د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 11:37
علی صدیقی پور خبر داد:

دستگیری ۲ شکارچی متخلف کل وحشی در پاوه

دستگیری ۲ شکارچی متخلف کل وحشی در پاوه

رئیس اداره محیط زیست پاوه از دستگیری دو نفر شکارچی متخلف کل وحشی در منطقه پاوه خبر داد.

به گزارش سلام پاوه: رئیس اداره محیط زیست پاوه از دستگیری دو نفر شکارچی متخلف کل وحشی در منطقه پاوه خبر داد.

 

 

علی صدیقی پور در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت:در پی گزارشات رسیده به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان مبنی بر ورود یک اکیپ شکارچی غیر مجاز به منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل یگان حفاظت این اداره به منطقه عزیمت و پس از پایش کامل منطقه موفق به دستگیری دو نفر شکارچی شدند.

 

 

وی افزود:پس از دستگیری شکارچیان لاشه یک راس کل وحشی و دو قبضه اسلحه کشف و ضبط گردید.

 

 

صدیقی ادامه داد:متخلفین پس از تشکیل پرونده به مراجع محترم قضایی شهرستان معرفی شدند که جا دارد از حمایت قاطع ریاست دادگستری و دادستان طبیعت دوست شهرستان تشکر و قدردانی مینماییم.

 

 

رئیس اداره محیط زیست پاوه اعلام کرد: طبق قوانین شکار و صید، حمل سلاح و تیراندازی تحت هر عنوان بدون مجوز سازمان حفاظت محیط زیست در مناطق شکار ممنوع و حفاظت شده و زیستگاه های حساس منطقه ممنوع می باشد.

 

 

وی افزود: متخلفین از این امر به جرم شکار غیر مجاز یا شروع به شکار به محاکم قضایی معرفی خواهند شد.

 

 

صدیقی از همه مردم گرامی دوستداران حفاظت محیط‌ زیست منطقه که در این ایام با حساسیت خاصی ما را در انجام حفاظت از حیات وحش منطقه یاری می‌رسانند تشکر و قدردانی کرد و افزود: همیاران محیط زیست و طبیعت دوست جهت حفاظت از حیات وحش و جلوگیری از شکار حیوانات وحشی خصوصا در این ایام کل مستی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان را یاری نموده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف شکار و صید مراتب را با شماره تلفن۰۸۳۴۶۱۲۲۷۳۷ و سامانه ۱۵۴۰ در میان بگذارند.

 

 

همچنین اداره حفاظت محیط زیست نیز در راستای هوشمندسازی منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل و تمام زیستگاه های حساس کل و بز، اقدام به نصب دوربینهای تله ای با شعاع دید بسیار بالا و پایش منطقه به صورت شبانه روزی مینماید.