د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 21:37

اهدا تمام سرمایه یک کوخ نشین به مدارس باینگان

اهدا تمام سرمایه یک کوخ نشین به مدارس باینگان

به گزارش سلام پاوه : حسین عثمانی مشهور به خالو حسین کوهکن از اهالی روستای میگوره بخش باینگان، ماحصل سالها دسترنج خود را به مبلغ 60 میلیون ریال برای کمک به مدارس این بخش اهدا کرد. به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا، خالو حسین این مبلغ را از مسافران و گردشگرانی که […]

به گزارش سلام پاوه : حسین عثمانی مشهور به خالو حسین کوهکن از اهالی روستای میگوره بخش باینگان، ماحصل سالها دسترنج خود را به مبلغ 60 میلیون ریال برای کمک به مدارس این بخش اهدا کرد.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا، خالو حسین این مبلغ را از مسافران و گردشگرانی که به هنگام بازدید از غار سنگی به او هدیه داده اند، جمع آوری کردهخالو حسین است.

وی اظهار کرد: با خدای خود عهد بستم هر آنچه را که از گردشگران و مسافران به هنگام بازدید از غارسنگی به من بدهند به جزء مبلغی برای رفع نیازهای ابتدایی از جمله خوراک بقیه را در راهی که رضایت پروردگار در آن باشد هزینه کنم.

خالو حسین افزود: در این راستا به چندین مسجد و اکنون نیز به مدارس باینگان کمک مالی کردم.

حسین عثمانی که در بین مردم مشهور به فرهاد دوم است، با وجود داشتن یک پا و با استفاده از یک بیل و تیشه توانسته آثاری جاودان و بی نظیر را در دل صخره های سخت باینگان ایجاد کند.

کنده کاری های عثمانی شامل چند اتاق و ایوان است که در طول سال پذیرای مسافران و گردشگران فراوانی از داخل و خارج کشور است.

این پیرمرد 84 ساله به تنهایی زندگی می کند و حتی قبر خود را در دل صخره های سخت و در کنار اتاقهای ساخته شده کنده است.

وی گفت: زمانی که خانه و کاشانه خود را در زمان جنگ تحمیلی از دست دادم اقدام به کندن کوه سخت و سنگی کردم و با تلاش و زحمت موفق به احداث یک ساختمان در دل کوه شدم.

حبیب اله مستوفی رییس اداره آموزش و پرورش باینگان هم گفت: کمک های خالو حسین برای هوشمند سازی یک کلاس درس و توسعه و تجهیز 14 مدرسه دیگر هزینه می شود.

23 پاسخ برای “اهدا تمام سرمایه یک کوخ نشین به مدارس باینگان

  • هاو وه لاتی در تاریخ آبان 24, 1393 گفت:

    با سلام خدمت دوستان. و تبریک به خالو حسین عزیز برای اقدام ارزشمندشان. کار ایشان واقعا ستودنی است و جای قدردانی دارد و بخصوص در منطقه بانه وره دارای اهمیت چندین برابر می شود. زیرا در انجا متاسفانه نسبت به مدرسه و اموزش و پرورش کم لطفی می شود و بسیاری از افراد ساکن بانه وره از تمکن مالی زیادی برخورداند اما هیچ گاه از این ازخودگذشتگی ها از خود نشان نمی دهند و چه بسا فرزندانشان هم در مدارس بانه وره مشغول به تحصیل باشند و با وجودی که همان گونه که همکار عزیز فرمودند در مدارس بانه وره شرایط و نیازهای ابتدایی برای امر آموزش فراهم نیست و نیاز به توجه بیشتر خیرین و اهالی دارد. درود بر شما ای شیر مرد. . در جواب آقای(( سلام)) باید عرض کنم که سرمای مدرسه را نمی توان با عکس نشان داد !!! و این سرمای ساختمان کوثر امر تازه ای نیست و پارسال هم وضع همین بوده تا جایی که همکاران خود هزینه ی تهیه ی سوخت را متقبل شدند.برای اطمینان از عوامل اجرایی مدرسه پرشس فرمایید. از نطر من مخالفتتان کمی خصمانه است. و گله از ۀقای صالحی کاش از عنوان کوخ نیشین برای چنین بزرگ مردی استفاده نمی کردید به حق فرهاد دوم شایسته تر است برای ایشان.

    • فرهاد صالحي در تاریخ آبان 24, 1393 گفت:

      با سلام دوست گرامی این خبر را ما نقل قول کردیم و عنوان کوخ نشین را به نقل منتشر کرده ایم و ما تیتر نزدیم

  • ناشناس در تاریخ آبان 23, 1393 گفت:

    سلام بر خالو حسین . کاش ثروتمندان پاوه از این حرکت درس بگیرند

    • ناشناس در تاریخ آبان 24, 1393 گفت:

      کاش اول ثروت مندان بانه وره یاد بگیرن بعد بقیه ثروتمندان هم چشم به کار ثروت مندان بانه وره بندازن !

  • کاما در تاریخ آبان 22, 1393 گفت:

    با سلام و تقدیر و سپاس از اقدام خوب و ماندگار فرهاد ثانی. میخواستم به همکار و معلم بگم انصاف م خوب چیزیهو اولاً بجز چند روز هوا اینقدر سرد نشده که معترض سرما و گرما شدن. دوماً اینکه یک دبیرستان تمام کلاس هاش دستگیره نداشته باشن یه دروغ بزرگ باید باشه. من خودم اون مدرسه رو دیدم انصافاً مدرسه تازه سازیه. همچنین باید بی انصاف نباشیم خیلی ها دست به دست هم دادن تا مدارس بانه وره گاز رسانی بشه ، چون من زیاد تو مسیر رفت و آمد میکنم. حیفم آمد به آموزش و پرورش باینگان و کسای دیگه ای که واقعاً دارن برای گازرسانی مدارس بانه وره زحمت میکشن تشکر نکنم.در پایانم باید به بازدید کننده ها آفرین بگیم که تو آموزش و پرورش باینگان شب و روز نمیشناسن و به فکر بازدید از مدارس و بررسی وضعیتش هستن. اول ما بیایم یه سوزن به خودمون بزنیم بعدش یه جوال دوز به دیگران. حیفم آمد هم پیشنهاد خانم ضیایی سرده رو فراموش کنم واقعاً زیباست اسم خالو حسین ها رو مااندگار کنیم. اما همه دیدن و تعریف میکنن باییم به سهم خودمون برای مدرسه و دانش آموزا قدم برداریم. حداقل سایتا خوب قدم برداشتن وظیفه خودشو انجام دادن ماهم ببینیم سهممون چیه. از سلام پاوه هم بخاطر پخش همه نظرا بدون سانسور و هم بخاطر سایتشون ممنوم.

    • همکار در تاریخ آبان 22, 1393 گفت:

      کاما ی عزیز جنابعالی که میگویی من خودم ان مدرسه را دیدم یا باید از کارکنان مدرسه باشی که نمیتوانی سرد بودن مدرسه و یا نداشتن دستگیره را انکار کنی و یا اینکه باید از همان بازدید کننده ها باشی که احتمالا در حد چند دقیقه ای در ان مدرسه حضور داشتی که باز سرد بودن ساختمان و نداشتن دستگیرها را متوجه نشده ای .در ضمن بازدید مدرسه در زمانی که دانش اموز و دبیر در مدرسه نیست هیچ افرین گفتن نداره ! چرا که باید مشکلات را از زبان افرادی که در آن ساختمان مشغول فعالیت هستند شنید.در ضمن ما هیچ حرفی در مورد بی ارزش کردن اقدامات جهت گاز رسانی به مدارس نکرده ایم هرچند آن هم جای حرف دارد که یک سال تمام علمک گاز برای مدرسه نصب شده است و با شروع سرما تازه شاهد اقداماتی هستیم.در ضمن بی انصافی این است که دانش آموزان را در کلاس سرد بنشانیم و اولین حقوق آنها را نادیده بگیریم . کامای عزیز که یکی از مسولیین هستی بیا حرف حق را از زبان دانش آموزان بشنو.بله ما باید اول سوزن به خودمان بزنیم بعد …جناب عالی بیا 5 ساعت روی نیمکت سرد کلاس بشین تا متوجه اهمیت موضوع بشوی .

      • سلام در تاریخ آبان 23, 1393 گفت:

        عزیزم چند تا عکس بگیر و بفرست تا آقای صالحی منتشر کند. ضمنا با پول چند قطعه چوب بیاد گذشته می توان کمی شعله گاز را زیادتر کرد.
        کمی همت کنید. در شهرها تا 100 هزارتومان کمک به مدرسه دریافت می شود. شما 5000 هزار تومان بدهید که بچه ها سرما نخورند. هزینه پزشک متخصص سی هزارتومان است و دارو و درمان دیگر هیچ.
        مدرسه اتان که شیک و تازه ساز است حتما خوب نگهداری نشده است!

  • ناصح محمودی در تاریخ آبان 21, 1393 گفت:

    هزاران سلاووریزبوخالوحسین که به شاهکاره که ی خوی فره ترهورانان واراده ی به هیزدانیشتوانی ام ناوچه یه به دونیاناساند.ایستایج که دسره نجی خوی بوخزمه ت به خویتده واران ترخان دکات زیاترگه وره یی ودلسوزی ام شاپیاوه بوهه مومان ده رده که ویت.هیوادارم هه رواکه یادگاره که ی بومیژو ده مینیت ناووریبازیش هه ربه باشی بمینیت

  • همکار در تاریخ آبان 21, 1393 گفت:

    در تایید یکی از نظرات بالا باید اشاره کنم دبیرستان کوثر در بانه وره با گذشت دو ماه از فصل پاییز هنوز سیستم گرمایشی ان به دلیل نبود سوخت فعال نشده است .خدا میداند که دانش اموزان و کارکنان این اموزشگاه در چه شرایط سختی قرار دارند .بنده نیز شاهد تشکیل کلاس در حیاط مدرسه بوده ام فکرش را بکنید که دمای داخل ساختمان چقدر پایین است که هوا درحیاط مدرسه که یک منطقه کوهستانی است گرمتر و قابل تحملتر است .ایا در چنین شرایطی مسولین و بخصوص اقای مستوفی با چه وجدان کاری در اتاق های گرم محل کاری خود حضور پیدا کرده اند؟ ایا این عزیزان حاضر هستند فرزندان خود را به چنین مدارسی بفرستند؟ ایا ایشان اطلاع دارند که هیچکدام از درب های کلاسهای درس قفل ندارند ؟ و فقط درب دفتر اموزشگاه دارای قفل بود که طی یک بازدید خارج از وقت اداری آن هم شکسته شد ؟

  • ضیایی ' سرده در تاریخ آبان 21, 1393 گفت:

    با سلام
    در نظر قبلی برخی اشکالات تایپی وجود داشت که بدینوسیله بصورت ذیل اصلاح می گردد:
    اقدام ارزنده ‘خالو حسین’ را ارج می نهیم و بر ایشان بخاطر اقدام خوبشان درود می فرستیم
    به مسئولین محترم از جمله ریاست محترم اموزش و پرورش باینگان پیشنهاد می نمایم که خیابانی یا حداقل کوچه ای یا مدرسه ای را به نام ایشان و تحت عنوان ‘خالو حسین’ نام گذاری نمایند تا هم از ایشان قدردانی گردد و هم انگیزه ای برای سایرین باشد تا در حرکت های عام المنفعه بیشتر ورود نمایند.
    با تشکر

  • ناشناس در تاریخ آبان 20, 1393 گفت:

    شهروند ایکاش خالو حسین بجای اینکارش به فرزند واقوام نیازمند خودش کمک میکرد ویا با این پول باداورده سرویس بهداشتی ویک تانکراب برای خودش مهیا میکرد چون چراغی که به منزل رواست برای مسجد حرام است

    • متاسف در تاریخ آبان 21, 1393 گفت:

      اگر شما این پول را باد آورده میدانید متاسف باش . برو همدان یا اصفهان یک سینی منبت کاری شده بخر و بابتش چند صد هزارتومان پول بده تا معنی باد آورده را بفهمی. این سخن شما یا از سر عداوت است یا نا آگاهی

  • ضیایی ' سرده در تاریخ آبان 20, 1393 گفت:

    اقدام ارزنده ‘خالو حسین’ را ارج می نهیم بر ایشان بخاطر اقدام نوشان درود می فرستیم
    به مسئولین محترم از جمله ریاست محترم اموز ش و پرورش بایگان پیشنهاد می نمایم که خیابانی با حداقل کوچه ای یا مدرسه ای را به نام ایشان و تحت عنوان ‘الحسین’ نام گذاری نمایند تا هم از ایشان قدردانی گردد و هم انگیزه ای برای سایرین باشد تا در حرکت های عام المنفعه بیشتر ورود نمایند

  • ابوبکر در تاریخ آبان 20, 1393 گفت:

    سلام خداوند برکوه نشینی که برتمامی کاخ نشینان برتری دارد اجرت باخداوند متعال

  • رستمی تبار در تاریخ آبان 20, 1393 گفت:

    به راستی کسی که با دستانش سرمایه جاویدانی به جا می گذارد به مال دنیا چه نیازی دارد. ایشان سالهاست صدای تیشه و دل سنگ را آواز و ماوای زندگی خویش نموده است.
    گویند در قیامت خدواند چنین کسانی را شاهدی برای دیگرانی که داشتند و نکردند و یا داشتند و خیانت کردند و یا داشتند حتی خود نخوردند ؛قرار می دهد تا راه هیچ مفری باقی نماند.
    سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز مرده آن است که نامش به نکویی نبرند
    خداوندا تورا شاکریم که این سرزمین همواره شاهد بندگان صالح توست.

  • دانش اموز در تاریخ آبان 19, 1393 گفت:

    ریس محترم اموزش و پرورش باینگان ایا از جذب دبیر شیمی و زیست عاجز هستند که ما باید دروس شیمی و زیست را در فوق برنامه های خسته کننده و با شکم گرسنه تا ساعت چهار بعد ظهر بیاموزیم .ایا کیفیت اموزش برای ایشان اصلا مهم است یا اینکه فقط در فکر سپری شدن ایام هستند؟

  • فرهنگی در تاریخ آبان 19, 1393 گفت:

    درود بر کاک حسین برای این اقدام انسان دوستانه اش.ای کاش مسولین اموزش و پرورش باینگان به جای پرداختن به مسایل حاشیه ای از جمله بازدید های بی مورد نظیر روز چهار شنبه بعد از تعطیلات ایام عاشورا جهت اعمال تنگ نظری به کادر اموزشی کمی هم به فکر کیفیت اموزش باشند.ایا مسولین محترم اطلاع دارند که در یکی از مدارس بانه وره به دلیل نبود سوخت و سردی هوای کلاس درس دانش اموزان در حیاط مدرسه و جلو نور افتاب کلاس درس را تشکیل داده اند.در چنین ایامی مسولین عزیز ایا وقت بازدید نداشتند .ایا مسول آموزش و پرورش نمی توانست با ابتکارعمل خود جلو این اتفاق را بگیرد .ای کاش کاک حسین این پول را به خرید سوخت اختصاص میداد تا ابتدایی ترین شرط آموزش را برای دانش اموزان مهیا میکرد .نه اینکه مسولین ان را در جایی هزینه کنند که چه بسا هیچ گاه مورد استفاده دانش آموزان قرارنگیرد و فقط در راستای منافع عده ای قرار گیرد.این فقط نمونه ای کوچک از مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم .

  • ن-م در تاریخ آبان 19, 1393 گفت:

    پولداران خسیس بی گذشت خالو حسین با این کارش دارد به شما آموزش میدهد وتلویحا شما را می خواهد از خواب غفلت بی گذشتی بیدار کند زراندوزی بدون دادن زکات و صدقات برای شما این را به دنبال دارد که وارثین بر اثر تقسیم ارث بد و بیراه به دنبالتان می فرستند پس تا دیر نشده به خود آیید و درس سخاوت را از خالو حسین یاد بگیرید.

  • فرهنگی در تاریخ آبان 19, 1393 گفت:

    با تشکر از اقدام انسان دوستانه کاک حسین ای کاش مسولین اموزش و پرورش باینگان به جای پرداختن به بعضی مسایل کم اهمیت وحاشیه ای کمی هم به فکر وضع گرمایشی مدارس که جزو ابتداییترین شرط اموزش است بپردازند .ایا مسولین اطلاع دارند در یکی از مدارس باینگان کلاس درس به دلیل سرد بودن کلاس درس در حیاط مدرسه جلو نور افتاب تشکیل شده است ؟ ایا بهتر نبود به جای بازدید در روز چهار شنبه از مدارسی که بعد از دو روز تعطیلی ایام عاشورا دانش اموزی در ان نبود در یکی از همین روزهای سرد که کلاس درس در

  • اهالی بخش باینگان در تاریخ آبان 19, 1393 گفت:

    دست مریزاد آقای صالحی ارجمند برای انعکاس موضوع انشاالله باقیات صالحات کاک حسین برای او ذخیره قیامت است از آقای مستوفی انتظار این است که موضوع سز تیتر اخبار قرار گیرد وبه نحو ی ایشان که سرمایه خویش را بخشیدند باید سرمشق باشد الحمدالله مردم دیار اورامانات متدین وخیر هستند اما بستگی دارد چه کسی درمصدر باشد واز تما م توان امت اسلامی استفاده شایان نماید

  • دالانی در تاریخ آبان 19, 1393 گفت:

    دست مریزا خالو حسین /هرچند چهر وکارت نامی و اتاریخی شده وبا این کارت بازم هم بر افتخاراتت گذاشتی /قابل توجه بعضی افراد که دستشون به دهنشون میرسه ترا خدا یاد بگیرید

  • iهمشهری در تاریخ آبان 19, 1393 گفت:

    سلام بر تو خالو حسین /ای کاش تواین دیار ما چنین افراد خیری وجود داشتند.نه مثل بعضیها که فقط بفکرساختنمان چند طبقه وماشینهای شاسی بلند و چشمو هم چشمیهای بیهوده که الان مد شده دریغ که روزی اجل مهلت بخشش آنرا نمیدهد و….

  • ناشناس در تاریخ آبان 19, 1393 گفت:

    یکی ازهرشیوه ای‏(فریب،ریا،خیانت و…‏)برای دزدیدن اموال مردم وافزودن براموال ودارائیهای خوداستفاده میکندویکی هم حاصل سالهاعمرخودراکه درجنگ باطبیعت وسنگهای سخت آن بدست آورده صادقانه میبخشد!‏