د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 01:59

رها سازي کبک های اسیر توسط شكارچي پشیمان+ عکس

رها سازي کبک های اسیر توسط شكارچي پشیمان+ عکس

به گزارش سلام پاوه : آقای عرفان پیران ویسه از شکارچیان پشیمان شهرستان در یک اقدام قابل تقدیر و ارزشمند کبک های وحشی صید شده و اسیر را به دامان طبیعت رها ساخت . به گزارش خبرنگار سلام پاوه : آقای عرفان پیران ویسهدر یک اقدام قابل تقدیر و ارزشمند چند قطعه کبک وحشی را […]

به گزارش سلام پاوه : آقای عرفان پیران ویسه از شکارچیان پشیمان شهرستان در یک اقدام قابل تقدیر و ارزشمند کبک های وحشی صید شده و اسیر را به دامان طبیعت رها ساخت .

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : آقای عرفان پیران ویسهدر یک اقدام قابل تقدیر و ارزشمند چند قطعه کبک وحشی را که در دام و قفس گرفتار عرفان پیران ویسه 1کرده بود در دامان طبیعت رها ساخت و پیام آور آزادی و حمایت از محیط زیست و طبیعت شد.

وی که سابقه چندین ساله شکار را دارد در یک کار بسیار پسندیده و مورد توجه موج تازه ای از طبیعت دوستی و حمایت از حیات وحش و محیط زیست را با رها ساختن کبک های اسیر در قفس استارت زد .

پیران ویسه ضمن رها ساختن کبکهای وحشی اسیر ، قفس های آنها را نیز شکست و سوزاند تا یکبار دیگر فرهنگ بالای محیط زیست مردم شهرستان پاوه را به نمایش بگذارد .

وی هدف از این کار را آشتی با طبیعت و حیات وحش منطقه دانست و اعلام کرد از این پس به عنوان یک دوستدار محیط زیست و حامی طبیعت زندگی خواهد کرد .

پیران ویسه ادامه داد و گفت امیدوارم تمامی شکارچیان شهرستان نیز اقدام به رها سازی پرندگان اسیر و به دام افتاده خود نمایند و بجای شکار این پرندگان حامی حیات وحش و این پرندگان زیبا شوند.

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : لازم می دانیم از اقدام بسیار ارزشمند و فرهنگی و زیست محیطی جناب آقای عرفان پیران ویسه تقدیر و تشکر نمائیم و آرزو نمائیم که تمامی شکارچیان دیارمان از اقدام آقای پیران ویسه الگو گرفته و رهایی بخش این پرندگان زیبا باشند.

عرفان پیران ویسه

عرفان پیران ویسه 3

عرفان پیران ویسه 1

عرفان پیران ویسه 4

عرفان پیران ویسه 6

17 پاسخ برای “رها سازي کبک های اسیر توسط شكارچي پشیمان+ عکس

  • منصور کریمی نسب از سیرجان دستت درد نکنه ممنون ای بزرگ مرد.مردی نبو در تاریخ آذر 19, 1397 گفت:

    سلام خسته نباشی دستت درد نکنه ممنون ای بزرگ مرد.مردی نبود به زور بازو باشد به معرفت و کردگار

  • حکیمی در تاریخ دی 28, 1393 گفت:

    دست شکارچیان باغیرتی رامی بوسیم که درپی جبران خسارت به طبیعت زخم خورده می باشند .امید است این حرکت مثبت فرهنگی راه همه شکارچیان منطقه باشد.

  • ناشناس در تاریخ دی 11, 1393 گفت:

    آفرین دست مریزاد کاک عرفان عزیز خداوند بزرگ در قیامت رهایت سازد

  • هورامی ساکن تهران در تاریخ دی 9, 1393 گفت:

    ده س وش افرین بر غیرت و احساسی پیا نه یت

  • عرفان پیرانویسه در تاریخ دی 8, 1393 گفت:

    باتشکرازهمه دوستان عزیز

  • شهرک ویمیر در تاریخ دی 5, 1393 گفت:

    از این نشر این خبر در دنیای مجازی خرسند شدم
    بر خود می بالم که شهرم فرزندانی دارد که داوطلبانه از مسیری که آن را درست نمی دانند بدون هیچ اجباری بر می گردند و همراه با همشهریانشان، حرکت در مسیر توسعه پایدار که یکی از پایه هایش حفظ محیط زیست می باشد را آغاز می نمایند.
    ان شاالله که دیگران هم که بصور مختلف، عمدی یا سهوی، لطماتی را در گذشته بر پیکره محیط زیست وارد نموده اند ایشان را در این راه یعنی در حفاظت محیط زیست یاری نمایند.

  • ناشناس در تاریخ دی 4, 1393 گفت:

    افری

  • منلی در تاریخ دی 4, 1393 گفت:

    دس خوش بو کاک عرفان

  • ریبوار در تاریخ دی 4, 1393 گفت:

    دس وش

  • محمد اخگرزاده در تاریخ دی 4, 1393 گفت:

    با سلام خدمت برادر عزيزم ، قاي پيران ويسه . دست خوش كاك عرفان حركتي زيبا ، فرهنگي و خدا پسندانه بود . من بعنوان خدمتگزاري در سازمان ح محيط زيست بشما تبريك عرض نموده و اميدوارم عملتان منشا خير و بركتي در حفظ محيط زيست و بقاء گونه هاي ارزشمند حيات وحش منطقه باشد . امروزه دغدغه محافظان طبيعت جلوگيري از خطر انقراض گونه هاي ‍زيست محيطي است يعني زنگ هشدار ، اعلام خطر براي همه ، چرا كه تمامي كائنات و چرخه زندگي موجودات زنده بهم مرتبط و برروي هم تاثير گذارند. پس حركت در حفظ محيط زيست هم خير دنيوي دارد و هم خير اخروي . در تصميم خوبت ثابت قدم باش و با تمام فكر و توان خود ديگران را نيز در اين راه كمك و ياري كن .

  • عطاالله قادری در تاریخ دی 4, 1393 گفت:

    دست اين عزيز درد نكنه اميدوارم اين خط پايان اشتباهات و نامهربانيهاي اين عزيز با طبيعت باشد و از اين پس در پي جبران اشتباهات و خسارتهاي وارده بر طبيعت باشد و زخمهايي را دوا كند كه در طي ساليان بر پيكره طبيعت زيباي هورامان از كوسالان و شاهو گرفته تا نان ويژه و گاول نهاده است. در اين صورت است كه پيش وجدان خود راضي و سربلند خواهد بود و در پيشگاه مردم عزيز و باند مرتبه. ديگر شكارچيان هم اين شور و احساس همگاني را نسبت به اين حركات ببينند و پيش خود بينديشند كه آيا ادامه اين راه غلط آنها را سربلند خواهد كرد و يا پشيماني و بازگشت از اعمال گذشته. قطعاً كساني كه پشيمان مي شوند و در صدد جبران گذشته خود ب مي آيند عزيز تر خواهند بود از كساني كه همچنان بر رويه غلط خود اسرار مي ورزند و براي كارهاي ناصواب خود دليل و برهان عجيب و غريب مي آورند. سرباند و پاينده باشيد حاميان طبيعت اورامانات

  • صهیب قادری در تاریخ دی 4, 1393 گفت:

    افرین به این حرکت زیبا
    امیدوارم روز به روز شاهد بهبود وضعیت محیط زیست باشیم

  • فتح اله نجفی در تاریخ دی 4, 1393 گفت:

    سلام و درود بر کاکه عرفان پیرانویسه و دیگر شکارچیانی که در احیای دوبار حیات جانوری و حیات وحش و بازسازی کوهستان قدم برمی دارند ، حرکت و اقدام جنابعالی در جهت آزاد سازی چند قطعه کبک کاریست خداپسندانه و انسانی و بسیار ارزشمند . با رفع اسارت این پرندگان زیبا ، منطقه و کوه های شاهو جان تازه ای خواهند گرفت و محیط زیست و حیات وحش یا جانواری دوباره احیاء خواهد شد . قطعاً با همکاری دیگر افراد با فرهنگ طبیعت کوهستان دوباره بازسازی خواهد شد .چقدر زیبا است که وقتی این پرنده زیبا با آواز زیبایش سکوت کوهستان را می شکند و موجی از شور و شوق منطقه را دربرخواهد گرفت . این حرکت زیبای ایشان درجهت پشیمانی نیست بلکه آگاهی و ایمان و اعتقاد این بزرگوار براین بوده که کوهستانها از وجود حیات وحش خالی و بسیاری در حال انقراض می باشند بس بودن حیات وحش و بازسازی دوباره کوهستان بهتر از نبودن آنها می باشد .

  • محمد در تاریخ دی 4, 1393 گفت:

    درود بر شرفش

  • خسروی در تاریخ دی 4, 1393 گفت:

    از آقای عرفان پیران ویسه به خاطر این رفتار صحیح و خداپسندانه سپاسگزایم.از ایشان خواهش می کنیم که دیگر دوستانش را که هنوز به کار کشتن کبک و دیگر حیوانات وپرندگان مشعول هستند تشویق وترغیب نماید که به او بپیوندد واز این شکار نادرست منصرف شود. انشاالله خداوند به ایشان سلامتی و آزادی عطا نماید.

  • بهروز شفیعی در تاریخ دی 4, 1393 گفت:

    کاک عرفان عزیز دست مریزاد . با توجه به شخصیت بزرگوار جنابعالی این کوچکترین انتظاری بود که از جنابعالی می رفت. انشاا خدوند از سر تقصیرات همه ما بگذرد. امید وارم دیگران نیز این حرکت بسیار وزین فرهنگی و زیست محیطی شما را سر لوحه رفتار خویش قرار داده و دگر بار شاهد حضور صداهای دلنشین حیوانات در کو ههای دیارمان باشیم.

  • رستمی تبار در تاریخ دی 4, 1393 گفت:

    خداوند در قیامت اسیرت نکند ! اگر از سر نیاز شکار نکرده ای ، سعی کن با پرورش جوجه کبک و راهسازی آنان کمکی به اشتباهات گذشته ات بکنی .
    لطفا بقیه دوستان عزیز به کوهستان با آواز خوش کبک صفا ببخشند. نکشید این حیوانات بیچاره را . کوهستان در حال مرگ است. مرگش مردن یخچالهای طبیعی شاهو و انقراض بز و کل و گرگ و روباه و خرگوش و اخیرا گلها و گیاهانش است.
    نکشید کوهستان را با این جاده های عمرانی و غیر عمرانی؟
    تورا به خدا نکشید. حضرت نوح 950 سال کشتی ساخت تا 20 نفر آدم و صدها راس حیوان را از خطر انقراض نجات دهد. خدا می توانست به حضرت نوح بگوید کشتی یا قایق کوچکی بسازد ولی دستور داد کشتی بزرگی با نظارت مستقیم الهی ( واصنع الفلك باعيننا ووحينا . سوره هود 11) بسازد.تا حیوانات را نجات دهد.
    آیا هیچ فکر کرده اید اگر این حیوانی که به سمتش نشانه رفته ای آخر حیوان از آن نوع باشد چقدر مسئول هستید؟