ی 30 اردیبهشت 1403 ساعت 09:33

جلسه بررسی مشکلات بازار با حضور مسئولین و اصناف و کسبه شهرستان پاوه برگزار گردید

جلسه بررسی مشکلات بازار با حضور مسئولین و اصناف و کسبه شهرستان پاوه برگزار گردید

به گزارش سلام پاوه :  جلسه ی  بررسی مشکلات بازار با حضور مسئولین و اصناف و کسبه شهرستان پاوه برگزار گردید جلسه بررسی مشکلات بازار  پاوه روز يكشنبه با حضور رئيس اداره صنعت ، معدن و تجارت ، شهردار ، رئيس شوراي اسلامي شهر ، رئيس اتاق اصناف ، مديريت اماكن و رئيس پليس امنيت […]

به گزارش سلام پاوه :  جلسه ی  بررسی مشکلات بازار با حضور مسئولین و اصناف و کسبه شهرستان پاوه برگزار گردید

جلسه بررسی مشکلات بازار  پاوه روز يكشنبه با حضور رئيس اداره صنعت ، معدن و تجارت ، شهردار ، رئيس شوراي اسلامي شهر ، رئيس اتاق اصناف ، مديريت اماكن و رئيس پليس امنيت نيروي هوشیار عبدالله زادهانتظامي ، رئيس تعزيرات حكومتي و اتحاديه هاي صنفي و بازاريان در مسجد حضرت عبدالله پاوه برگزار شد .

به گزارش سلام پاوه ، هوشيار عبداله زاده در اين همايش به اصلاحات و تغييرات قانون جديد نظام صنفي اشاره كرد و گفت : در اين قانون حركت اصناف به سمت فرآيند هاي الكترونيكي مشخص شده است .

رئيس اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان پاوه به صدور پروانه هاي كسب الكترونيكي اشاره كرد و افزود : در قانون جديد نظام صنفي پروانه هاي كسب به صورت الكترونيكي كه پس از كسب آزمونها و مهارتهاي صنفي از طريق سايت اصناف صادر و اعتبار آنها از 10 سال به 5 سال تقليل يافته است .

وي به تغييرات تخلفات صنفي و اعمال جرايم اشاره كرد و اظهار داشت : در قانون جديد نظام صنفي تخلفات اصناف در هيئت سه نفره رسيدگي خواهد شد .

هوشيار عبداله زاده با بيان اينكه ساماندهي اصناف شهر پاوه از ضروريات است بر تجهيز شدن واحدهاي صنفي به صندوق هاي مكانيزه و ترازوهاي ديجيتالي تأكيد كرد و گفت : براي نوسازي سيستم اصناف شهر پاوه كارهاي خوبي انجام گرفته است .

عبداله زاده با اعلام اينكه واگذاري پروانه كسب به غير و خريد و فروش آن برابر مقررات و قانون ممنوع و خلاف مي باشد تصريح كرد : به كارگيري شاگرد يا مباشر براي واحدهاي صنفي منوط به اخذ مجوزهاي لازم مي باشد .

وي بر همكاري و همياري اصناف و بازاريان با بازرسان اتاق اصناف شهر تأكيد كرد و افزود : واحد بازرسي براي برخورد با افراد متخلف و سودجو تشكيل شده است .

رئيس اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان پاوه در اين مراسم اتحاديه هاي صنفي را پل ارتباطي بين بازار و مسئولين دانست و نقش اين اتحاديه ها را براي رونق و توسعه بازار مهم ارزيابي كرد و اظهار داشت : برابر قانون هر 50 واحد صنفي براي مدت چهار سال يك اتحاديه صنفي را تشكيل مي دهند .

اقای غبدالله زاده با انتقاد شدید از عملکرد بعضی از اتحادیه ها و واحدهای صنفی خواستار توجه و دقت و همکاری بیش از پیش این واحدهای صنفی و اتحادیه ها برای کنترل و حل مشکلات بازار پاوه شد و از تمامی کسانی که توانایی شرکت در انتخابات اتحادیه ها را دارند تقاضا کرد که در انتخابات اتحادیه ها کاندید شوند و پا به میدان بگذارند و کمک کنند تا مشکلات بازار پاوه کم تر شود.همایش اصناف

جمال ابراهيمي شهردار و معاون تشكل هاي مردمي ستاد احياء شهرستان پاوه در ادامه اين همايش جامعه اصناف را جامعه بزرگي دانست و گفت : اصناف و بازاريان پاوه قشر زحمت كش شهر مي باشند .

وي به بررسي مشكلات بازار و آسيب شناسي در مقوله رونق و توسعه اقتصادي در بخش اصناف شهر اشاره كرد و افزود : افزايش قيمت كالا و اجناس در شهر پاوه به صورت سيستمي و جهاني و به موازات آن به دليل افزايش نسبي تورم مي باشد .

شهردار پاوه با اشاره به اينكه شهر پاوه داراي ظرفيت ها و پتانسيل هايي در بحث گردشگري و رونق اقتصادي در بازار مي باشد اظهار داشت : احداث بازارچه هاي مرزي و متمركز كردن و تجمع بازار در رونق و توسعه بخش اقتصادي شهر بسيار مهم است

معاون تشكل هاي مردمي ستاد احياء شهرستان پاوه همچنين در اين همايش و نشست هم انديشي اتحاديه هاي صنفي و بازاريان را سكانداران احياي فريضه امر به معروف و نهي از منكر دانست و تصريح كرد : احياي فريضه مقدس امر به معروف و نهي از منكر با بهره‌گيري و مشاركت اصناف نمود پيدا مي كند .

 شهردار پاوه با تشريح ساختار ستاد احياء و معاونت تشكل هاي مردمي  گفت :  راه اندازي شوراهاي امر به معروف و نهي از منكر در انصاف و اتحاديه ها ، مساجد و هيأت مذهبي ، گروه ها و NGO هاي وابسته به وزارت كشور و همچنين نمايشگاه ها و بانك هاي خصوصي و صندوق هاي قرض الحسنه مهمترين برنامه هاي پيش روي معاونت مي باشد  .

وي فعاليت بازاريان در احياي امر به معروف و نهي از منكر را به صورت گروهي و تيمي عنوان كرد و افزود : احياي ارزش ها و نهادينه شدن امر به معروف و نهي از منكر و اجراي تذكر لساني بعنوان وظيفه اي همگاني توسط تيم هاي بازرسي عامل مهم در پيشگيري از وقوع بسياري از ناهنجاري ها در اصناف و بازار مي باشد .

معاون تشكل هاي مردمي به مصاديق امر به معروف و نهي از منكر در بازار اشاره كرد و خاطر نشان كرد : پوشش مناسب ، عدم توقف و پارك خودروهاي بازاريان در خيابانها ، كم فروشي ، گران فروشي ، آزاد سازي پياده ور هاي شهر از اجناس و كالا  از مهمترين اين مصاديق ها مي باشند .

در پایان این جلسه حاضرین با طرح سوالاتی از مشکلات بازار و شهر  پاوه  از آقایان عبدالله زاده و ابراهیمی خواستار پاسخگویی شدند و آنان نیز به سوالات و پرسشهای مردم به صورت شفاف  و مستند پاسخ دادند

2 پاسخ برای “جلسه بررسی مشکلات بازار با حضور مسئولین و اصناف و کسبه شهرستان پاوه برگزار گردید

  • مدریک عزیزی در تاریخ آبان 20, 1392 گفت:

    با تشکر از تمامی پرسنل سایت سلام پاوه لطفا” از آقای عبدالله زاده خواهان جواب به چند سوال شوید و در اولین فرصت آنها را روی سایت انتقال دهید تا شبهات و دلایل کم رونقی بازار پاوه بر همگان روشن گردد:1-با توجه به اینکه در راس بازار مجمع امور صنفی قرار دارد و تخلفات و کم کاریهای این نهاد با مستندات بر شما ثابت گردیده چرا اقدامات لازم انجام نگرفته 2- نهادی به عنوان اتحادیه چه اقداماتی را برای اعضا انجام داده که اعضا در طول سال چوب اتحادیه و بازرگانی را با پرداخت حق عضویت (که باید در قبال خدمات باشد)و جریمه های غیر کار شناسی شده و…بر شانه خود حمل میکنند 3- در تمامی شهرستانهای همجوار اگر گردشی بزنییم خواهیم دید که بازار ها پر رونق و متعدد است که خود باعث ارتقاء کمی وکیفی محصولات میگردد اما متاسفانه در سطح شهر ما به بهانه مشکل تداخل صنفی مدام چوب جریمه بر سر بازاریان فرود می آید آیا این قانون فقط مختص این شهر است پس این شعار قانون یا برای همه نقض است یا مسئولین سایر شهرستانها جهت رونق بازار همکاری لازم را به عمل می آورند 4- با توجه به افتتاح بازارچه قرین 200واحد و واگذاری آنها تحقیق کنبد و ببینید چند واحد به بازاریان رسمی شهرستان واگذار شده واین مشکل در آینده ای نزدیک چنان ضربه ای بر بازار با اعمال کرایه گران وفروش سر سام اورخواهد زد آیا در این زمینه کوتاهی نکرده اید

    • فرهاد صالحي در تاریخ آبان 20, 1392 گفت:

      با سلام دوست عزیز با تشکر از نظر خوب شما حتما در اسرع وقت این را به آقای عبدالله زاده انتقال خواهیم داد