د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 06:17

 مجمع سلامت شهرستان پاوه برگزار شد+گزارش تصویری

 مجمع سلامت شهرستان پاوه برگزار شد+گزارش تصویری

مجمع سلامت شهرستان پاوه به ریاست علیرضا حیدری فرماندار پاوه و با حضور مدیر شبکه بهداشت و درمان ، کارشناسان خانه مشارکت در سلامت دانشگاه علوم پزشکی، روسا و مدیران ادارت و اعضای خانه مشارکت مردم در سلامت در سالن اجتماعات فرمانداری پاوه برگزار شد.

به گزارش سلام پاوه: مجمع سلامت شهرستان پاوه به ریاست علیرضا حیدری فرماندار پاوه و با حضور مدیر شبکه بهداشت و درمان ، کارشناسان خانه مشارکت در سلامت دانشگاه علوم پزشکی، روسا و مدیران ادارت و اعضای خانه مشارکت مردم در سلامت در سالن اجتماعات فرمانداری پاوه برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:در این نشست فرماندار پاوه با تقدیر از عملکرد شبکه بهداشت و درمان و خانه مشارکت شهرستان در اجرای برنامه ها پرداخت و گفت:جهت حرکت و اجرای برنامه های پروژه شهر سالم تمام ارگان ها و نهادها باید دست به دست هم داده و با مشارکت در برنامه ها و عملیاتی کردن این پروژه مهم ،نواقصات موجود را برطرف نمایند.

 

 

علیرضا حیدری همچنین به ابراز رضایت بازرسان سازمان جهانی بهداشت در آیتم ها و شاخص های شهر سالم در پاوه اشاره کرد و افزود:خوشبختانه مردم شهرستان پاوه پیشقدم و بصورت خودجوش پای کار و انجام امورات هستند. اما جهت جلب رضایت بازرسان سازمان جهانی بهداشت نیازمند تلاش بیشتر و بکارگیری توان بالاتر ، آموزش به مردم، استفاده از ظرفیت رسانه و … است.

 

 

 

وی همچنین مشارکت مردم جامعه  بالخص مشارکت زنان را در ایجاد بسترهای شهر سالم مهم بیان دانست و گفت : سیاست گذاری داخلی و همراهی خود مردم راه حل اجرای درست برنامه شهر سالم است.

 

 

 

فرماندار پاوه با اشاره به زمان اندک اجرای برنامه به وظیفه سنگین نهادها و ادرات ذیربط خواستار همکاری کمیته ها، برگزاری جلسات مثبت و سازنده و پیش رونده به جهت دستیابی به شاخص ها و فاکتورهای شهر سالم شد.

 

 

دکتر سهرابی مدیر شبکه بهداشت و درمان پاوه نیز در این نشست ضمن تشکر از حمایت های بی دریغ فرماندار پاوه در اجرای برنامه های سلامت به سه برنامه مهم و در حال اجرای شبکه بهداشت و درمان پاوه در راستای ارتقاء سلامت شهروندان و جامعه اشاره کرد و افزود: اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع از مهمترین برنامه های نظام سلامت به جهت بهره مندی تمام اقشار جامعه از خدمات یکسان و کاهش هزینه های درمان در مراجعات به متخصصین می باشد.

 

وی اجرای موفق پویش ملی سلامت که برای تمامی افراد بالای ۱۸ سال در کشور اجرا میشود را طرحی بسیار هدفمند در راستای غربالگری و شناسایی افراد مبتلا به دیابت و فشار خون بالا دانست و خواستار مشارکت و همکاری همشهریان ، ادارات ، مسئولین و رسانه ها در اجرای این برنامه مهم کشوری شد.

 

 

سهرابی همچنین با اشاره به کاندید شدن شهر پاوه به عنوان شهر سالم در کشور این اتفاق را مثبت دانست و ابراز امیدواری کرد شهرستان پاوه بتواند با همیاری ، مساعدت و فعالیت کمیته ها و سمن ها شاخص های ۸۰ گانه سازمان جهانی بهداشت و فاکتورهای شهر سالم را کسب نموده و به عنوان شهر سالم در کشور معرفی گردد.

 

 

 

محمد ابراهیمی رییس خانه مشارکت مردم در سلامت شهرستان نیز در کارگروه سلامت با بیان اینکه ما در خانەمشارکت  مهمترین معضل و مشکلی کە سلامت شهروندان را تهدید می کند احصاء کرده ایم، به مطالبه خانه مشارکت که جمع آوری فاضلاب های رها شدە از شمشیر تا دشە است اشاره کرد.

 

 

وی همچنین ایجاد مجتمع عالی سلامت با توجە بە ثبت پاوە در منظر جهانی و توریسم سلامت را بسیار مهم و از مطالبات این نهاد مردمی دانست.

 

 

در پایان جلسه امروز فرماندار پاوه و مدیر شبکه بهداشت و درمان پاوه با همکاری خانه مشارکت از سازمان های مردم نهادی کە در گسترش و تقویت  مشارکت های اجتماعی و حفظ و ارتقای سلامت شهروندان نقش ایفا می نمایند با اهدای لوح سپاس تجلیل کردند.‌