ج 07 اردیبهشت 1403 ساعت 08:06

کار الحاق روستاهای دوریسان، چورژی و سرکران به شهر پاوه تمام شده است

کار الحاق روستاهای دوریسان، چورژی و سرکران به شهر پاوه تمام شده است

به گزارش سلام پاوه:فرماندار شهرستان پاوه، از الحاق روستاهای دوریسان، چورژی و سرکران به شهر پاوه خبر داد. به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا:پرویز ایده پور روز شنبه به همراه جمعی از مسوولان اجرایی شهرستان پاوه با حضور در مسجد جامع روستای دوریسان از نزدیک مسایل و مشکلات این روستا را با […]

به گزارش سلام پاوه:فرماندار شهرستان پاوه، از الحاق روستاهای دوریسان، چورژی و سرکران به شهر پاوه خبر داد.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا:پرویز ایده پور روز شنبه به همراه جمعی از مسوولان اجرایی شهرستان پاوه با حضور در مسجد جامع روستای دوریسان از نزدیک مسایل و مشکلات این روستا را با حضور مردم بررسی کرد.

وی با تبریک میلاد پیامبرعظیم الشأن اسلام حضرت محمد و گرامیداشت هفته وحدت گفت: مادامی که قدرت فکری و تفکر مسلمانان بکار بیفتد هیچگاه قدرتهای استکباری و استعماری نخواهند توانست در بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند.

وی افزود:تا زمانی هم که اختلاف ایجاد نشود درگیری نخواهد بود و مسلمانان هم به جان هم نخواهند افتاد چون تفکر مسلمان به پیامبر گرامی (ص) ختم خواهد شد و تفکر پیامبر هم مهربانی و رحمت و وحدت است نه جنگ و اختلاف و خونریزی.

فرماندار پاوه افزود:موضوع الحاق دوریسان به شهر پاوه، عمران این روستا و نداشتن شورا در این روستا همواره مورد توجه ما بوده است که چندین موضوع روستای دوریسان را به مرکز جمعیت شهر پاوه تبدیل کرده است که متأسفانه بجای اینکه به عنوان یک فرصت به آن توجه کنیم به عنوان یک تهدید به آن نگاه کرده ایم که به اعتقاد بنده مهمترین مشکل امروز روستای دوریسان هم این است که به عنوان تهدید به آن نگاه کرده ایم.

فرماندار پاوه،ارزانی قیمت زمین در دوریسان نسبت به پاوه، رعایت نکردن قوانین در ساخت و سازها در دوریسان و سهل بودن ساخت و سازهای غیرمجاز در این روستا، سازگاری فرهنگ مردم دوریسان با سایر نقاط شهرستان و مهاجرپذیری مردم این روستا، دسترسی آسان به خدمات آب و برق و گاز برای ساخت و ساز را از جمله مهمترین موارد تجمع جمعیت در روستای دوریسان عنوان کرد.

وی عدم انجام الحاق را تنگ نظری و بی فکری جمعی افراد تصمیم گیرنده در پاوه عنوان کرد و گفت: این تنگ نظری هزینه های زیادی را به لحاظ مالی و اجتماعی برای شهرستان به دنبال داشته است که در سال جاری برای توسعه و استانداردسازی دبستان ۱۲ فروردین دوریسان مبلغ هفت میلیارد ریال و برای ساماندهی ورودی این روستا که ورودی شهر پاوه است و ادامه تعریض جاده دوریسان تا شمشیر امسال هفت میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده است که در سال ۹۴ نیز مبلغ ۱۰ میلیارد ریال برای بهسازی و تعریض مسیر دوریسان تا شمشیر هزینه شده است.

در ابتدای این نشست امام جمعه دوریسان و تعدادی از معتمدان روستای دوریسان به مشکلات این روستای پنج هزار نفری اشاره کردند و کمبود آب شرب، کمبود فضای آموزشی، وجود مشاغل مزاحم، ساخت و سازهای غیرمجاز و کمبود فضای سبز را از جمله این مشکلات عنوان کرده و خواستار رفع آنها شدند.روستای دوریسان از توابع بخش مرکزی شهرستان پاوه است که با بیش از پنج هزار نفر جمعیت در آینده ای نزدیک به شهر پاوه الحاق خواهد شد.

خبرنگار:محمدهادی زامیاد

17 پاسخ برای “کار الحاق روستاهای دوریسان، چورژی و سرکران به شهر پاوه تمام شده است

  • قره ول در تاریخ آذر 30, 1395 گفت:

    بنابراین با جمع بندی نظرات کلیه عزیزان به این نتیجه می رسیم باید برای رهایی از بحران عقب ماندگی شهر عزیزمان از ورود این ژحمت کشان به شورا جلو گیری کنیم زیرا اینان بخاطر رای خودشان همه چیز را فدا می کنند پس بیاییم درست انتخاب کنیم دوباره در خواب فرو نریم بخدا چرتکی کافیست تا اینان چهار سال دیکه سوار بشن و هنوز توانایی حل اختلافات خود را ندارن !!!

  • سامان در تاریخ آذر 30, 1395 گفت:

    اولا باید روشن شود برای تمام مردم الحاق روستاهای اطراف چه سود و مضراتی دارد اگر سود جمعی دارد خوبه اگر ندارد نه . سوالی هم که دارم اینه ایا سرباور حال حاضر جز شهر هست یا نه ؟ و اگر حال حاضر جز شهر نیست و قرار است جز شهر شود خاک روستای خانقاه بوده و باید روستای خانقاه هم الحاق شود .
    یک مشکلی هم که خانه های تازه ساز سر باور ایجاد کرده اند نبود سیستم تصویه فاضلاب میباشد و اب فاضلاب خانه ها در باغات ژه و ژه وه ریخته میشود و چنان گندی زده به باغات ژه و ژه وه را به ویرانه و فاضلاب تبدیل کرده از همینجا از مسئولان تقاضای رسیدگی به این مسئله را دارم .
    سامان

  • فرهنگی در تاریخ آذر 28, 1395 گفت:

    حضور آقای ایده پور به عنوان فرماندار یک فرصت برای منطقه است و امیدواریم همه ما بتوانیم از این فرصت نهایت بهره را ببریم . با شناخت و وسع نظر فرماندار و نظرات کارشناسی که الحق و الانصاف در کلیه حوزه ها صاحب ایده است ان شاء ا.. شاهد توسعه هرچه بیشتر شهرستان پاوه باشیم و می طلبد همه ما بدور از هرگونه حاشیه سازی ایشان را کمک کنیم و مسئولین نیز پای کار بیایند و خلاقیت و صاحب فکر و ایده باشند . به تنهایی نمی شود کاری کرد . به امید فردای بهتر برای شهرستان پاوه

  • بهاران در تاریخ آذر 28, 1395 گفت:

    با سلام
    کاش یکی از بزرگترین معضلات که پارازیت می باشد مطرح شود و فرماندار محترم این موضوع مهم را حل نماید چرا که باعث امراض بسیاری شده است و شهر ما حقش این نبود ما ماهواره نداریم اما پارازیت فراوان داریم

  • همشهری در تاریخ آذر 28, 1395 گفت:

    تو رو خدا یکی بیاد یه نگاه به دبستان ۱۲ فروردین دوریسان بندازه ببینه هفت میلیارد ریال رو خرج کجاش کردن . با این مبلغ میشد ساختمان مدرسه رو کوبید از اول ساخت

  • ساکن چورژی در تاریخ آذر 28, 1395 گفت:

    جالب است بدانید که در شورای قبلی شهر پاوه نیز بجز حاج محمد ابراهیمی سائر اعضاء با الحاق دوریسان و چورژی مخالف بودند . اینها نزد مردم دوریسان و چورژی ثبت شده است

  • پیچ دوریسان در تاریخ آذر 28, 1395 گفت:

    شورای پاوه بغیراز آقای صفری بقیه باالحاق دوریسان وچورژی مخالفند چون دردوربعدی رای انها کم میشود

  • شهرونده چورژی در تاریخ آذر 28, 1395 گفت:

    باسلام وتشکر از فرماندار دلسوز حقیقتان صافکاری ونقاشی ها ،……….در وردی شهر ی به عنوان قطب گردشگری صورت خوشی نداردکه دست فروشها هم به آن اضافه شدن وبار سنگین ترافیک بوجود آمد وانتقال مکانیک ها وباطرهای ساز به شهرک صنتعی رونق خاصی به شهر داد خواهد انشا ا عملی شود

  • یکی از اعضای شورای خیلی قدیمی دوریسان در تاریخ آذر 28, 1395 گفت:

    شورای پاوه بغیراز آقای صفری بقیه مخالف الحاق دوریسان چورژی به پاوه هستندچون میدانند اگر ملحق شوند دوربعدی رای نمیاورند

  • شهروند در تاریخ آذر 27, 1395 گفت:

    جمعه ن شنبه

  • شهروند در تاریخ آذر 27, 1395 گفت:

    روز جمعه نشنبه

  • شهروند در تاریخ آذر 27, 1395 گفت:

    روز جمعه ن شنبه

  • دوریسانی در تاریخ آذر 27, 1395 گفت:

    تا زمانی که اعضای شورای شهر با این الحاق مخالف باشن حتی اگه وزیر کشور هم دستور بده هیچ الحاقی صورت نمیگیره اونا هم که مسلما هیچ وقت موافقت نمی کنن

  • دوریسانی بیچاره در تاریخ آذر 27, 1395 گفت:

    آقای فرماندار فعلا به رئیس اداره راهت بگو به ساخت و ساز های بی قانون که دارن جاده اصلی را تصاحب می کنند و بعدا به هیچ وجه توانایی تخیریب حتی یک آجر را ندارد بگیرد و ساخت و ساز به حریم قانونی برگرده بعد هزینه های شهری را اضافه کنید ( سرمایه داران دارن جاده اصلیت را بتن می کنن برادر )

  • فرهنگی دوریسان در تاریخ آذر 27, 1395 گفت:

    میشه آقای فرماندار یا معاون پشتیانی !!! آموزش و پرورش پاوه بیایند توضیح بدهند « در سال جاری برای توسعه و استانداردسازی دبستان ۱۲ فروردین دوریسان مبلغ هفت میلیارد ریال اختصاص یافته کجاست ؟ آیا هزینه شده !! یا میشه ؟؟

  • فرهنگی در تاریخ آذر 27, 1395 گفت:

    با سلام و تشکر از فرماندار محترم و بی مدعای شهرمان . بنده به عنوان یک شهروند از زحمات جنابعالی متشکرم ولی بهتره که پاوه رو وصل کنیم به روستا های اطراف و اسم جدیدی روش بگذاریم مثلا ثلاث ۲ یا … تا شاید صدای خفه شده این شهر بعد از دو دهه به گوش مسئولین برسه اگه قراره این شهر پیشرفت بکنه ما حاضریم زیر مجموعه حتی دوریسان باشیم با این شرط که مسئولین با نفوذ داشته باشیم

  • ناشناس در تاریخ آذر 27, 1395 گفت:

    این الحاق هیچ نفعی برای دوریسان ندارد بلکه ضرر هم دارد امیدوارم محقق نشود.البته دوریسان یک شورای قوی ودلسوز لازم دارد.