ش 08 اردیبهشت 1403 ساعت 09:28
نارضایتی مردم پاوه از معضل ترافیک شهری؛

گره‌های ترافیکی پاوه رفته‌رفته کورتر می‌شود

گره‌های ترافیکی پاوه رفته‌رفته کورتر می‌شود

مردم شهرستان پاوه از معضل ترافیک شهری رنج می‌برند مسأله‌ای که در آستانه فرا رسیدن نوروز بیشتر به چشم خواهد آمد.

به گزارش سلام پاوه : مردم شهرستان پاوه از معضل ترافیک شهری رنج می‌برند مسأله‌ای که در آستانه فرا رسیدن نوروز بیشتر به چشم خواهد آمد.

 

 

به گزارش سلام پاوه و به نقل از مرصاد :مردم شهر پاوه از ترافیک سنگینی در سطح شهر رنج می‌برند به گونه‌ای که در ساعاتی از روز ترافیک سنگینی در شهر ایجاد می‌شود، هرچند که مسئولان و شهروندان نیز در ایجاد این ترافیک نقش دارند اما این موضوع یه چشم متولیان امر چندان اهمیت ندارد.

 

 

 

ترافیک شهری در پاوه که ساعت‌ها زمان شهروندان ما در آن سپری می‌شود، برای مردم زیبنده نیست که البته موجبات نارضایتی عمومی را فراهم آورده برهمین اساس مطالبه آن‌ها از مسئولان شهری رسیدگی به این موضوع مهم است.

 

 

 

 

معابر و خیابان‌های سطح شهر پاوه به‌دلیل کم عرض بودن جوابگوی حجم بالای انواع خودرو در پاوه نیست و گاهاعدم رعایت برخی از شهروندان تک‌سرنشین یا ترددهای غیر ضروری در سطح شهر بر ترافیک سنگین پاوه افزوده که این خود باعث نارضایتی و گلایه‌مندی همشهریان شده است.

 

 

 

آنچه که محرز است مسیر میدان فلسطین به میدان شهدا و میدان شهدا به سمت میدان مولوی تا سه‌راهی پارک شهید کاظمی نقاط اصلی پرتردد و ترافیک شهر پاوه محسوب می‌شوند که علاوه بر آن پارک خودرو در دو طرف خیابان یا پارک دوبل بر ترافیک سنگین این شهر افزوده است.

 

 

 

 

اگرچه هم‌اکنون طرح ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در شهر طی ساعات پرتردد باعث کاهش ترافیک پاوه شده اما این موضوع نیز باعث نارضایتی کامیون‌داران شده است.

 

 

 

گلایه‌های شهروند پاوه‌ای

 

 

 

احمد محمودی؛ یکی از شهروندان شهر پاوه در این باره در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: متاسفانه ترافیک شهر پاوه چندین سال است که به عنوان یک معضل و مشکل درآمده که نیاز است معابر جدیدی برای کاهش ترافیک شهر پاوه تعریف شود.

 

 

 

وی افزود: من اکنون به عنوان راننده تاکسی در شهر پاوه فعالیت دارم اما چون مسیرهای جایگزینی برای تردد در دو سوی شهر پاوه موجود نیست مجبور هستیم تمام روز را در مسیر اصلی و پر ترافیک شهر تردد کنیم و این خود باعث می‌شود که زمان زیادی را در ترافیک سپری کنیم و در نهایت با درآمد کم.

 

 

 

ترافیک پاوه

معاون امور عمرانی فرماندار پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص و ساختار شهر پاوه و کم عرض بودن خیابانهای اصلی به ویژه  شهدای ۲۶ مرداد و انقلاب اسلامی تا میدان شهدا وعدم امکان افزایش عرض و تمرکز مراکز خدماتی، تجاری و بانک‌ها در این مسیرها  و ازدیاد روز افزون انواع خودروها در پاوه، متاسفانه سطح موجود این معابر جوابگوی حجم بالای این همه خودرو و ترافیک روزانه نیست و اجرای معابر فرعی جدید مانند میدان مولوی به سراب هولی و مشابه آن که بخشی از ترافیک را در خود عبور خواهد داد تاکنون برای شهرداری میسر و انجام نشده است و ترددهای غیر ضروری روزانه و پارک خودرو در طرفین این معابر در ازدیاد ترافیک بی‌تاثیر نیست.

 

 

 

 

افزود: از طرفی در سنوات گذشته محدودیتهای ترافیکی و طرحهای متعددی بنا به شرایط بصورت مقطعی اجرا و بعد از مدتی و با تغییر شرایط مسکوت مانده اند. بدیهی است فقدان کمربندی و عبور ماشین‌های مسیری و تردد کامیونهای بازارچه‌های مرزی که صرفا در خیابانهای اصلی ممکن است نیز ترافیک را دوچندان نموده است.

 

 

 

وی گفت: شورای ترافیک شهرستان با ریاست فرماندار دغدغه‌های زیادی برای حل معضل و کاهش ترافیک شهر پاوه داشته و دارد و همه آنچه که میتواند حال و آینده و کوتاه مدت و بلند مدت برای کاهش ترافیک موثر واقع شود در شورای ترافیک شهرستان مطرح گردیده است اما آنچه فعلا و با در نظر گرفتن شرایط  وضع موجود شهر بایستی مدنظر و عملیاتی شود مواردی است که علاوه بر اهتمام شهرداری و پلیس راهنمایی و رانندگی و سایر دستگاههای اجرایی مرتبط نیازمند همراهی و همکاری شهروندان عزیز هرکس در جای خود است و قطعا هرچه بیشتر رعایت شود ترافیک کمتر خواهد بود.

 

 

 

وی با اشاره به اقدامات موثر در کاهش ترافیک شهر پاوه گفت: اولین مورد تاثیر گذار کاهش ترافیک این است که در معبر اصلی از میدان شهدا به سمت سه راهی پارک شهید کاظمی صرفا سمت راست توقف خودرو مجاز و سمت چپ پارک ممنوع باشد.

 

 

 

 

مصطفایی اضافه کرد: مغازه داران عزیز و کارکنان بانک‌ها و ادارات در وقت اداری می‌توانند از آوردن خودرو خودداری و در صورت نیاز در پارکینگهای مجاور پارک نمایند تا فضای پارک موقت برای سایر شهروندان که قصد خرید را دارند فراهم باشد.

 

 

 

حل معضل ترافیک پاوه عزم عمومی می‌طلبد

 

 

 

سالم مصطفایی نیز در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: ناوگان تاکسی‌رانی شهرداری باید به‌صورت مرتب از اوایل شروع کار ادارات تا غروب فعالیت و برای پوشش شهرک‌ها و محلات نیز برنامه‌ریزی لازم داشته باشند تا شاهد کاهش بار تارفیکی پاوه باشیم.

 

 

 

معاون امور عمرانی فرماندار پاوه افزود: هم اکنون تردد هر نوع کامیون و کامیونت از ساعت ۹ تا ۱۳  و  ۱۵ تا ۱۸ که ساعات اوج ترافیک اس، ت در معابر اصلی ممنوع شده که این خود باعث کاهش ترافیک در سطح شهر شده است.

 

 

 

مصطفایی گفت: ساماندهی خودروهای عرضه میوه و تره‌بار توسط شهرداری در سه نقطه از شهر به ویژه اسکان خودروهای سه‌راهی بیمارستان تا چورژی در ترمینال قدیم از مصوبات و لازم‌الاجراست که لازم است شهرداری در اسرع وقت اقدام کند.

 

 

 

وی با بیان اینکه اصلاح هندسی و بهسازی معابر و تقاطع‌های نیازمند اصلاح و بهسازی و ساماندهی مشاغل کارگاهی از دیگر مواردی است که می‌تواند باعث کاهش بار ترافیکی در سطح شهر پاوه شود، گفت: این چند مورد از مصوبات کوتاه‌مدت منطبق با شرایط موجود و محدودیت‌های ترافیکی است که قطعا اجرای آن‌ها با همکاری شهروندان محترم ارتباط مستقیم داشته و برای اجرای بهتر این موارد و کم شدن حجم خودرو در معابر و روان شدن ترافیک علاوه بر اهتمام دستگاه‌های اجرایی نیازمند همکاری و رعایت شهروندان عزیز و همه رانندگان اعم از رانندگان محترم کامیون و تاکسی، مغازه‌داران محترم، کارکنان محترم بانک‌ها و ادارات و میوه فروشان و سایر شهروندان خواهد بود.

 

 

 

معاون امور عمرانی فرماندار پاوه خاطرنشان کرد: در صورت رعایت موضوع و همت جمعی هر کسی در جای خود، قطعا همه از فواید موضوع منتفع خواهند شد.

 

 

 

وی در پایان گفت: البته قطعا مدیریت و عوامل راهنمایی و رانندگی و شهردار و ر همکاران ایشان برای اجرا و رعایت بهتر و کاهش ترافیک بیشتر از پیش تلاش کرده و به همین منظور همکاری عموم و رانندگان محترم با عوامل اجرایی و نیروهای پلیس قطعا برای کاهش ترافیک کمک خواهد کرد.

 

 

 

درصدد کاهش معضل ترافیک پاوه هستیم

 

 

 

سالم مرادی نیز در این باره به خبرنگار مرصادنیوز، گفت: اقدامات موثری را در راستای کاهش ترافیک شهر پاوه انجام داده‌ایم که  احداث معبر سواره‌رو ارتباطی خیابان امام شافعی و خیابان تکیه یا ده‌ره‌و ئاساوان از مهمترین اقدام ایجاد یک معبر جدید برای کاهش ترافیک در پاوه بوده است.

 

 

 

شهردار پاوه افزود: بازگشایی معبر سواره‌رو ارتباطی سه‌راهی پارک شهید کاظمی به جنب بانک ملت منشعب از خیابان شهدای ۲۶ مرداد و به موازات آن، اصلاح هندسی تقاطع ورودی غربی محله دوریسان و نیز ورودی خیابان تکیه از سمت میدان مولوی، احداث بلوار در ورودی شرقی شهر، راه‌اندازی دو دستگاه دوربین کنترل ترافیک، نصب ۱۱ عدد آینه ترافیکی و همچنین تابلوهای راهنمای ترافیکی، انجام خط‌کشی ترافیکی معابر سطح شهر، احداث سرعت‌کاه در نقاط مورد نیاز با هماهنگی شورای ترافیک شهرستان، زیرسازی و آسفالت معابر خاکی و روکش یا لکه‌گیری آسفالت معابر سطح شهر و همکاری با شورای هماهنگی ترافیک شهرستان در خصوص اجرای طرح‌های ترافیکی مصوب از دیگر اقداماتی است که ما در شهر پاوه و با هدف کاهش ترافیک انجام داده‌ایم.

 

 

 

مرادی همچنین با اشاره به طرح‌های در دست اقدام، گفت: اجرای طرح کارت پارک، اصلاح هندسی در ۶ نقطه از معابر سطح شهر، بازگشایی دو معبر سواره‌رو جدید در بخش‌های الحاقی، ایجاد پارکینگ در کنار پایانه فعلی مسافربری شرقی شهر، ساماندهی خیابان بام پاوه (قه‌لادزی) برای استفاده شهروندان در اوقات فراغت به عنوان جایگزین سایر معابر و آسفالت معابر خاکی و لکه‌گیری از طرح‌هایی است که در دست اقدام داریم و به زودی عملیات اجرایی این طرح‌ها هم به اتمام می‌رسد.

 

 

 

 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ معضل ترافیک از آفت‌های زندگی امروزی است که شکل آن در هر نقطه‌ای متفاوت است و صدالبته در شهرستانی با خیابان‌های دارای معماری خاص چون پاوه این معضل به ویژه در آستانه نوروز جدی‌تر است.

یک پاسخ برای “گره‌های ترافیکی پاوه رفته‌رفته کورتر می‌شود

  • محمد صابر زردویی در تاریخ بهمن 28, 1402 گفت:

    شورای محترم ترافیک پاوه با سلام و احترام
    توپوگرافی خاص شهر ، نبود کوچه و خیابان فرعی و جایگزین ،کمی عرض خیابانها ، تردد بی مورد خودروهای شخصی ، دور زدن ها، توقف نابهنگام و نابجای تاکسی ها در وسط خیابان ،عدم استفاده از وسایل نقلیه عمومی و عدم حضور پلیس در نقاط ترافیکی از عوامل اصلی ترافیک شهر هستند
    لذا پیشنهاد میکنم ؛

    ۱-یک طرف خیابان از مسجد جامع پاوه تا میدان شهدا و از انجا به سه راه بیمارستان کلا حمل با جرثقیل شود و هیچ اغماضی برای احدی در نظر گرفته نشود
    ۲- همزمان با طرح فوق ، زوج و فرد برای تمام شهر اجرا گردد و در اعمال قانون و جریمه هیچ اغماضی صورت نگیرد