ش 29 اردیبهشت 1403 ساعت 18:23

نگاهی به میدان همیشه تعطیل میوه و تره بار پاوه/ یاسر خالدی زاد

نگاهی به میدان همیشه تعطیل میوه و تره بار پاوه/ یاسر خالدی زاد

به گزارش سلام پاوه : این گزارش را در سال ۱۳۸۹ تهیه و منتشر گردید و انتظار داشتیم که مسئولان وقت شهر حرکتی در جهت رفع مشکل دکه های میوه و تره بار بردارند – اما متاسفانه بعد از چند سال از ساخت آنها ، هیچ اقدامی در جهت رفع نگرانی های صاحبان این دکه […]

به گزارش سلام پاوه : این گزارش را در سال ۱۳۸۹ تهیه و منتشر گردید و انتظار داشتیم که مسئولان وقت شهر حرکتی در جهت رفع مشکل دکه های میوه و تره بار بردارند – اما متاسفانه بعد از چند سال از ساخت آنها ، هیچ اقدامی در جهت رفع نگرانی های صاحبان این دکه ها و دکه های میدان بسیج انجام نگرفته است .

نگاهی به میدان همیشه تعطیل میوه و تره بار پاوه

میادین میوه و تره بار یکی از نیاز های اصلی شهرها است که با هدف تهیه و توزیع میوه و فرآورده های کشاورزی ایجاد می شوند تا در ایجاد آن بتوان مسیر حرکت محصولات را ازبازر تولید به توزیع با اصول صحیح هدایت کرد.
دغدغه‌های بهداشتی و کنترل بر کیفیت و سلامت مواد غذایی، توزیع محصولات سالم ، خرید و فروش میوه و سبزیجات تازه و ارزان و توزیع و فروش آسان میوه جات یارانه ای همواره نگرانی هایی را برای مسئولان مربوطه در هر شهری ایجاد نموده است که با افتتاح بازارهای میوه و تره بار، نظارت و کنترل بر کیفیت و نرخ محصولات آسان گردیده است .
خبرنگاران سایت کۆمه‌کاڵ و نشریه کرمانشاه در اولین کنفرانس خبری شورای شهر پاوه روز چهارشنبه مورخ ۸/۷/۱۳۸۸ و با توجه به گرانی میوه در شهرستان ، نیاز مبرم شهر و نظارت بیشتر بر سلامت و نرخ میوه و سبزیجات ، پیشنهاد احداث میدان میوه و تره‌بار را مطرح کردند که اعضای شورا قول صد در صد آن را به مردم بدهند و در پایان دور سوم شاهد افتتاح آن باشیم. این پیشنهاد با استقبال اعضای شورا روبرو شد، رییس شورا با اعلام این خبر که ترمینال شهر به زودی به مکان جدید نقل مکان می‌کند گفت: اگر زمین این ترمینال، با توجه به دعوی یک نفر به عنوان مالک آن باطل شود، این زمین به میدان تره‌ بار تبدیل می‌شود، اگر این زمین هم ممکن نشد، باز هم شورا به قول خود وفا می‌کند و در هر صورت میدان میوه و تره بار را احداث می‌کند.
خبر افتتاح بازار بسیار خوشحال کننده بود و همه منتظر بودند تا با ایجاد این بازار شاهد کاهش قیمت میوه باشند ، از طرف دیگر، مسئولان یکی از اهداف افتتاح این بازار را جمع آوری دست فروشان عنوان کردند و اشاره داشتند که بیشتر دکه ها به همین دست فروشان واگذار می شود .
بعد از حدود یک سال از قول مساعد شورا به ایجاد و افتتاح بازار و در سومین روز ایام هفته دولت ، مدیرکل دفتر فنی استانداری کرمانشاه به همراه فرماندار پاوه ، شهردار و اعضای شورای شهر و مدیران دستگاه اجرایی و روحانیت معزز و مسئولین سیاسی شهرستان دو طرح دیگر عمرانی و زیربنایی شهرداری پاوه را افتتاح نموند.
جمال ابراهیمی شهردار پاوه در جریان افتتاح این دو طرح گفت : این طرحها که از مصوبات شورای اسلامی شهر پاوه می باشند شامل احداث بازار روز و عمده میوه و تره بار و کارخانه دانه بندی شن و ماسه با اعتباری افزون بر 7/500/000/000 ریال می باشد .
وی با اشاره به احداث میدان عمده میوه و تره بار و بازار روز میوه و سبزی افزود : این طرح در زمینی به مساحت ۴۰۰۰ مترمربع و دارای ۱۱۰ غرفه فلزی به صورت سقف طرح سفال در ابعادهای ۳*۳ و ۴*۳ و اشتغالزایی بیش از ۲۲۰ نفر با اعتباری بالغ بر 3/000/000/000 ریال به بهره برداری رسید .
آقای شهردار و اعضای شورای شهر پاوه ، امروز و بیش از حدود یک سال از بهره برداری بازار میوه و تره بار می گذرد و می توان گفت که یک کیلو میوه در این بازار به فروش نرفته است .
همه ما انتظار عرضه میوه ارزان و با کیفیت و جمع آوری دست فروشان را داشتیم که متاسفانه هنوز این اتفاق حاصل نشده است ، به جای فروش میوه ،مغازه ها در بازار با قیمت های بیشتر خرید و فروش می شوند ،صاحبان مغازه ها هیچ گاه در این مکان حاضر به فروش میوه و سبزی نیستند و اینجاست که باید قبول کنیم حتی یک شغل جدید به وجود نیامده است و به واقع تنها ارگانی از افتتاح این بازار سود برده است شهرداری پاوه است ، نه صاحبان مغازه و نه مردم .

3 پاسخ برای “نگاهی به میدان همیشه تعطیل میوه و تره بار پاوه/ یاسر خالدی زاد

  • شهروند در تاریخ آبان 3, 1393 گفت:

    همه ی ما ادعا میکنیم که ازطرف مسولین استانی وکشوری درحق پاوه کم لطفی میشه اما خودمون داریم به شهرمون وبه مردمش خیانت میکنیم.
    یعنی تواین شهر کسی پیدا نمیشه که بتونه مشکل این بنده های خدا رو حل کنه؟ نه فرماندار.نه شهردار.نه اعضای شورا.
    اگه پول خودتون بودواینجوری خوابیده بود چکار میکردید؟ ((لااقل ازخدا بترسید))

  • شهروند در تاریخ بهمن 13, 1392 گفت:

    از اینکه شورا جلوی انتقال دکه ها را به میدان مولوی گرفته خوشحالم چون این کار واقعا قوز بالا قوز میشه – دره اسیابان باید به مکانی تفریحی و گردشگری تبدیل شود نه جای فروش سبزی و پیاز
    باید یک فکر کارشناسانه ای انجام داد و الکی مثل شوراهای قبلی فعالیت نکرد – باید با مشورت و رایزنی جایی مناسب برای این بازار پیدا نمود

  • صاحب بدبخت دکه در تاریخ بهمن 12, 1392 گفت:

    سلام
    هرچند این مطلب قدیمی بود اما داغ دل ما را زنده کرد
    با هزار بدبختی و قرض و قوله توانستم پول را جور کنم به امید اینکه کاری را شروع کنم زمانی که ربع سکه 60 هزار تومان بود
    پول حدود 25 سکه را ریختم توی حلقوم شهرداری الان بگیریم ربع 200 هزار تومن می شود 5میلیون
    تازه دوسال قبل هم هر نفر 1250000 تومان دیگر خواستن و گفتن دکه رو می بریم میدان و جبران می کنیم پول حدود 10 تا سکه رو بخدا باز به زور جمع کردم اما ای دل غافل این شورا تا امد سرکار اولین و تنها کارش همین بود که جلو انتقال دکه ها را گرفتن و بعد دعواهاشان شروع شد.
    کاری ندارم اگر صاحبان دیگر بیایند با هم از شهرداری و شورا شکایت کنیم به جرم کلاه برداری و یا اینکه زحمت بکشند با پول روز پول مارا پس بدهند