ش 08 اردیبهشت 1403 ساعت 08:15

وقف یک دستگاه دیالیز (خانواده مرحوم زکریا ستاور) به بیمارستان قدس پاوه

وقف یک دستگاه دیالیز (خانواده مرحوم زکریا ستاور) به بیمارستان قدس پاوه

به گزارش سلام پاوه و به نقل از پاوه پرس :، کسب اطلاع حاصل گردید عزیزی اقدام به خرید یک دستگاه دیالیز به مبلغ ۶۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال و اهداء آن به بیمارستان قدس پاوه نموده است. به نیت بررسی موضوع خدمت ارجمندی رفتیم تا صحت مطلب را جویا شویم. نامبرده ضمن تأیید، در ابتدا تمایلی به […]

به گزارش سلام پاوه و به نقل از پاوه پرس :، کسب اطلاع حاصل گردید عزیزی اقدام به خرید یک دستگاه دیالیز به مبلغ ۶۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال و اهداء آن به بیمارستان قدس پاوه نموده است.

به نیت بررسی موضوع خدمت ارجمندی رفتیم تا صحت مطلب را جویا شویم. نامبرده ضمن تأیید، در ابتدا تمایلی به رسانه ای نمودن فعل مثبت اش نداشت، اما با برشمردن ، الگو پذیری رفتار نیک و مرحوم-زکریاترویج رویه ی انسان های مثبت اندیش جامعه که منشاء فعلی در خور تحسین اند و .. در نهایت موافقت خویش را اعلام نمودند.

این خیر نیک سیرت آقای یدالله ستاور کارمند بازنشسته ی بهداری پاوه می باشد. وی هدف از عمل خویش را در وهله ی اول کسب رضای حق التعالی و تسکینی بر دردهای نیازمندان جامعه عنوان نمود و از حق لایزال نیز درخواست صدقه جاری برای فرزند دلبندشان که در حادثه رانندگی به لقاء الله شتافتند عنوان نمود.

وقتی بر احوال این انسان بزرگوار می نگریم مشاهده می نماییم در اوج نیاز ودر هنگامی که خویش ساختن منزل مسکونی را در حال احداث دارد می اندیشیم ، چنین حرکت ارزشی را دو چندان درمی یابیم،

در اینجاست که به جمله زیبایی امیلی دیکنسون می رسیم که: خدمت به خدا در نیکی به خلق خداست. اما مردم اغلب دعا کردن را برمی گزینند؛ از آنرو که طاعتی است سهل تر.

می گویند ای کاش می شد فهید که خدا چه کسانی را دوست دارد (چون اگر کسی خدا را دوست داشته باشد هنر نیست , مهم آن است که خدا کسی را دوست داشته باشد) به آیه «إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنین» بر می خوریم که می فرماید: خداوند نیکوکاران را دوست دارد،  بله خدا فعل وعمل کاک یدالله  را دوست دارد چونکه طاعت سهل را در عبادت را بر نگزید .

امروز در جلسه ای بودیم دوستی می گفت :اگر به محیط اطراف خودمان بنگریم ، تعداد سرقت‌ها و تجاوزها به نسبت زیاد نیست. اما وقتی جنایتی رخ می‌دهد، ما حتما خبردار می‌شویم، نه به این خاطر که صرفا خبر است، بلکه به این دلیل که هیجان وتازگی دارد. مردم از اخبار پر سروصدا خوششان می‌آید! و شر و بدی‌ها را بزرگ می‌کنند!”

اما چرا از خوبی‌های انسان به نسبت خبری نیست؟! نه این که وجود ندارند، بلکه بی‌شمار اتفاق‌های خوب روی می دهد، بی‌شمار عشق، محبت، انسانیت… چرا آن‌ها را بازگو نمی‌کنند؟
چون معیارند، چون اکثریت‌اند… دلیلی ندارد بازگو شوند…

اما با باید با صدای رسا اعلام نماییم که در بزرگترین شهر پلکانی جهان ( پاوه ) انسان های بزرگوار زیادی وجود دارند، بله چون زیاد هستند عادی اند و جلب توجه نمی نمایند ، دنیا بداند منطقه ما یدالله ستاورها بی شمار دارد که در اوج نیاز،  ایثار وبخشش می نمایند.

به فرموده کلام حق بخشش در راه خدا مهمترین اسباب نجات انسان در قیامت است ، انشاا… آن بزرگوار نیز به هدف ونیت حسنه ای که قصد نموده اید خواهند رسید، بی شک  روح ملکوتی فرزند دلبدشان نیز به سبب هدیه ی ارزشمند والدین معتقد و دلسوز و فداکارشان خشنود و خرسند خواهد شد.

 از طرفی خانواده معزز کاک زکریا بدانند ، مردم قدرشناس منطقه نیز  همواره دعای خیر  خویش را بدرقه روح آن عزیز سفر کرده خواهند نمود.

4 پاسخ برای “وقف یک دستگاه دیالیز (خانواده مرحوم زکریا ستاور) به بیمارستان قدس پاوه

  • پريسا منفرد در تاریخ مهر 4, 1393 گفت:

    آنكه ميتواند انجام ميدهد،
    آنكه نميتواند انتقاد ميكند، ( جرج برنارد شاو)
    كاك يدالله عزيز به روح بزرگت غبطه ميخورم…
    در زمانه اي كه آدما به فكر،مدل ماشين،مارك موبايل، وسعت خانه شان و … تو يك گوهر در اين دريا ميباشي…

  • عدنان مرادی در تاریخ آذر 12, 1392 گفت:

    کاک یداله به ریز
    به ڕاسی یاگەدەستا هەرەمانەن
    یاذوو ئاوەشەویسە کۆچەرییەچە ویرمانۆ نمەشۆ
    ئافەرین پەی چەنە بیەردێتا
    شەڵڵای دەسەڵات دارێ ئی شارەیە خوذا بووزۆ دڵ پێسەر هەرمانەی کەرانی ، چەم بووزان جنابیت

  • گومه شین در تاریخ آذر 12, 1392 گفت:

    کاک یدالله عزیز بسیار بسیار ممنون و شادی بخش روح آن مرحوم باشد

  • سپاس کاکه در تاریخ آذر 12, 1392 گفت:

    تشکر اقای ستاور
    ممنون
    خیلی بزرگی کردی
    خسته نباشی