ی 30 اردیبهشت 1403 ساعت 01:21

در سنندج نخستین کتاب کردی‌زبان‌ حوزه حقوق کشور رونمایی شد

در سنندج نخستین کتاب کردی‌زبان‌ حوزه حقوق کشور رونمایی شد

به گزارش سلام پاوه : نخستین کتاب به زبان کردی با مضمون حقوق جزا و رساله مجازات‌های قضایی با حضور استاندار کردستان و فعالان عرصه فرهنگ و ادب این استان رونمایی شد. به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، پنجشنبه شب در قالب برنامه‌های جنبی ششمین نمایشگاه کتاب کردستان، شاهد برپایی مراسم رونمایی از کتاب” نامیلکه‌ی […]

به گزارش سلام پاوه : نخستین کتاب به زبان کردی با مضمون حقوق جزا و رساله مجازات‌های قضایی با حضور استاندار کردستان و فعالان عرصه فرهنگ و ادب این استان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، پنجشنبه شب در قالب برنامه‌های جنبی ششمین نمایشگاه کتاب کردستان، شاهد برپایی مراسم کتابرونمایی از کتاب” نامیلکه‌ی تاوان و سزا” یا “رساله مجازات‌های کیفری” بودیم.

کیومرث کرباسی مدیرمسئول انتشارات علمی کالج در این مراسم اظهار کرد: این کتاب نوشته “سزار بکاریا” حقوقدان برجسته ایتالیایی بوده و به زبان فارسی نیز ترجمه شده است اما برای نخستین بار و با کوشش شورش توحیدی محقق و پژوهشگر جوان کردستانی، نخستین کتاب به زبان کردی در حوزه حقوق جزا تألیف شد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به مشکلات ناشران و دغدغه‌های آنان اشاره کرد و گفت: زمانی شاهد این امر بودیم که سهم ناشران از 10درصد تخفیف به 20 درصد افزایش یافت و همین امر موجب نگرانی بسیار ناشران شد.

کرباسی اظهار داشت: متأسفانه این امر موجب شده است که بسیاری از ناشران بزرگ کشوری در نمایشگاه کتاب کردستان حضور نداشته باشند و زمان و مکان نامناسب نیز بر مشکلات ناشران حاضر در نمایشگاه افزوده است.

وی افزود: متأسفانه بسیاری از مردم حوزه نشر را نمی‌شناسند و با رسالت کاری ناشران آشنایی ندارند.

مدیرمسئول انتشارات علمی کالج خاطرنشان کرد: رسالت‌ها و فعالیت‌های ناشران به عنوان سنگ‌ بنای حوزه فرهنگ کشور قلمداد می‌شود اما متأسفانه به دلیل عدم آشنایی مردم و نبود حمایت‌های لازم شاهد مشکلات عدیده‌ای هستیم.

کرباسی افزود: متأسفانه به دلیل عدم بضاعت مالی، بسیاری از مؤلفان نمی‌توانند آثار خود را چاپ کنند و حاصل سال‌ها تلاش و تحقیق آنان نمی‌تواند در اختیار دیگران قرار گیرد.

به گزارش فارس، در ادامه برنامه‌های جنبی نمایشگاه ششم کتاب در روز سوم شاهد رونمایی از کتاب “ریاضیات مهندسی کاربردی” تألیف هوشنگ دباغ و توسط انتشارات علمی کالج بودیم که با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد.