ج 07 اردیبهشت 1403 ساعت 11:47

کاشت بیش از ۶۰ اصله نهال،در شهر بانه‌وره/ عکس

کاشت بیش از ۶۰ اصله نهال،در شهر بانه‌وره/ عکس

به گزارش سلام پاوه:به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی جوانان بانه‌وره‌ای با همکاری سمن سروشت و اداره منابع طبیعی شهرستان پاوه اقدام به کاشت ۶۰ اصله نهال بادام تلخ نمودند. به گزارش سلام پاوه و به نقل از ده‌نگی بانه‌وره: سلام قادری مدیر این سمن محیط زیستی بیان داشت: درختان ریه‌های زمین هستند […]

به گزارش سلام پاوه:به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی جوانان بانه‌وره‌ای با همکاری سمن سروشت و اداره منابع طبیعی شهرستان پاوه اقدام به کاشت ۶۰ اصله نهال بادام تلخ نمودند.

درختکاری بانه ورهبه گزارش سلام پاوه و به نقل از ده‌نگی بانه‌وره: سلام قادری مدیر این سمن محیط زیستی بیان داشت: درختان ریه‌های زمین هستند و از شگرفترین و سودمندترین نعماتی هستند که خداوند آنان را برای خدمت به اشرف مخلوقات آفرید. اما متأسفانه با شروع انقلاب صنعتی در اروپا و گسترش کشاورزی در دنیا همین اشرف مخلوقات دست به نابودی و تخریب جنگلها و قطع درختان زد.

قادری در ادامه افزود: در این راستا و بناء به شروع هفته منابع طبیعی و به مناسبت اولین روز از این هفته که به درخت‌کاری اختصاص یافته جمعی از جوانان شهر بانه‌وره و سمن سروشت بانه وره با همکاری اداره منابع طبیعی شهرستان پاوه در جهت احیای پوشش جنگلی منطقه اقدام به کاشت ۶۰ عدد نهال بادام کوهی در ارتفاعات کوه ریاوکو (واقع در جنوب شهر بانه‌وره) نمودند.

مدیر این سمن عنوان کرد: با تشکر از اداره منابع طبیعی شهرستان پاوه که با تهیه و در اختیار گذاشتن این نهال‌ها باعث و بانی این امر بسیار زیبا و پسندیده شدند و باری دیگر ثابت کردند که سازمانی دلسوز و فعال در زمینه حفاظت و حراست از منابع طبیعی می‌باشند.

قادری در پایان بیان داشت: از حضور فعالین محیط زیست و دلسوزان و همیشه حاضر در صحنه: مجید (شورش) قادری‌تبار٬ ثابت منصوری٬ سوران شاهرخ٬ شهاب خوشرو٬ اسماعیل شریفی و قدردانی ویژه از کاک امیر میرزایی و کاک صلاح الدین میرانی عزیز حامیان همیشگی سمن سروشت در اداره منابع طبیعی شهرستان پاوه تشکر کرد.

درختان دارای فواید بسیاری هستند همچون ۱. تمیز کردن و خنک کردن هوا ۲. تولید اکسیژن ۳. ایجا فضای سبز و چشم‌اندازهای زیبا و دلربا ۴. جلوگیری از فرسایش خاک ۵. حفظ ذخایر آبی در خاک‌ها ۶. کاهش آلودگی صوتی ۷. زیستگاه حیوانات و پرندگان و یک نکته جالب اینکه درختان در کاهش مصرف انرژی و در نتیجه کاهش هزینه‌های پرداختی برای انرژی می‌توانند نقش بسزایی داشته باشند چرا که کاهش هزینه انرژی خانه‌ها ۸. باعث ۲۰٪ صرفه‌جویی در هزینه‌های سرمایشی خانه و ۲٪ تا ۱۰٪ صرفه‌جویی در هزینه‌های گرمایشی مالکین منازل می‌شود.

تنها ۳ عدد درخت کاشته شده با استراتژیک مناسب می‌تواند تا ۵۰٪ باعث کاهش قبوض برق و گاز شود. درختان همیشه سبز در فصل زمستان می‌توانند به عنوان یک سپر بادگیر در مقابل خانه شما عمل کرده و باعث کاهش مصرف انرژی خانه تان از ۱۰٪ تا ۵۰٪ شود. در مناطق سردسیر٬ افزایش ۳۰٪ پوشش گیاهی درختی در شهرها باعث کاهش مصرف انرژی برای گرمایش منازل تا ۱۰ ٪ و ۲۰٪ کاهش مصرف انرژی برای گرمایش خانه‌ها در مناطق روستایی می شود. درختان در شهر شیکاگوی آمریکا٬ سالانه باعث کاهش هزینه‌های انرژی معادل ۳۶۰٬۰۰۰ دلار برای شهروندان این شهر می‌شود.

عکس: اسماعیل شریفی

درختکاری بانه وره (1)

درختکاری بانه وره (7)

درختکاری بانه وره (6)

درختکاری بانه وره (5)

درختکاری بانه وره (4)

درختکاری بانه وره (3)

درختکاری بانه وره (2)

درختکاری بانه وره