د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 19:41
رئیس شبکه بهداشت و درمان پاوه:

شناسایی ۱۵۰۰ بیمار دیابتی در شهرستان / پروژه شهر سالم پاوه در حال انجام و تکمیل است

شناسایی ۱۵۰۰ بیمار دیابتی در شهرستان / پروژه شهر سالم پاوه در حال انجام و تکمیل است

دکتر ستار سهرابی گفت: در راستای اجرای پویش ملی سلامت تا به اکنون نزدیک به ۱۵۰۰ بیمار دیابتی در شهرستان پاوه شناسایی شده اند که خود آنها اطلاعی از بیماری خود نداشتند.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه: دکتر ستار سهرابی گفت: در راستای اجرای پویش ملی سلامت تا به اکنون نزدیک به ۱۵۰۰ بیمار دیابتی در شهرستان پاوه شناسایی شده اند که خود آنها اطلاعی از بیماری خود نداشتند.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت: در حال انجام و تکمیل پروژه شهر سالم پاوه به عنوان دومین شهر سالم ایران هستیم که ان شاالله با تکمیل پروژه معرفی شود.

 

دکتر ستار سهرابی افزود: معرفی شهر سالم پاوه با مشارکت های مردمی محقق میشود و این پروژه طولانی مدت بی ارتباط با طرح شهریاران نیست.

 

وی گفت: باید کمیته های تخصصی برای پروژه شهر سالم تشکیل شود و از انجمن های مردم نهاد و آحاد مردم نیز کمک گرفته شود.

 

سهرابی ادامه داد و گفت : بازرسانی که به پاوه آمدند شرایط پاوه را دیدند راضی بودند و معتقد بودند که تمام این همکاری ها و مشارکت های مردمی را باید مستند سازی کرد.

 

دکتر سهرابی با اشاره به طرح ملی فشار خون و دیابت، نیز گفت: هم اکنون در سطح شهرستان طرح ملی فشار خون و دیابت نیز برای افراد بالای ۱۸ سال انجام می شود که این طرح برای افراد بالای ۴۰ سال بصورت رایگان است.

 

وی با بیان اینکه 50 درصد مرگ و میرها از بیماری های غیر واگیر است گفت: تقریبا تمام عواملی که منجر به مرگ و میر می شوند، از فشار خون و دیابت شروع می شوند.

 

دکتر سهرابی اضافه کرد: اجرای این طرح منجر به رضایتمندی مردم میشود و بیماران دیابتی و فشارخون شناسایی میشوند. این در حالی است که شاید برخی افراد بدون علائم و مبتلا به این بیماری بوده و سالها بعد منجر به سکته های قلبی و مغزی گردند.

 

وی افزود : اکنون که این طرح را شروع کرده ایم نزدیک به ۱۵۰۰ بیمار دیابتی در شهرستان شناسایی شده اند که خود آنها اطلاعی از بیماری خود نداشتند.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه در ادامه با اشاره به طرح پزشک خانواده نیز گفت: پزشک خانواده شهری طرح بسیار خوبی است به طوری که برای تمام افراد شهرستان می باشد و این طرح بعد از کنگاور دومین شهر استان است که قرار است در پاوه اجرا شود.

 

دکتر سهرابی گفت: برای این طرح نیز 8 پایگاه پزشکی راه اندازی و 8 پزشک نیز به جامعه پزشکی پاوه اضافه می شوند و به ازای هر مراقب سلامت 1500 نفر را تحت پوشش قرار می دهد.

 

وی در پایان گفت: کسی که در قالب این طرح و پزشک خانواده به مراکز درمانی مراجعه می کند تمام هزینه ها آن رایگان است.