د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 19:48

دادستان پاوه : از ابطال مجوز سلاح شکارچیان شهره شهرستان خبر داد

دادستان پاوه : از ابطال مجوز سلاح شکارچیان شهره شهرستان خبر داد

به گزارش سلام پاوه: دادستان شهرستان پاوه  خبر از ابطال جواز سلاح شکارچیان شهره شهرستان پاوه خبر داد. مسعود صمدی  دادستان محترم شهرستان پاوه در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه : ضمن تشکر از پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه و تاثیر گذار بودن آن در شهرستان پاوه گفت : لازم می دانم قبل از هرچیز […]

به گزارش سلام پاوه: دادستان شهرستان پاوه  خبر از ابطال جواز سلاح شکارچیان شهره شهرستان پاوه خبر داد.

مسعود صمدی  دادستان محترم شهرستان پاوه در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه : ضمن تشکر از پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه و تاثیر گذار بودن آن در شهرستان پاوه مسعود صمدیگفت : لازم می دانم قبل از هرچیز ضمن تشکر از شما بگویم که شهرستان پاوه یکی از شهرهای فرهنگی است و به فرهنگی بودن شهره می باشد و برای اثبات آن بالا بودن امار مطالعه مردم شهرستان و داشتن بیشترین میزان باسواد در استان گویای همه چیز است که این توقع از مردم را بالا می برد.

وی سپس اظهار داشت مسئله محیط زیست یکی از مسائل مهم می باشد که متاسفانه یکی از مسایلی است که سالها مورد غفلت واقع شده است که شاید بگویم الان هم مورد بی توجهی قرار می گیرد که البته خوشبختانه با آمد خانم ابتکار رئیس سازمان حرکتهای مثبتی صورت گرفته است که امید است ادامه دار باشد.

دادستان شهرستان پاوه گفت : در حقیقت با توجه به سطح بالای فرهنگی مردم شهرستان توقع این است که بیشتر به مقوله محیط زیست (زیست جانوری ، گیاهی  و منابع طبیعی) توجه شود متاسفانه مشاهده می شود افرادی به صرف تفریح و سرگرمی هزینه هایی  زیادی را متقبل می شوند تا بتوانند یک گونه جانوری را شکار کنند که اگر براورد هزینه شود با ارزش ان شکار برابری نمی کند اما متاسفانه به خاطر لذت و تفریح اقدام به شکار می کنند.

صمدی اظهار داشت باید از شکار و نابودی محیط زیست جلوگیری شود و ما شهروندان در وهله اول خودمان باید حافظ محیط زیست و گونه های جانوری باشیم و فرهنگ حفظ محیط زیست را از خانواده و مدرسه شروع کنیم تا در جامعه ادامه پیدا کند.

دادستان شهرستان در ادامه اظهار داشت : تبلیغ حفظ محیط زیست و جلوگیری از نابودی آن یک فریضه دینی و اعتقادی است در اصل اگر یک شکارچی یک گونه جانوری را از شکار کردن ان پشیمان کنیم مافریضه نهی از منکر را انجام داده ایم .

مسعود صمدی گفت : اگر کسی در خانواده ای اهل شکار می باشد در وهله اول باید خود خانواده از ان جلوگیری و پیشگیری کنند نه اینکه پرسنل محیط زیست آن شکارچی را دستگیر و بعد دادگاه و دادسرا آن را جریمه کند این فرهنگ پیشگیری و جلوگیری از شکار باید در وهله اول در خانواده شکل بگیرد و خود بچه های یک شکارچی باید نگذارند پدر انها اقدام به شکارنماید.

دادستان پاوه از دو منظر به شکارچیان توصیه کرد و گفت : از منظر قانونی و جایگاه حقوقی به عنوان دادستان باید بگویم بدون شک با قاطعیت با شکارچیان برخورد می کنیم کما اینکه در سالیان گذشته هم این کار را انجام داده ایم وقاطعانه برخورد کرده ایم و الان هم به جدیت ادامه می دهیم و اگر پرونده ای از شکارچیان تشکیل شود ما قاطعانه برخورد می کنیم ضمن اینکه در این جنبه ما بنای برحمایت خیلی جدی از پرسنل محیط زیست را داریم .

صمدی اظهار داشت با توجه به کمبود امکانات و نفرات پرسنل محیط زیست و گستردگی و مشکلات کاری انها لازم می دانیم با توجه به وجود تهدیدات و مشکلات برای این پرسنل حمایت از انها از ضروریات می باشد.

مسعودی صمدی در ادامه از منظر یک شهروند پاوه ای به شکارچیان توصیه کرد که شکار کردن یک گونه جانوری براستی چه فایده ای دارد و کجای مشکلات اقتصادی یک شکارچی را حل می کند برای مثال در سال شکار دو راس بز کوهی چقدر می تواند مشکلات اقتصادی شما را حل کند؟

وی با زشت قلمداد کردن اقدام شکارچیانی که تفننی به شکار می روند گفت براستی چه لذتی دارد شکار یک گونه جانوری که شاید در مرحله پایانی و انقراض آن باشد و آخرین راس و گونه آن در حال نابودی است .

مسعود صمدی گفت ما توصیه های بسیار زیاد دینی را داریم که نسبت به حیوانات مهربان باشیم و به انها آزار نرسانیم آیا ما به این مسایل و توصیه های دینی نسبت به حیوانات و جانوران عمل می کنیم ؟متاسفانه ما به این توصیه ها توجه نمی کنیم و این دقیقا و به وضوح مشاهده می شود که الان در مناطق مختلف منطقه گونه های متنوع جانوری را اصلا نمی بینیم چون با شکار بی رویه از بین رفته اند

دادستان شهرستان پاوه با تاکید به فرهنگ غنی مردم شهرستان پاوه و شهره بودن ان در کشور خواستار این شد در مقوله محیط زیست و باتوجه به فرهنگ غنی بالا با کمک و حمایت مردم  می شود برای حفظ محیط زیست اقدامی عملی انجام داد در حقیقت دستگاه قضایی و نیروی محیط زیست نمی تواند همه جا و همه موارد را ببینند و برخورد کنند و این فقط مردم هستند که باید خودشان در کنار محیط زیست کمک نمایند و از این طبیعت زیبا حفاظت کنند.

مسعود صمدی گفت با توجه به نزدیک شدن فصل شکار ممنوع (کل مستی ) از اواخر آبان ماه تا 15 دی ماه بخشنامه ای تنظیم کرده ایم و به دستگاه های انتظامی و هنگ مرزی ابلاغ نمودیم که هرکس با سلاح شکاری در کوهستان و مناطقی که شکار وجود داشته باشد تردد نماید با توجه به هماهنگی های لازم با نیروی انتظامی و هنگ مرزی سلاح توقیف می شود و قطعا با اشخاص برخورد می شود.

دادستان شهرستان پاوه در پایان گفت بنا داریم تعدادی از شکارچیانی که شهره شهرستان هستند را احضار کنیم و با انها برخورد نماییم همچنین جواز شکارچیانی که شهره هستند و گزارشهای موثق در مورد آنها وجود دارد با همانگی های لازم باطل می کنیم که دیگر نتواننداقدام به شکار کنند.

15 پاسخ برای “دادستان پاوه : از ابطال مجوز سلاح شکارچیان شهره شهرستان خبر داد

  • ه.ك در تاریخ دی 1, 1393 گفت:

    جانا سخن از دل ما مي گويي………..ممنون از دادستان شهرمون….سپاس

  • پارس مقصودی در تاریخ آبان 29, 1393 گفت:

    با عرض سلام . واقعا این اقدام قابل احترام و تحسین برانگیز میباشد انشااله که این اقدام به محیط زیست و حفظ گونه های در خطر انقراض کمک کند با تشکر از اقدام شما آقای صمدی .

  • شهر وند در تاریخ آبان 29, 1393 گفت:

    با تشکر فراوان از دادستان محترم اگر لطف کنید با فرماندهی محترم ناحیه پاوه هماهنگی لازم را داشته باشید که حداقل برای سه ماه اسلحه بسیجیان مسلح نودشه را در حوزه نودشه جمع آوری کنید چون سال قبل توسط بسیجیان نودشه 20راس کشته شدند

  • همشهری در تاریخ آبان 26, 1393 گفت:

    ضمن تقدیروتشکراز جناب آقای صمدی دادستان محبوب شهرمان . اگرمختصر تحقیقی داشته باشیم کلیه شکارچیان منطقه قابل شناسایی میباشند.بیشتر شکارچیان با اسلحه قناسه به شکارمیروند .وخیلی آسان نیز قابل شناسایی میبیاشند.بنده چندروز پیش حدود ساعت ده شب از مسیرجاده نوسود عازم پاوه بودم که بالاتر از تونل دوآب بطرف پاوه یک ماشین پراید سفید رنگ رامشاهده کردیم که در کنار جاده پارک شده بود .بنده کنجکاو شدم.یکی از دوستان که بابنده بود ماشین را شناخت .و اظهار داشتند که ماشین متعلق به آقای x آموزگار بازنشسته میباشد که با آقای x…. آموزگاربازنشسته از روستای خانقاه جهت شکار بزکوهی به منطقه ناناویژه رفته اند.اگر محیط زیست بصورت اطلاعیه شماره تلفنهای خود رادر سطح شهر ویا از طریق همین سایت جهت اطلاع رسانی در اختیار مردم قرارمیدادند دوستداران محیط زیست راحت تر میتوانستند که ادرخصوص مرتکبین جرم اطلاع رسانی نمایند.

  • ا-م در تاریخ آبان 26, 1393 گفت:

    با تشکر

  • هژیر عزیزی در تاریخ آبان 25, 1393 گفت:

    براستی که کار سنجیده و زیباییست .. از جناب دادستان عزیز کمال قدر دانی و سپاس را داریم .. انشالله در تمامی مراحل زندگی موفق و در انجام خدمت خالصانه و دلسوزانه ای که همیشه انجام داده اید سر بلند باشید .

  • شاهین شکراللهی در تاریخ آبان 25, 1393 گفت:

    واقعا از دادستان بزرگوار پاوه که با صبر و متانت با تمامی موضوعات برخورد میکند کمال تشکر و قدردانی را دارم.

  • ابوبکر در تاریخ آبان 25, 1393 گفت:

    سلام فقط میتونم بگم به داشتن چنین دادستانی باید افتخار کرد ودست ایشان رابوسید .که ایشان حیوانات بی زبان را ازدست حیوان صفتان با زبان نجات دادند.اجرکم عندالله

  • پیمان حسن زاده در تاریخ آبان 22, 1393 گفت:

    هر آن که جانب اهل وفا نگه دارد خداش در همه حال از بلا نگه دارد
    حدیث دوست نگویم مگر به حضرت دوست که آشنا سخن آشنا نگه دارد
    دلا معاش چنان کن که گر بلغزد پای فرشته‌ات به دو دست دعا نگه دارد
    گرت هواست که معشوق نگسلد پیمان نگاه دار سر رشته تا نگه دارد
    صبا بر آن سر زلف ار دل مرا بینی ز روی لطف بگویش که جا نگه دارد
    چو گفتمش که دلم را نگاه دار چه گفت ز دست بنده چه خیزد خدا نگه دارد
    سر و زر و دل و جانم فدای آن یاری که حق صحبت مهر و وفا نگه دارد
    غبار راه راهگذارت کجاست تا حافظ به یادگار نسیم صبا نگه دارد

  • دوستدار محیط زیست در تاریخ آبان 22, 1393 گفت:

    درود بر دادستان محترم .اگر امکان دارد در روستا ها وشهرها از بین افراد دوستدار محیط زیست افرادی مامور شوند که با نیروهای انتظامی در برخورد با شکارجیان متخلف هماهنگ شوند وافراد خاطی را گزارش دهند و نیروهای انتظامی هم قاطعانه وفوری اقدام کنند.

  • بهروز شفيعي در تاریخ آبان 22, 1393 گفت:

    درود بر دادستان بزرگوار شهرمان. ايشان در تصميمات قبلي هم نشان داده اند كه محيط زيست و طبيعت خداده براي ايشان تا چه حد ارزش دارد.
    اميدوارم سربلند و مؤيد باشيد

  • ناشناس در تاریخ آبان 22, 1393 گفت:

    این اقدام دادستان محترم قابل تقدیرو تشکرمیباشد امید است باقاطعیت. با شکارچیان برخورد شود

  • ژیوگه پاریز در تاریخ آبان 22, 1393 گفت:

    با کمال مسرت در این روزگار مملو ازمنفعت طلبی و کوتاه بینی این خبر را به فال نیک خواهیم گرفت .
    سپاسی سبز تقدیم به دوستداران طبیعت به ویژه دادستان محترم که حسن نیت واندیشه طبیعت دوستانه ایشان برفعالان محیط زیست آشکار است.
    امیدواریم خاطیان که همانا جانیان طبیعت میباشند با اعمال قانون و قاطعیت سیستم قضایی در وهله اول راهنمایی و ارشاد شده و ازکار خود پشیمان شوند. در غیر اینصورت راهی جز تنبیه و جریمه باقی نخواهد ماند که حقشان خواهد بود.

  • رستمی تبار در تاریخ آبان 22, 1393 گفت:

    از این کار داداستانی استقبال می شود. گرچه مسکن است ولی مهمتر از آن تغییر نگرش و باور شکارچیان است که در صورت لزوم می توان برای آموزش آنها هم کلاس تشکیل داد که در صورت همکاری حفاظت محیط زیست و دادستانی ما آمادگی این کار را داریم.

  • الف در تاریخ آبان 22, 1393 گفت:

    بنده واقعاً تحت تأثیر قرار گرفتم . به جناب صمدی تبریک میگم بابت درک بالای ایشان از مقوله محیط زیست و آشنایی که نسبت به مسائل و مشکلات محیط زیست منطقه پیدا کرده اند و با یک دیدگاه واقع گرایانه مشکلات را بیان کرده اند. البته با شناختی که بنده در مدت زمان محدود حضور در شهرستان پاوه از ایشان و میزان عشق و علاقه ای که به محیط زیست دارند همین انتظار هم از ایشان می رود. براستی که حفظ محیط زیست بدون مشارکت کلیه آحاد جامعه امکان پذیر نمی باشد و این شعار نیست واقعیت است و باید همشهریان به کمک ادارات محیط زیست بشتابند. امید است با حمایتهای قضایی و مجموعه نهادهای امنیتی و انتظامی شهرستان و منطقه و فرماندار طبیعت دوست حمایتهای جدی از محیط زیست اورامانات و علی الخصوص پاوه و همکاران تلاشگرمان صورت بگیرد. قطعاً انتشار خبر ابطال مجوز شکارچیان متخلف تلنگری به آنها برای تجدیدنظر در اقداماتشان خواهد زد. ما محیط بانان هر قدمی که در راستای حفظ و احیای محیط زیست باشد بر دیده می نهیم.