7 Comments

  1. 6

    حمیدرضا لاکچی

    باسلام
    نظر به بدهی کلان دولت ها به تامین اجتماعی .. ظاهرا”سازمان فوق درنقش یک طلبکار عمد ه با دولت هابرسرمسائل کارگران برخورد نموده و عملا دست بالا وبازی در اجبارواعمال سیاست های درون سازمانی خویش حتی به دولت های منتخب مردم را پیدا نموده …..درخصوص افزایش غیر متعارف باید پرسید که چراسازمان فوق موقع دریافت ۳۰درصد حق بیمه حقوق با افزایش غیر متعارف ازخوداعتراض واستنکافی نشان نمی دهد ولی موقع محاسبه بازنشستگی چرتکه اندازی و استناد به مواد قانونی و بخشنامه های صادره سازمان را بطور جد دنبال میکند وکاری به متن و موضوع و فلسفه مواد ۴۷ و۱۰۱ ندارد ..البته دغدغه تامین منابع سازمان و استفاده از راهکار هایی جهت جلوگیری از اتلاف آن بسیار موجه ومعقول است ولی چرا سازمان مواد ۱۰۱و۴۷ را درزمان وموقعیت مناسب اجرا نمی کند و باعث نمی گردد تا اگر افزایش حقوق غیر منطقی وخلاف است درهمان ابتدا بررسی وبه سامان نهایی برسد ونگذارد کارگر وکارفرماپس از چندین سال اضافه پرداخت حق بیمه مشمول ماده ۳۱ وبخشنامه شماره ۶۰گردند بدون اینکه حق عودت ریالی از مازاد حق بیمه اضافه وبه ناحق دریافت شده را برای کارگران وکارفرما یان لحاظ نماید .******ماده۱۰۱ قانون تامین اجتماعی:سازمان مکلف است به صورت مزد ارسالی از طرف کارفرما ظرف مدت شش ماه از تاریخ وصول رسیدگی کند و در صورتی…..ماده ۴۷:کار فرمایان مکلفند………..اگر سازمان تامین اجتماعی اعتراضی بابت نا متعارف بودن دریافتی نکرده باشد نمی تواند تقاضای شمول ماده ۳۱ قانون برنامه پنجم را بنماید.اثبات نامتعارف نبودن دریافتی به سازمان تامین اجتماعی غیر ممکن ومثل حرف زدن با مرده است*****

    پاسخ دادن
  2. 5

    اصغر کشاورز

    سازمان تامین اجتماعی بر اساس ماده ۲ وبرداشت کسورات ملزم به اعمال ماده ۷۷ در زمان بازنشستگی است.با مستمسک قرار دادن ماده ۳۱ نه تنها از تعهدات خود شانه خالی کرده است بلکه تلویحا عده ای از مستمری بگیران را متخلفانی می داند که باکمک کارفرما سر تامین اجتماعی کلاه می گذارند.دیوار بیمه شده کوتاه است ضمن اهانت از حقوق حقه اش محروم می شود.متاسفانه بیمه شدگان وارد بازی تامین اجتماعی شده و با اثبات نادرست بودن بخشنامه های مرتبط با ماده ۳۱ وقت خود را تلف کردند.کسی فکر نکرد اصلا ماده ۳۱ چه ربطی به بیمه شده دارد مخصوص اندک متخلفان است و دامن اکثریت را گرفت.

    پاسخ دادن
  3. 4

    اصغر کشاورز

    ماده۱۰۱ قانون تامین اجتماعی:سازمان مکلف است به صورت مزد ارسالی از طرف کارفرما ظرف مدت شش ماه از تاریخ وصول رسیدگی کند و در صورتی…..ماده ۴۷:کار فرمایان مکلفند………..اگر سازمان تامین اجتماعی اعتراضی بابت نا متعارف بودن دریافتی نکرده باشد نمی تواند تقاضای شمول ماده ۳۱ قانون برنامه پنجم را بنماید.اثبات نامتعارف نبودن دریافتی به سازمان تامین اجتماعی غیر ممکن ومثل حرف زدن با مرده است.ضمن تشکر از نویسنده نقد که به حق زحمت زیادی کشیده اند.ان..شا..ا.. با استفاده از مواد ۴۷ و ۱۰۱ اثبات عدم شمول ماده ۳۱ کار آسانی است.

    پاسخ دادن
  4. 3

    اصغر کشاورز

    سازمان تامین اجتماعی با استفاده نادرست از ماده ۳۱ قانون برنامه پنجساله پنجم خودسرانه اقدام به اعلام نا متعاف بودن دریافتی و اعمال ماده ۳۱ ونادیده گرفتن ماده ۷۷ می نماید.سازمان تامین اجتماعی فراموش کرده که بر اساس اساسنامه خود ودو ماده آن چنانچه نسبت به مزد یا… اعتراضی دارد ظرف مهلت تعیین شده در اساسنامه باید اعتراض خود را طی مهلت اعلام نماید یا بازرس اعزام نماید.چون اکثر کسانی که مشمول ماده ۳۱ اعلام شده اند در مورد دریافتی طی مهلت مندرج در قانون مورد اعتراض قرار نگرفته اند .از شمول ماده ۳۱ خارج هستند و باید با تسلیم شکواییه در دیوان عدالت تقاضای شمول ماده ۷۷ را نمایند.”فراموش نکنید نقطه ضعف هر کسی در خود اوست”

    پاسخ دادن
  5. 2

    کرامت یزدان شناس

    شما را به خدای محمد این قانون 5سال را اصلاح نمایید

    پاسخ دادن
  6. 1

    حبیب اله صالحی

    مقایسه مستمری سه نفر بانرخ رشد دوسال اخر6 و نرخ رشد 5سال آخر متفاوت و مبلغ مستمری بازنشستگی برقراری در سال 1392
    ردیف متوسط دستمزد دوسال اخر متوسط دستمزد پنج سال اخر نرخ رشد دو سال اخر نرخ رشد پنج سال اخر مبلغ مستمری ماهانه . ماهانه به ریال ماهانه به ریال
    1 30687800ریال 20506440 6 6 30687870
    2 30687800ریال 20335560 6 95/5 30687870
    3 30687800ریال 20301376 6 94/5 20301376 نتیجه
    اختلاف رشد پنج سال اخر ردیف دو وسه 1% میباشد
    تفاوت متوسط دستمزد ماهانه پنج سال اخر ردیف دو و سه مبلغ 34184 میباشد
    اختلاف مستمری ردیف دو وسه در ماه مربوط به سال 1392 مبلغ 10386494 ریال می باشد
    دامنه اختلاف متوسط نرخ رشد 5 سال اخر با 2 سال آخراز صفر درصد شروع و تا300 ادامه پیدا میکند
    ایا منطقی تر نبود که متناسب باتفاوت نرخ رشد دوسال وپنج سال اخر محاسبات صورت گیرد چون نرخ رشد دستمزد نسبت به حداقل دستمزد هر سال استخراج میشود تفاوت نرخ رشد دوسال آخر وپنج سال آخر( به درصد) در حداقل دستمزد همان سال بازنشستگی ( درسال1392 حدااقل دستمزد ماهانه4871250 ریال بوده) ضرب و مبلغ بدست آمده از متوسط دستمزد دوسال آخر کسر می شد

    مبلغ مستمری طبق فرمول پیشنهادی به شرح زیر میباشد
    مستمری ردیف اول
    30687870
    مستمری ردیف دوم
    243562=4871250*5%
    30444238=243562-30687870
    مستمری ردیف سوم
    292275=4871250*6%
    30395595=292275-30687870
    هدف قانون گذاران محترم جلوگیری از رشد ناگهانی بوده نه تغییرات جزیی

    پاسخ دادن
    1. 1.1

      علی مغربی

      باسلام
      ترا خدا اینقدر نسبت به حقوق کارگران سختگیری نفرمائید این معدل 5 سال لطمه به حقوق کارگر میزند …. شما با این کار کارگران را بی انگیزه میکنید … و اشخاصی که این تصمیم را میگیرند مفسد هستند ..

      پاسخ دادن

نظر دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.