ش 08 اردیبهشت 1403 ساعت 09:42

طرح پارکبان؛ مشکل‌گشا یا مشکل‌ساز!/ نارضایتی شهروندان از طرح پارکبان

طرح پارکبان؛ مشکل‌گشا یا مشکل‌ساز!/ نارضایتی شهروندان از طرح پارکبان

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : امروزه بزرگترین و صد البته اصلی‌ترین مشکل شهر پاوه ، ترافیک وحشتناک و کسل‌کننده معابر و خیابان‌های شهر می‌باشد به نحوی که کارشناسان و مردم اصلی‌ترین وظیفه مدیریت شهری را حل این معضل دانسته و مدیریت بهینه در رفع آن را میزان و معیار سنجش توانمندی و موفقیت عملکرد […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : امروزه بزرگترین و صد البته اصلی‌ترین مشکل شهر پاوه ، ترافیک وحشتناک و کسل‌کننده معابر و خیابان‌های شهر می‌باشد به نحوی که کارشناسان و مردم اصلی‌ترین وظیفه مدیریت شهری را حل این معضل دانسته و مدیریت بهینه در رفع آن را میزان و معیار سنجش توانمندی و موفقیت عملکرد مدیریت شهری می‌دانند.
عوامل زیادی در پیدایش این معضل عظیم‌ دخیل هستند که برشمردن آنها و عوامل پیدایش آنها مجالی دیگر می‌طلبد اما با توجه به ظرفیت محدودطرح پارکبان خیابان‌ها و محل‌ها برای توقف خودرو و پارک خودروها در حاشیه معابر و خیابان‌های سطح شهر پاوه ،با الگو گرفتن از بعضی از شهرهای کشور ، چندی است به سبب حل مشکل ترافیک و پارک خودرو ها در خیابان های شهر پدیده‌ای به نام پارکبان توسط مدیریت شهری در سطح شهر پاوه اجرائی شده است .

این طرح هم همانند دیگر طرحهای اجرائی شهرداری پاوه سوالات و مسائل و چالش هایی را به همراه دارد . ظرفیت محدود معابر شهر و ورود بی‌رویه خودرو به پاوه  موجب شده تا رانندگان پاوه ای برای پارک کردن خودروی خود در حاشیه معابر با مشکل مواجه شوند و همین امر مسئولان را بر آن داشته تا با اجرای طرح پارکبان، نوعی مدیریت را در پارک خودروها در حواشی خیابان‌ها راه‌اندازی کنند.

این طرح در اصل اجاره دادن حواشی کنار خیابان به شهروندان است که در وهله اول می تواند چالشهای بسیاری را برای شهروندان و شهرداری به همراه داشته باشد با این وجود باید گفت اینکه شهرداری حاشیه‌ معابر و خیابان‌ها را برای مدت کمی اجاره می‌دهند شاید بتواند در کوتاه‌مدت مسکنی برای ظرفیت انبوه خودروهایی که به دنبال جای پارکی حداقل می‌گردند باشد اما قطعا نمی‌تواند درد بی‌درمان ترافیک را علاجی باشد و باید به دنبال راه‌های دیگری رفت.
در بسیاری از خیابان‌های شهر پاوه اکنون به سختی می‌توان جایی برای توقف پیدا کرد واین معضل علاوه بر افزایش میزان حوادث و تصادفات رانندگی در ساعات اوج ترافیک، سرگردانی شهروندان را در خیابان‌های مملو از توقفگاههای حاشیه‌ای به همراه دارد.

برای حل این مشکلات افرادی با لباس مشخص با عنوان راهنمایان شهروندان در توقفگاه‌های حاشیه خیابان، اقدام به فروش کارت پارک می‌کنند. اجرای این طرح که چند خیابان شهر پاوه (خیابانهای امام خمینی، شهدای ۲۶ مرداد و امام محمدغزالی ) را در بر گرفته است ، مشکلاتی را برای شهروندان به همراه داشته که یکی از آنها توقف تعداد زیادی خودرو در معابر و کوچه‌های فرعی شهر است برای مثال از میدان شهدا تا جنب مسجد حضرت عمر و کنار دفتر پیشخوان هورام شامل این طرح شده است و از دفتر پیش خوان تا به مسجد جامع و سراب هولی شامل این طرح نیست و در این مدت شاهد توقف بسیاری از خودرو ها در این مسیر بوده ایم به نحوی که ازدحام خودرو در جلوی مغازه ها و منازل مردم را شامل شده است و می توان گفت شهروندان با خودرو های خود از طرح پارکبان فراری شده اند و باعث نگرانی و ناراحتی برای دیگر شهروندان در این محلات که طرح پارکبان شامل انها نمی شود شده اند.

یکی از مغازه‌داران در این خصوص به خبرنگار سلام پاوه گفت:‌در هیچ نقطه‌ دنیا خیابان را برای کاهش ترافیک آن هم به این روش اجاره نمی‌دهند و شهرداری با این کار، شهروندان را با مشکل روبرو کرده است.

وی انباشت خودرو در کوچه و خیابان‌های فرعی اطراف محل اجرای طرح را یکی از مشکلات این طرح برای شهروندان عنوان و تصریح کرد: بسیاری از رانندگان برای آنکه خیابان را اجاره نکنند خودروی خود را به کوچه‌ها و مسیرهای فرعی انتقال داده که این امر نیز ساکنان این محلات را دچار مشکل کرده است.

وی تاکید کرد:‌در بسیاری مواقع، رانندگان خودروی خود را در داخل کوچه‌ها و مقابل درب منازل شهروندان پارک می‌کنند به گونه‌ای که آنها حتی نمی‌توانند از منازل خود خارج شوند.

یکی دیگراز شهروندان پاوه ای در این خصوص گفت: با توجه به این که یک طرف خیابان شامل این طرح می شود شهروندان خودروهای خود را در طرف دیگر خیابان پارک می کنند و این کار معضلات زیادی را بخصوص برای مغازه داران همراه داشته است .
وی همچنین با توجه به افزایش خودروهای جدید به شهر و محدودیت ظرفیت معابرو خیابانها، و صحبت با کارشناسان ترافیک و… گفت کارشناسان معتقدند اجرای طرح پارکبان در ماه‌های آینده به دلیل افزایش تعداد خودروهای شهر و ورود مسافران و گردشگران ، اثرگذاری خود را از دست خواهد داد و باید فکر راهکاردیگری برای ساماندهی پارک حاشیه‌ای خودروها بود.

شهروند دیگری که برای خودروی شخصی خود یک مغازه (گاراژ) اجاره کرده بود گفت : با اجرایی شدن این طرح قیمت اجاره گاراژی که 50 هزارتومان بوده است الان به 300 هزار افزایش یافته است و این طرح باعث افزایش و بازار کاذب اجاره این مغازه های متروکه شده است .

تعداد دیگری از شهروندان میدان فلسطین پاوه(9 نفر) در اعتراض به این طرح صبح روز چهارشنبه سوم دی ماه در آغازین روزهای این طرح به نشانه اعتراض با بخشدار مرکزی آقای عبداله زاده دیدار و گفتگو کردند و اعتراض خود و مشکلات ناشی از این طرح را به ایشان ارائه دادند.

از نکات بسیار جالب توجه این طرح می توان اشاره ای داشت به مسیرهای اجرایی این طرح خیابانهای امام خمینی، شهدای ۲۶ مرداد و امام محمد غزالی … که به نسبت بعضی از خیابانها ترافیک و محل پارک مناسبتری دارند اشاره نمود.

هرچند به گفته شهردار گرامی احتمال تغییر مسیرها وجود دارد اما باید پرسید که چرا باید طرحی بر اساس آزمون و خطا در شهر اجرا شود و موجبات نارضایتی شهروندان را در پی داشته باشد.

در ادامه باید گفت شهردار پاوه نیز در مصاحبه ای به شهروندان اطمینان خاطر داد که این طرح در راستای تقسیم عادلانه فضای پارک بین عموم شهروندان اجرایی می شود و صددرصد درآمد آن نیز در حساب جداگانه ای برای ساخت پارکینگ در پاوه جمع آوری و هزینه خواهد شد

شهردار پاوه ضمن اعلام عذر خواهی از همه شهروندان عزیز تداوم اجرای این طرح را در آینده منوط به رضایت ، همراهی و همکاری شهروندان عزیز می داند و اطمینان داد که هیچ طرحی در شهرداری مادامی که موجبات نارضایتی شهروندان عزیز را فراهم آورد اجرا نخواهد شد(سایت شهرداری پاوه )

پس با این وجودبدون شک این طرح موجبات نارضایتی شهروندان را به همراه دارد و در این راستا می توان از شهروندان نظر سنجی نمود و حتی اگر به یک بررسی از دیگر شهرهای اجرا کننده این طرح بپردازیم متوجه می شویم که دربسیاری از دیگر شهرها از جمله در کرمانشاه این طرح متوقف شده است امیدورایم در شهر مانیز تصمیمات کارشناسانه ای انجام شود نه از روی سلیقه و ایده پردازی و ازمون و خطا.

تهیه گزارش : فرهاد صالحی

18 پاسخ برای “طرح پارکبان؛ مشکل‌گشا یا مشکل‌ساز!/ نارضایتی شهروندان از طرح پارکبان

  • احسن سبحاني در تاریخ دی 11, 1393 گفت:

    با عرض سلام خدمت اقاي كريمان وبا قبول نظرايشان اما همان طور كه ازاسمش پيداست اين طرح هستش نه قانون مثل طرح پياده روي همگاني يا زوج وفرد كردن،واما اين طرح چون بنفع ان دسته از مغازه داراني هستش كه ماهيانه كرايه سنگيني پرداخت ميكنند بايد ازنظرمن زودتر اجرا ميشدوبه ضرر ان ساكنيني هستش كه با يك كچ كاري ساده پاركينگ خود را بنرخ مغازه اجاره ميدن ومعابر عمومي راپاركينگ خود به حساب مي اورندوروزانه شاهد اعتراض انان هستيم واما درمورد بازارچه مرزي كه هيچ ربطي با اين طرح نداشت اين مشكل به گردن مغازه داران كل شهر ميباشد كه توان مشتري مداري ندارند

  • احسن سبحاني در تاریخ دی 11, 1393 گفت:

    با سلام خدمت شما اقاي كريميان انتقاد حق شماست ومن در جواب ياداور ميشوم در كدام قانون از ادارات شهرداري وثبت اسناد امده كه خيابان پاركينگ براي ساكنين ان محل به حساب مي ايد معابر عمومي خودش ازاسمش پيداست ومطعلق به عموم ميباشد نه اشخاصي كه پشت بام يا جلو خانه خود را مختص به خود كرده اند همان هاي كه الان اعتراضشان بالا گرفته واين طرح را غير اصولي ميدانند اين طرح در تمامي شهرها ي كشور مورد استفاده قرار داده شده اگر دربعضي جاها كم رنگ شده طرح زوج وفرد جايگزين ان شده لازم بذكر است اين طرح با توجه به اينكه زندگي امروز ماشيني شده اغلب كساني كه ميخواهند براي خريد بيرون بروند قبل از هرچيز به فكر پارك ماشين هستند كه الان با اجراي اين طرح شاهد جا پارك هاي متعدد در اين مسير هستيم واين بنفع بازار ومسافرين وفرهنگ شهر هستش اگر اين طرح قانون نيست چون عام المنفعه هستش بايد بنظر من اجرا بشه

  • بهروزکریمان در تاریخ دی 8, 1393 گفت:

    با سلام.جناب آقای اقای سبحانی شما بفرمائید طبق کدامین قانون و ماده شهرداری اقدام به این طرح نموده است؟بعد طرح پارکبانی که حضرات از آن یاد میکنند و در شهر های بزرگ دیده اند برای مکان و مجتمع های تجاری استفاده میشود که چیز خیلی خوبی هم هست اما نه برای بازارچه مرزی پاوه که اجناسش از پاوه میره جوانرود .با این طرح کسری بودجه جیب های خالی شده طرحهای گذشته جبران میشود.

  • احسن سبحاني در تاریخ دی 8, 1393 گفت:

    با عرض سلام وخسته نباشيد خدمت ان عزيزاني كه از نظر وديدگاه خود گام موثري براي اباداني قوم وديار خودبرميدارند دوستان گرامي همان طور كه همه ما طي سالهاي گذشته درفرهنگ رانندگي روزمره مان كمربند ايمني جايگاه ي كه امروزه دارد نداشته است دقيقآ اين طرح همانند ان است ولي درمقياس كوچكتر ، قانون الزامي كردن كمربند ايمني درخودرو قبل از اينكه بنفع خزانه وجيب دولت باشد سلامتي وايمني شهروندان ملاك اصلي ان بود كه امروزه شاهد رعايت ٨٥٪ ان هستيم هرچند كه روزي درميان ان٨٥٪ ٧٠٪ مخالف ان بودند ودر طرح پاركبان شهرستان پاوه درميان ان دسته افرادي كه مخالف اين طرح هستند ٩٠٪ كاسب كاران ومغازه داراني هستند كه در سال چندين بار براي تجارت به كشورهاي حوزه خليج فارس مسافرت ميكنندوهميشه امر واردات را پيشه كرده اند ولي يك بار هم فرهنگ استفاده از حمل ونقل عمومي وكمك به حل ترافيك را باخود وارد نكرده اند هر چند كه از لحاظ اقتصادي هم بنفع همان ٩٠٪ هستش . به اميد نو ژين اورامانات…( زندگي نو)

  • شایسته در تاریخ دی 7, 1393 گفت:

    جناب هوشیار این بار بیشتر از قبل قاطی کردید

  • جوابی برای شایسته در تاریخ دی 7, 1393 گفت:

    جناب شایسته که حتما شایسته آن هستی که اعراب جاهل را الگوی زندگی خود قرار دهی .
    کجای حرف من بی ربط است اینکه با واقعیت زندگی کنیم و برای قانون احترام بگذاریم . که واقعا متاسفم

  • شایسته در تاریخ دی 6, 1393 گفت:

    آقای هوشیار از تهران که قطعا نه هوشیاری و نه تهرانی ،خیلی بی ربط بود لطفا مسائل را قاطی نکنید اتفاقا کاش شما یک سفر به حج و شهرهای مکه ،مدینه و جده می کردید تا می فهمیدید که زندگی مدرن و امروزی و مدنیت و شهریت با تمام مفاهیم و معانی آن کجاست ؟

    • سلام در تاریخ دی 9, 1393 گفت:

      ماکه نرفتیم اون جور جاها ونمیریم چون پولشو ندارم شما ها هم اون جور جاها رو به رخ ما نکشید وبگید که رفتید /مکه ومدینه سالی هزاران دلار از شما ها بهشون سود میرسه اگر انقدر ادعا دارید واحساس مسولیت میکنید در قبال شهر چند تا تون پولاشون رو برای شهر شون خرج کنن نه برای عرب ها وشهر اونا

  • هناسه ی سرد در تاریخ دی 6, 1393 گفت:

    این بار سایت سلام پاوه در این مورد خیلی زود به انتقاد پرداخته و هنوز یک هفته از یک طرح یا برنامه در مورد ان حرف زدن یک مقدار غیر حرفه ای و دور از باور است
    به جای تخریب دیگران بهتر نیست یه مقدار منطقی فکر کنیم و به فکر خود نباشیم
    ایا مغازه داران عزیز با نبردن ماشینهای خود به بازار نمیتوانند کسب روزی حلال کنند

  • محمدرضا عزیزی در تاریخ دی 6, 1393 گفت:

    باسلام
    طرح پارکبان اصولا در اکثر شهرها اجرا میشود و هیچگونه ارتباطی با ترافیک و تبعات ناشی از آن ندارد بلکه یکی از منابع در آمدی شهرداریها در قبال استفاده شهروندان از فضای خیابانها میباشد . ما از شهرداری توقع داریم که خیابان احداث کند و یا پارک و سایر اماکن عمومی را ایجاد نماید ولی حاضر نیستیم که در قبال استفاده از این خدمات یار و یاور شهرداری شویم و قسمتی از فشارهای مالی را با پرداخت سرانه اندکی کاهش دهیم.

  • هوشیار از تهران در تاریخ دی 6, 1393 گفت:

    fبا سلام
    اقای صلحی با این توصیف شما ، همه ی مردم از اجرای این طرح ناراضی هستند و سخنی از موافقان را ننوشته اید .
    لازم است به شما و مردم یاد اوری کنم که اجرای این طرح حتما کسانی را به اعتراض و مخالفت وادار می کند .
    در منطقه ما مردم فقط به فکر منافع شخصی خودشان هستند و قانون وقانون مداری برای مردم ما هضم نمی شود .
    کاش کسانی که در طول زندگیشان چند باری به حج می روند یک سفر به کشورهای اروپایی داشته باشند تا بفهمند که زندگی کردن در جامعه چه فاکتورهایی لازم دارد .

    • 1 نفر از مردم در تاریخ دی 11, 1393 گفت:

      جناب هوشیار از تهران با احترام خدمت شما بزرگوار بنده به عنوان یک نفر از همان مردمی که شما میفرمائید قانون مداری برایمان قابل هضم نیست و به فکر منافع شخصیمان هستیم عارضم که از خیلی از امثال اروپایی و … فاکتور زندگی کردن را بسیار بالاتر و زیباتر نسبت به جامعه خود اجرا کرده و میدانیم….این شما هستین که از این جامعه و از این مردم نیستین…مردم این جامعه کوچک کا بهتر است بدانید از همان تهرانی که شما هستید خیلی بهتر قانون و قانون مداری را بلد هستند و با این جامعه کوچک تقریبا در همه ایران مطرح هس

  • ساکن کرمانشاه در تاریخ دی 5, 1393 گفت:

    با نظرات شهرک ویمیر، ناصح محمودی، ارش و بهروز کریمیان موافقم
    تقریباً همه آنها بر این نکته تاکید دارند که استفاده از کارت پارک، زوج و فرد کردن و … راه حل ترافیک پاوه نمی باشد.
    بلکه بایستی راه حل را در
    – وضع قوانین اصولی در خصوص ساخت و ساز، از جمله اجباری بودن پارکینگ، طرح تعریض جاده و عقب نشینی در ساخت و سازها و … و اجرای دقیقريا، هماهنگ و بدون چشم پوشی این قوانین برای همه
    – تمرکززدایی در شهر و انتقال مراکز خدماتی مرکز شهر به حاشیه و دیگر خیابانها مثلاً محل فاتحه خوانی به سراب هولی، کلینیک و مطب پزشکان به جایی دیگر، پخش نمودن بانکها در همه خیایانها، ایجاد cng در محلی دیگر و …
    – اجرای کمربندی شهر، احداث خیابانهای فرعی و در رو در مسیرهای مختلف
    – …

  • بهروز کریمیان در تاریخ دی 5, 1393 گفت:

    با سلام.آیا با اجرای این طرح طرافیک شهرکم میشود.آیا به عرض جاده ها افزوده میشود.امسال و سال آینده هم برای شما آیا مشکل اساسی تردد حل میشود.آقای شهردار لطف کنید به وظایف اصلی خود از جمله تعریف مسیر تاکسیرانی برای شهرک های بی درو پیکری که مهندسین شهرداری طراحی نموده اند بپردازید که شهروندان کمتر خودروی خود را برای حتی خرید نیم کیلو گوجه بیرون نیاورند.تو جلسات متعدد خودتان با مسئولان متفکرشهراعلام کنید که چرا تمامی شهر را بین 2 تا میدان ( فلکه فرمانداری تا میدان مولوی (بانک ها-داروخانه ها….) متمرکز نموده اید چرا شهر را بسط و کسترش نمیدهید.هیچ طرحی نه به عرض جاده ها می افزاید و نه به کم شدن خودرو ها لطف کنید بجای اشتغال زایی 6 نفر در این طرح باد باد هایتان به حداقل 6 سال آینده شهرنظری بیفکنید جای دوری نمیرود…

  • آرش در تاریخ دی 4, 1393 گفت:

    با سلام با توجه به اینکه فضای خیابانها کافی نیست و دستکاری کردن ترافیک پاوه مانند دستکاری غده های سرطانی است چنین طرح هایی هیچ گونه مشکلی را حل نمی کند هیچ تازه به مشکلات می افزایدخیابان همان خیابان دهه های گذشته است و هروز فقط سه کامیون خودرو صفر کیلومتر وارد پاوه می شود خودرو های دسته دوم جای خود دارد این گونه طزح ها اگر هم جواب دهد فقط یک هفته است برای کنترل ترافیک دو راه وجود دارد کنترل ورود خودرو ها جدید به شهر و تعریض خیابانها که هیچ کدام قابل اجرا نیستند ولی اگر شهر یک جاده کمر بندی داشت زوج و فرد کردن عبور خود روها تا اندازه ای ترافیک را سبک می کرد البته هدف از این اظهار نظر بی ارزش جلوه دادن تلاش مدیران شهرداری نیست مخصوصا شهردار محترم تلاشگر است ولی حل مشکل با توجه به توان شهرداری رفع نمی شود نا گفته نماند مقصر اصلی ایجاد چنین معضلی خود شهرداری است که با کم کاری و زیر پا گداشتن قانون و عدم آینده نگری جواز احداث ساختمان و مغازه را در مسر های اصلی رعایت ننموده و از کیسه خلیفه بخشیده اند و این ظلم جاری است که به نسل کنونی و نسلهای آینده نموده اند ترافیک پاوه مانند افت تحصیلی است که دلایل زیادی دارد ترافیک پاوه با اخذ 1000 تومان و صدور یک قبض هیچگاه حل نخواهد

  • ناصح محمودی در تاریخ دی 4, 1393 گفت:

    واقعااجرای این طرح کاردرست وبجایی میباشد چراکه تاحدزیادی شاهد تاثیر اکاهش ترافیک وهمچنین تسهیل درکارتوقف رانندگان تاکسی میباشیم.لازم به ذکراست که انجام واجرای هرطرحی ولوبابیشرین ودقیق ترین کارکارشناسی مزایا ومعایبی رابرای بعضی افرادومسیرها و….داردلذا انتظارمیرودکه شهردارمحترم ضمن احترام به شهروندان به هیچ وجه ازاجراوتداوم این طرح منصرف نگردد

  • شهرک ویمیر در تاریخ دی 4, 1393 گفت:

    پیشنهاد می شود:
    – پارکینگ مجاور مسجد جامع که زمین آن توسط مردم و شهرداری خریداری گردید در روزهای غیر از جمعه در اختیار شهروندان جهت پارک ماشین هایشان قرار گیرد.
    – با توجه به آمارهای مالی شهرداری که در هفته گذشته ارایه شد درامد شهرداری بسیار بهبود یافته است. آیا شایسته نیست در کنار طرحهای کوچک و روتین، بخشی از این درامد در مطالعات، طراحی و اجرای طرحهای اصولی هزینه شود طرحهایی که شاید هزینه آنان قدری بیشتر باشد اما تاثیر آنها در حل مشکلات از جمله ترافیک بسیار بسیار بیشتر و پایدارتر از طرحهایی مانند کارت پارک است؟

  • صفر ولدبیگی (عباس) در تاریخ دی 4, 1393 گفت:

    شهر پاوه با توجه به توپوگرافی ویژه ای که دارد نیاز به چینی طرح ها و دستورالعملهایی دارد تا به نقطه 0نرسد و مردم هم باید سلیقه شهرنشینی خود را تغییر داده تا شهر به انبار ماشین آلات تبدیل نشود. کسی که عادت به پارکینگ ارزان و سوخت ارزان و خیابان ارزان و دور زدن بی جهت کرده باید روش خود را تغییر داده و از یک شهروند آسان طلب به شهروند مسئولیت پذیر و قانون گرا تبدیل شود. شهرداری باید سخت گیریها و طرحهای ویژه تر پیاده کند تا دوران گذار بسوی مدرنیته شکل عملی به خود بگیرد و فقط ظاهر سازی نباشد. قبل از اجرای طرح کنار خیابان جا نبود مسافر از تاکسی پیاده شود اکنون فضای مساعد درست شده و قابل تقدیر است. شهرداری حتما و باید نسبت به توسعه و بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اقدام نموده و ورود خودروهای شخصی را به داخل شهر سخت تر کند بویژه خودروهای تک سرنشین و مغازه دارانی که خودروهای خود را در طرف دیگر خیابان را به مدت طولانی پارک می کنند برخورد کند. شهرداری طرحهایی دیگر از جمله زوج و فرد را هم در دستور کار خود قرار دهد. مهمترین راهکار برون رفت از مشکلات سخت گیری و تغییر سلیقه و ذائقه مردم در نحوه استفاده از خودرو می باشد. همچنین میزگردها و مناظراتی در میان موافقان و مخالفن ترتیب داده شود و افکار عموی را به اقناع برساند. فراموش نکنم شهرداری باید نسبت به احداث پارکینگ های عمومی توسط بخش خصوصی برای ماشین آلات سنگین اقدام کند و در دستور کار خود قرار دهد و به اجبار تمام دستگاههای سنگین که در کنار خیابانها رها شده اند و ترافیک درست کرده اند را به بیرون منتقل کند و بصورت جدی مشکل ازدحام خیابانها را برای همیشه سروسامان دهد.