ج 07 اردیبهشت 1403 ساعت 17:53

بارش152میلیمتر باران در استان/ پاوه شهر پرباران

بارش152میلیمتر باران در استان/ پاوه شهر پرباران

به گزارش سلام پاوه : مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال زراعی جاری (مهر) تاکنون 152 میلیمتر باران در سطح استان باریده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 21 و نسبت به دوره آماری30 ساله استان 79 درصد افزایش یافته است. ‘محسن قاسمی’ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، […]

به گزارش سلام پاوه : مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال زراعی جاری (مهر) تاکنون 152 میلیمتر باران در سطح استان باریده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 21 و نسبت به دوره آماری30 ساله استان 79 درصد افزایش یافته است.

‘محسن قاسمی’ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: از ابتدای مهرماه تاکنون شهرستان پاوه با 281 میلیمتر به عنوان پربارانترین و سومارباران نیز با میانگین بارش51 میلیمتر کم باران ترین شهرهای استان معرفی شده اند.

وی همچنین به میزان بارندگی های استان در آبان ماه اشاره کرد و گفت: میانگین ریزش های جوی سطح استان در این ماه به 59.7 میلیمتر رسید که نسبت به دوره آماری بلندمدت 9 درصد کاهش نشان می دهد.

قاسمی ادامه داد: بیشترین بارندگی آبان ماه استان کرمانشاه در شهرستان پاوه با97.2 میلیمتر و کمترین بارش نیز از شهرستان کنگاور با 27.1 گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه، میانگین دمای استان در آبان ماه را 12.2درجه سانتی گراد عنوان کرد که نسبت به دوره آماری، 1.1 درجه کاهش نشان می دهد.

وی گفت: کمترین دمای سال جاری در شهرستان سنقروکلیایی با 6.1- درجه و بیشترین درجه حرارت حرارت نیز در سومار با 31.5 درجه به ثبت رسیده است.

قاسمی در ادامه گفت و گوی خود با ایرنا، از مناسب بودن میزان بارش ها در آذر ماه خبر داد و افزود: انتظار می رود با توجه به مدل های پیش بینی عددی، بارش های جوی استان طی این ماه در حد نرمال و به طور میانگین بین 55 تا 75 میلی متر در نوسان باشد.

وی در پایان و در خصوص شرایط جوی استان طی روزهای آینده اظهار داشت: تا اواسط هفته آینده ضمن کاهش دمای شبانه، بارشی در سطح استان نخواهیم داشت اما پدیده غالب در 48 ساعت آینده تشکیل مه صبحگاهی بخصوص در مناطق سردسیر، گردنه ها و حواشی رودخانه ها خواهد بود.