ش 29 اردیبهشت 1403 ساعت 15:20

فرماندار پاوه: بافت سنتی و پلکانی شهرهای پاوه و نودشه را حفظ می کنیم

فرماندار پاوه: بافت سنتی و پلکانی شهرهای پاوه و نودشه را حفظ می کنیم

به گزارش سلام پاوه :فرماندار پاوه گفت: معماری منحصر بفرد و بافت سنتی و پلکانی شهرهای پاوه و نودشه را با قدرت تمام حفظ خواهیم کرد. پرویز ایده پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه معماری شهرهای پاوه و نودشه اصالت، شناسنامه و هویت مردم است، افزود: برای حفاظت […]

به گزارش سلام پاوه :فرماندار پاوه گفت: معماری منحصر بفرد و بافت سنتی و پلکانی شهرهای پاوه و نودشه را با قدرت تمام حفظ خواهیم کرد.

پرویز ایده پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه معماری شهرهای پاوه و نودشه اصالت، شناسنامه و هویت مردم است، افزود: برایپرویز ایده پور حفاظت از این نوع معماری، ضمن جلوگیری از هر نوع ساخت وساز غیرمجاز و غیراصولی با متخلفان بشدت برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز این معماری منحصر بفرد نه تنها در استان کرمانشاه بلکه در سراسر کشور شناخته شده است و مردم کشورمان پاوه را به عنوان شهر هزار ماسوله ایران می شناسند، گفت: برنامه ما حفظ و تقویت این ارزش و اصالت است.

ایده پور افزود: امروزه ما شاهد بازدید و حضور مسافران و گردشگران زیادی از سراسر کشور از شهرهای پاوه و نودشه هستیم لذا شهرداران را ملزم به نظارت مستمر و دقیق بر ساخت و سازها و جلوگیری از تخریب معماری و بافت پلکانی این شهرها کرده ایم.

وی اظهار کرد: شهرداران را ملزم کرده ایم تا با فعال کردن پلیس ساختمان و جلوگیری از ساخت و سازهای غیراصولی و استفاده از کارشناسان عمران در کمیسیون ماده یکصد شهرداری ها اقدام کنند.

ایده پور از مردم هم خواست تا از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز بویژه در قسمت پلکانی و بافت سنتی شهرهای پاوه و نودشه خوداری کنند و با این کار فرهنگی خویش موجب توسعه صنعت گردشگری شهرستان و در نهایت ارتقای وضعیت معیشتی مردم و منطقه شوند.

فرماندار پاوه تصریح کرد تنها راهبرد مهم و اساسی برای توسعه این شهرستان توسعه صنعت گردشگری است و مهمترین عامل این توسعه حفظ معماری منحصر بفرد و بافت سنتی و پلکانی شهرهای پاوه و نودشه است.

شهرستان پاوه در شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

4 پاسخ برای “فرماندار پاوه: بافت سنتی و پلکانی شهرهای پاوه و نودشه را حفظ می کنیم

  • همشهری در تاریخ دی 28, 1393 گفت:

    جای بسی خوسحالی است که فرماندار محترم تا این اندازه به فکر شهر پاوه هستند، اما ای کاش کمی هم به فکر سلامتی مردم چورژی بودند، الآن نزدیک به دو سال است که امواج پارازیت بدون وقفه برسر مردم بیچاره چورژی می بارد و طبق گزارشات تا الآن بیش از پنج ، شش مورد سقط جنین، دهها مورد سرطان و افسردگی و اختلالات هورمونی گزارش شده است و هیچ مسئولی پاسخگوی این مسئله نیست.جناب آقای فرماندار ، شما که در این مدت مسئولیتتان به مردمداری شهره هستید ، به خاطر رضای خدا کاری برای مردم چورژی بکنید.

  • مهیار 2 در تاریخ دی 27, 1393 گفت:

    ان شاالله با برنامه ریزی مبتنی بر اصول شهرسازی بتوان به این مهم یعنی حفظ و پاسداشت بافت سنتی و پلکانی شهر دست یافت.

  • عطا حیدری در تاریخ دی 26, 1393 گفت:

    با سلام بسیار خوشحالیم که آقای فرماندار به فکر شهر نودشه هستند . بزرگترین مشکل نودشه در سنوات قبل بی توجهی فرمانداران قبلی به شهر نودشه بود . چنین به نظر می رسد جناب آقای ایده پور در طول این دوران کوتاه چندین بار از نودشه بازدید کرده است و با مشکلات شهر کاملا آشنا ست . امیدواریم این رویه همچنان ادامه داشته باشد.

  • ناشناس در تاریخ دی 26, 1393 گفت:

    آپارتمانهای غیر اصولی و ناموزون سیمای هر دو شهر را خراب کرده اند این تصمیم اگر هم احرایی شود سیمای این دو شهر باز نمی گردد