فتاحی خبر داد:کسب رتبه دوم آموزش و پرورش پاوه در سطح استان
به گزارش سلام پاوه : مدیر آموزش و پرورش پاوه گفت: طي ارزيابي عملكرد 13 شهرستان در 29 شاخص آموزشي و پرورشي و پشتيباني، شهرستان پاوه رتبه 2 را كسب نموده است و در ميان 24 منطقه ، نواحي و شهرستان نيز رتبه 5 را كسب نموده است. در خصوص قدمت و تاريخ تأسيس آموزش […]
- ۲۸ آذر ۱۳۹۳
- کد خبر 11596
- 17 دیدگاه
به گزارش سلام پاوه : مدیر آموزش و پرورش پاوه گفت: طي ارزيابي عملكرد 13 شهرستان در 29 شاخص آموزشي و پرورشي و پشتيباني، شهرستان پاوه رتبه 2 را كسب نموده است و در ميان 24 منطقه ، نواحي و شهرستان نيز رتبه 5 را كسب نموده است.
در خصوص قدمت و تاريخ تأسيس آموزش و پرورش شهرستان مطالبی را بیان فرمائید؟
تاريخ قدمت و سابقه آموزش و پرورش در شهرستان پاوه بيش از 80 سال ميباشد. وجود قريب به 1000 نفر بازنشسته نشانه فرهنگي بودن شهرستان است. آغاز فعاليت آن با تأسيس دبستان سعدي بوده است.
با توجه به تأكيدات مقام عالي وزارت ، در خصوص سند تحول بنيادين در آموزش و پرورش توضيحاتي را بیان نمائید؟
يكي از سياستهاي مهم نظام در وزارت آموزش و پرورش اجراي سند تحول بنيادين ميباشد كه برخي از مؤلفههاي آن براساس موارد ذيل تا سال 1404 بايد تحقق يابند.
1- طرح تعالي مديريت آموزشگاهي
2- ايجاد تغييرات از درون
3- توسعه مشاركتهاي دانشآموزان و اولياء
4- خلاقيت و فنآوري
5- توجه به سلامت و پيشگيري و ايمني
6- خود ارزيابي
7- برقراري نظام انگيزشي..
جايگاه آموزش و پرورش شهرستان در رتبه بندي اخير اداره كل آموزش و پرورش استان چگونه است و رتبه شهرستان در حوزه كنكور در استان چطور؟
طي ارزيابي عملكرد 13 شهرستان در 29 شاخص آموزشي و پرورشي و پشتيباني، شهرستان پاوه رتبه 2 را كسب نموده است و در ميان 24 منطقه ، نواحي و شهرستان نيز رتبه 5 را كسب نموده كه اين موفقيت را به كليه معلمين عزيز تبريك عرض مينمائيم.
جهت هوشمندسازي مدارس تاكنون چه اقداماتي انجام گرفته است..؟
تعداد كلاسهاي هوشمند و در مسير هوشمندسازي با كمك اداره كل متبوع و اولياء دانشآموزان 49 كلاس در 35 واحد آموزشي ميباشد مضافاً اينكه دورهي ICDL براي 400 نفر نیز برگزار گرديده است.
وضعيت سيستم گرمايشي مدارس و وضعيت فيزيكي مدارس به چه صورت است؟
تمامي مدارس شهري از نعمت گاز برخوردار ميباشند بجز يك دبستان(ضيايي) و از مدارس روستا بيش از 16 آموزشگاه از سيستم شوفاژ و گاز برخوردار ميباشند.
– گاز سوز نمودن مدارس در 4 روستاي شمشير ، نورياب ، چورژي ، دوريسان در پائيز امسال
– توزيع تعداد 21 بخاري تابشي برقي در بين مدارس
– انجام تعميرات لازم در 10 آموزشگاه با هزينه بسيج سازندگي ناحيه پاوه.
وضعيت باسوادي در شهرستان چگونه است؟
رتبه كنكور شهرستان در استان براساس بررسيهاي اداره كل متبو ع در كليه گروههاي آموزشي 5 بوده است.
با توجه به وجود نيروي انساني متخصص در كليه رشتههاي درسي هيچگونه حقالتدريس پرداخت نميشود.
كسب رتبه اول باسوادي در سطح استان – درصد باسوادي شهرستان بيش از 98% ميباشد.
صد در صد با سوادي در گروه سني 10 تا 20 سال بجز 8 نفر معلول ذهني
با توجه به تهاجمات فرهنگي بيگانگان و آسيب پذير بودن جوانان و دانشآموزان در حوزه پرورشي چه اقداماتي انجام گرفته است ..؟
1- برگزاري نمايشگاه كتاب در 16 واحد آموزشي شهر و روستا
2 – برگزاري محافل انس با قرآن در مدارس
3- برگزاري مانور زلزله و پدافند غير عامل در مدارس
4- برگزاري جشنواره تجليل از 600 دانشآموز حافظ قرآن يك تا پنج جزء
5- تيمهاي تذكر لساني در قالب يادآوران امر به معروف و نهي از منكر
6- برنامه ريزي جهت برگزاري مراسم و جشنهاي ولادت پيامبر(ص)
7- برگزاري كارگاه آموزشي در خصوص خطرات ماهواره و موبايل در دبيرستان امالمؤمنين
8- برگزاري نشستهاي تخصصي با موضوع تربيت ديني در خوابگاههاي شبانهروزي براي دانشآموزان
9- اعزام دانشآموزان به اردوههاي راهيان نور درسه نوبت به تعداد 1400 نفر به مناطق قصرشيرين
در سال جاري تحصيلي در حوزه آموزش چه كارهايي انجام گرفته و چه طرحهايي در دست اجرا ميباشد..؟
– اجراي طرحهاي آموزشي – داناب (استفاده بهينه از منابع آب) – طرح تعالي مديريت
– احراز رتبه برتر و هدايت دانشآموزان تارك تحصيل
– برگزاري كارگاههاي ارزشيابي توصيفي و رفع اشكال پايه ششم
– اجراي طرح آموزشي آداب و مهارتهاي زندگي اسلامي (طرح كرامت)
– اجراي طرح در محضر قرآن
– اجراي طرح هميار معلم – طرح پيشرفت تحصيلي
– پيگيري و نظارت بر اجراي مصوبات شوراي دبيران و آموزگاران
– نياز سنجي و برآورد نيروي انساني – فضا جهت سال آينده 94-93 با توجه به داير شدن پايه نهم – و عدم وجود سال اول متوسطه دوم در شهرستان
– بررسي و برنامهريزي دقيق جهت ايجاد توازن بين رشتهاي و توسعه متوازن
– احياء مهارتهاي خارج از آموزشگاه – در هنرستانهاي فني و كاردانش
– تمهيد مقدمات اجراي طرح دبيرخانه بدون كاغذ جهت مكاتبات اداري مدارس با مديريت آموزش و پرورش
با توجه به جايگاه دايره گروههاي آموزشي در كمك به يادگيري بهتر چه كارهايي انجام گرفته است..؟
– يكي از ابتكارات اين دايره بررسي تجهيرات و وسايل كارگاهي و آزمايشگاهي مدارس و نيازسنجي مدارس و تقسيم ملزومات و تجهيزات مازاد بين مدارس و نياز سنجي مدارس و تقسيم ملزومات و تجهيزات مازاد نيازمند با توجه به كمبود اعتبارات
– برگزاري 4 كارگاه تخصصي براي دبيران كار و فنآوري (حرفهوفن سابق)
– هماهنگ شهرستاني نمودن سؤالات چند عنوان درسي در متوسطه اول و دوم جهت آمادگي بيشتر و بهتر دانشآموزان در آزمونهاي اجرايي
– برگزاري كارگاه آشنايي با تجهيزات هوشمند جهت مديران ابتدايي
– داير نمودن مركز مشاوره خانواده براي شهرسان در محل سالن تكثير جنب فروشگاه فرهنگيان كه در آينده رسماً نزديك شروع بكار خواهد نمود.
شرايط اعطاي طبقه تشويقي به کارکنان آموزش و پرورش چگونه است..؟
براساس قوانين و مقررات موجود همكاراني كه 5 سال متوالي نمره ارزشيابي آنها كمتر از 85 نباشد و هيچگونه فاصلهاي در اين ميان حاصل نشده باشد از تاريخ 1/12/91 به بعد يك طبقه تشويقي اعطا ميگردد كه براين اساس تاكنون به 196 نفر از همكاران اعطاء گرديده است.
نسبت توزيع دانشآموزان در شاخه و رشتههاي تحصيلي به چه صورت است..؟
– فني و حرفهاي 85/14%
– كاردانش 06/15%
– علوم انساني 41/12%
– علوم تجربي 51/46 %
– رياضي فيزيك 15/11%
كه توزيع دانشآموزان بصورت موجود تا وضعيت مطلوب داراي فاصله زيادي ميباشد.
وضعيت كمكهاهي رفاهي از جمله وامهاي قرضالحسنه به کارکنان به چه صورت ميباشد..؟
مديريت آموزش و پرورش شهرستان پاوه به 4 صورت به همكاران وام پرداخت مينمايد:
1- از طريق صندوق اعتبار و به صورت قرضالحسنه طي سال تحصيلي گذشته تاكنون مبلغ 1616276000 به عبارت يك ميليارد و ششصد و شانزده ميليون و دويست و هفتاد و شش هزار تومان به 281 نفر از همكاران عضو پرداخت نموده است كه مبلغ قابل توجهي ميباشد.
پرداخت وام قرض الحسنه از طريق صندوق وام ضروري كه از تاريخ 1/1/93 لغايت 30/8/93 مبلغ 493769000 به عبارت چهارصد و نود و سه ميليون و هفتصد و شصت و نه هزار تومان ميانگين بين 50 نفر معادل هر نفر مبلغ -9800000 تومان پرداخت نموده است.
3- پرداخت وام از طريق معرفي به بانكها از جمله صندوق قرضالحسنه روستاي خانقاه
4- امور خيريه كه مبالغ بسيار اندك و در حد 4 میلیون تومان بوده است.
در حال حاضر كمبودهاي آموزش و پرورش در چه زمينههايي ميباشد..؟
1- كمبود تجهيزات لازم جهت آموزش در هنرستانهاي فني و حرفهاي و كاردانش
2- اختصاص اعتبار لازم جهت توسعه هوشمند سازي مدارس
3- كمبود سرانه ها جهت انجام امورات جاري مدارس
با توجه به ترافيك درخواستهاي انتقال نيروها ، آيا با مشكل نيرو در سطح مقاطع تحصيلي مختلف شهرستان روبرو نيستيد..؟
خوشبختانه اين شهرستان در كليه رشتههاي درسي داراي نيروي كافي بوده و حتي در برخي رشتهها با مازاد نيرو روبرو ميباشد.
براي مسئولين و مردم چه پيامي داريد..؟
تقدير و تشكر از : امام جمعه محترم – فرماندار محترم – نماينده محترم مجلس- مدير كل محترم – اولياءدانشآموزان – همكاران معلم ، مديران مدارس ، اعضاءستادي مديريت آموزش و پرورش – انجمن هاي اولياء و مربيان – اعضاي شوراي آموزش و پرورش – بسيج سپاه ناحيه پاوه – ادارات محترم ؛ شهرداري ، گاز ، آب ، برق كه پيوسته اين مديريت را ياري نمودهاند.
سايتهاي خبري هزارماسوله – پاوه پرس – سلام پاوه كه در خصوص انعكاس اخبار همكاري صميمانه داشتهاند.
پيام به مسئولين و مردم
ضمن تقدير و تشكر از كليه مسئولين عزيز كه به نوعي اولياء دانشآموزان نيز ميباشند انتظار ميرود آموزش و پرورش را به عنوان يك نهاد مردمي ببينند زيرا تعامل بيشتر با آموزش و پرورش باعث فراهم شدن زمينه هاي مناسب تعليم و تربيت فرزندان آنها خواهد بود. متقابلاً آموزش و پرورش نيز آماده همكاري با همه نهادهاي فرهنگي جهت نهادينه نمودن قوانين و فرهنگ سازي در حوزههاي مختلف از جمله : تربيت بدني و سلامت – محيط زيست – تبليغات اسلامي – ارشاد اسلامي – اداره اوقاف – نيروي انتظامي – راهنمايي و رانندگي و .. ميباشد.
از مردم فهيم و فرهنگ دوست شهرستان نيز انتظار مشاركت در تمامي زمينههاي مادي و معنوي را داشته تا انشاء الله .. زمينههاي رشد و پيشرفت فرزندان عزيز و آينده سازان ميهن اسلامي را فراهم نمائيم.
با سلام
موقعی سخن از ارزیابی به میان می آید فاکتورهای زیادی باید مورد توجه قرار گیرد که یکی از آنها صداقت ارزیابی کننده و ارزیابی شونده است . ما به عنوان کسانی که در متن کار و در مدارس خدمت می کنیم همگی می دانیم که تیم ارزیابی کننده قبل از عزیمت به شهرستان به دوستان اطلاع می دهد و همکاران اداری نیز به مدارس خاص اطلاع می دهند . در حالی که ارزیابی ها بایستی کاملا بدون اطلاع قبلی باشد . در مدارس هم که همگی شاهد کاغذبازی ها و فرمالیته بودند آمارها و کذب بودن انجام فعالیتها هستیم . عزیزان نتایج این ارزیابی بوق و کرنا نمی خواهد . بیایید واقعیت را ببینیم که چگونه وضعیت آموزشی بچه هایمان بطور مستمر در سراشیبی قرار گرفته است . نتایج امتحانات نهایی ، داخلی و کنکور ( که برگزاری آنها نیز جای بحث دارد ) گواه این مسئله است که به بعد آموزشی مدارس کمترین توجه می شود و توجه اصلی معطوف به پرکردن فرمها و نامه های ظاهر حفظ کن است . گل سرسبد مدارس سطح شهرستنا دبیرستان نمونه دولیتی اورامان بوده که در بین 9 دبیرستان نمونه دولتی سطح استان رتبه نهم را کسب کرده است . میانگین نمرات دروس نهایی را ملاحظه فرمائید و آنگاه جار بزنید که ما سوم شده ایم . مسئولیت مستقیم افت وضعیت آموزشی مدارس سطح شهرستان پاوه به عهده ی شخص آقای فتاحی و همکارانشان در حوزه ی آموزشی است که با عزل و نصب های غیر کارشناسانه مدیران ومعاونین مدارس و عدم ارزیابی صادقانه از عملکرد آنان این وضعیت را موجب شده اند . به امید روزی که صداقت در گفتار و رفتارمان متبلور شود .
معمولاًبرای مطالعه تاریخچه آموزش وپرورش اولاًمی روندچگونگی تاریخچه دارالفنون رامطالعه می کنند بعدوزارت معارف واوقاف وصنایع مستظرفه نمی دانم این تاریخچه آموزش وپرورش کردستان ازکدام منبع آموزشی وتعلیم وتربیت آمدشما حتم دارم می دانید
بإسلام أيا أمار أرقام اگه بصورت واضح آرائه گردد وهر كس عملكرد خود را مورد سنجش قرار دهد نياز به بوق تبليغاتي دارد وهيچ چيز به اندازه أن كه وجدان مان راضي بأشد ارزش ندارد
باسلام خدمت مهمان ناخوانده که اگه معلم است برای دانش آموزانش متاسفم این رتبه نتیجه بازدید های وزارتی واستانی است وهم ارزیابی عملکرد مدیران تلاشگر مدارس که خود شاهد هستندهروز به زحمت مضاعف افتاده انداز آقای صالحی هم انتظار میرود هر حرف بی منطق وغیر مسولانه را به خاطر شان خبر نگاری واطلاع رسانی روی سایت نیاورند
با عرض سلام وخسته نباشیدخدمت تمامی همکاران آوزش وپرورشی گرامی :ماهم معلم هستیم وهم دانش آموز داریم کاش این همه آمار دروغ را به استان ارسال نمی کردید وواقعیت را بیان می کردید شاید دلسوزی ویا مسئولی دلش به دیارمان می سوخت
فرهنگی عزیز در پاوه پرس هم این رانوشتی ولی واقعا خبرشما هم صحت دارد مال ماهمم مستند است ونامه اش موجودبه کذب نمی نوان نوشت ممنون
آقای فتاحی ، فرهنگی بومی عزیز
سخنان من نیز از سر دلسوزی برای شما بود که ذکر خیرتان را از همکاران شنیده ام بود، و البته یادآوری اینکه مسوولیت شما بسیار بسیار حساس و مهم است.
تربیت کسانی که فردا زمامدار شهرمان هستند.
پس عمیقا به آنان فرهنگ صحیح بیاموزیم تا پاوه همواره شاخص های بالا را در امور فرهنگی کسب کند.
کسب این رتبه را نیز هم به شما تبریک می گویم.
موفقیت شما و زیر مجموعه شما و فرزندانمان را در مدارس تحت نظر شما از خداوند آرزومندم.
بنام او که همه چیز را بخوبی می داند.
با سلام
اطلاع رسانی درست و متناسب یکی از اهداف اساسی و ارج نهادن به کابران است.
در ارزشیابی استانی که توسط اداره کل بازرسی استان کرمانشاه مورد بررسی قرار گرفت، واحد بازرسی و ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش در زمينه ستاد (ثبت نام دانش آموزان) بین نواحی و مناطق ۲۴ گانه استان کرمانشاه، به ترتیب رتبه های زیر را اعلام نمودند.
1- ناحیه سه (رتبه اول)
2- ناحیه دو (رتبه دوم)
3- ناحیه یک (رتبه سوم)
4- اسلام آباد (رتبه چهارم)
5- پاوه (رتبه پنجم)
6- جوانرود (رتبه ششم)
7- ….
این رتبه ها فقط مربوط به ثبت نام بچه ها می شود و نه زمینه های دیگر .
انشا… با دادن اطلاعات درست ذهن کابران را ارج بگذاریم.
با تشکر از مدیریت محترم سایت که این فرصت تعامل و همراهی را در اختیار همگان قرار داده است!
دوست عزیز موضوع را قاطی نکن ، این ارزیابی از واحدهای اداری13 شهرستان توسط اداره کل آموزش وپرورش استان کرمانشاه صورت پذیرفته وهر واحد اداری جداگانه مورد ارزیابی کارشناسان مرتبط در استان قرار گرفته وواین ارزیابی به کارشناسان مدیریت تحویل گردیده .ضمناً کسب رتبه دیگه جای جانه زنی ندارد .
باز نشسته عزیز دبستان سعدی بنده وهمکاران مدیون شما وهمکارانتان هستیم /اما بنده به کسی تعلق ندارم واهل تملق نبوده ونیستم منظور شما چند نفرمسوول که نام بردم اولا تاروزی که مسولم همه برایم قابل احترامند دوما با این بزرگواران روزانه ارتباط کاری دارم ازدور گود نشستن و…..هنرنیست بزرگوار -درمراسم تجلیل ازخیرین ازآن بزرگوارن مانند مانند ماموسا ملا محمد زاهد ومرحوم شیانی و…تجلیل شد وحتی خانواده آنها هم دعوت بودندبهرحال هرجا لازم دانستید مثل بچه خودتان دستمان را بگیریدممنون
از فاصله ای نه چندان دور، درود خود را بر تمامی طلایه داران عرصه فرهنگ، اموزش و تربیت نثار می نمایم عزیزانی که با تلاشهای بی دریغ خود در سالهای گذشته توانستند نهال آموزش و پرورش را در برابر تمامی ناملایمات روزگار بپرورانند و ان را به درختی تنومند تبدیل نمایند که امروز شاهد میوه و ثمره ان می باشیم.
مرحومان آقایان حاج هدایت و حاج عنایت شیانی، علامه حاج ماموستا ضیائی، محمودی، صالحی و بزرگواران دیگری همچون آقای رضا خالدی و …
با سپاس – ساکن کرمانشاه
تبریک عرض می نمایم به آموزش وپرورش پاوه
فرهنگ پاوه از دیرباز مورد توجه بوده است.
مطالعه کتاب تاریخ آموزش و پرورش کردستان را برای مطالعه به شما پیشنهاد میکنم و به آقای فتاحی توصیه میکنم حداقل برای اینکه فرهنگ تقدیر و تشکر و وقف را نابود نکند تا شاید روزگاری از ایشان هم به نیکی نام برده شود، ذکر خیری از امیرکبیر اورامانات، علامه ی معظم حاج ماموستا ضیایی و واقفان و خیرینی که زمین ها و اموال و سرمایه های خود را صرف ساخت اولین مدارس پاوه نمودند یادی میشد تا فرزندان امروز مسیر امثال مرحوم ضیایی و شیانی و … را طی کنند بلکه آیندگان پاوه هم به فرهنگ شهرشان بنازند.
و چه خوب بود که یادی از آن دسته از معلمانی میشد که در ابتدای تاسیس اداره فرهنگ پاوه طوری دلسوزانه خدمت نمودند که امروز در پاوه پیرمردان و بعضا پیرزنان 90 ساله به بالا هم سواد خواندن و نوشتن دارند.
جناب آقای فتاحی، سکان داری امور فرهنگی مستلزم جسارت هایی است که پشتوانه آن فرهنگ غنی شما و یاران فرهنگی شما هستند.
پشتوانه های غیر فرهنگی در ریاست اداره فرهنگ و احیانا خدای ناکرده تملق و تعلق به افراد فقط ظلم و ستم به فرهنگ مردم و دیارمان و جفا در حق آیندگان است و بس.
بازنشسته ی اداره ی فرهنگ پاوه در دهه شصت
تبریک وشاد باش به مدیریت محترم وخدوم وتمامی تلاشگران تعلیم وتربیت پاوه
با تشکر فراوان از ااقای فتاحی و مجموعه توانمندشان که امار و ارقام گویای ان است
ضمن احترام به مدیریت آموزش و پرورش
شایسته بود که در جواب سوال اول یادی از بزرگان آموزش و پرورش شهر و دیارمان از جمله حاجی ماموستا زاهد ضیایی می نمودید عزیزانی که با تمامی تنگناها و مشکلات، خالصانه خدمت نمودند و زیربنای موفقیت های امروزی را در زمانهای دور پایه گذاری نمودند شایسته تقدیر و احترام اند.
باعرض تبریک به تمامی مردم پاوه ومدیریت آموزش و پرورش وتمام فرهنگیان و دانش آموزان عزیز که خبر مسرت بخشی بود کسب رتبه دوم در استان ولی ازیک طرف هم دلم می سوزد و می گرید برای پاوه و مردمانش که سابقه 80ساله در امرآموزش وپرورش دارند در حالیکه از همه جا وهمه چیز بجز فرهنگ غنیشون عقب افتادند به امید روزهای درخشانتر برای شهر عزیزم پاوه به خصوص در امر اشتغال برای جوانان تحصیلکرده شهرم