ش 08 اردیبهشت 1403 ساعت 10:54

۱۹ روستای جذاب پاوه که باید ببینید

۱۹ روستای جذاب پاوه که باید ببینید

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه روستاهای گردشگری را از مهمترین جاذبه های این شهرستان معرفی کرد و گفت: ۱۹ روستای گردشگری در پاوه وجود دارد که هرساله گردشگران زیادی از آنها بازدید می کنند.

به گزارش سلام پاوه:  رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه روستاهای گردشگری را از مهمترین جاذبه های این شهرستان معرفی کرد و گفت: ۱۹ روستای گردشگری در پاوه وجود دارد که هرساله گردشگران زیادی از آنها بازدید می کنند.

 

 

 

هادی شریفی در گفت و گو با سلام پاوه، با اشاره به آمادگی شهرستان پاوه برای میزبانی از میهمانان نوروزی، اظهار کرد: هرساله در ایام نوروز و پیک سفرهای نوروزی حجم ورود مسافران به مناطق گردشگرپذیر پاوه افزایش قابل توجهی می یابد، به گونه‌ای که بعضا ترافیک های چند کیلومتری را در مسیرهای منتهی به این مناطق شاهد هستیم.

 

 

 

وی افزود: وجود روستاهایی با معماری اصیل و پلکانی که در دل طبیعتی بکر قرار گرفته اند، با مردمانی که فرهنگ سنتی و کهن خود را تا به امروز حفظ کرده اند، باعث شده تا این شهرستان مورد  توجه گردشگران زیادی بویژه در ایام نوروز قرار گیرد.

 

 

 

رئیس میراث فرهنگی شهرستان پاوه تصریح کرد: هرچند در پاوه سه روستای شمشیر، هجیج و خانقاه به عنوان روستاهای هدف گردشگری معرفی شده‌اند، اما در این شهرستان ۱۶ روستای دیگر وجود دارد که به واسطه زیبایی فراوان، طبیعت بکر و چشم انداز سحرانگیز، گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کنند.

 

 

 

وی تاکید کرد: زردویی، ساتیاری، بانه وره، باینگان، تین، میوان، دودان، نیسانه، دروبیان، نسمه، گلال، دشه، نجار، شرکان، داریان و نروی دیگر روستاهای این شهرستان هستند که گردشگران حتما باید به آن سفر کنند تا زیبایی های آنها را ببینند.

 

 

 

به گفته این مسئول، غار دستکند خالوحسین، سد داریان و اسلکه قایقرانی، موزه مردم شناسی و… از دیگر جاذبه های گردشگری مهم شهرستان پاوه هستند.

 

 

 

 

شریفی در ادامه به برخی اقدامات انجام شده در این شهرستان برای میزبانی از مسافران نوروزی هم اشاره کرد و گفت: تاکنون شش جلسه ستاد خدمات سفر را در شهرستان برگزار کرده‌ایم تا بتوانیم میزبان شایسته ای برای گردشگران نوروزی باشیم.

 

 

 

شریفی در خصوص زیرساخت های اقامتی این شهرستان هم گفت: در سطح پاوه یک هتل، سه میهمانپذیر، سه مجتمع گردشگری، حدود ۲۰ اقامتگاه بوم گردی و ۲۵۰ خانه مسافر فعالیت می کنند که همگی آنها میزبان گردشگران نوروزی خواهند بود.

 

 

 

وی افزود: در بحث تبلیغات، در کنار چاپ بروشور و کتابچه های معرفی جاذبه های شهرستان، برنامه داریم تا در فضای مجازی نیز با تولید محتوا، پاوه را بیش از گذشته به مردم ایران معرفی می کنیم.

 

 

 

 

رئیس میراث فرهنگی پاوه خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه در سالهای گذشته به دلیل حجم بالای مسافران در بحث سرویس های بهداشتی و پارکینگ در سطح شهرستان مشکل داشتیم، امسال برنامه ریزی هایی برای ساماندهی و رفع این مشکلات شده است.

 

 

 

وی به تقارن ایام نوروز امسال با ماه مبارک رمضان هم اشاره کرد و گفت: در این راستا، برنامه ریزی شده تا شئونات این ماه مبارک در سطح شهرستان رعایت شود.