ی 30 اردیبهشت 1403 ساعت 15:11

صحبتهای مهندس عرفان صالحی در نشست مشورتی با اعضای شورای شهر پاوه

صحبتهای مهندس عرفان صالحی در نشست مشورتی با اعضای شورای شهر پاوه

به گزارش سلام پاوه و به نقل از پاوه پرس : مهندس عرفان صالحی در نشست هم اندیشی نیروهای متخصص با اعضای شورای شهر به اهمیت چنین نشست های اشاره نمود و گفت: اگر ممکن است متعاقب موضوع کمیته های کاری هم تشکیل شود، البته تشکیل ویا عدم تشکیل مهم نیست، فقط به شرط آنکه […]

به گزارش سلام پاوه و به نقل از پاوه پرس : مهندس عرفان صالحی در نشست هم اندیشی نیروهای متخصص با اعضای شورای شهر به اهمیت چنین نشست های اشاره نمود و گفت: اگر ممکن است متعاقب موضوع کمیته های کاری هم تشکیل شود، البته تشکیل ویا عدم تشکیل مهم نیست، فقط به شرط آنکه استمرار جلسات را داشته باشیم.

مهندس صالحی : یکی از ضعف های کارکرد ما را  اورژانسی حل نمودن مسائل دانست، این نقیصه سبب گردیده که هیچکس به حل ریشه ای مشکلات تمایل نداشته باشد.عرفان-صالحی

وی افزود با توجه به سابقه ۴ سال فعالیت خویش در شورا به یقین باور دارم که در بعضی مواقع حوادثی روی می دهند که منجر به بروز معضلی و درنهایت بحران می گردد ، در هنگام بحران واکنش ما به سبب فشار اجتماعی هیجانی خواهد بود.

عرفان صالحی تصریح نمود: متأسفانه اورژانسی حل نمودن مسائل باعث می گردد که تسکینی عمل نماییم و حل معضل را به سالهای آتی موکول نماییم بدون آنکه در اصل موضوع تغییری ایجاد شده باشد.

مهندس صالحی در ادامه گفت: بیائیم از امروز مسائل را ریشه ای حل نماییم حتی اگر حل آن به کندی انجام گیرد، این امر باعث می گرد که معضل دوباره عود ننماید.

وی به محدوده ودامنه ی فعالیت شهرداری پرداخت وآن را بسیار متنوع برشمرد و در ادامه افزود: فعالیت شهرداری از درب زایشگاه شروع و تا خروجی غسالخانه استمرار می یابد به عبارتی تمام مراحل زندگی انسان ارتباطی با فعالیت های شهرداری دارد.

مهندس عرفان صالحی تصریح نمود متأسفانه بجزء شهرداری تهران واصفهان که به نوعی دیگر تفکر می نمایند مابقی شهرداری ها عادت نموده اند فقط بر روی کار عمرانی وجمع آوری زباله فعالیت نمایند، با این شرایط نه فکر می کنند ونه کاری را انجام می دهند. در صورتیکه کلیه جنبه های زندگی انسان از لحاظ فرهنگی، اجتماعی، حتی بحث تولید، آموزش و … به شهرداری ها ربط دارد.

وی افزود: به نظر بنده  شورا وشهرداری برای اینکه بتواندمدیریت کارها را پیگیری نماید لازم است پست سازمانی را ایجاد و یا کمیته های کاری در حوزه های مختلف اجتماعی، اقتصادی و … تشکیل نماید.

صالحی گفت: شهرداری باید در کلیه امور اجازه ی فعالیت را به خود بدهد ، هرچند که این اجازه را دارند و می توانند ورود نماید، از آنجایکه پشتوانه ی مالی دارد لذا باید کار مطالعاتی انجام دهد.

ایشان خاطر نشان نمود: با توجه به آگاهی که از دور ونزدیک با شهرداری داشته ام در طول ۱۰ سال گذشته هیچ کار مطالعاتی انجام نگرفته است ، حداقل ۴ سال فعالیت در شورای شهر داشته ام ومسئولیت مربوطه را در آن دوره پذیرا می باشم (به هر حال کوتاهی انجام شده است، چه من ویا فرد دیگری باشد فرقی نمی کند)

وی گفت: هنگامی که کار مطالعاتی انجام نگرفته باشد لزوماً مجبور به دوباره کاری ویا اینکه هزینه ای اتجام گرفته بدون آنکه جوابی را در پی داشته باشد.

عرفان صالحی پیشنهاد اعضای شورا را در خصوص جمع آوری نظرات را خوب ارزیابی نمود و در ادامه خاطر نشان ساخت: اگر هر شخص، هر چه به ذهن اش می رسد، را ارائه نماید، آنگاه با افزایش تعداد گزینه های ارائه شده مواجه می شویم ، در این شرایط با اولویت بندی طرح های مورد نظر (در هر حوزه ای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و…) به تناسب موضوع در اختیار مهندس مشاور گذاشته شود،(تا بر روی آن کار انجام گیرد و به مرحله اجراء برسد. )

وی خاطر نشان ساخت: قبل از اجرای هر طرح باید مطالعات و طراحی آن بطور کامل اجراء شود برای اینکه فردا هم قابلیت توجیه، وهم قابلیت اجراء داشته باشند. در عین حال از آنجایکه شورا و شهرداری حامی آن خواهد بود، به تبع ضمانت اجرایی  را هم در پی دارد.

2 پاسخ برای “صحبتهای مهندس عرفان صالحی در نشست مشورتی با اعضای شورای شهر پاوه

  • پاوه در تاریخ اسفند 5, 1392 گفت:

    آقای صالحی که حال به اعضاء شورا لالایی توصیه میکنند چرا خود در زمان شورا خواب به چشم ندید یا اینکه این حرفها در راستای شهردار شدن است اما بی خبر است که مردم اینها را خوب میدانند پس اعضای شورا بدانند که آزموده را آزمودن خطاست

  • اورامانات در تاریخ اسفند 4, 1392 گفت:

    با سلام و عرض ادب
    لطفا بخوانید و نظر بدهید خبری بسیار خواندنی وجالب
    کوچک ترین لامبورگینی جهان با آهن قراضه ساخته شد + عکس
    افزایش نگران کننده آمار طلاق در استان کردستان
    با سپـــاس فراوان