تاریخ دی 2, 1395 گفت:

    خانم رسولی:
    ضمن عرض ادب و خسته نباشید. بایستی به عرض برسانم که وجود ۲ ویا چند دیالوگ که به مذاق شما خوش آمده حکایت از یک تاتر قوی ندارند!!! وگر نه یک نفر در یک مجلس شبانه گاها دهها ویا صدها ج
    مله ودیالوگ زیبا را بر زبان جاری می کند.
    لطفا یک نمایش یا یک تاتر را به خاطر وجود دو یا چند دیالوگ زیبا و قوی و… برتر و بهتر برنشمارید. چون اجرای یک کار هنری و تشخیص خوب بودن یا برتر بودن آن، فاکتورها و پارامترهای خاص خود را می طلبد که متاسفانه ضمن حفظ احترامی که به شما دارم بایستی به عرض برسانم که اظهار نظر و دعوت از عموم برای دیدن این کار. در شان و فهم و درک هنری شما نیست.
    یک کار هنری بایستی دارای یک سری خصوصیات و پارامترها وخط قرمزهای خاص باشد که این کار واقعا نداشت. لذا شما با دعوت از عموم برای شنیدن دوتا دیالوگ ( برفرض اینکه ناب و دست اول خیلی خیلی جدیدو….. باشند) یا واقعا راه به ترکستان برده اید ویا مقاصد دیگری را دنبال می کنید
    لذا خواهشا فقط وفقط در مواردی اظهار نظر وابراز وجود فرمایید که درآن تخصص وتبحر کافی و وافی داشته باشید. قرار نیست من یا شما در همه امور همه فن حریف باشیم به قول معروف ( نانه په ی نانوای و ……..)
    بنده ضمن احترام و خسته نباشید به گروه تاتر رودان به حکم تجربه و آگاهی خود بایستی به عرض برسانم که کد ۹۹ اجرایی کلیشه ای، خسته کننده، یکنواخت داشت و هیچگونه اتفاق، هیجان و یا اوجی که تماشاگر را به وجد آورد نداشت.
    امیدوارم در کارهای آینده مخاطب را بیشتر مدنظر قرار دهند تا سطح آرزوها و آگاهی سطحی خودرا.

  • ناشناس در تاریخ دی 1, 1395 گفت:

    مردم خودشان به اندازه کافی درد دارند

    شاید خنداندن مردم سخت شده

    مردم پول نان ندارند حالا بیان پول درد هم بدهند

  • بهداشت درمانی در تاریخ دی 1, 1395 گفت:

    با سلام
    نمایش”کد۹۹” البته که به روشی هنرمندانه به واکاوی معضل “درمان” پرداخته که البته علیرغم نکات مثبت، بر انتخاب زاویه دید آن، انتقاداتی وارد است.
    اما موضوع مهم روزها و ماههای اخیر یعنی انتخابات شورای شهر و حضور افراد با سلایق مختلف است که می تواند راه چاره اصلی بسیاری از معضلات موجود شهرمان گردد.
    با توجه به جبهه گیری نگارنده محترمه در خصوص تایید نمایش کد ۹۹، می توان گفت رای بخش عظیمی از شهروندان شاغل و وابسته به سیستم بهداشت و در مان را نیز از دست داد واقعه ای که چندی پیش با انتقاد از قشر فرهنگی و معلمان گذشته شهرمان، در ماههای گذشته بصورتی دیگر تکرار شده بود.