س 29 اسفند 1402 ساعت 14:49

بخش باینگان پایلوت واگذاری خدمات فاضلاب روستایی به دهیاران در کشور

بخش باینگان پایلوت واگذاری خدمات فاضلاب روستایی به دهیاران در کشور

به گزارش سلام پاوه : بخشدار بخش باینگان پاوه گفت: بخش باینگان پایلوت واگذاری خدمات فاضلاب روستایی به دهیاران در کشور است. اردلان حاتمی در گفتگو با خبرنگار کردپرس با اشاره به اینکه شهر باینگان یکی از سه بخش شهرستان پاوه است، اظهارداشت: در این بخش 16 روستای فعال و 24 روستای نیمه فعال وجود […]

به گزارش سلام پاوه : بخشدار بخش باینگان پاوه گفت: بخش باینگان پایلوت واگذاری خدمات فاضلاب روستایی به دهیاران در کشور است.

اردلان حاتمی در گفتگو با خبرنگار کردپرس با اشاره به اینکه شهر باینگان یکی از سه بخش شهرستان پاوه است، اظهارداشت: در این بخش 16 روستای فعال و 24 روستای نیمه فعال وجود دارد و 42 کیلومترمرز مشترک نیز با کشور عراق دارد.بخشدار باینگان

وی در خصوص زیرساخت های این بخش نیز گفت: تمام راه های روستایی این بخش آسفالته هستند و آب آشامیدنی به صورت لوله کشی در اختیار مردم قراردارد.

بخشدار باینگان از پایان گاز رسانی به شهر باینگان تا پایان سال جاری خبرداد و تصریح داشت: پروژه گاز رسانی به شهر باینگان با توجه به موقعیت جغرافیایی این منطقه یکی از منحصر به فردترین گاز رسانی ها در کشور بود که 11 میلیارد تومان هزینه در بر داشت و اکنون نیز کار لوله گذاری خطوط اصلی با پیشرفتی 20 درصد در داخل شهر در حال انجام و تا پایان سال نیز کل شهر گاز رسانی خواهد شد.

وی به طبیعت بکر این شهر اشاره کرد و افزود: شهر باینگان دارای طبیعت و مناطق بکری از جمله منطقه ثبت جهانی شده بوزین و مرخیل با داشتن گوزن نایاب مینیاتوری شوکا و نیز گیاهان دارویی و تزئینی که نیازمند مطرح شدن جدی بحث توریست در آن می باشد که در این راستا با انجام یکسری فعالیت ها در سطح استان و حتی کشور سعی در شناساندن آن نموده ایم.

حاتمی به باغداری و به ثمر رساند انارهای اصلاح شده در این منطقه اشاره کرد و بیان داشت: روغن حیوانی و کشک منطقه باینگان بسیار مرغوب و زبانزد است و حتی می تواند به عنوان یک برند در سطح کشوری مطرح شود.

به گفته این مسئول وجود چشمه های خروشان در بخش باینگان بستر بسیار مناسبی را برای توسعه پرورش ماهی سردابی فراهم کرده است.

وی به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل اشاره کرد و گفت: بر مبنای این فرمایش مقام معظم رهبری تمامی پروژه های عمرانی و روستایی باینگان همراه با مشارکت مردم اجرا می شود و اجرا و برنامه ریزی تمام پروژه ها توسط مردم صورت می گیرد.

بخشدار باینگان ادامه داد: 80 درصد از هزینه هایی که صرف عمرانی و آبادانی روستا می شود مشارکت های مردمی است و مردم حضور فیزیکی بسیار خوبی در اجرایی شدن کارها دارند.

وی بخش باینگان را پایلوت اجرای واگذاری خدمات فاضلاب روستایی به دهیاران معرفی کرد و خاطر نشان ساخت: واگذاری خدمات فاضلاب روستایی به دهیاران در سال گذشته با انعقاد تفاهم نامه ای با آب و فاضلاب روستایی و استانداری در این شهر صورت گرفت که رضایتمندی دستگاه مربوطه را از روند اجرای طرح به دنبال داشته است.

حاتمی بیان داشت: از جمله فعالیت های ما در این مدت تامین هزینه تعمیرات شبکه داخلی و خطوط اصلی آب و فاضلاب، تعمیرات برق، کلر زنی، نشت گیری خطوط آب و … بوده است.

وی در پایان یادآورشد: هدف ما مهاجرت معکوس و بازگرداندن جوانان به روستا است.

4 پاسخ برای “بخش باینگان پایلوت واگذاری خدمات فاضلاب روستایی به دهیاران در کشور

  • شهروند در تاریخ آبان 8, 1395 گفت:

    ضمن خسته نباشی به بخشدار زحمت کش ودلسوز که بعلت پیگیریهای مکرر وقت حضور در بخشداری را ندارند وبه عنوان بخشدار پروازی معروف است در طول ماه فقط یک روز آنهم بعضی اوقات برای حضور درجلسه شورای آپ یا فصل انار در باینگان دیده میشود.

  • کنعان در تاریخ آبان 7, 1395 گفت:

    جناب امامی عرض ادب مثلا چی میخای که جنابعالی و امثال جنابعالی راضی باشین نه فقط باینگان بلکه پاوه و کرمانشاه هم اگه بشن پایتخت باز کسایی هستن که گلگی میکنن

  • روستایی در تاریخ آبان 7, 1395 گفت:

    ضمن تشکر از زحمات ارزنده آقای حاتمی برای بخش باینگان واقعا آقای حاتمی انسانی به تمام معنا دلسوز وغم خور منطقه می باشد با توجه به بودجه محدود این بزرگوار زحمات زیادی برای پیشرفت منطقه کشیده

  • امامی در تاریخ آبان 7, 1395 گفت:

    توی این مدت هیچ گلی به سرملت بدبخت باینگان نزدی