س 11 اردیبهشت 1403 ساعت 19:10

گزارش خطبه‌های نماز جمعه 5 دی ماه پاوه

گزارش خطبه‌های نماز جمعه 5 دی ماه پاوه

به گزارش سلام پاوه : خطیب جمعه پاوه در خطبه های امروز نماز جمعه، به برگزاری جشن بزرگ میلاد حضرت محمد(ص) در 14 دیماه امسال اشاره کرد و گفت: جشن امسال، یک جشن عمومی و مربوط به همه مردم پاوه است و لذا همراهی و حضور مردم متدین پاوه، به شکوه هرچه بیشتر این مراسم […]

به گزارش سلام پاوه : خطیب جمعه پاوه در خطبه های امروز نماز جمعه، به برگزاری جشن بزرگ میلاد حضرت محمد(ص) در 14 دیماه امسال اشاره کرد و گفت: جشن امسال، یک جشن عمومی و مربوط به همه مردم پاوه است و لذا همراهی و حضور مردم متدین پاوه، به شکوه هرچه بیشتر این مراسم می افزاید

به گزارش خبرنگار سلام پاوه؛ ماموستا ملاقادر قادری در خطبه های نماز جمعه این هفته (5 دی 93) پاوه که با حضور باشکوه نمازگزاران در امام جمعه پاوهمسجدجامع اقامه شد، با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک ربیع الاول، ماه ولادت رحمت و نور گفت : وجود پیامبر گرامی اسلام(ص) برای مسلمانان مایه خیر و برکت است و گرامیداشت یاد ولادت آن بزرگوار و پیروی و دفاع از رسالتش یک وظیفه دینی است.

وی به برگزاری جشن بزرگ میلاد حضرت محمد(ص) در 14 دیماه امسال اشاره کرد و گفت: جشن امسال، یک جشن عمومی و مربوط به همه مردم پاوه است و لذا همراهی و حضور مردم متدین پاوه، به شکوه هرچه بیشتر این مراسم می افزاید.

ماموستا قادری سپس به هفته وقف اشاره کرد و ضمن تشکر از مدیریت استان و رئیس و کارکنان اداره اوقاف و امورخیریه پاوه و اورامانات گفت: در سایه تدین و اخلاص مردم شریف این دیار، امروز از لحاظ تعداد موقوفات، شهرستان پاوه، بعد از کرمانشاه در ردیف دوم قرار دارد.

وی افزود: نکته مهمی که موقوفات مردم اورامانات را متمایزتر از جاهای دیگر می کند این است که مردم ما، مردمی فقیر بوده‌اند و از بضاعت کم خود، بهترین قسمت مال خود را وقف کرده اند، در حالیکه در جاهای دیگر اکثراً واقفان از افراد و اشخاص صاحب قدرت و دارای سرمایه بوده اند.

ماموستا ملاقادر قادری در ادامه به مسئله تعزیه بعنوان یکی از مسائل دینی و اجتماعی اشاره کرد و کفت: تعزیه در کنار داشتن آثار مثبتی همچون ادخال سرور در قلب صاحبان عزا، مشکلاتی را برای مومنین بوجود آورده است.

وی افزود: شکی نیست که حضور مردم عزیز، قرائت قرآن، قراء محترم و سخنرانی علمای گرانقدر با نیت خیر انجام می پذیرد، اما این عمل خیر نباید باعث اذیت و آزار مومنین گردد.

امام جمعه پاوه با بیان اینکه ما بعنوان داعیان دین باید هم از دین پاسداری کنیم و هم از حقوق مردم افزود: آئین اسلام، آئین رحمت است نه زحمت و لذا بر همه تکلیف است مراسمات تعزیه را طوری مدیریت کنیم که اجازه ندهیم زمینه رنجش مردم فراهم شود، چرا که عزت ما در کنار این مردم است.

خطیب جمعه پاوه در بخش نخست خطبه های نماز، با استناد به آیه 31 سوره آل عمران، محبت پروردگار را در سایه تبعیت از دستورات پیامبر گرامی اسلام میسور دانست و افزود: اگر کسی مدعی محبت پروردگار، رسول خدا، اصحاب و اهل بیت آن حضرت و یا اولیای خدا باشد باید پیامبر اسلام(ص ) را دوست بدارد و صادقانه از دستورات وی پیروی کند.

ماموستا قادری در ادامه با اشاره به سخنی از پیامبر بزگوار(ص) گفت: اقامه نماز، ادای زکات، روزه، حج و عمراه، احترام والدین، صله رحم، احترام به مهمان، امربه معروف، نهی از منکر و همراهی حق را، توصیه دهگانه پیامبر(ص) به امتش هستند که هرکس صادقانه آنها را انجام دهد، مصداق واقعی آیه 31 آل عمران است.