د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 06:59

گزارشی از حضور 24ساعته نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی دربخش نوسود

گزارشی از حضور 24ساعته نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی دربخش نوسود

به گزارش سلام پاوه  :نماینده  مردم   اورامانات در مجلس  شورای اسلامی با جمعی از معتمدین بخش نوسود ازجمله  روحانیون، اعضای شوراهای اسلامی، مسئولین محلی دیدار وگفتگو کرد. به گزارش سلام پاوه و به نقل از روابط عمومی بخشداری نوسود در این دیدار وبازدید که از عصر روز چهارشنبه مورخ 22/8/92 تا عصر روز بعد به […]

به گزارش سلام پاوه  :نماینده  مردم   اورامانات در مجلس  شورای اسلامی با جمعی از معتمدین بخش نوسود ازجمله  روحانیون، اعضای شوراهای اسلامی، مسئولین محلی دیدار وگفتگو کرد.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از روابط عمومی بخشداری نوسود در این دیدار وبازدید که از عصر روز چهارشنبه مورخ 22/8/92 تا عصر روز بعد به مدت یک شبانه نماینده در نوسودروزبه طول انجامید دکتر نعمت اله منوچهری نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی به همراه سرپرست بخشداری وتعدادی از مشاورین خود طی بازدیدها ودیدارهای جداگانه ای با تعدادی ازعلما معتمدین ومدیران ادارات وشوراهای اسلامی شهرهای نوسود ونودشه از نزدیک مسائل ومشکلات منطقه رامورد بررسی قرار دادند.

در ابتدای این سفر در یک نشست دوساعته با حضور جمعی از مدیران و اعضای شورای اسلامی ومعتمدین شهر نوسود آقایان مصطفایی سرپرست بخشداری کریمی رئیس اداره آموزش وپرورش نادری رئیس شورای اسلامی  گزارش مختصری  از وضعیت منطقه از لحاظ عمرانی اجتماعی خدماتی آموزشی و وضعیت فعلی بازارچه مرزی شوشمی وارتباط آن با معیشت ودرآمد مردم ومشکلات مرتبط در این رابطه ارائه دادند.نماینده محترم در مجلس شورای اسلامی نیز خدمت به مردم متدین وانقلابی منطقه را از اولویتها ی کاری وافتخارات خود دانست و قول مساعد داد تا برای رسیدگی به مشکلات موجود ودرخواستهای قابل حل تلاش نماید.  ایشان در ادامه این سفر به اتفاق همراهان خود برای عرض تسلیت ودلجوئی در جمع بستگان وباز ماندگان مرحوم احسان پیام حضور یافت و با خانواده آن مرحوم اظهار همدردی نمود..

نماینده محترم در مجلس شورای اسلامی نیز خدمت به مردم متدین وانقلابی منطقه را از اولویتها ی کاری وافتخارات خود دانست و قول مساعد داد تا برای رسیدگی به مشکلات موجود ودرخواستهای قابل حل تلاش نماید. 

ایشان در ادامه این سفر به اتفاق همراهان خود برای عرض تسلیت ودلجوئی در جمع بستگان وباز ماندگان مرحوم

ایشان در ادامه این سفر به اتفاق همراهان خود برای عرض تسلیت ودلجوئی در جمع بستگان وباز ماندگان مرحوم احسان پیام حضور یافت و با خانواده آن مرحوم اظهار همدردی نمود.

نماینده مردم اورامانات در ادامه ضمن اظهار تسلیت وابراز تاسف از وقوع این حادثه دردناک گفت: اینگونه حوادث ناشی از اشتباه و خطای فردی بوده وهیچکدام از مسولان نظام از وقوع چنین حوادثی راضی نخواهند بود. دکتر منوچهری در پاسخ به درخواست والدین مقتول درخصوص پیگیری پرونده نیز گفت : روز یکشنبه هفته جاری موضوع را در مجلس به ریاست محترم جمهور جناب آقای دکتر روحانی نیز منتقل وخواستار پیگیری ویژه در این رابطه شده ام وبرابر بررسی بعمل آمده پرونده در حال طی مراحل قانونی بوده وبه امید خداموضوع را تا پایان مراحل دادرسی پیگیری خواهم نمود.در پایان این نشست آقای محمد پیام پدر مرحوم ونادری رئیس شورای اسلامی شهر نوسود از حضور صادقانه  و احساس همدردی وپیگیریهای آقای مصطفایی بخشدار نوسود در جریان این حادثه پیش آمده تقدیر وتشکر نمودند.

دکتر منوچهری در ادامه نیز با خانواده وبازماندگان مرحوم ماکوان کیخسروی وطاهر فتاحی دیدارو برای آن مرحومان طلب عفو وبخشش نمودند.

دکتر نعمت اله منوچهری صبح روز پنجشنبه ۹۲/۰۸/۲۳ در دیدار با ائمه جمعه نوسود و روستاهای تابعه به نقش روحانیت در تنویر افکار عمومی پرداخته و روحانیت را مایه بالندگی و رشد جامعه اسلامی برشمردند.

دکترمنوچهری در ادامه سفر به بخش نوسود،به اتفاق همراهان به شهر نودشه عزیمت وطی نشستی که با حضور امام جمعه، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر نودشه و رئیس شورای اسلامی شهرستان و جمعی از معتمدین شهر برگزار شد به مسائل ومشکلات وموارد مطرح شده پاسخ داد. امام جمعه نودشه ضمن عرض خیرمقدم ، مردم  اورامانات را مردمی فرهنگی و تحصیل کرده دانست وگفت : سطح فرهنگ و تحصیلات مردم اورامانات بر هیچ کس پوشیده نیست و همین امر موجب شده تا سطح انتظارات مردم  از مسولین نیز بیشتر گردد. امام جمعه نودشه گاز کشی به شهرهای نوسود و نودشه ، وضعیت نامطلوب جاده های بین شهری وروستایی منطقه ، مشکلات مالی شهرداری نودشه را از اهم مشکلات حال حاضر منطقه بیان کرد و افزود : یکی از اصلی ترین دغدغه های اصلی شهرها و روستا های ما گاز رسانی است و با توجه به علاقه مندی و موافقت مدیر شرکت گاز استان و معاونان ایشان وفرماندار شهرستان پاوه برای پیش برد این امر از جناب عالی هم انتظار می رود که تلاش و پیگری بیشتری انجام دهید.

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی به حماسه ۸ سال مقاومت مردم نودشه  برابر رژیم بعثی پرداخت و مردم نودشه را شایسته تقدیر دانست و گفت : مردم نودشه و نوسود مردمی آگاه ، بصیر ، فرهیخته و فرهنگ دوست هستند و من هرگاه اسم این دو شهر را می شنوم مردمی متدین آگاه و تحصیل کرده در ذهنم مجسم می شوند.

نماینده مردم  اورامانات در مجلس شورای اسلامی خدمت به مردم را سر لوحه کار خود دانست و گفت : خدمت به مردم تنها با افزایش ایمان صورت می گیرد و هر کاری که برای رضای خدا انجام شود خدمت به خلق خداست.

وی افزود : همین امر موجب شده که در مقام دفاع از حق مردم هیچ گاه یک قدم عقب نشینی نکنم  و دچار ملاحظات هم نشوم.

وی یکی از دغدغه های اصلی خود را قضیه مرز دانست و گفت : من تمام تلاش خود را خواهم کرد و انشااله این مرز رسمی خواهد شد و تا این مرز رسمی نشود من احساس می کنم که هیچ کاری برای این منطقه نکرده ام

 دکتر منوچهری خاطرنشان ساخت : در چند روز اخیر رئیس جمهور که به مجلس آمدن من هم قضیه کشته شدن جوان عزیز نوسودی احسان پیام را به ایشان گفتم وهم مسئله مرز این منطقه که ایشان بسیار ناراحت شدن و از بنده خواستن که از طرف ایشان به مردم منطقه تسلیت عرض کنم و همان جا دستور اکید دادن برای حل مسائل مرز این منطقه چاره جویی شود

وی در ادامه صحبت های خود به  موضوع گاز رسانی  اشاره کرد و گفت : بحث گاز رسانی به شهرهای نوسود ونودشه روند خوبی دارد و در حال طی مراحل پایانی برای اجرا شدن است انشالله در آینده ای نزدیک مردم نودشه و نوسود شاهد این تحقق این امر خواهند بود.

منوچهری در پایان به مشکلات پیش آمده شهرداری نودشه  پرداخت و گفت : در این مسئله هم مسولین وهمچنین مردم نودشه باید همت کنند تا مشکلات شهرداری حل شود من حتما پیگیر خواهم بود و خواستار کمک بیشتر در مسئله بودجه به شهرداری خواهم شد

دکتر نعمت اله منوچهری  در ادامه سفر خود به اتفاق همراهان برای  زیارت مرقد حضرت عبیدالله (رض) مشهور به کوسه هجیج برادر امام رضا (ع) و بازدید از وضعیت عمومی روستای مذکور راهی این روستا شده و از نزدیک مشکلات روستا را مورد بررسی قرار داد.

لازم به ذکر است در جریان سفر و دیدارها و بازدیدهای 24 ساعته  نماینده محترم مردم درمجلس شورای اسلامی در سطح بخش نوسود ،سرپرست بخشداری نوسود بنا به شرایط و فراخور محل های مورد بازدید ،  ضمن تشریح مختصری از فعالیت های انجام شده ودر دست اقدام در راستای پیگیری خواسته ها ومطالبات مردمی گزارشی از وضعیت سطح بخش در زمینه های مختلف از جمله  مسائل ومشکلات  شوراها و شهرداریها وعمران شهری ، راههای روستایی و بین شهری، بازارچه مرزی، کشاورزی و باغداری،  فرایند توزیع سوخت و گاز در شهرها وروستاها، مسائل بهداشتی و وضعیت دهیاریها و روستاهای تابعه و وضعیت عمومی روستای هجیج واقدامات انجام شده در راستای حفظ بافت با ارزش روستا وکارهای در دست اقدام در این رابطه ارائه نمود.

در پایان مقرر گردید آقای مصطفایی  خواسته های مطرح شده توسط مردم ومسولین ومسائل و مشکلات قابل حل و پیشنهادی را در جهت رسیدگی امور، جمع بندی و برای پیگیری از مبادی ذیربط توسط نماینده محترم ارسال نماید.