د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 21:29
یک قدم روبه جلو از آموزش و پرورش پاوه:

همایش هوش مصنوعی و کاربرد آن در تدریس و ارزشیابی در پاوه برگزار شد+ عکس

همایش هوش مصنوعی و کاربرد آن در تدریس و ارزشیابی در پاوه برگزار شد+ عکس

به همت آموزش و پرورش پاوه و کارشناسی تکنولوژی و گروه های آموزشی در یک اقدام روبه جلو و مثبت همایش هوش مصنوعی و کاربرد آن در تدریس و ارزشیابی برای اولین بار در شهرستان پاوه برگزار شد.

به گزارش سلام پاوه: به همت آموزش و پرورش پاوه و کارشناسی تکنولوژی و گروه های آموزشی این اداره در یک اقدام روبه جلو و مثبت همایش هوش مصنوعی و کاربرد آن در تدریس و ارزشیابی برای اولین بار در شهرستان پاوه برگزار شد.

 

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه: هوش مصنوعی می‌تواند کار معلم را در کلاس درس تکمیل کند تا برخی از نقاط ضعف کلاس درس را شناسایی کند. برای مثال، هوش مصنوعی می‌تواند تشخیص دهد که چه زمانی برخی از دانش‌آموزان قادر به درک اطلاعات نیستند. با هشدار دادن به معلمان، آن‌ها می‌دانند که باید مطالب را دوباره آموزش دهند زیرا دانش‌آموزان هنوز آن را درک نکرده‌اند.

 

تأثیرات کاربرد هوش مصنوعی در آموزش، با معلمان آنلاین و سنجش وضعیت تحصیلی به‌صورت هوشمند، محقق شده است؛ هوش مصنوعی تحولات شگفت‌انگیزی در بخش آموزش ایجاد کرده است که هم برای دانش‌آموزان و هم برای مدارس و مؤسسات آموزشی مفید است. هوش مصنوعی اکنون بخشی از زندگی عادی ما شده است. ما توسط این فناوری از سیستم‌های پارک خودکار، سنسورهای هوشمند برای گرفتن عکس‌های دیدنی و کمک شخصی احاطه شده‌ایم. به همین ترتیب، هوش مصنوعی در آموزش تأثیرگذار است و روش‌های سنتی، به شدت در حال تغییر هستند.

تأثیرات کاربرد هوش منصوعی در آموزش، موجب شکل‌گیری آموزش راحت‌تر و شخصی‌تر می‌شود. از زمانی که مواد آموزشی از طریق دستگاه‌های هوشمند و رایانه‌ها در دسترس همه قرار می‌گیرد، این روش یادگیری افراد را تغییر داده است. امروزه دانش‌آموزان تا زمانی که کامپیوتر و اینترنت دارند، نیازی به شرکت در کلاس‌های حضوری برای درس خواندن ندارند و تحول در نظام آموزش با معلمان آنلاین و سنجش وضعیت تحصیلی، رقم خورده است.

 

 

 

در همین راستا آموزش و پرورش پاوه و کارشناسی تکنولوژی و گروه های آموزشی این اداره در یک اقدام روبه جلو و مثبت همایش هوش مصنوعی و کاربرد آن در تدریس و ارزشیابی را  در قالب دو کارگاه ۱/۵ساعته برگزار کرد.

 

 

 

سخنران این همایش مهندس بشیر قادری نژاد دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد هوش مصنوعی از دانشگاه شهید بهشتی از نخبه گان شهرستان پاوه بود که در بخش اول به مبانی هوش مصنوعی و ابزارهای آن پرداخت.وی در بخش دوم به شیوه های به کارگیری هوش مصنوعی در زمینه آموزش و ارزشیابی دانش آموزان پرداخت.