ش 08 اردیبهشت 1403 ساعت 11:38

بیش از ۲۰۲ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری پاوه دیدن کردند

بیش از ۲۰۲ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری پاوه دیدن کردند

فرماندار پاوه گفت: از ۲۹ اسفندماه سال ۱۴۰۲ تا پایان سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۳، ضمن رشد ۱۱ درصدی ترددها نسبت به مشابه سال قبل، ۲۰۲ هزار ۵۵۰ نفر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان پاوه بازدید کردند.

به گزارش سلام پاوه : فرماندار پاوه گفت: از ۲۹ اسفندماه سال ۱۴۰۲ تا پایان سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۳، ضمن رشد ۱۱ درصدی ترددها نسبت به مشابه سال قبل، ۲۰۲ هزار ۵۵۰ نفر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان پاوه بازدید کردند.

علیرضا حیدری فرماندار پاوه در گفت‌وگو با خبرنگار سلام پاوه ضمن تبریک آغاز سال نو و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: براساس آنالیز دستگاه‌های تردد شمار اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، از ۲۹ اسفندماه سال ۱۴۰۲ تا پایان سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۳، تعداد ۹۲ هزار و ۶۵۰ تردد در راه‌های مواصلاتی شهرستان ثبت شده است.
وی با بیان رشد۱۱ درصدی افزایش ترددها نسبت به‌ مشابه سال گذشته افزود: ۲۰۲ هزار ۵۵۰ نفر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان پاوه بازدید کردند.
فرماندار شهرستان پاوه، این شهرستان را مجموعه‌ای ناب از زیبایی‌های طبیعت در دل‌سنگ توصیف کرد و گفت: شهرستان پاوه بهشتی‌ از جاذبه‌های طبیعت بکر و دیدنی، اماکن تاریخی، مذهبی و تفریحی و دارای مردمانی با اصالت خاص و مهمان‌نواز است که همین سبب می‌شود هر ساله در فصول مختلف سال به خصوص ایام نوروز، پذیرای مسافران زیادی از اقصی‌نقاط کشور باشیم.
حیدری با اشاره به دیگر ظرفیت‌های پاوه گفت: در این شهرستان روستاهایی بسیار زیبا با بافت پلکانی و معماری خاص وجود دارد که در آن مردمانی زندگی می‌کنند که فرهنگ اصیل و آداب‌ورسوم غنی خود را حفظ کرده‌اند و همین مسئله باعث شده تا گردشگران زیادی به سوی آن سرازیر شوند.
وی به وجود پنج شهر پاوه، باینگان، بانه‌وره، نوسود و نودشه در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: در هر یک از این بخش‌ها جاذبه‌های طبیعی چشم‌نوازی وجود دارد که مورد توجه خاص گردشگران واقع شده است.
فرماندار پاوه با اشاره به آمادگی ۱۰ مدرسه با ۱۰۰ اتاق و یک خانه معلم با ۲۰ اتاق برای پذیرش مسافران نوروزی، تصریح کرد: در این ایام در مجموع ۲۰ خانوار با جمعیت ۸۰ نفر در مراکز اسکان آموزش و پرورش استقرار داده شده است.

میهمانان این شهرستان حرمت ماه مبارک رمضان را نگه می‌دارند

 

وی خاطرنشان کرد: ۳۰۰ خانه مسافر، ۲۰ اقامتگاه بوم‌گردی، سه مجتمع گردشگری، ۲ هتل، ۲ مهمانپذیر هم در این ایام پذیرای گردشگران نوروزی بوده که براساس اعلام اداره میراث فرهنگی و گروشگری ظرفیت این مراکز بصورت صددرصدی پر از مسافر شده است.
حیدری با اشاره به تقارن بهار طبیعت با ماه مبارک رمضان با توصیه به مسافران نوروزی برای رعایت شئونات اسلامی، گفت: با توجه به اینکه امسال عید نوروز با ماه رمضان همزمان شده، خوشبختانه میهمانان این شهرستان ضمن گشت‌وگذار در زیبایی طبیعت پاوه، حرمت ماه رمضان را نگه می‌دارند.