د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 08:50

نرخ بیکاری 10.5 درصدی برای استان کرمانشاه شوخی سال است

نرخ بیکاری 10.5 درصدی برای استان کرمانشاه شوخی سال است

به گزارش سلام پاوه :یک نماینده مجلس معتقد است، نرخ بیکاری 10.5 درصدی برای استان کرمانشاه شوخی سال است و به نظر می رسد آمار بیکاری استان بیش از 30 درصد باشد. به گزارش سلام پاوه  وبه نقل از ايسنا : نعمت اله منوچهری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، با […]

به گزارش سلام پاوه :یک نماینده مجلس معتقد است، نرخ بیکاری 10.5 درصدی برای استان کرمانشاه شوخی سال است و به نظر می رسد آمار بیکاری استان بیش از 30 درصد باشد.
به گزارش سلام پاوه  وبه نقل از ايسنا : نعمت اله منوچهری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به نرخ بیکاری 10.5 درصدی اعلام شده برای نماینده پاوهاستان کرمانشاه که اخیرا از سوی مرکز آمار ارائه شده، گفت: این نرخ اعلام شده دروغ است و قرار بود دیگر در این کشور به مردم دروغ نگویند، اما متاسفانه این روند همچنان ادامه دارد.
عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با رد نرخ 10.5 درصدی بیکاری در استان کرمانشاه، افزود: معتقدم نرخ بیکاری استان بالای 30 درصد است.
نماینده پاوه و اورامانت اظهار داشت: بیش از 60 درصد افرادی که به ما مراجعه می کنند بیکار هستند و امروز هیچ خانه ای نیست که در آن جوان بیکار وجود نداشته باشد.
منوچهری در ادامه با انتقاد از اینکه دانشگاه های کشور به جای تولید علم افراد بیکار تولید می کنند، ادامه داد: اگر فردی دیپلم باشد حداقل می تواند کارگری کند، اما وقتی دانشگاه می رود و مدرک لیسانس و فوق لیسانس می گیرد توقع پشت میز نشستن دارد.
وی روند ورودی و آموزش دانشگاه ها را یک سیکل معیوب دانست که تعداد بیکاران تحصیل کرده را زیاد می کند و این در حالیست که دولت هم در شرایط فعلی استخدامی ندارد.
این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه همچنین با اشاره به پتانسیل های فراوان موجود در استان کرمانشاه، یادآوری کرد: اینکه  با وجود این پتانسیل ها این همه جوان بیکار در استان وجود دارد نشان دهنده سوء مدیریت هاست و اینکه دولت و مسئولین آنقدر سنگ جلوی پای جوانان می اندازند که هیچکدام نمی توانند شغلی داشته باشند.
منوچهری با تاکید بر اینکه مسئولین باید فکری به حال بیکاری جوانان استان بکنند، تصریح کرد: باز کردن مرز، ایجاد مناطق تجاری و گردشگری، ایجاد شهرک های سلامت، جذب سرمایه گذاران به استان و … از راهکارهایی است که می تواند به کاهش نرخ بیکاری کمک کند.

وی گفت: دولت باید به بیکاران وام های مفید اشتغالزایی بدهد، نه وام هایی با بهره 25 تا 30 درصد که کسی توان بازپرداخت آن را ندارد و موجب ورشکستگی می شود.

3 پاسخ برای “نرخ بیکاری 10.5 درصدی برای استان کرمانشاه شوخی سال است

  • م ولدبیگی در تاریخ آبان 15, 1392 گفت:

    با سلام

    احتمالأ افرادی رو که به شغل شریف” اعتیاد” گرفتار شدن …شاغل حساب کردن ..!!!در این صورت شاید امار درست دربیاد…
    ده درصد بیکار
    25 درصد معتاد
    خوبه دیگه

  • م ولدبیگی در تاریخ آبان 15, 1392 گفت:

    با تشکر و تقدیر از جناب اقای دکتر منوچهری
    متاسفانه این امار ها توسط کسانی ارائه می شود که فقط از روی نقشه کشورمان جای استان کرمانشاه رو میدونن و هیچوقت از نزدیک به برسی وضعیت نپرداخته اند و مسئولین بومی هم برای خود شیرینی و گرفتن تشویقی و پست های جدید امارهایی ارائه می نمایند که حتی خودشان هم ان را شوخی سال اعلام می کنند…!
    هیچ مسئولی تو خواب و رویا هم نمی تونه نرخ بیکاری ده و نیم درصدی رو برای استان کرمانشاه باور بکنه …!!!

    البته احتمالأ افرادی رو که به شغل شریف” اعتیاد” گرفتار شدن …شاغل حساب کردن ..!!!در این صورت شاید امار درست دربیاد…
    اقای منوچهری هم ماشاا…داره وارد سال دوم نمایندگیش میشه و هیچ اقدامی در رستای اهدافی که برای جمع کردن رأی مردم گفته بودن انجام نداده، شایدم داده باشن و هنوز به اینجا نرسیده …!!
    شاید…!!
    در کل حرفهای ایشان خوب بود اما با حرف زدن کاری پیش نمیره …مردم عمل میخواهند …
    واسه رای دور بعد هم که شده فکر مردم باشید ممنون

  • پوریا سردیارانی در تاریخ آبان 14, 1392 گفت:

    سلام خداییش یه حرف درست و حسابی زد