د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 15:43

مراسم بزرگداشت روز زن در پاوه برگزار شد + عکس

مراسم بزرگداشت روز زن در پاوه برگزار شد + عکس

مراسم گرامیداشت روز زن و روز مادر به مناسبت میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور حاج ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه پاوه ، علی‌رضا حیدری فرماندار پاوه ، اعضای شورای اداری و تامین ،فرماندهان نظامی و انتظامی بانوان فعال در ادارات و … در محل سالن ۹ دی سپاه ناحیه پاوه برگزار شد.

به گزارش سلام پاوه: مراسم گرامیداشت روز زن و روز مادر به مناسبت میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور حاج ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه پاوه ، علی‌رضا حیدری فرماندار پاوه ، اعضای شورای اداری و تامین ،فرماندهان نظامی و انتظامی بانوان فعال در ادارات و … در محل سالن ۹ دی سپاه ناحیه پاوه برگزار شد.

 

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : حاج ماموستا ملا قادر قادری در جمع بانوان پاوه‌ای که بمناسب روز زن جمع شده بودند گفت: مطمئن باشید حجاب شما نشانۀ عزت و سلامتی و نشان از الهی بودن و محمدی بودن شماست پس هوشیار توطئۀ دشمنان باشید و حجاب خود را رعایت کنید.

وی گفت : امروز سالروز ولادت حضرت فاطمۀ زهرا (رض) است؛ این بانوی بزرگوار که سیدة نساء العالمین است، دختر حضرت خاتم انبیاء (ص) و حضرت خدیجۀ کبری (رض) و زوجۀ امیرالمؤمنین حضرت علی بن ابی‌طالب (رض) است و امروز به یاد آن بانوی بزرگوار، به نام روز زن نامگذاری شده است.

 

 

 

امام جمعه پاوه افزود: شکی ندارم دوستان این خانم فداکار را نسبتاً می‌شناسند ولی چون امروز به نام ایشان است، مناسب است که از زبان اینجانب هم نکاتی بشنوند.

 

 

 

ماموستا قادری گفت :فاطمۀ زهرا (ع) در سال پنجم بعثت در خانۀ نبوت و بیت عقیده و توحید متولد و در منزل ادب و معرفت بزرگ شد و نسبت به پدر بزرگوارش حضرت رسول‌الله (ص) علاقۀ وافر داشت و خیلی به پدرش کمک می‌کرد تا جایی که به ایشان لقب ام‌ابیها (مادر پدرش) دادند.

 

 

 

وی افزود:روزی در مسیر منزل به مسجدالحرام، مشرکان به حضرت (ص) اهانت کردند و فضولات حیوانات را روی لباس و بدن مبارکش ریختند، به منزل برگشتند فاطمه (ع) با دیدن پدر خیلی ناراحت شد و همراه مادرش حضرت خدیجه (رض) لباس‌های حضرت (ص) را عوض کردند. فاطمه زهرا در این لحظه شروع به گریه کردن کرد و رسول گرامی اسلام (ص) خطاب به دخترش فرمود: «لا تَبکي إنَّ اللهَ مانِعُ أبیک» دخترم؛ گریه نکن و ناراحت نباش چون خداوند پشت‌وپناه من است.

 

 

 

امام جمعه پاوه ادامه داد و گفت :فاطمۀ زهرا (رض) در مدت سه سالی که مسلمانان توسط مشرکان مکه در شعب ابوطالب در محاصره بودند و همچنین بعد از فوت مادر بزرگوارش همواره اسباب صبر پدرش رسول‌الله (ص) بود و در هجرت و حضور در جنگ‌های مهم مدینه مانند احزاب و حتی در زمان رحلت پدر بزرگوارش، آن حضرت را تنها نگذاشت و دلسوز پدر بود.

ماموستا قادری گفت : وقتی‌که پیامبر اسلام (ص) فوت نمود و جنازه مبارکش را درون قبر می‌گذاشتند، حضرت فاطمۀ زهرا (ع) بلال را صدا زد و فرمود: «یا بلال کیف تطوعت انفسکم ان تضعوا التراب علی رسول‌الله» چگونه دلتان می‌آید بر جسم مبارک رسول‌الله خاک بریزید؟ بلال فرمود: ای ریحانۀ رسول‌الله (ص) چه‌کاری از دست ما برمی‌آید؟ والله اگر می‌توانستیم او را به اعلا اعلیین می‌بردیم ولی در کتابی که بر پدر تو نازل شده آمده است شما از خاک هستید و باید به خاک برگردید. ما از دستور قرآن اطاعت کرده‌ایم.پس درنتیجه انتخاب روز ولادت این بانوی شایسته و دخت نبی مکرم اسلام (ص) به نام روز زن مناسبتی فرخنده و مبارک است.

 

 

 

وی در ادامه سخنانش را در سه بخش پوشش و حجاب قبل از اسلام در ایران ، پوشش و حجاب قبل از اسلام و در عصر رسول‌الله (ص) در شبه‌جزیرۀ عربستان و آخرین جمله و یک توصیه ادامه داد  و گفت : همۀ ما شاهدیم در شهریور سال ۱۴۰۱ یک خانم اهل سقز به نام ژینا امینی در تهران به محل توجیهات پلیس امربه‌معروف و نهی از منکر دعوت شد تا در خصوص نحوۀ پوشش و حجاب مطالبی به وی یادآوری شود. این خانم بعد از چند ساعت از حضور در محل مورداشاره فوت کرد.

 

 

 

 

ماموستا قادری افزود : افراد فرصت‌طلب داخلی و معاندین خارج مسئلۀ فوت خانم امینی را بزرگ کردند و با شعار ژن، ژیان، ئازادی (زن، زندگی، آزادی) یک بلوایی را شروع کردند که ۶ ماه به طول انجامید و متأسفانه به دین و قرآن و پیامبر اسلام (ص) و حجاب اهانت شد و خیلی‌ها علیه حجاب شعار دادند و حجابشان را از سر برداشتند که متأسفانه هنوز هم شاهد آثار مخرب آن در جامعه هستیم.

 

 

وی گفت :خواهران محترم؛ شماها مادر و خواهران و دختران و عزیزان ما هستید. ما دنبال آبرو و عزت و سلامتی شما هستیم بدون شک خوشحال نیستیم شما در دنیا و آخرت در گرفتاری و عذاب باشید.

 

 

امام جمعه پاوه تاکید کرد : مطمئن باشید حجاب شما نشانۀ عزت و سلامتی و نشان از الهی بودن و محمدی بودن شماست پس هوشیار توطئۀ دشمنان باشید و حجاب خود را رعایت کنید.

 

 

 

ماموستا قادری در پایان گفت : به‌عنوان آخرین جمله به خانوادۀ خودم و به شما خواهران محترم و برادران عزیز حاضر عرض می‌کنم یکی از امتیازات اورامانات و شهرهای جوانرود و روانسر و ثلاث بخصوص پاوه و شهرهای نوسود و نودشه و نوسود و باینگان و بانه‌وره و روستاهای آن‌ها، دین و پایبند بودن به منهج رسول‌الله (ص) است.اورامانات جایگاه علم و معرفت و عرفان و قدمگاه بزرگان عرفا و مشایخ و علمای بزرگوار و حامیان انقلاب اسلامی بوده و هست. بیایید دیار خود را حفظ کنیم و بدانیم زندگی زیر چتر دین از هر چیز مهم‌تر و ارزشمندتر است. ان‌شاءالله در آینده شاهد اوضاع بهتری باشیم.

 

 

 

پیش از سخنان امام جمعه پاوه سرهنگ مسعود دوستی فرمانده سپاه بسیج ناحیه پاوه نیز در سخنانی به اهمیت و جایگاه حجاب و روز زن و میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) پرداخت.

 

در این مراسم از بانوان شاغل در ادارات تجلیل شد.