س 18 اردیبهشت 1403 ساعت 14:19

رحیمی زنگنه در پاوه: فرهنگ کرمانشاه قوی اما منزوی است

رحیمی زنگنه در پاوه: فرهنگ کرمانشاه قوی اما منزوی است

به گزارش سلام پاوه و به نقل از  خبرگزاری مهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در جریان سفر یک روزه به شهرستان پاوه گفت: کرمانشاه از بعد داشتن پتاسیل های فرهنگی بسیار قوی اما منزوی است و مسئولین باید بدانند که خروج از این انزوا دلسوزی و صبوری می خواهد. به گزارش خبرنگار […]

به گزارش سلام پاوه و به نقل از  خبرگزاری مهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در جریان سفر یک روزه به شهرستان پاوه گفت: کرمانشاه از بعد داشتن پتاسیل های فرهنگی بسیار رحیمی زنگنهقوی اما منزوی است و مسئولین باید بدانند که خروج از این انزوا دلسوزی و صبوری می خواهد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رحیمی زنگنه عصر امروز در جمع اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان پاوه که اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان برگزار می شد، اظهار داشت: راه حل بسیاری از مشکلات امروز در جامعه درگرو تعالی هنر و فرهنگ است که همه باید در این راستا تلاش کنیم.

رحیمی گفت: امروز بعد از گذشت سی و چند سال از انقلاب هنوز در بخشی از کارها در حوزه فرهنگ با مشکل مواجه هستیم. اگر در نگاه مدیران نسبت به مسائل فرهنگی تغییر و تحول بنیادی ایجاد شود قطعا شاهد راحت شدن راه حل مشکلات خواهیم بود.

وی افزود: دیده می شود که امروز شهرداری های و اعضای شورای شهر در راستای توجه به مسائل فرهنگی با حساسیت خاصی بر خورد می کنند که این یک موضوع خوشحال کننده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: باید به این موضوع توجه داشته باشیم که عمران انسانی با ابزار هنر محقق می شود اما این هنر باید یک هنر متعالی باشد که در این صورت تئاتر و موسیقی و … نمی شناسد.

وی ادامه داد: مثلا تئاتر می تواند با ویژگی های خاص خود بر مخاطب تأثیر ویژه بگذارد و یا موسیقی به عنوان چشمه جوشان هنر می تواند در خدمت تعالی روح و جان بشر قرار بگیرد.

رحیمی زنگنه در پایان با اشاره به این موضوع که هنر کرمانشاه قوی اما منزوی است، تصریح کرد: برنامه ما حمایت از انجمن ها و موسسات هنری در مناطق محروم است که قطعا به شکوفایی هنری و فرهنگی این مناطق کمک شایانی خواهد کرد.

کار فرهنگی دلسوزی و صبوری می خواهد

همچنین ابراهیم رحیمی زنگنه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پاوه که با حضور مسئولین این شهرستان برگزار می شد اظهار داشت: رهبر انقلاب پاوه را شهر دين داري و روشنفكري خطاب کردند.

وی اظهار داشت: با وجود علماي گرانقدر و پيشينه تاريخي و فرهنگي برجسته و خصوصيات بارزي كه در اين منطقه وجود دارد می شود با یک تلاش همه جانبه کاری کرد که شهرستان پاوه در استان به عنوان یک الگو قلمداد شود.

وي افزود: فرهنگ عمومي زير مجموعه فرهنگ است فرهنگ عمومي به معناي آن بخش از فرهنگ كه با عامه مردم ارتباط پيدا مي كند تعریف می شود و مجموعه اي از باورها اعتقادات، انديشه ها و ذهنيات افراد جامعه را در بر می گیرد.

وی فرهنگ عمومی را  داراي دو بعد بيرون و دروني عنوان کرد و گفت: بعد بيروني آن هر آن چه كه نماي بيروني از قبيل لباس پوشيدن و نحوه برخورد باشد را نشان مي دهد و بعد دروني اخلاقيات فردي و اجتماعي، رعايت حقوق شهروندي و توجه به قانون ها و هر آنچه كه افراد يك جامعه در تعامل با هم انجام مي دهند را شامل مي شود.

وي ادامه داد: فرهنگ پايه و اساس همه اركان ديگر اجتماعي و حيات زندگي انساني است. اگر فرهنگ اصلاح شود اقتصاد و عمران و سياست همه ابعاد دیگر نيز درست مي شود.

وي گفت: اصلي ترين شاخصه براي انقلاب شاخصه های فرهنگي است. بعد از 34 سال از انقلاب ضروری است که فرهنگ  در اولويت نگاه مسئولان بوده و ديد مسئولين نسبت به اهميت فرهنگ به اين معني كه تمام مسئولين در رده هاي مختلف مملكت و تمام آحاد جامعه فرهنگ را اساس و پايه قرار دهند، تغییر کند.

زنگنه تصريح كرد: كار فرهنگي دلسوزي و صبوري مي خواهد بايد رصد گذاري و افق هاي آينده را در دراز مدت ببينيم.

وي در پايان گفت: بايد فضا به سمت و سوي كه همه هنرمندان در تصميم گيري در آن دخالت داشته باشند هدايت شود و مجموعه افراد را براي برون رفت از اين آسيبها سازماندهی کرده و در نهايت اجراي دوباره دست هنرمندان باشد و وظيفه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي در حوزه پشتيباني و نظارت و جهت دهي برنامه ها براي تاثير گذاري در فرهنگ عمومي و ديني تعریف شود.

یک پاسخ برای “رحیمی زنگنه در پاوه: فرهنگ کرمانشاه قوی اما منزوی است

  • م ولدبیگی در تاریخ آبان 16, 1392 گفت:

    سلام
    ضمن خیرمقدم تقدیر و تشکر از ایشان
    امیدوارم فعالان در این بخشها با ارایه راهکارهایی جهت برون رفت از مشکلات فرهنگی و بی هویتی که جوانان ما به ان دچار شده اند قدم مثبتی در این زمینه بردارند و بتوانند با روشهای مناسب جوانان را به فعالیتهای فرهنگی تشویق نمایند
    با تشکر