د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 20:19

ماموستا قادري : جایگاه مردم ما ؛ 34 سال بعد از حماسه پاوه کجاست؟

ماموستا قادري : جایگاه مردم ما ؛ 34 سال بعد از حماسه پاوه کجاست؟

امام جمعه پاوه ، با گرامیداشت سالروز شکست حصر پاوه، خواستار توجه بیشتر مسئولان به این منطقه شد و گفت: مردم ما به عنوان صاحبان حق 26 مرداد می گویند مسئولان محترم برای ما در جواب آن همه ایثار و ازخود گذشتگی چه کرده اند و امتیاز ما و جایگاه ما در بین ملت شریف […]

حماسه 26 مرداد پاوه

امام جمعه پاوه ، با گرامیداشت سالروز شکست حصر پاوه، خواستار توجه بیشتر مسئولان به این منطقه شد و گفت: مردم ما به عنوان صاحبان حق 26 مرداد می گویند مسئولان محترم برای ما در جواب آن همه ایثار و ازخود گذشتگی چه کرده اند و امتیاز ما و جایگاه ما در بین ملت شریف ایران بعد از 34 سال از آن واقعه مهم کجاست؟

 

 

به گزارش روابط عمومي دفتر امام جمعه پاوه ، ماموستا ملا قادر قادري روز شنبه (26مرداد) در مصاحبه‌اي با خبرنگار خبرگزاري شبستان با گرامیداشت سالروز شکست حصر پاوه ، گفت: قرآن کریم در آیه 10 سوره حدید می فرماید کسانی که قبل از فتح مکه در جهت اعتلا دین اسلام جهاد و انفاق و ایثار کرده اند با کسانی که بعد از فتح مکه به میدان ایثار و جهاد وارد شدند مساوی نیستند اگر چه هر دو نزد خداوند مأجورند، لیکن ایثارگران قبل از فتح ممتازند و (أُوْلَئِکَ أَعْظَمُ دَرَجَةً ) می باشند و باید جایگاه آنها به صورت ویژه مورد اکرام باشد  .

 

وی با بیان اهمیت و ارزش حماسه ها در پیروزی و تداوم و حفظ انقلاب ون ظام مقدس جمهوری اسلامی، گفت: تکریم فراهم‌کنندگان این حماسه ها و احترام به شهدا و ایثارگران آن روزهای حساس و برگزاری مراسم گرامیداشت چنین حماسه‌هایی از جمله سالروز حماسه شکست حصر پاوه یک وظیفه دینی و ملی در راستای حفظ و تقویت این ارزش هاست  .

 

ماموستا قادری ، با اشاره به برگزاری یادواره سالروز شکست حصر پاوه با تاکید بر کیفی بودن این برنامه ها و داشتن پیام در محتوای آنها افزود: چهار عامل مهم در شکسته شدن حصر پاوه موثر بودند که عبارتند از لطف خداوند، پیام تاریخی و روح بخش بنیانگذار جمهوری اسلامی(ره)، حضور شهید چمران در کنار مردم پاوه و مقاومت و ایستادگی مردم پاوه  .

 

وی افزود: مردم و علمای دیار اورامانات در لحظه ای که انقلاب اسلامی هنوز سالی از تولد آن نگذشته بود و از هر سو مورد حمله ناجوانمردانه قرار گرفته بود آستین ها را بالا زده و سینه ها را سپر و با مال و جان خود از انقلاب و رهبری نظام و وحدت و تمامیت ارضی ایران دفاع کردند  .

 

ماموستا قادری افزود: مراسم هر ساله 26 مرداد پاوه برای ما وظیفه دینی و ملی و منطقه‌ای است و آنرا از وظایف منتظران و وارثان شهدای عزیز می دانیم  .


وی با اشاره به توقعات مردم پاوه از مسئولان، گفت: مردم ما به عنوان صاحبان حق 26 مرداد می گویند مسئولان محترم برای ما در جواب آن همه ایثار و ازخود گذشتگی چه کرده اند و امتیاز ما و جایگاه ما در بین ملت شریف ایران بعد از 34 سال از آن واقعه مهم کجاست؟

 

امام جمعه پاوه ، با بیان اینکه اهمیت و حساسیت حماسه شکست حصر پاوه در تداوم انقلاب نوپای اسلامی ایران و کوتاه شدن دست استکبار و ایادی آن از کردستان و کشور بسیار حائز اهمیت بود، افزود: شهرستان پاوه، مردم فداکار آن و حماسه شکست حصر پاوه مستلزم توجه بیشتر مسئولان کشور است  .

 

 وی سپس با تبریک این روز گفت: خداوند را به خاطر این پیروزی شاکر و یاد بنیانگذار جمهوری اسلامی، شهدای انقلاب، شهدای 26 مرداد پاوه و شهید چمران را گرامی می داریم و مقاومت و ایستادگی مردم شریف پاوه را ارج می نهم .

 

ماموستا قادری ، در پایان با اشاره اوضاع کنونی جهان گفت: نظر به اوضاع دنیا و توطئه دشمنان نسبت به ملت ما و با توجه به آنچه امروز در مصر و سوریه و عراق و افغانستان میگذرد باید همه ما خیلی هوشیار باشیم و بیش از گذشته در کنار هم باشیم چرا که توطئه و ترفند و دشمنی دشمنان کماکان ادامه دارد، ‌تنها سالها گذشته‌اند لیکن دشمنی‌ها همچنان پابرجا هستند با این تفاوت که امروز کلمات و سنگرها عوض شده‌‌اند